İçeriğe Yönlendir

Kompresyon Testi


Bünyamin Dedeoğlu

Recommended Posts

Bünyamin Dedeoğlu

Merhaba 2004 Opel Astra h kasa Z16XEP motor kodlu aracın kompresyon test değerlerini nedir ? Alt sınır üst sınır nedir ? Teşekkürler 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bünyamin Dedeoğlu
Bünyamin Dedeoğlu yazdı:

Merhaba 2004 Opel Astra h kasa Z16XEP motor kodlu aracın kompresyon test değerlerini nedir ? Alt sınır üst sınır nedir ? Teşekkürler 

Boyle bir bilgi buldum ararken paylaşmak istedim sordum ama buldum gibi 

 

Motor kodlarında ilk harf motorun karşıladığı emisyon normunu temsil etmektedir.
C – Euro 1
X – Euro 2
Y – Euro 3
Z – Euro 4
A – Euro 5

*Motor kodlarında ilk harften sonra gelen iki rakam motor hacmini belirtmektedir.

*İki rakamdan sonra gelen ilk harf ise kompresyon oranını göstermektedir.
G – 8,5 ve altı
L – 8,5~9,0
N – 9,0~9,5
S – 9,5~10,0
X – 10,0~11,5
Y – 11,5 ve üstü

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kompresyon oranı motor numarasında kodlanması gereken bir şey değil.
Ben bunun olacağını sanmıyorum.
Ayrıca yazan değerler düşük.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

15  kg/cm3 muydu 150 bilmem ne birimi miydi. Neydi. Alt sınır yok bu arada  4 de yağsız 10 çıkar yağlı 15 misal motor gidiyordur da yağ yakıyordur misal

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)
Bünyamin Dedeoğlu yazdı:

Boyle bir bilgi buldum ararken paylaşmak istedim sordum ama buldum gibi 

 

Motor kodlarında ilk harf motorun karşıladığı emisyon normunu temsil etmektedir.
C – Euro 1
X – Euro 2
Y – Euro 3
Z – Euro 4
A – Euro 5

*Motor kodlarında ilk harften sonra gelen iki rakam motor hacmini belirtmektedir.

*İki rakamdan sonra gelen ilk harf ise kompresyon oranını göstermektedir.
G – 8,5 ve altı
L – 8,5~9,0
N – 9,0~9,5
S – 9,5~10,0
X – 10,0~11,5
Y – 11,5 ve üstü

 

Bunlar oran,  sizin ölçüm sonucu 110 PSI falan görmeniz gerekiyor sanırım.

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

değeri bilmeseniz bile 4 silindirden bir tanesi daha düşük çıkar illaki bir problem varsa. yada tamamı alaksız dereced edüşük çıkacaktır. valfleri yanık linea da böyle olmuştu.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç
Bünyamin Dedeoğlu yazdı:

G – 8,5 ve altı
L – 8,5~9,0
N – 9,0~9,5
S – 9,5~10,0
X – 10,0~11,5
Y – 11,5 ve üstü

Burada verilen oranlar sıkıştırma oranları (atm basıncında), turbolu ve dizel değilse aşağı yukarı 10 civarında sıkıştırma oranı var demektir buda 147 psi yapar. Burada önemli olan yağsız ve yağlı arasındaki fark diye bir yerden okumuştum, kompresyonunuz düşük çıkıyorsa ve eğer yağ damlattıktan sonra ki ölçümde afaki fark yoksa subaplardan kaynaklanabilir diye biliyorum,ustalar daha iyi bilir...

Yorum bağlantısı
Halil Gümüş
Kompresyon oranı motor numarasında kodlanması gereken bir şey değil.
Ben bunun olacağını sanmıyorum.
Ayrıca yazan değerler düşük.

Abi bu testi Nevşehir'de yapacak yer var mı?
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Abi bu testi Nevşehir'de yapacak yer var mı?

Murat’a git. Yapsın.

Kaynar oto.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bünyamin Dedeoğlu

Ben bugün yaptırdım arkadaşlar sorun çıkmadı 

Halil Gümüş yazdı:
Mehmet Ozyurek yazdı:
Kompresyon oranı motor numarasında kodlanması gereken bir şey değil.
Ben bunun olacağını sanmıyorum.
Ayrıca yazan değerler düşük.
 

Abi bu testi Nevşehir'de yapacak yer var mı?

Bir çok yerde bu aparat var , kendin dahi yapabilirsin , fakat ilk izlemek ve öğrenmek için mehmet abinin yönlendirdiği yere gidebilirsin 

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

10-12 arası çıkar tahminim. 4 ü birbirine yakın değerde olduktan sonra bence problem yok. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

bu arada benim aracımdaki 1.6 109hp lik f16d3 motor 150 psi dan biraz fazla vermiş fakat gaza basmamıştım test esnasında 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...