Sinan Akgöl

Yakıt Göstergesi ve Menzil Sorunsalı

Recommended Posts

Sinan Akgöl

Selamlar, sorunum şu yakıt göstergesi ve menzil durumunun çok oynak olması bazen hiç oynamaması. Sanırım şamandıra takılı kalıyor yukarıda. Araçta 70lt depo var. Benim sorunum şu depoyu dolduruyorum fullesemde yarım veya çeyrek her halükarda, yakıt göstergesi ve menzil artıyor ancak düşüşü bazen yok, yakıt göstergesindeki ibre iniyor menzil yüksekte kalıyor, bir

şeyleri yanlış ölçüyor araba ama ne bulamıyorum. Arabayı park ediyorum örnek menzil 400km sabah geliyorum çalıştırıyorum 330km gösteriyor sonra kullandıkça yükseliyor yada 330dan aşağı ya devam ediyor. Ortalama yakıtı düştükçe menzil artıyor. Sorun yazılımsal mıdır, benzin filtresi gibi basit birşey midir? Şamandıra ve benzin pompası tek parça şeklinde.

Fotoğraf 2 aylık ama fikir olsun diye mesela şuan yarım depoya yakın yakıt var 320km menzil diyorsa bu şekilde sürüşe başlasam bu 350 360lara çıkıyor. :D Önce üzüp sonra sevindiriyor mu nedir anlamadım. Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.

CshQ1r.jpg

Bu da benzin filtresi pompası söküm videosu, 

 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Vasfi Gişten

Bence normal sadece kalan menzili kısa süreli yakıt ortalamasına göre yaptığı için böyle sonuçlar çıkıyor. Kalan menzil hesabını daha uzun süreli ortalama yakıt tüketimine göre yapsa daha stabil olur.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

birisi yakıt falan çekmiyor değil mi geceleri

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Akgöl
Çağlar Bayur yazdı:

birisi yakıt falan çekmiyor değil mi geceleri

Yok abi kapalı otoparkta tam kameranın altında :) 

 

Vasfi Gişten yazdı:

Bence normal sadece kalan menzili kısa süreli yakıt ortalamasına göre yaptığı için böyle sonuçlar çıkıyor. Kalan menzil hesabını daha uzun süreli ortalama yakıt tüketimine göre yapsa daha stabil olur.

Yaklaşık 2500kmdir deniyorum bunu uzun yolda da denedim, Erdek'e gittim Ağustos ayında fulledim menzil 800küsür km gösterdi, uzun süre düşmedi menzil hep üstte dedim heralde bozuldu sonra kullandıkça ani düşüşler yaşıyor sonra kafasına göre tekrar çıkıyor yada çıkmıyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak

Yetkili servisin görmesinde fayda var. İlginç bir durum. 316i de benzin deposu ve pompasıyla ilgili sorun yaşayanlar duydum ama aynı motoru kullanan 320ied ‘de bu ve benzeri sorun duymadım. Neden 3 serisinden örnek verdim, etrafımda 520i kullanıcısı bir elin parmağını geçmiyor. 

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ömer Sarıgül

Citroen C5 2012 de birebir gördüm. Menzil sürüş tekniği ve yol durumuna göre değişir. Yüksek devir hızlı kullanımda menzil düşüyor. Sakin yavaş kullanımda ve uzun rampa aşağı yollarda cutoff a girme sonucu menzil artıyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Akgöl

Menzilin artmasını her yol bilgisayarı aracımda bende görüyordum benim durum biraz daha ilginç arabayı stop ettiğimde yüksek olan menzil ve benzin ibresi  sabah soğukken ilk çalıştırmada düşük çıkıyor :) Benzin ibresi zaten analog ışıklı janjanlıda olsa yağ sıcaklığı ve yakıt göstergesi hala klasik analog.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
Sinan Akgöl yazdı:

Yaklaşık 2500kmdir deniyorum bunu uzun yolda da denedim, Erdek'e gittim Ağustos ayında fulledim menzil 800küsür km gösterdi, uzun süre düşmedi menzil hep üstte dedim heralde bozuldu sonra kullandıkça ani düşüşler yaşıyor sonra kafasına göre tekrar çıkıyor yada çıkmıyor.

yurt dışu bimer clublarda var mı böyle bir konu

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Akgöl
Çağlar Bayur yazdı:

yurt dışu bimer clublarda var mı böyle bir konu

Araştırmadım abi bakayım. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
Sinan Akgöl yazdı:

Menzilin artmasını her yol bilgisayarı aracımda bende görüyordum benim durum biraz daha ilginç arabayı stop ettiğimde yüksek olan menzil ve benzin ibresi  sabah soğukken ilk çalıştırmada düşük çıkıyor :) Benzin ibresi zaten analog ışıklı janjanlıda olsa yağ sıcaklığı ve yakıt göstergesi hala klasik analog.

 

Benim araçta da ilk çalıştırmada benzin göstergesi düşük ama yandım yandım bir düşüklük yok. Hani derler ya “bi tık”, o kıvamda. Biraz yol gidince olması gereken yere geliyor. Yokuş yukarı park ettiğim zaman soğukken baya baya düşük gösteriyor. Şamandıram sağlam görünüyor ama hassasiyeti iyi değil diye düşünüyorum. Sabah resim çekip atayım. 

Buna benzer bir durum e36 bir araçta da mevcuttu. 

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Vasfi Gişten

Manuel gösterge oynamıyorsa bence yazılımsal bir sıkıntı ani düşüşler ne kadar mesela. Şimdi uzun yolda aynı kalması normal hatta artabiliyor bile ama ani düşüş pek yaşamadım sürüş stili çok değişmediği sürece. 

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu

Yakıt aldıktan sonra ort sıfırlayın. Birkaç km sonra ekranda menzil belirecektir. Tabi o birkaç km sıradan Sürüş ile depoyu bitirene kadarki sürüş benzer olmalı. Şehir içi misal. 
 

ilk yazan menzili test edin. Depo bittiğinde o kadar km mi gitmişsiniz. 

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Akgöl

Manuel gösterge düşüşü menzile göre çok daha az, hatta Gökhan bey'in dediği gibi bi tik, Sorun menzil kısmında gözüken km de sanırım. 

 

Baktım şimdi bimmer forumlarına gouge  tank testi gerekiyor, sağ sol tanktaki sensör değerlerine bakıp yazarım sanırım tank sensörü arızası yada şamandıra tamiri. 

Şu testi yapacağım. Yarın ki sürüş km hesabımdan ve menzil başlangıcı ve stop ettiğimdeki yakıtı yazarım bakalım ne çıkacak. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ebrar Tüfek
(düzenlendi)

Multivanda da böyle, menzil sürekli artıp azalıyor 2 dk seri gitsem 40 km düşüyor menzil. Bazende sakin gittiğimde yükseliyor, menzil hiç yavaş yavaş düşmez anlık hızlı gidilirse menzil düşer sakin mod gidilirse menzil artar 

tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yusuf Berke

Caravelle'de depoyu fullerken oğlum kontağı açmış, araca geldiğimde ibre dans ediyordu. Menzil 560KM'den başladı, 1330'a kadar çıktı 80km sürüşte.

Adaptasyon gibi bir olay var mı acaba, serviste yapılsa düzelir gibi.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ebrar Tüfek
Yusuf Berke yazdı:

Caravelle'de depoyu fullerken oğlum kontağı açmış, araca geldiğimde ibre dans ediyordu. Menzil 560KM'den başladı, 1330'a kadar çıktı 80km sürüşte.

Adaptasyon gibi bir olay var mı acaba, serviste yapılsa düzelir gibi.

 

Eskiden depo boşken giderdim benzinliğe, fulletirdim, adam hortumu takınca kontağı bir tık açardım yakıt göstergesinin yukarı çıkışını seyrederdim çok zevkli olurdu 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Akgöl

Tank test yaptım, sonuç

Ohm farkları normal midir? Hiç anlamadığım bir konu.

 DOrr2Z.jpg

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Arıkan

Araç düz bir zeminde durmuyorsa normaldir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Akgöl
Mustafa Arıkan yazdı:

Araç düz bir zeminde durmuyorsa normaldir.

Düz zemindeydi e5 kenarında beklerken yaptım ama yarın birde otoparkta düz zeminde yapayım.

Ohm değerleri ikiside aynı değerde olmaması yakıt oranına göre mi oluyor Mustafa bey? 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Sizin araçta çift depo mu var acaba? Tam sistemi bilmiyorum. Yada daha doğru sonuç versin diye tek depoda çift şamandıra mı var? Net bilgim yok. 
Ama sizin problem ilgisi olmayabilir durumun.

 

Sizin özellikle akşam bıraktığınızdaki menzil farkı ile sabahki menzil farkı bence normal. Bizim araçlarda öyle ama sanırım BMW’de de öyledir, iki farklı tüketim ekranı var; biri siz sıfırlamadığınız sürece sıfırlanmayan tüketim, diğeri ise ilk marştan itibaren ölçülen tüketim verisi.

Araç hareket ettğinde menzili marştan itibarenki tüketimi baz alarak hesaplıyor. Siz akşam kontağı kapattığınızda menzili ona göre hesaplıyor. Sabah kontağı açtığınız, artık genel tüketim verisini baz alarak hesap yapıyor. Doğal olarak menzil değerleri farklı çıkıyor. Birde menzil hesaplamasının dinamik olması gerekki gerçeği yansıtabilsin. Örneğin yola çıktınız motor soğuk ve tüketim yüksek, doğal olarak menzil düşük gösterir. Yol aldıkça motor ısınır seyirde trafiksiz bir yerde devam ediyorsa menzil artar. Devamında siz trafiğe girersiniz tüketim artar menzil düşer şeklinde olması normaldir.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Akgöl

Sanırım benim araştırmama göre tek şamandıra çift depo var, depolarda sensör olarak şamandıraya bilgi veriyor tahminimce, ancak dediğiniz gibi ortalama yakıtı sıfırlamam gerekiyor sürekli. Sorun çözüldü gibi birde dediğiniz gibi tam düz yerde bir ölçüm yapayım ohm değeri olarak.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
Sinan Akgöl yazdı:

Sanırım benim araştırmama göre tek şamandıra çift depo var, depolarda sensör olarak şamandıraya bilgi veriyor tahminimce, ancak dediğiniz gibi ortalama yakıtı sıfırlamam gerekiyor sürekli. Sorun çözüldü gibi birde dediğiniz gibi tam düz yerde bir ölçüm yapayım ohm değeri olarak.

 

Aynen de böyle. BMW çift gözlü tek depodur. Sağ koltuk altı-sol koltuk altı. Arada bağlantısı var. Direnç değerleri birbirini teyit etmiyor. Zeminin eğimi de bunda etkin olabilir.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki