İçeriğe Yönlendir

225/55R17 Kışlık Lastiğe İhtiyacım Var


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Bu arada bir takım 215/50 r17 91H petlas kış lastiği var. Dış derinliği 6,5 mm. Üçü 2013 biri 2015 üretimi mondeo mk4 için yedek kışlık olarak  almıştım. Arabayı satınca kullanmadım. yeni mondeo mk5 bir tık küçük geldi. Mk5 in lastikleri 235/50 r17 veya 215/55 r17 satılmazsa kullanacağım.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Servet Aydın yazdı:

Kışın lastik küçülmez büyütülür. 225 60 17 de bak Emmi. Araba yükselsin yerden 

kışın lastikler küçür taban genişledikce tutunma azalır rallıcılere sor servet abi kısın kucuk takarlar 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Rallici lastiği ve araçları ile bizdekiler aynı değil ve daima karda buzda çamurda geniş teker daha fazla sürtünme ile daha fazla tutunur. 

 

Rallici aynı zamanda çivili tekerini 500bg aracına takar yürür. O tekeri bizim pasata tak yerinden kalkmaz araç 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bir tane üretici demiyor, kışın ölçüyü daralt diye. Ne etiket ne de kitapçık yazmaz. Her kış lastiğimin çapı yazlık olandan büyük oldu. Yüzey alanı bir üstü. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Karda gideceksek dar iyidir.
Ancak biz rallici değiliz. Her şartta kullanıyoruz. Orijinal boyuttan yanayım

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bir tane karda ince tekerle giden off-road aracı yok, ve hatta daha geniş lastik alınıyor çuvalla para verip. Çal çamur demeyin olay sadece çamurdan ibaret değil. Geçen hafta sazlıkta battım. Orada 225 yerine 255 taban teker olsa araç giderdi. 

 

İnce teker ile cm başına düşen basınç artıyor. Bu nedenle tutunma artıyor deniliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Kar için değil buz için çivili lastik onlar adam uçmuş geliyor buzda fren yapacak çivileri iyice gömmek için buza o iş

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Servet Aydın yazdı:

Bir tane karda ince tekerle giden off-road aracı yok, ve hatta daha geniş lastik alınıyor çuvalla para verip. Çal çamur demeyin olay sadece çamurdan ibaret değil. Geçen hafta sazlıkta battım. Orada 225 yerine 255 taban teker olsa araç giderdi. 

 

İnce teker ile cm başına düşen basınç artıyor. Bu nedenle tutunma artıyor deniliyor. 

Sen battin teker eseledikce araç olduğu yere oturmaya başladı diye. Rallici yüksek hızda yere basmak için karda buzda uğraşıyor.biz ağır vites ne kadar yüzey yola temas edersek o kadar rahat yürüyoz. Paletli araç neden ince palet kullanmıyor üstünden gitmek için karın içinden değil :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Sen battin teker eseledikce araç olduğu yere oturmaya başladı diye. Rallici yüksek hızda yere basmak için karda buzda uğraşıyor.biz ağır vites ne kadar yüzey yola temas edersek o kadar rahat yürüyoz. Paletli araç neden ince palet kullanmıyor üstünden gitmek için karın içinden değil :)

Biz kar lastiği değil, kış lastiği alıyoruz. Geniş lastik karda, çamurda batmamak için iyidir ama biz zaten ince olan yumuşak kar tabakasını yarıp sert zemine ulaşmak istiyoruz.

 

Bunun testini yapmamışlar mı?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Fatih Keskin yazdı:

onu bunu bırakın bana da 235-60-18 lazım

Land için mi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mahmut Yıldız yazdı:

Biz kar lastiği değil, kış lastiği alıyoruz. Geniş lastik karda, çamurda batmamak için iyidir ama biz zaten ince olan yumuşak kar tabakasını yarıp sert zemine ulaşmak istiyoruz.

 

Bunun testini yapmamışlar mı?

Bunu buldum

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Petlas 235 55 17 2017. 2 hafta yürüdü. Ortaan kugadan çıkan. Emmi deneyecek akşama 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Sen battin teker eseledikce araç olduğu yere oturmaya başladı diye. Rallici yüksek hızda yere basmak için karda buzda uğraşıyor.biz ağır vites ne kadar yüzey yola temas edersek o kadar rahat yürüyoz. Paletli araç neden ince palet kullanmıyor üstünden gitmek için karın içinden değil :)

5 cm karda yürümüyor rallici ki zemine ulaşşın. Hoş o zeminde kar suyu ile ne halde kim bilir 

Mahmut Yıldız yazdı:

Biz kar lastiği değil, kış lastiği alıyoruz. Geniş lastik karda, çamurda batmamak için iyidir ama biz zaten ince olan yumuşak kar tabakasını yarıp sert zemine ulaşmak istiyoruz.

 

Bunun testini yapmamışlar mı?

2 cm  karda dahi zemin teması olmaz. 

Mahmut Yıldız yazdı:

Bunu buldum

 

 

Ne diyo 

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
Servet Aydın yazdı:

Ne diyo 

 

Dar lastiğin artıları:

+ Karda daha iyi kavrama, tutuş

+ En düşük aquaplanning riski

 

Eksileri:

- Daha az etkili frenleme

- Kötü çekiş kontrolü (temas yüzeyi darlaşması sonucu)

 

Yaz lastik boyutu 205 mm ye eşit yada daha küçükse yaz lastiği ile kış lastiği boyutu aynı olmalı, 205 mm den büyükse dar yaz lastiği makul sınırlar içinde kullanılabilir.

 

Güçlü motorla üretilen araçlarda ise üretici firmanın daha dar kış lastiği kullanabilir.

diyor videoda. Doğru çevirememiş olabilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

2 hafta yürüdü. Ortaan kugadan çıkan. Emmi deneyecek akşama 

800 e var :fiuw:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Koyayım mı resim, karikatür vari 

ekime kadar :rofl:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Çok samimi gördüm sizi bayım 

test için saatler ayarlı

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Artık ihtiyacım yok.. Sava aldım. ilgilenen arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Satılık 225 55 17 yazlık lastik var Emmi çıkması :)

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...