Ali Darbaz 28 Eylül 2019 Yazar Paylaş 28 Eylül 2019 Ben V Weekend Motoringdeyim. 5 saatir burdayım. Elim yüzüm is duman oldu. Hiç yutmadığım kadar plastiği burda yutmuş olabilirim Yorum bağlantısı
Önder Özcan 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: Ben V Weekend Motoringdeyim. 5 saatir burdayım. Elim yüzüm is duman oldu. Hiç yutmadığım kadar plastiği burda yutmuş olabilirim Bence çok durma orda. Tüketilen yakıt, yakılan lastikler. Senin bünye kaldırmaz bunları. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Eylül 2019 Yazar Paylaş 28 Eylül 2019 Değerli forum üyele Ben tüm verileri hesapladım , mevcut durumu test ettim.Aracımın beka kabiliyeti etkileneceği için şanzıman işinden vazgectim. Aklıma başka bir fikirler geldi. Arabanın Jant kapaklarını sökerek 2 kilo hafifletmeyi düşünüyorum. Sonrada 2 yeni lastik daha alıp ordanda 4 kilo hafifleteceğim arabayı. En ucuz yöntem bu şimdilik. 1 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Vazgeçmesen de olmazdı zaten isabet olmuş Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Yuvarlanma direnci en düşük lastik ile biraz daha düşer yakıtı. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Yuvarlanma direnci en düşük lastik ile biraz daha düşer yakıtı. A-A olan nokian lar [emoji7] 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Değerli forum üyele Ben tüm verileri hesapladım , mevcut durumu test ettim.Aracımın beka kabiliyeti etkileneceği için şanzıman işinden vazgectim. Aklıma başka bir fikirler geldi. Arabanın Jant kapaklarını sökerek 2 kilo hafifletmeyi düşünüyorum. Sonrada 2 yeni lastik daha alıp ordanda 4 kilo hafifleteceğim arabayı. [emoji4] En ucuz yöntem bu şimdilik. Oem alasim jant bulursan onlar tenekelerden daha hafif. Benim teneke jantlardan alasim jantlara gecince arabanim hafifleyerek gaz tepkisinde iyilesme oldugunu farkediyorum A-A olan nokian lar [emoji7]Nokian kullaniyorum Tavsiye ederim. 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: Değerli forum üyele Ben tüm verileri hesapladım , mevcut durumu test ettim.Aracımın beka kabiliyeti etkileneceği için şanzıman işinden vazgectim. Aklıma başka bir fikirler geldi. Arabanın Jant kapaklarını sökerek 2 kilo hafifletmeyi düşünüyorum. Sonrada 2 yeni lastik daha alıp ordanda 4 kilo hafifleteceğim arabayı. En ucuz yöntem bu şimdilik. Kapaklar aerodinamik olarak sürtünmeyi azaltabilir bu durumda yakıt artışı olabilir, ayrıca yıpranmamış dış derinliği 7~8 mm olan lastik yıpranmış dış derinliği 3~4 mm olan lastikten nasıl daha hafif olabiliyor? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Eylül 2019 Yazar Paylaş 28 Eylül 2019 Servet Aydın yazdı: Yuvarlanma direnci en düşük lastik ile biraz daha düşer yakıtı. 175/65 r14 tip lastikler piyasadaki en düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler. Daha iyi bir lastik çözümü için ADAC test kriterlerine baktım. https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/sommerreifen/175-65-r14t/ İlgili sayfada en yüksek notu alan lastiği seçtim. Falken Snecra Ecorun sc832 Bu resimdeki jantlar, Hyundai i10 2014 Avrupa satılan versiyonun alaşım jantları. 1200 tl etiketi var. Ama Hyundai 2017 'de yayınlanan bülten ve wlpt verisine göre 0,5 litre benzin tüketimini artırıyor bu jantlar. Dün bu avrupa jantları alacak gibi oldum . Ama işime gelmediğini görünce, bu tip harcamaya girme gereği duymadım. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Eylül 2019 Yazar Paylaş 28 Eylül 2019 (düzenlendi) Metin Uzunoğlu yazdı: Kapaklar aerodinamik olarak sürtünmeyi azaltabilir bu durumda yakıt artışı olabilir, ayrıca yıpranmamış dış derinliği 7~8 mm olan lastik yıpranmış dış derinliği 3~4 mm olan lastikten nasıl daha hafif olabiliyor? Aracımda iki adet çok kalın hamurlu Petlas Pt535 arazi çamur lastiği var. O yuzden 2 adet Ecorun sn832 lastik alırsam , epey hafifleyecek. LAstikleri tarttım aralarında uçurum fark var. Petlas lastikleri neredeyse 2 kat ağır. Elimde yarattığı his bu şekildeydi. 