Mehmet Unkun 2 Ekim 2019 Paylaş 2 Ekim 2019 (düzenlendi) Daha önce paylaşıldı mı bilmiyorum fakat mevcut anahtara yedek anahtar forscan ile eklenebiliyor. Videoda göstermeye çalıştım. Sadece uç açtırıp yedek veya daha fazla anahtar ekleyebilirsiniz. Araç sorunsuz çalışıyor. Üst kasa gösterge eklemek için araştırma yaparken gördüm. Sorumluluk size aittir. Kendim sorunsuz bir şekilde ekledim. 2 Ekim 2019 tarihinde Mehmet Unkun tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 2 Ekim 2019 Paylaş 2 Ekim 2019 Ford'larda aracın orjinal 2 anahtarı varsa zaten sonradan anahtar eklemek gayet basit. Eski aracımın 4 anahtarı 2 kumandası vardı. Orjinali 1 kumanda 2 anahtardı. Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun 3 Ekim 2019 Yazar Paylaş 3 Ekim 2019 (düzenlendi) Hocam bu da benim üçüncü anahtarım yedeği aliexprestten alıp anahtarcıda yaptırmıştım. dediğiniz yöntem şu ise 1.yi tak kontağı aç çıkar,2. orjinali tak kontağı aç çıkar sonra ucu yeni açılmış anahtarı takıyorsun. Bu yöntem işe yaramadı (1defa çalıştırdı,başka çalıştırmadı) aracı çalıştırmamıştı. Kenarda duruyordu gösterge için araştırma yaparken gördüm. Burdaki asıl amaç 1 anahtarınız kaldı diyelim 2.yi yaptırırken forscan bunu yapabiliyor. Hatta yeni gösterge takıldığında forscan sıfırdan anahtarda ekleyebiliyor.(2 adet çalıştıran anahtar gerekli) Yani elm cihazı olan bir kişinin uç açtırması yeterli normalde anahtarcıya gitmeden ikinci anahtar eklenmiyor biliyorum. 3 Ekim 2019 tarihinde Mehmet Unkun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 3 Ekim 2019 Paylaş 3 Ekim 2019 (düzenlendi) anahtar kodlamak sorun değil işlem anında akü voltajı bir düşse bu işlemi yaparken pats(pasifaktifhırsızlıkgüvenliksistemi) devreye girer ve arabayı yetkili servis dahil çalıştıramaz bilginiz olsun ...YAPACAKLARIN DİKKATİNE !!! aracı çalıştırmak için uğraştıkça pc ile bağlanıp akü voltajını iyice düşürürsünüz önce bcm çöker klima paneli, eğlence sistemi km kadranı tek tek gider ve en son araçta hiç bir şey kalmaz kontak bile açmaz kapıları bile kitleyemezsiniz. çekici ile aracı servise götürdünüz araçta düşük voltajdan dolayı pcm bcm ıpc bütün modüller çökmüştür ...yetkili servis FRDS den online hepsini yükler bu sırada aracın iki anahtarıda aracın içerisinde olmak zorundadır . yetkili servis Gerekli modül yapılandırmalarını yaptıktan sonra araçta herşey gelir ama km kadranı pcm eğlence ekranı klima paneli vs araçta kvm hatasından dolayı marş yapamazsınız... bunun sebebi ise araçtaki immo kodlarının olduğu modüller biribiriyle haberleşemez çünkü birbirlerini unutmuşlardır geçen sürede. Bunun için aracın işletim sistemindeki bütün loglar pcm rfa bcm ipc nin içinde bulunan asbuilt ve hex kodları yeniden fabrika verilerine göre yetkili servislerde bile olmayan programlarla programlanır. Daha sonrasında bu modüllerin heberleşme trafiği logları tekrar sisteme kodlanıp modüller birbirleriyle tanıştırılır...bunları yapacak babayiğit türkiyede maalesef birkaç tane onlarında boş zamanını yakalamanız imkansız.... yani demem o ki ufacık bir anahtar kodlama araca göre size 10-20 bin tl arasında maliyet çıkartabilir. bu durumda yetkili servise gittiniz ilk yapacakları şey bcm değişimi daha sonra pcm km kadranı abs modülü ve en son göğüs tesisatı günün sonunda çalışmayan bir araç ve boşa giden 2-3 ay 10-20 bin maliyet maalesef yetkili servilerde verilen eğitimler yeterli değil ... yaklaşık 10 gündür başka bir arkadaşımın komple çökerttiği bir kuga ile uğraşıyordum dün akşam itibari ile aracı 9 günün sonunda çalıştırdık araç sahibi ile büyük sorunlar yaşadık. işi bilip İşin içinde olduğum halde bu sorunu yaşadık siz ordan pay biçin ki benim türkiyedeki çevre kimsede yoktur hepsi seferber oldular allah razı olsun hepsinden mastertechler yazılımcılar beyinciler hackerlar diye uzar gider liste ... 3 Ekim 2019 tarihinde Serkan Karakoca tarafından düzenlendi 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun 3 Ekim 2019 Yazar Paylaş 3 Ekim 2019 Serkan Karakoca yazdı: anahtar kodlamak sorun değil işlem anında akü voltajı bir düşse bu işlemi yaparken pats(pasifaktifhırsızlıkgüvenliksistemi) devreye girer ve arabayı yetkili servis dahil çalıştıramaz bilginiz olsun ...YAPACAKLARIN DİKKATİNE !!! aracı çalıştırmak için uğraştıkça pc ile bağlanıp akü voltajını iyice düşürürsünüz önce bcm çöker klima paneli, eğlence sistemi km kadranı tek tek gider ve en son araçta hiç bir şey kalmaz kontak bile açmaz kapıları bile kitleyemezsiniz. çekici ile aracı servise götürdünüz araçta düşük voltajdan dolayı pcm bcm ıpc bütün modüller çökmüştür ...yetkili servis FRDS den online hepsini yükler bu sırada aracın iki anahtarıda aracın içerisinde olmak zorundadır . yetkili servis Gerekli modül yapılandırmalarını yaptıktan sonra araçta herşey gelir ama km kadranı pcm eğlence ekranı klima paneli vs araçta kvm hatasından dolayı marş yapamazsınız... bunun sebebi ise araçtaki immo kodlarının olduğu modüller biribiriyle haberleşemez çünkü birbirlerini unutmuşlardır geçen sürede. Teşekkürler, bu risk anahtarcılarda da kodlarken yok mu?Çünkü onlar da araç kontak açıkken aynı işlemleri yapıyor özel cihazıyla. Aynı şekilde akü voltajı düşse onlarda sorun olmaz mı? Akü de sorun varsa bu işlem yapılmamalı o zaman. Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 3 Ekim 2019 Paylaş 3 Ekim 2019 Mehmet Unkun yazdı: Teşekkürler, bu risk anahtarcılarda da kodlarken yok mu?Çünkü onlar da araç kontak açıkken aynı işlemleri yapıyor özel cihazıyla. Aynı şekilde akü voltajı düşse onlarda sorun olmaz mı? Akü de sorun varsa bu işlem yapılmamalı o zaman. en güzeli akü şarj cihazı bağlamak 3. anahtarı kodlama sırasında işlem yaparken bir yarım kalsa büyük sorun teşkil eder... Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun 3 Ekim 2019 Yazar Paylaş 3 Ekim 2019 Yedek anahtarı anahtarcıda yaptırmıştım ve herhangi bir akü şarj cihazı bağlanmamıştı. Sonuçta bu risk akü şarj cihazı bağlanmayan araçlarda kodlama yapılırken var diyebiliriz.Yani benim yaptığım işleme özel bir durum değildir. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts