İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Turbo-Enjektör Sorunu ve Duman Atma


Enver Küçükdoğan

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi
citroen turbosu mu?
Evet PSA Mondeo 1.6 tdci da da aynı.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
29 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:
30 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:
citroen turbosu mu?

Evet PSA Mondeo 1.6 tdci da da aynı.

değil.. citroen turbo farklı. acaip tatlı yapmışlar kendilerine tabii...

emme boru çapı aynı mı eskisi ile?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Garrett sitesi aynı diyor

Da wasgete işi pek aklıma yatmadı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yönü mü farklı?yapılan işlem ne anlatsan kıvranmasak. bi fotoya fal açan bacı gibi olduk yahu

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bizim turbo vakumla wastgatei çekiyor bunlar itiyor. Ve değişken geometri ayarlıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

westgate terse çevrilip takılır o sorun değil, senin eslksinde değişken olmadığı için o kısımda da bir getirisi olamayacak, hatta genelde götürüsü olup eski şahan turbolardaki gibi turbo lag olabiliyor. çaplar aynımıydı giriş ? çıkış?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Tribün farklı salyangoz bağlantı ayni

Bu 12 emiş 44 egsoz

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Eskisi Garrett değil tam çözemedim ama 109 Garrett 1545 sanırım

Td025 Mitsubishi bizimki

Orjinal takacam gibi cayiyom farklı turbo dan

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
7 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

farklı turbo dan

ispanya dan bin yelkneliye güneş nerde batıyorsa istikamete bas yelkeni.. bir müddet sonra kumsala çıkınca öm atarsın :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Elin ingilizi yapıyor. Bizim neyimiz eksik.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Neyse biz İngiliz değiliz. Olaya Fransız kalırız diye sıfır turbomuz çıktı kutudan

Neyse biz İngiliz değiliz. Olaya Fransız kalırız diye sıfır turbomuz çıktı kutudan59c4a514d6ded7233113b185f55c3f35.jpgec46bb2adb68cba2ff1737611487137a.jpga5477b28c469ff3de62c9a40d87c3d0b.jpg

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Hayaller big turbo gerçekler orjinal fındık8d583c009a0c1c538366389ae5161e41.jpg

Yorum bağlantısı
Erman Uzun
4 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Neyse biz İngiliz değiliz. Olaya Fransız kalırız diye sıfır turbomuz çıktı kutudan

Neyse biz İngiliz değiliz. Olaya Fransız kalırız diye sıfır turbomuz çıktı kutudan59c4a514d6ded7233113b185f55c3f35.jpgec46bb2adb68cba2ff1737611487137a.jpga5477b28c469ff3de62c9a40d87c3d0b.jpg

Focus ta garret turbo değil mi abi Mitsubishi turbo oluyor mu sonuç ne oldu abi uçak modu geri geldi mi

Yorum bağlantısı
Erman Uzun
(düzenlendi)

Yeni konu açmadan burda birşey sorayım okuldaki öğretmen bir arkadaşımızdan turbosu son demlerini yaşıyor garantili revizyonlu turbo almayı düşünüyor int üzerinden tanıdığı ustaya taktıtacak bildiğiniz güvenilir bu işi yapan yer var mı acaba özelden de yazabilirsiniz sevinirim arkadaş adına int birkaç yere sordu 800tl civarında fiyatlar cıkıyor Garanti veriyorlar ama bazı yerler şase no veröemeize rağmen sizin turbo elektrikli mi diye soruyor şase den düz turbo çıkıyor dediler 2.0 tdci 2006 mondeo turbosu elektrikli mi düz mü birde elektrikli ne oluyor düz ne oluyor 

tarihinde Erman Uzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Biriniz de demiyor ki kardeş 1.5 bar continues basınç olmaz :) bizim arıza buyuk ihtimal wastgate arızasından dolayı garibim turbonun sürekli 1.5 bar ile gezmesi imiş. Tabi Benim gozlemim 2000 dd civarı tapa gaz dolan turbo 1.5 bar basıyor ve 3500 e kadar neredeyse o şekil devam ederken 1.2 bara düşüyor.

 

Eski turbo hep 1.5 ile gezdiği için hiç bitmeyecek gibi dolu dizgin gidiyordu. Şimdi ya ben basmaya korkuyom ( Sağolasun ustası parçacisi gazlama deyip durdu tüm gün) yada üst devirde psikolojik olarak basıncın düştüğünu görünce ivmelenme azalmış gibi hissediyorum.

 

Neyse sıfır turbo Mitsubishi kutusunda 1300tl 

İki defa yağ değişti biri 5w30 3 litre yağ bı litre mazot ile temizlik.

Sonra 0w30 mobil 1. Yağlara 190 lira gitti.

İntercooler söküldü. Pervanenin 3de 1 i orda bulundu parça parça.

20 liralık benzin ile intercooler ve turbo yağ borusu temizlendi.

Kavucuk hortum değişti 

Filitre iki adet yağ bı adet orijinal hava filtresi balata spreyi vs 150 lira

 

250 işçilik

 

Grand totel 1800 küsur.

 

Bununla geçmiş olsun. 

 

Şuan eskisine göre dumanda azalma var gibi.

 

170 e kadar bastım turbo halen yerinde :) bı kaç gün daha sakin surelim eskisi gibi devam ederiz.

 

 

 

Bi arada yanlış anlamadiysam 90 lik turbo vakumla wastgate açıyor ve basıncı tahliye ediyor. 110 lik ise basınçla wastgate kapatıp turboyu dolduruyor. Bı yüzden selenoid walfleri ve wastgate çalışma prensibi ters olduğundan direk uygulanamiyor.

 

Ama rivayete göre BMW 320d turbosu ile 90 lik Fiesta turbosu benzer prensible çalışıyor :) artık bı daha kırmak nasip olmasında onu deneriz bı sefer yine orijinal kaldık

Hibrit için gövde hazır :p

1094488c784affc7ae14365c7da58ea7.jpg

On 21.10.2017 at 14:12, Erman Uzun yazdı:
Focus ta garret turbo değil mi abi Mitsubishi turbo oluyor mu sonuç ne oldu abi uçak modu geri geldi mi

110 Luk Garrett 90 lik Mitsubishi td025

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Turbo büyütmek şuna benzer... Zurna alıp son deliği açmak.. O son iştir ilk değil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Tüfekçi

Meğer fazla basınç wastgate arızası değil kurcalanmasindanmis. Ayarını açmışlar. Ama ucana kaçana ondan deli fişeklik yapıyormuş

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Böylece geçmiş olsun diyelim, şimdi geldik motora, nasıl hissediyor acaba?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Motorun keyfi yerinde. Ama deli fisek gidişi biraz azaldı :) artık 230 a değilde 200 kompresor e kafa tutar kıvamda

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
49 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Motorun keyfi yerinde. Ama deli fisek gidişi biraz azaldı :) artık 230 a değilde 200 kompresor e kafa tutar kıvamda

iyiymiş valla :)  keyif derken metal yorgunluğunu kastetmiştim esasında, deli fişek olmadığı bence isabet olmuş, motorun keyfinin ne durumda olduğunu bilemezsin, kompresyonla falan anlaşılmaz o durum,  kaç binde şuan ve ne süredir yüklüydü peki ve şuan standart halemi döndü...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
2 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Meğer fazla basınç wastgate arızası değil kurcalanmasindanmis. Ayarını açmışlar. Ama ucana kaçana ondan deli fişeklik yapıyormuş

Demekki vakum yetmemiş bypass yapmaya. Sonuna kadar açılmış mekanik

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Bilal Onbaşı

Merhabalar,

 

Aracım 2006 tdcı 195.000 km' dizel fiesta araç da aşırı duman problemi yaşanmakda siyah gri karışımı gibi çiğ yakıt gibi sankı çekişden inanılmaz düştü bayır adam gibi çıkmıyor aşırı zorlanır sorum şu ustaya gösterdim ancak hem tatmin edici cevap alamadım hemde maliyetleri yüksek rakamlar çıkardı.

 

-Turbonun içi yağlanmış turbo değişecek dedi bir de turbodan motora giden kalın borunun şişirmediğini söyledi.

-Enjektörlerde pompacıya gösterilecek dendi fakat farklı bir araçla seyir halindeyken pompacıya sormak için girdim arkadaşda bana mazot filtresinin değişimini sordu söyledim değiştirin sonra yol alalım dedi.Araçda dip gazda 2000 deviri zor görüyor

 

Tşkler

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...