28 Eylül 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Servet Aydın yazdı: İzleyelim görelim. Roller üzerinde test yapayım daha iyi olur. Renault'un 6. vites mantığını çö ze mi yo rum. Arkadaş nasıl bir hesap yapmışlar. Daha ekonomik olması gerekiyor, hiç bi şey değişmiyor? Ali Darbaz yazdı: LAstikleri tarttım Bu güzel bi teknik bilgi. Ne çıktı ağırlıkları? Clio3 varken bende, alaşım jant ile kara jantı bijonlarına varana kadar tartmıştık. Alaşım jantlar totalde 20kg kadar daha hafif çıkmıştı. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Eylül 2019 Yazar Paylaş 28 Eylül 2019 Sani Gerşon yazdı: Renault'un 6. vites mantığını çö ze mi yo rum. Arkadaş nasıl bir hesap yapmışlar. Daha ekonomik olması gerekiyor, hiç bi şey değişmiyor? Bu güzel bi teknik bilgi. Ne çıktı ağırlıkları? Clio3 varken bende, alaşım jant ile kara jantı bijonlarına varana kadar tartmıştık. Alaşım jantlar totalde 20kg kadar daha hafif çıkmıştı. Elimle tartım abi. Adac test birincisi lastik. Elince tartınca bile fark ediliyordu. Petlaslar 2 kilo daha ağır olduğunu düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: Elimle tartım abi. Adac test birincisi lastik. Elince tartınca bile fark ediliyordu. Petlaslar 2 kilo daha ağır olduğunu düşünüyorum. Bende sevindim aha teknik bilgi geliyor diye Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 175 yerine 165 takılır 155 takılır yuvarlanma direnci yerlerde gezer Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Eylül 2019 Yazar Paylaş 28 Eylül 2019 Servet Aydın yazdı: 175 yerine 165 takılır 155 takılır yuvarlanma direnci yerlerde gezer Abi araba ağır ve yüklü geziyor. 175 yerine 155 felan taksam bu seferde batar. Lastiklere hava bassam buda konforun içinden geçer. 55 psi hava basan adam arabasını piste zor tutuyor. Ben nasıl Türk asfaltında yol tutayım. Bu videodaki adamlar, arka lastiklere 55 psi hava basıp, arkanın kaymasını sağlıyor Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Kaç kg ki yüklü ağırlık. 155 yanak sırtında 500 kilo yüklü torosu taşıyor Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Eylül 2019 Yazar Paylaş 28 Eylül 2019 Servet Aydın yazdı: Kaç kg ki yüklü ağırlık. 155 yanak sırtında 500 kilo yüklü torosu taşıyor Ben şimdilik Ecorun kullanmaya devam edeyim. Arkadaki kalın hamurlardan kurtulunca biraz daha tüketim düşer. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Eylül 2019 Yazar Paylaş 28 Eylül 2019 Alpay Sumer yazdı: Jant kapaklari iki kilo cekmez ya🤔 Evet çekmeyeceği kesin. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: Ben şimdilik Ecorun kullanmaya devam edeyim. Arkadaki kalın hamurlardan kurtulunca biraz daha tüketim düşer. yeni lastikler öne mi takıldı? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Eylül 2019 Yazar Paylaş 28 Eylül 2019 Çağlar Bayur yazdı: yeni lastikler öne mi takıldı? Evet bir önceki alımda öne takıldı. Her zaman öne takıyorum yeni lastikleri. Fakat bu sene lastik almadım henüz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 büyük güvenlik riski olur yeniler önde ise. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Bununla alakali konu bile acmistim. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Eylül 2019 Paylaş 28 Eylül 2019 Ali Darbaz yazdı: Evet bir önceki alımda öne takıldı. Her zaman öne takıyorum yeni lastikleri. Fakat bu sene lastik almadım henüz. Yeni lastikler her zaman arkaya takılır. Kendi videonuzdan paylaştığınızda gördüğünüz gibi araç virajlarda kıçtan kayıyor. Bu sebeple iyi lastikler her zaman kıçta olmalı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts