Tuncay Uludağ 29 Ekim 2019 Paylaş 29 Ekim 2019 Öncelikle merhaba araba şase yapıyor ve akü bitiyor. Şarj dinamosu ve akü kontrol kontrol edildi ama sorunun nedeni bulunamadı. Araçta mercek uygulamasına giriştiğim için komple arabanın farlarının tesisatını, sis farlarının ampüllerini ve amerikan parkı söktüm. Ama hala akünün kutup başını çıkarıp yerine takarken elektrik çıkıyor. Ve her sabah akü bitiyor. Elektrikçi sanayiye gidip bilgisayara bağlat ve sorunu bulurlar diyor. Sizce sorun hangi kabloda veya nerede olabilir. Şuan açık ve şaseye temas eden bir kablo göremedim. Arabayı bilgisayara bağlatınca sorunu bulabilirlermi? Yorum bağlantısı
Metin Akbal 30 Ekim 2019 Paylaş 30 Ekim 2019 Arabada kaçak var o zaman. Başlığı değiştiriyorum. Sonradan takılan ne varsa sökülmüş gerçi ama, röle falan takıldı mı? Ölçü aleti ile kaç amper çektiğine bakılmalı, kaçağın durumu görülür. Ayrıca kutupbaşını takarken kıvılcım veya çıtırtıların olması normal. 1 Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ 30 Ekim 2019 Yazar Paylaş 30 Ekim 2019 Metin Akbal yazdı: Arabada kaçak var o zaman. Başlığı değiştiriyorum. Sonradan takılan ne varsa sökülmüş gerçi ama, röle falan takıldı mı? Ölçü aleti ile kaç amper çektiğine bakılmalı, kaçağın durumu görülür. Ayrıca kutupbaşını takarken kıvılcım veya çıtırtıların olması normal. H4-3 xenon tesisat kablosu takılıydı. Sonradan yapılan her şeyin kablosunu söktüm. En yakın zamanda bilgisayara bağlatıp sorunun nedenini bulacağım. Kutupbaşını takarken kıvılcım ve çıtırtılar normal dediniz. Elektrik kaçağı olmasa bile bu kıvılcım ve çıtırtılar olurmu? Bir keresinde aracı bahçeye park etmiştim ama ön tampon bahçe teline sıfırdı. Dışarı çıkıp baktığımda bahçe tellerinden kıvılcım ve çıtırtılar çıkıyordu. Arabayı geri çekmemle bahçe telindeki kıvılcım ve çıtırtı kesildi. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Ekim 2019 Paylaş 30 Ekim 2019 Tuncay Uludağ yazdı: Dışarı çıkıp baktığımda bahçe tellerinden kıvılcım ve çıtırtılar çıkıyordu. Arabayı geri çekmemle bahçe telindeki kıvılcım ve çıtırtı kesildi. Aküye kabloyu takarken kıvılcım normal de, yukarıda dediğiniz şey normal değil. Dinamonuz, ana elektrik kablosu, şase bağlantınızı bi kontrol ettirin. Durum ciddi gibi duruyor. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 30 Ekim 2019 Paylaş 30 Ekim 2019 H4-3 xenon tesisat kablosu takılıydı. Sonradan yapılan her şeyin kablosunu söktüm. En yakın zamanda bilgisayara bağlatıp sorunun nedenini bulacağım. Kutupbaşını takarken kıvılcım ve çıtırtılar normal dediniz. Elektrik kaçağı olmasa bile bu kıvılcım ve çıtırtılar olurmu? Bir keresinde aracı bahçeye park etmiştim ama ön tampon bahçe teline sıfırdı. Dışarı çıkıp baktığımda bahçe tellerinden kıvılcım ve çıtırtılar çıkıyordu. Arabayı geri çekmemle bahçe telindeki kıvılcım ve çıtırtı kesildi.Sizde baska bir durum var. ECU BCM falan akuye bagli, takarken citirti kivilcim olur. Yorum bağlantısı
Burak Balci 30 Ekim 2019 Paylaş 30 Ekim 2019 Kıvılcım normal, Ecu, teyp, anfi vs içindeki güç regulatordeki voltajı dengeleyen kondansatorlerin aniden şarj olmasından dolayıdır. Kademe kademe kontrol etmelisin ölçü aleti ile, önce akü kutup başından direk akımı ölçün hatta bekleyen kaç ma degere düşücek? Onu yazın ordan neyin ne oldugu anlaşılır. Sigorta kutusundaki tüm sigortaları sök, o sırada ölçü aletiniz aküye seri bağlı olmalı. Sigortaları tek tek takarak ölçü aletini takip edin. Hangi sigortadan akım yükselirse o sigortanın bağlı oldugu sistemi kontrol edin. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Ekim 2019 Paylaş 30 Ekim 2019 kaçak varsa bulma mnatığı basittir, zaman alır ama. Ecu dan vs. arıza teşhis cihazı ile bulunmaz, zaten mantıksız o cihaz kontak açıkken çalışır Araç çalışmazken boşta aküden çekilen Amper e bakılır (ampermetre ile) normalde 30mA civarı normaldir, daha üst bir çekim var ise, sigorta tablasında sıra ile sigorta sökülür bakılır, hangi sigorta çekilibce kaçak bitmiş ise ilgili parçaya veya tesisata bakılır, basit bir mantık kaçak yok ise zaten belli ki akü şarj tutamıyor. 1 Yorum bağlantısı
Alpay Köse 30 Ekim 2019 Paylaş 30 Ekim 2019 İlk aracımda 1 hafta kullanmayinca akü bitiyordu.sorun teypte çıktı kaçak yapıyormuş.teybe gelen yere anahtar koydurup aracı kullanmadığım da elektiriğini kesiyordum 1 Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ 30 Ekim 2019 Yazar Paylaş 30 Ekim 2019 Söylediklerinizi deneyeceğim. Hepinize teker teker teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
Faruk Kaya 5 Kasım 2019 Paylaş 5 Kasım 2019 Alpay Köse yazdı: İlk aracımda 1 hafta kullanmayinca akü bitiyordu.sorun teypte çıktı kaçak yapıyormuş.teybe gelen yere anahtar koydurup aracı kullanmadığım da elektiriğini kesiyordum Benim araçta soğuk havalarda 2 3 sefer marş basınca çalışıyor. Hele kar yağdığı zaman bu rakam 6 7 lere çıkıyor. Bir kaç gün kullanmayınca da akünün bittiği bile olabiliyor. Aküde felan bir problem yok yeni zaten. Bende bu dediğinizi ilk defa duydum bir deneyeyim. 1 Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ 4 Aralık 2019 Yazar Paylaş 4 Aralık 2019 Sorun felan yokmuş araçta. Arabayı 2.el aldığımız için fark edemedik. Akü 7 yıllıkmış hemen akücüye gidip inci 80 amper akü aldım. Sağolun. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Aralık 2019 Paylaş 4 Aralık 2019 Eski olduğu için hemen boşalıyormuş demekki. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Aralık 2019 Paylaş 4 Aralık 2019 Tuncay Uludağ yazdı: akü kontrol kontrol edildi vesile ile birçok defa şu bu kontrol edildi denen parça , gerektiği gibi kontrol edilmeyince arıza aranıp dururlur boş yere. geçmiş olsun 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts