Anıl Akca 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 İlk dizel motor prototipi Almanya'da Krupp fabrikalarında 1893'te denendi. Prototip, aynı yılın Ağustos ayında Rudolf Diesel tarafından yapılmıştı. 1896'ya kadar "dizel motoru" geliştiren Diesel, teorik olarak yüzde 75 verimle çalışan bir motora imza atmıştı. Motor verimliliği açısından dizel, başlangıçtan itibaren benzinlilerden daha iyiydi. Basitçe söylemek gerekirse daha az yakıtla daha çok iş yapıyordu. Günümüzde de durum farklı değil.. 3 Yorum bağlantısı
Anıl Akca 9 Ekim 2019 Yazar Paylaş 9 Ekim 2019 Eyüp Çetin yazdı: Başlıkta 1983 yazıyor!! 🤔 Tarihi yanlış yazmışım düzeltiyorum 1 Yorum bağlantısı
Ömer Kar 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Rudolf Diesel diesel motoru yapıp çalıştırdığında beğenilmemişti ve alay konusu olmuştu. Benzinli motorlar ile kıyaslanıp diesel motor için hem sesli hemde verimsiz denilmişti ve Rudolf Diesel bir parkta yanlız başına açlık ve sefalet içinde hayatını kaybetmiş olarak bulunmuştur. 2 Yorum bağlantısı
Ömer Kar 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Anıl Akca yazdı: İlk dizel motor prototipi Almanya'da Krupp fabrikalarında 1893'te denendi. Prototip, aynı yılın Ağustos ayında Rudolf Diesel tarafından yapılmıştı. 1896'ya kadar "dizel motoru" geliştiren Diesel, teorik olarak yüzde 75 verimle çalışan bir motora imza atmıştı. Motor verimliliği açısından dizel, başlangıçtan itibaren benzinlilerden daha iyiydi. Basitçe söylemek gerekirse daha az yakıtla daha çok iş yapıyordu. Günümüzde de durum farklı değil.. Yanlız bu bilgi kısmen hatalı dizel motorlar eş değer benzinli motorlardan daha güçsüz, daha sesli ve daha fazla pisliği olan motorlardı insanlar tarafından beğenilmemesinin sebebi de bunlar yüzdendi. O nedenle ağır vasıtalarda, iş makinelerinde, trenlerde gemilerde vs. kullanılmaya uygun görüldü fakat konfor ve verim orantılamasında sürekli sınıfta kaldı. Taa ki turbo besleme üniteler ile desteklenene kadar bu gün o yüzdendir ki atmosferik diesel motor artık üretilmemekte ve turbo besleme üniteler artık benzinli motorlarda yaygınlaşmakta diesel motor genel olarak tarihin sayfalarına gömülmeye yüz tutmuştur biliyorsunuz bazı ülkeler diesel motor kullanımını yasaklamış durumdalar. Son olarak günümüz teknolojisinde bile %75 verimle çalışabilecek benzin/diesel bir motor üretilmedi diye biliyorum aşılamayan en büyük sorun ise sürtünme direnci olmaktadır. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Stuttgart şehrine euro 5 ve altı dizel araba girmesi yasak. Şehir girişinde kameralar plaka ve araba tipinden şak diye cezayı yapıştırıyor. Ard arda evine 4 tane emisyon cezası gelen e39 520d kullanan arkadaşım var. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 Ömer Kar yazdı: Yanlız bu bilgi kısmen hatalı dizel motorlar eş değer benzinli motorlardan daha güçsüz, daha sesli ve daha fazla pisliği olan motorlardı insanlar tarafından beğenilmemesinin sebebi de bunlar yüzdendi. O nedenle ağır vasıtalarda, iş makinelerinde, trenlerde gemilerde vs. kullanılmaya uygun görüldü fakat konfor ve verim orantılamasında sürekli sınıfta kaldı. Taa ki turbo besleme üniteler ile desteklenene kadar bu gün o yüzdendir ki atmosferik diesel motor artık üretilmemekte ve turbo besleme üniteler artık benzinli motorlarda yaygınlaşmakta diesel motor genel olarak tarihin sayfalarına gömülmeye yüz tutmuştur biliyorsunuz bazı ülkeler diesel motor kullanımını yasaklamış durumdalar. Son olarak günümüz teknolojisinde bile %75 verimle çalışabilecek benzin/diesel bir motor üretilmedi diye biliyorum aşılamayan en büyük sorun ise sürtünme direnci olmaktadır. Benim bildiğim o tarihte elde edilen verim % 21 idi. Atmosferik değişken subab zamanlamalı ve değişken emme manifoldları olan arabalar %30 Turbo mpi üniteler %35 Turbo gdi üniteler %37 38 Toyota tnga atkinson 2.5 litre atmosferik model %40 verim alıyor. Şu an toyota mazdanında önünde. Çünkü atkinson motorunu birde hybrid sistem yaptı. %40 verim + hyprid sistem ne yakacaği bilinmiyor. Yeni cıkıcal camry denemek lazım. Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 9 Ekim 2019 Paylaş 9 Ekim 2019 (düzenlendi) Rudolf dayı VAG grubunu duysa kemikleri sızlardı, yazılım oyunları ile neler yaptılar. Diğer taraftan Fransızlara bakıyosun deve sidiği ile emisyon düşürmeye uğraşıyolar. 10 Ekim 2019 tarihinde Hakan Gürsu tarafından düzenlendi 3 1 Yorum bağlantısı
