Mehmet Atlıhan 21 Eylül 2019 Paylaş 21 Eylül 2019 Arkadaşlar, Ford s-max sahibiyim. 2007 2.0 dizel 145bin km de, bir ay önce Türkiye den izinden döndüm. Viyana da yaşıyorum. Ortalama üç haftada da 6bin km yol yaptım. Döndükten sonra bir süre kullanmadım, bir ay boyunca 200km kısa mesafe yol yapmışim, dikkatimi çeken son iki gündür ıki kere dpf temizliği yaptı, akşam dpf temizliği bitmesini bekledim ertesi gün 10km gittikten sonra yeniden dpf temizliği yaptı, bu durum neye bağlıdır. Yakıt, yağ vs Yorum bağlantısı
Celal Aydın 21 Eylül 2019 Paylaş 21 Eylül 2019 DPF hakkında çok tecrübem olmasa da, yakıt kalitesi ve kısa mesafede sık kullanım ile doğrudan ilgili. 2 Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 araç ülkemizdeki yakıt kalitesini fark etmiş hemen otoban kullanımda biraz devirli kullanın bakalım fark edecek mi Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 1.6 dizel egeam geçen kış sadece 1 defa dpf temizliği yapmıştı. Bu yıl temmuz ayında 4500 km, ağustos ayında da 2000 km uzun yol yaptım. 1 ay geçti dpf temizliği yaptı. Şehir içinde hep kısa mesafe kullanıyorum, yakıtı da hep opetten alıyorum. Ama geçen kış boyunca sadece kasım ayında 1 defa yaptığı temizliği bu kadar uzun yoldan sonra hemen yapması tuhaf geldi. Temizlik esnasında motorun stop edilmemesi gerekiyor bu da can sıkıcı bir durum. işim gücüm vardı 15 dk arabanın başında çalışır vaziyette bekledim. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Ama geçen kış boyunca sadece kasım ayında 1 defa yaptığı temizliği bu kadar uzun yoldan sonra hemen yapması tuhaf geldi.Yakıt kaynaklı olabilir mi Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Garanti ayağına hep opetten alıyorum. Hatta hemen hemen arabayı aldığımdan bu yana uzun yolda aldıklarımı saymazsak hep aynı istasyondan alıyorum. Uzun yolda da aynı marka istasyonları kullanıyorum. Anlamadım bende. Mehmet Ozyurek yazdı: Yakıt kaynaklı olabilir mi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 her dpf rejenerasyonunu fark etmemiş olabilirsiniz. yaz döneminde şehir dışınıdan yollardan alınan yakıtların sorunlu olması da ayrıca muhtemel sebeptir 1 Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: her dpf rejenerasyonunu fark etmemiş olabilirsiniz. yaz döneminde şehir dışınıdan yollardan alınan yakıtların sorunlu olması da ayrıca muhtemel sebeptir Şehir dışında da hep opetten aldım ama hepsi aynı kalitede midir bilemem tabi. Uzun yolda yapsa görürdüm muhtemelen. 2-3 dakikada bir istem dışı göstergeye bakıyorum. Yolculukların tamamını gece yaptığımı da düşünürsek göstergedeki ışıklar daha fazla dikkat çekiyor. Dpf rejenerasyonu yapınca farklı bir uyarı ışığı yanıyor. Turbo benzinli focusumu özledim desem yalan olmaz 😔 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Kısa mesafelerde kullanıma bağlı olabilir. İlk temizlikte yeterli yapamamışsa tekrar ikinciyi yapmak istemiştir. Bi sorun yoksa çok takılmayın. Sorun olursa araç zaten bunu gösterecekti. ayrıca dizel almama sebeplerimden biri. Korkuyorum enjektörlerinden Egrsinden dpfsinden yağ mazot pompasından Yorum bağlantısı
Fırat Önal 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Fatih Mehmet Uslu yazdı: 1.6 dizel egeam geçen kış sadece 1 defa dpf temizliği yapmıştı. Bu yıl temmuz ayında 4500 km, ağustos ayında da 2000 km uzun yol yaptım. 1 ay geçti dpf temizliği yaptı. Şehir içinde hep kısa mesafe kullanıyorum, yakıtı da hep opetten alıyorum. Ama geçen kış boyunca sadece kasım ayında 1 defa yaptığı temizliği bu kadar uzun yoldan sonra hemen yapması tuhaf geldi. Temizlik esnasında motorun stop edilmemesi gerekiyor bu da can sıkıcı bir durum. işim gücüm vardı 15 dk arabanın başında çalışır vaziyette bekledim. Focus için konuşuyorum , bazen sürüş esnasında temizlik yapılıyor, hız sabitleyici kullanılıyorsa ya da rampa çıkılmıyorsa farkedilmiyor. Bazen tam stop edeceğim zaman yapıyor. Bende kısa mesafe kullanıyorum. Sabah-öğleyin-akşam 2 şer km kullanıyorum. Her depoda 2-3 jenerasyon yaptığı oluyordu. Tabi bu farkettiğim. 1 ay önce bir markanın dpf koruyucu katkısını kullandım. Her zaman opetten aldığım yakıtı total ile değiştim. 1 aydır jenerasyon yaptığını görmedim. Bu dpf tam bela. Temizliği çok zor. Parça pahalı. Aslında her bakımdan bakıma değişen mazot filtresi gibi birşey yapsalarmış iyi olurmuş. Doğaya salınmayan kirli madde orada toplanır bizde bakımda onu atardık. Ayrıca yol bilgisayarında uyarı vermesi iyi olurdu. Jenerasyon yapmasında sıkıntı yok. Sistem belli yüzdelik doluluğu algıladımı uygun şartlar varsa temizliğe başlıyor. Sık sık temizlik yapıyorsa yakıtı değişmek iyi olabilir. Ya da sökülüp temizlenmesi iyi olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Fatih Mehmet Uslu yazdı: 1.6 dizel egeam geçen kış sadece 1 defa dpf temizliği yapmıştı. Bu yıl temmuz ayında 4500 km, ağustos ayında da 2000 km uzun yol yaptım. 1 ay geçti dpf temizliği yaptı. Şehir içinde hep kısa mesafe kullanıyorum, yakıtı da hep opetten alıyorum. Ama geçen kış boyunca sadece kasım ayında 1 defa yaptığı temizliği bu kadar uzun yoldan sonra hemen yapması tuhaf geldi. Temizlik esnasında motorun stop edilmemesi gerekiyor bu da can sıkıcı bir durum. işim gücüm vardı 15 dk arabanın başında çalışır vaziyette bekledim. 500de Aktif ve pasif olarak temizlikleri var, aktifte ışık yanar pasifte yanmaz. Bende 1.5 yıl içinde aktif olarak 1 defa yaptı, pasif olarak yaptığı ise çok fazla idi. OPET alırken hiç aktif temizlik yapmadı. Şimdi Shell kullanıyorum 1 defa yaptı. Eğer bir daha yaparsa Shelli bırakır Petrol Ofisine devam ederim. 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Euro 4 dizel candır [emoji1]Vur Sivas Suşehri-Şebinkarahisar-Kümbet yollarına, yüksek devir-küçük vites şeklinde, motora can geliyor. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Benimki sık rejenerasyon yapmıyor. En azından gösterge görfüğüm kadarıyla 22 bin km boyunca 2 defa yaptı. Sadece yakın zamanda uzun yoldan gelmeme rağmen yapmasına şaşırdım. Göstergede ışığı yanmadan da pasif dediğiniz şekilde yapıyorsa ondan hiç haberim yok. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 mjet daha sık yapar da nerde neyi gösteriri onu bilemem yakıtın kalitesi büyük etken bu konuda Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Selçuk Bakış yazdı: 500de Aktif ve pasif olarak temizlikleri var, aktifte ışık yanar pasifte yanmaz. Bende 1.5 yıl içinde aktif olarak 1 defa yaptı, pasif olarak yaptığı ise çok fazla idi. OPET alırken hiç aktif temizlik yapmadı. Şimdi Shell kullanıyorum 1 defa yaptı. Eğer bir daha yaparsa Shelli bırakır Petrol Ofisine devam ederim. OPET'i niye bıraktın? Ben şu anda hep OPET kullanıyorum. Çağlar Bayur yazdı: mjet daha sık yapar da nerde neyi gösteriri onu bilemem yakıtın kalitesi büyük etken bu konuda 2 sene Bravo kullandım hiç yapmadı. Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 (düzenlendi) Eyüp Çetin yazdı: OPET'i niye bıraktın? Ben şu anda hep OPET kullanıyorum. 2 sene Bravo kullandım hiç yapmadı. Bizim buradaki istasyonun Mazotundan isgillendim, egzozdan da değişik bir koku geliyordu. Birde kışın 2, 3 defa mazot filtresi dondu. Çağlar Bayur yazdı: mjet daha sık yapar da nerde neyi gösteriri onu bilemem yakıtın kalitesi büyük etken bu konuda 17k km'de 1 defa aktif olarak devreye girdi Abi bende, onda da öncesinde ilk defa biraz düşük devir çevirdim, ondan oldu herhalde. 22 Eylül 2019 tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 kisa mesafe kullanirsan temizlemez en basiti amazonda temizlemek icn bir urun var ben bikac defa kullandim tavsiye ederim oksijen sensorunu sokup temizlik maddesini pdf in icine bosaltip 10-15 km yol yapinca nevar neyok temizliyor yine duzellezse pdf basinc sensorunu kontrol edin https://www.amazon.fr/ProTec-d-p-f-Nettoyant-Aérosol/dp/B01151DOMS/ref=pd_sbs_263_47?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B01151DOMS&pd_rd_r=c9024411-5e9c-466d-8647-0b26b49299ae&pd_rd_w=0Z1xP&pd_rd_wg=BTkn8&pf_rd_p=ce0bf35d-908d-4dcb-a083-3a6e21394b79&pf_rd_r=JPB26V9B2QDJ0RQ8TME1&psc=1&refRID=JPB26V9B2QDJ0RQ8TME1 Mehmet Atlıhan yazdı: Arkadaşlar, Ford s-max sahibiyim. 2007 2.0 dizel 145bin km de, bir ay önce Türkiye den izinden döndüm. Viyana da yaşıyorum. Ortalama üç haftada da 6bin km yol yaptım. Döndükten sonra bir süre kullanmadım, bir ay boyunca 200km kısa mesafe yol yapmışim, dikkatimi çeken son iki gündür ıki kere dpf temizliği yaptı, akşam dpf temizliği bitmesini bekledim ertesi gün 10km gittikten sonra yeniden dpf temizliği yaptı, bu durum neye bağlıdır. Yakıt, yağ vs Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Selçuk Bakış yazdı: Birde kışın 2, 3 defa mazot filtresi dondu. O Sivas'tan kaynaklanıyor. 😊 Şaka maka kurumsal firmalara da güvenemeyeceksek vay halimize. 🤔 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Eyüp Çetin yazdı: O Sivas'tan kaynaklanıyor. 😊 Şaka maka kurumsal firmalara da güvenemeyeceksek vay halimize. 🤔 Benim evin konumu biraz yüksekte ve bu yüksekliğe ek ciddi bir rüzgar oluyor. Birde Bizim araçların mazot filtresi çok açıkta birde filtreye gelen hortumlar çok ince, Fiesta aynı yerde -30 da zorlanarakta olsa çalışmıştı. Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Selçuk Bakış yazdı: Benim evin konumu biraz yüksekte ve bu yüksekliğe ek ciddi bir rüzgar oluyor. Birde Bizim araçların mazot filtresi çok açıkta birde filtreye gelen hortumlar çok ince, Fiesta aynı yerde -30 da zorlanarakta olsa çalışmıştı. Bunun için kışın alınacak ekstra bir önlem var mı? Ona göre gittiğimiz yerlerde sıkıntı olmasın. Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Eyüp Çetin yazdı: Bunun için kışın alınacak ekstra bir önlem var mı? Ona göre gittiğimiz yerlerde sıkıntı olmasın. Mazot filtresi için ısıtıcı veya depoya mazotun donmaması için katkı işe yarar. Benim söylediğim sıcaklıklar -15 civarından başlıyor. Kışa girerken katkı koyacağım. 1 Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Selçuk Bakış yazdı: Mazot filtresi için ısıtıcı veya depoya mazotun donmaması için katkı işe yarar. Benim söylediğim sıcaklıklar -15 civarından başlıyor. Kışa girerken katkı koyacağım. Normalde Antep 3 derecenin altına düşmüyor en soğuk zamanda bile ama Ankara'ya falan gitme ihtimali her an için var bizde. Bu nedenle ihtiyacım olabilir. Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Eyüp Çetin yazdı: Normalde Antep 3 derecenin altına düşmüyor en soğuk zamanda bile ama Ankara'ya falan gitme ihtimali her an için var bizde. Bu nedenle ihtiyacım olabilir. Rüzgar vs yoksa kolay kolay donmaz, benim burası biraz ekstrem bir yer, sıkıntılarım o yüzden. 1 Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 Selçuk Bakış yazdı: Rüzgar vs yoksa kolay kolay donmaz, benim burası biraz ekstrem bir yer, sıkıntılarım o yüzden. Sivas. ☃️☃️🤓 1 Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten 22 Eylül 2019 Paylaş 22 Eylül 2019 (düzenlendi) Ben dpf temizliğinin herhangi bir doluluğa göre devreye girmediğini düşünmeye başladım vw e yada poloya has birşeyde olabilir. Sebebine gelirsek en son yakıt almaya giderken dpf temizliği başlamıştı benim arabada çok bariz belli oluyor rolanti devri hemen yükseliyor ve fan açıyor farketmeme gibi bir durum yok. Geçen yakıt aldığımda arabaya ne kadar az yaktırabilirim diye hep yavaş ve düşük devir kullanmıştım bir dahaki dpf temizliği başladığında yakıt aldıktan sonra 370km olduğu yazıyordu neyse o temizlikten sonra 2. temizliğin başladığını farkettiğim yakıt aldıktan sonraki km 740 idi tam iki katı. Daha sonra takip etmedim geçen yine yakıt almaya giderken dpf temizliği yapıyordu yakıt aldım bugün yine temizlik başladı ve km 370 i gösteriyor. Ya büyük tesadüf yada belirli bir km olunca otomatik yapıyor. 22 Eylül 2019 tarihinde Vasfi Gişten tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts