Ali Darbaz

Civic - 2016 Honda Civic 1.5-liter L15B7 Epa Raporu

Recommended Posts

Ali Darbaz

Onu bunu bırakın, şu CVT şanzımanın vites yükseltirken takip ettiği ekonomik yol haritasına bakın. Mor cizgi motorun en ekonomik noktalarında ilerleyen cvt şanzımanı gösteriyor. 

2,5 litre atmosferik Nissan motoru 244 gram benzin yakışı var. Cvt motoru yükte tutarak süreki yakıtın en verimli olduğu noktalarda geziyor. 

 

0lTUiTSsYP1QRSbtryeJ_QkopMQ7cKoaesiv4AG6

 

Bu videoda görüldüğü gibi 55 mil hızla 45 mpg yakalıyor. Türkçesi 90 km hızla 5,2 litre 

 

 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ebrar Tüfek
 
Galiba devirleri yanlış verdin. İki vites oranındada motor şafta güc aynı olması gerekirken aralarında 5 beygir fark çıktı.  Bende çaktırmadım fakat kimsede anlamadı. 
Her iki vitesdede motorun aynı shaft güçünü yakalamsı gerekirdi. 
 
Dalgınlıktan oldu heralde kusura bakma :) araba bende değildi hemen cevap vereyim diye aynı motor t5 lerin pov drive videolarından devir saatini ekran fotoğrafı çektim, 80 ile giden benim çektiğim fotoğraf, 1400 devirde 80, 2000 devirde 115 ile gidiyor. Makyajlı highline v max videosundan bir ekran aldım, 3900 devirde 210 gidiyor. Araba 4800 devir çeviriyor, ama ufak bi ince yakaladım. 210 giden highline multivanın devir saatindeki kırmızı çizgi 4400 devir civarı başlıyor, benim arabadaki 4800 devirde başlıyor. Büyük ihtimalle yeni kasada motor devrini 400 rpm kısmış olabilirler, çünkü 210 ile gidende bende olmayan göstergeler var, bi kaç yıl yeni model olabilir. Kısılan devire oranla 6. Vites dişlisini değiştirmiş olabilirler, aracın maksimum hızı yine aynı kalsın diye, tabi elimde şanzıman dişli oranları ile alakalı bir belge yok, tamamen varsayım yapıyorum.aea78bd532a6f1b43d49c38260646c8c.jpg2c1b98f6dcbb3fe51d3f7832bc59eb16.jpgd6ffc28ab207ee9de4403370f4f15c17.jpg

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

Dalgınlıktan oldu heralde kusura bakma :) araba bende değildi hemen cevap vereyim diye aynı motor t5 lerin pov drive videolarından devir saatini ekran fotoğrafı çektim, 80 ile giden benim çektiğim fotoğraf, 1400 devirde 80, 2000 devirde 115 ile gidiyor. Makyajlı highline v max videosundan bir ekran aldım, 3900 devirde 210 gidiyor. Araba 4800 devir çeviriyor, ama ufak bi ince yakaladım. 210 giden highline multivanın devir saatindeki kırmızı çizgi 4400 devir civarı başlıyor, benim arabadaki 4800 devirde başlıyor. Büyük ihtimalle yeni kasada motor devrini 400 rpm kısmış olabilirler, çünkü 210 ile gidende bende olmayan göstergeler var, bi kaç yıl yeni model olabilir. Kısılan devire oranla 6. Vites dişlisini değiştirmiş olabilirler, aracın maksimum hızı yine aynı kalsın diye, tabi elimde şanzıman dişli oranları ile alakalı bir belge yok, tamamen varsayım yapıyorum.aea78bd532a6f1b43d49c38260646c8c.jpg2c1b98f6dcbb3fe51d3f7832bc59eb16.jpgd6ffc28ab207ee9de4403370f4f15c17.jpg

 

t 5 için 3 4 tane şanzıman var. herhangi biri olabilir :)  5 ileri olanda var, 6 ileri olanda . 6 ileri olanın 170 beygir versiyonunda difler farklı 

4,6 4,4 4,8 4,9 bir çok diff var : ) 

Benim hesaplamamalarım için gerekli tabloolar malesef yok. 2.5 tdi verileri çok zor bulunmuyor. Ayrıca arabanın yaşından servislerde yapılan parça değişimlerinde vs mühtemelen değerlerde çok sapma olacaktır. Mesela turbon değiştirildi, ama ne olduğu belli değil. Ona gör tüketim haritan bam başka bile olmuş olabilir. İntercooler içi doluysa 2 3 bar eksik çalışıyor olabilir. 

 

Sen herşeyden önce bize Dyno haritası getir. Arabayı dynoya bağla kaç beygir kaç tork ölç gel. Hangi vitesde ölçüldüğünüde dikkat et ama :) 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

t 5 için 3 4 tane şanzıman var. herhangi biri olabilir :)  5 ileri olanda var, 6 ileri olanda . 6 ileri olanın 170 beygir versiyonunda difler farklı 

4,6 4,4 4,8 4,9 bir çok diff var : ) 

Benim hesaplamamalarım için gerekli tabloolar malesef yok. 2.5 tdi verileri çok zor bulunmuyor. Ayrıca arabanın yaşından servislerde yapılan parça değişimlerinde vs mühtemelen değerlerde çok sapma olacaktır. Mesela turbon değiştirildi, ama ne olduğu belli değil. Ona gör tüketim haritan bam başka bile olmuş olabilir. İntercooler içi doluysa 2 3 bar eksik çalışıyor olabilir. 

 

Sen herşeyden önce bize Dyno haritası getir. Arabayı dynoya bağla kaç beygir kaç tork ölç gel. Hangi vitesde ölçüldüğünüde dikkat et ama :) 

 

Samsundaki hiçbir dyno cihazına güvenmem :) 10 tanesinin 7 sinde fan bile koymuyorlar önüne.. istanbulda olsam tuning performans işleri ile uğraşan bi firmaya ücreti karşılığında dynoya sokardım. Zamanında staj yaptığım yerdeki ustam 6 bin kmdeki toyota corollasını satarken ekspertiz yaptırınca motor %95 çıkmıştı mesela. İlla dyno verisi at diyorsan arabayı alırken orduda ekspertize sokulmuştu 83.50 kw çıkmıştı, yani 111 beygir. Tabi ön tarafta fan yoktu yine :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Samsundaki hiçbir dyno cihazına güvenmem :) 10 tanesinin 7 sinde fan bile koymuyorlar önüne.. istanbulda olsam tuning performans işleri ile uğraşan bi firmaya ücreti karşılığında dynoya sokardım. Zamanında staj yaptığım yerdeki ustam 6 bin kmdeki toyota corollasını satarken ekspertiz yaptırınca motor %95 çıkmıştı mesela. İlla dyno verisi at diyorsan arabayı alırken orduda ekspertize sokulmuştu 83.50 kw çıkmıştı, yani 111 beygir. Tabi ön tarafta fan yoktu yine :)

 

yahu sen bana resmini atsana. Senin araba hangi dif ordan bulurum ben. 

Resmi varmı grafiğin. Dana doğru gücünüde hesaplar söylerim

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ebrar Tüfek
 
yahu sen bana resmini atsana. Senin araba hangi dif ordan bulurum ben. 
Resmi varmı grafiğin. Dana doğru gücünüde hesaplar söylerim
Galerici arabayı alırken yaptırmış, bunlar haricinde kaporta durumu olan kağıt var bide, şaseyi attım sorgulama ile diferansiyel hakkında bilgi alabilirsin belki diye. İşe yarar başka bişey yok, en ucuzundan yaptırmış galiba ekspertizie6cc4085f1274c602682acfcf1c82238.jpg332550deda8e461da5f356baa99e4188.jpg

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Bu gün researchgate , Epa , Sae teknik evraklarını incelediğim bir gün oldu. İnsanın okudukca okuyası geliyor. Nerelerden girip nerelerden çıktık. Saate baktım 01:00 olmuş. Kendi çapımda epey aydınlanmış oldum. 

Bazı şeylere bakış açım kökünden değişti. Bigisayarda 40 50 tane teknik döküman var. 

Toyotanın 2.5 litre %40 verim vaad eden turbosuz Atkinson motorundan girip, 48 volt mild hydriplere, 12 silindir Bmw 7 motorlarından Cruze lxv motoruna zıplayıp durduk . 

Atmosferik normak motorlar %30

Turbo motorlar genelde %35 verimli olduğunu öğrendik.

Yeni nesil turbo motorlar %39 verime zar zor ulaşıyor. 

Motor yağı tipi bile tek başına %3  ekstra verim sağlıyor. 

Hybrid sistemler yakıttan kazanılan verimi ekstra %26 kadar artırıyor. 

Atkinson motorda gelecek var. %40 tek başına verin veriyor. 

1.0 turbo motorlar %39 38 verim yakalıyor. 

Verimlilik konusunda epey bileyler öğrendim. Üniversitede doktora yazacak seviyeye ulaştık nerdeyse. 😛

 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

Bu gün researchgate , Epa , Sae teknik evraklarını incelediğim bir gün oldu. İnsanın okudukca okuyası geliyor. Nerelerden girip nerelerden çıktık. Saate baktım 01:00 olmuş. Kendi çapımda epey aydınlanmış oldum. 

Bazı şeylere bakış açım kökünden değişti. Bigisayarda 40 50 tane teknik döküman var. 

Toyotanın 2.5 litre %40 verim vaad eden turbosuz Atkinson motorundan girip, 48 volt mild hydriplere, 12 silindir Bmw 7 motorlarından Cruze lxv motoruna zıplayıp durduk . 

Atmosferik normak motorlar %30

Turbo motorlar genelde %35 verimli olduğunu öğrendik.

Yeni nesil turbo motorlar %39 verime zar zor ulaşıyor. 

Motor yağı tipi bile tek başına %3  ekstra verim sağlıyor. 

Hybrid sistemler yakıttan kazanılan verimi ekstra %26 kadar artırıyor. 

Atkinson motorda gelecek var. %40 tek başına verin veriyor. 

1.0 turbo motorlar %39 38 verim yakalıyor. 

Verimlilik konusunda epey bileyler öğrendim. Üniversitede doktora yazacak seviyeye ulaştık nerdeyse. 😛

 

 

Otomotiv mühendisliği okuyan üniversite öğrencilerine seminer bile verebilirsiniz :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Gulkokan

Nissanın değişik bir hibrti aracı var
Benzinli motor sürekli çalışıyor ancak tek görevi bataryaları doldurmak içinmiş araba sadece elektrrikli motor ile yürüyor
Japonyada bayağı popüler olmuş

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emrah Uludağ
Mert Gulkokan yazdı:

Nissanın değişik bir hibrti aracı var
Benzinli motor sürekli çalışıyor ancak tek görevi bataryaları doldurmak içinmiş araba sadece elektrrikli motor ile yürüyor
Japonyada bayağı popüler olmuş

Mazotlu eski lokomotifler gibi. Onlarda da devasa motorlar hep çalışıyor ama tekerlekler ile doğrudan bağlantı yok, elektrik motorlarının besliyorlar. Güç ihtiyacına göre devir yükseliyor. Yıllar önce kamyonlara falan neden bunu yapmıyorlar diye sormuşluğum vardır.

Bir çeşit "şerefsizim benim aklıma geldiydi" tribi yaşadım şimdi :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
Mert Gulkokan yazdı:

Nissanın değişik bir hibrti aracı var
Benzinli motor sürekli çalışıyor ancak tek görevi bataryaları doldurmak içinmiş araba sadece elektrrikli motor ile yürüyor
Japonyada bayağı popüler olmuş

87 yılından beri var o sistem bizde 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Gulkokan
87 yılından beri var o sistem bizde 
Abi japonyada yaşayan Türk var dün eklediği video da bahsetti şu an hibrit satışları içinde Nissanın bu aracı da oldukça yüksekmiş

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Verimi çok çok yüksek o sistemin. Zamanında Göktürk hoca ile de tartıştık. Normal otomatik dizel Forklift'den %60 az tüketimi var. Araçlar için hep yapmak isteğim projedir 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Gece 01:00 da yattım. 09:00 da kalktım. Baktım dayanamıyorum 12:00 kadar uyudum. Beyni okadar yakmışımki zarzor toparladım kendimi. 

Uyanır uyanmaz Baba ve Hanım hazır beni bekler. Önce babayla araçları takasladık. Sonra hanımla yallah kartal istmarine. 

Cruze arka lastik sök felan derken anca musait oldum.  

Japonik Nismo merkezinde cektiğin videoyu izledim. Nissan leaf dünyanın en çok satan elektrikli aracıydı. Fakat model 3 onu çoktan gecti. Yeni leafde büyük bir batarya sorunu var. Aşırı ısınıyor. Şarj ederken hız düşüyor. Rapidgate diye bir skandala imza atmış durumda. 

Paralel hybrid leaf ilkez duydum. Öyle bir model olsa mutlaka haberim olurdu. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
Ali Darbaz yazdı:

 

Paralel hybrid leaf ilkez duydum. Öyle bir model olsa mutlaka haberim olurdu. 

92 yılından beri tamirini yapıyorum. Haberin olmaması normal çünkü otomotiv çok geriden geliyor benim sektöre göre 

Batarya ısınasının önüne su ve yüksek voltaj ile geçiliyor. Araçlarda 600 volt henüz riskli. Yüksek hız kaza vs batarya tehlikeli. Hâlâ lion batarya söndürecek kimyasal yok 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

92 yılından beri tamirini yapıyorum. Haberin olmaması normal çünkü otomotiv çok geriden geliyor benim sektöre göre 

Batarya ısınasının önüne su ve yüksek voltaj ile geçiliyor. Araçlarda 600 volt henüz riskli. Yüksek hız kaza vs batarya tehlikeli. Hâlâ lion batarya söndürecek kimyasal yok 

 

Hadi ya. Lion piller yansa söndüremeyecez. :(

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Evet. Bizde var 3 cm karoser, orayı delip geçecek darbe milyonda bir bile değil. Hız zaten 25km. Risk yok. Araba işi sakat. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Hadi ya. Lion piller yansa söndüremeyecez. :(

tesla fire olarak aratılabilir gagılda

Mesajı paylaş


Mesajın linki