Fatih Ozen 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: Stuttgart şehrine euro 5 ve altı dizel araba girmesi yasak. Şehir girişinde kameralar plaka ve araba tipinden şak diye cezayı yapıştırıyor. Ard arda evine 4 tane emisyon cezası gelen e39 520d kullanan arkadaşım var. ali bey önümüzdeki yaz aylarında makedonyaya araç ile gitmek için plan yapıyordum , araç ile çıkmak için araştırma yapıyordum daha önce böyle bişey duymamıştım. araç dizel acaba oralarda sıkıntı olurmu? hakikaten endişelenmeye başladım... Yorum bağlantısı
Ali Gök 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 Fatih Ozen yazdı: ali bey önümüzdeki yaz aylarında makedonyaya araç ile gitmek için plan yapıyordum , araç ile çıkmak için araştırma yapıyordum daha önce böyle bişey duymamıştım. araç dizel acaba oralarda sıkıntı olurmu? hakikaten endişelenmeye başladım... makedonyadaki arabaların % 90 ı dizel hatta çoğuda 15 yaş ve daha eski arabalar 2 Yorum bağlantısı
Koray Demir 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: Stuttgart şehrine euro 5 ve altı dizel araba girmesi yasak. Şehir girişinde kameralar plaka ve araba tipinden şak diye cezayı yapıştırıyor. Ard arda evine 4 tane emisyon cezası gelen e39 520d kullanan arkadaşım var. Stutgart geriden geliyormuş. Norveç Oslo dizel araç girişi tamamen yasak. Araç satışlarının 3’te 1’ini elektrikli araçlar oluşturuyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 (düzenlendi) Valla bana tüm yollar açık. Euro 6D sertifikam var kapu gibi Koray Demir yazdı: Stutgart geriden geliyormuş. Norveç Oslo dizel araç girişi tamamen yasak. Araç satışlarının 3’te 1’ini elektrikli araçlar oluşturuyor. Ama sadece dizel değil. Euro 5 altı deniyor. Buna benzinli euro 5 lerde dahil. Yani Chevrolet cRUZE 1.6 benzinlide giritor 10 Ekim 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Önder Özcan 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 Servet Aydın yazdı: 1880 ilk elektrikli araç O zaman daha fosil yakıtlar oluşmamıştı, ne zaman fosil yakıt oluştu (petrol) Rudolf abi projeyi patlattı Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 (düzenlendi) Birinci dünya savaşından sonra ikinci dünya savaşından önce Nazi Almanyası ekonomisini uçuran traktör.. Verimli ve basit. Ham petrolle çalışıcak nerdeyse. Tek silindir ile yapmadığı halt yok. 800 devir ceviriyor. Bunun gibisi gelmedi. 10 Ekim 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 Önder Özcan yazdı: O zaman daha fosil yakıtlar oluşmamıştı, ne zaman fosil yakıt oluştu (petrol) Rudolf abi projeyi patlattı Değil, kadınlar kurma kolunu çeviremiyor diye pilli bebeler yapıldı. Çevrecilik filan hak getire 😁 3 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 Servet Aydın yazdı: Değil, kadınlar kurma kolunu çeviremiyor diye pilli bebeler yapıldı. Çevrecilik filan hak getire 😁 O zaman arabayı neden komple pilli yapıyosun, kurma kolunu pilli yap? (marş motoru) Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 Önder Özcan yazdı: O zaman arabayı neden komple pilli yapıyosun, kurma kolunu pilli yap? (marş motoru) Zaten sonrasında onu akıllarına getirdiler 😁 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 (düzenlendi) bu arada benzililerde yolcu, dizel bineklerde kalkacak sadece, kamyon ağır yük vs. alanında ise dizele devam sonuçta esas kalkacak olan bence benzinliler, kalacak olansa binekte elektrikli-yükte dizel, şimdilik durum bu.... 10 Ekim 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Ekim 2019 Paylaş 10 Ekim 2019 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Araba bu := O iş öyle olmaz, olacaksa budur, pilli benzinli zaman kaybıdır, çevre ayağına yine para kazanma taktiğidir yada budur şimdi daalın 10 Ekim 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts