İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Turbo-Enjektör Sorunu ve Duman Atma


Enver Küçükdoğan

Recommended Posts

Ferhat Yavuz

Ucuzdan pahalıya doğru gidin önce mazot filtresini değiştirin sonra enjektör temizliği en son turboya baktırın.Sensörleri temizlettirin hava filtresinede bakın.

Yorum bağlantısı
Murat Bal

Araç arıza ışığını yakıyor mu? Bir hata kodu var mı? Aracın 2bin deviri geçmemesi turbo elektrovanasının sebep olabileceğini unutmayın.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

sizin aracın baska bir yerlerinde sıkıntı var gibi geldi bana. sizde maf map sensörleri varmıdır ki

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Turbo bitmiş. Bu kadar duman, çekmeyişi, yağlı oluşu. Ötme duymuyor musunuz?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Turbo bozuk ise sadece siyah duman atar. Eğer enjektör sistemi arızası var ise beyaz gri arası duman atar. Her turbo içinde yağ olmak zorunda. Karter buharı ile içi yağlanır. Turbo en sona bırakılmalı

İlave olarak vesgate vanası veya hava hattı, vgt kontrol selenoidi kontrolü gerekiyor. Ehil yerde batırın aracı. Sağını solunu boşa kurcalamasınlar

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

turbo testi zor değil. O kadar dert yapacak turbo zaten kırık felandir.  Yağ basıyor ise o sıkıntı mavi duman yapar . Bı obd ile araca bağlanıp turbo basıncı ölçmek zor değil

Turbo pallerinde boşluk vs varmı aşırı bakın. Turbonun emme giriş hortumu söküp kolayca kontrol edersiniz

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sıfır enjektörden yana oyumu kullanıyorum. egr vakumu sağlam olarak düşünüyoruz tabii

Yorum bağlantısı
Bilal Onbaşı

Konuya ilave olarak yazmayı unutmuşum hava akışmetresi yaklaşık 2 aydır bozuk arızalı diye fişi soketini çektik o şekilde kullanıyorum ondan dolayı motor arıza lambasını yakmakda yani bu dumanı ve çekişin düşmesini bu parça yaparmı ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

:) e yani. Ezbere yakıt basan araba duman atmasın da ne yapsın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Konuya ilave olarak yazmayı unutmuşum hava akışmetresi yaklaşık 2 aydır bozuk arızalı diye fişi soketini çektik o şekilde kullanıyorum ondan dolayı motor arıza lambasını yakmakda yani bu dumanı ve çekişin düşmesini bu parça yaparmı ? 
Aferim sana. Hava akışı ve ısısı ölçülmeyen araç sabit yakıt gönderir. Hava yakıt oranı ayarlanması olmaz, araç fakir ve zengin karışım arasında gider gelir. Finalde motor hasar görür
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Bilal Onbaşı

Akışmetreyi söküp içini spreyle temizlettim verdiği hatayı sildirdim ancak problem devam ediyor gibi parça değişimimi gerekiyor ? İş çıkışı mazot filtresi ve akışmetreden alacağım.

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

Akismetre degistikten sonra emme manifoldu ve egr sisteminide sokup temizletin derim eger hic temizlenmemisse daha once?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Maf ı değiştikten sonra EGR ye giden vakum hortumunu ek yerinden çıkarıp körleyin, egr devre dışı kalsın, yalnız egr kapalı olacak, onu kontrol etsinler, kurumdan açık kalıp sıkışmış olmasın.

Yorum bağlantısı
Bilal Onbaşı

Değerli yorumlarınız için tşkler.Bugün akışmetreyi değiştirdik duman olayını kesti diyebilirim ancak çekiş problemi halen devam etmekde 3 farklı usta turbo dedi yarın turbocuya gidip baktırıcam

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

uzun zaman bu şekilde kullanım iyi olmaz, turbo sağlam çıkacak gibime geliyor, başka şey sebeb sanki...

Yorum bağlantısı
Bilal Onbaşı

Valla üstadım ne yalan diyim bende öyle düşünuyorum turbonun bugün miline bakdı eleman baya oynuyordu hani 1 milimlik mevzudan bile fazla gibi üstüne birde o kısımlar hep yağ içindeydi hortumu tam şişirmiyordu ne bileyim yaa

Yorum bağlantısı
Bilal Onbaşı
On 26.02.2018 at 17:56, Sani Gerşon yazdı:

Turbo bitmiş. Bu kadar duman, çekmeyişi, yağlı oluşu. Ötme duymuyor musunuz?

 

Ses ötme yok üstad 

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
10 saat önce, Bilal Onbaşı yazdı:

Valla üstadım ne yalan diyim bende öyle düşünuyorum turbonun bugün miline bakdı eleman baya oynuyordu hani 1 milimlik mevzudan bile fazla gibi üstüne birde o kısımlar hep yağ içindeydi hortumu tam şişirmiyordu ne bileyim yaa

mil sağa sola yukarı aşşağı  oynuyorsa turbo reziyonu veya yenisi ile değişim gerekli ....

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
30 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

mil sağa sola yukarı aşşağı  oynuyorsa turbo reziyonu veya yenisi ile değişim gerekli ....

abi hangi yöne oynamamalı ben söktügümde hafif vardı. yapıldı geldi yine o boslugu var aynı sekilde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Çok az boşluk olmak zorunda. Yoksa mil yağlanması olmaz. Pervane köşeleri gövdeye sürtmediği sürece sorun yok

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
Bir saat önce, Okay Kaygusuz yazdı:

abi hangi yöne oynamamalı ben söktügümde hafif vardı. yapıldı geldi yine o boslugu var aynı sekilde.

0.3-0.5  mm oynayabilir onun dışında zaten sıkıntı 

35 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Çok az boşluk olmak zorunda. Yoksa mil yağlanması olmaz. Pervane köşeleri gövdeye sürtmediği sürece sorun yok

+1

Yorum bağlantısı
Bilal Onbaşı

Sağlam bir turbocuya gittim bugün adam allah razı olsun harbi esnaf çıktı ben daha evel turbo yemiştim yan sanayi taktırmıştım 2013-2014'de bugüne kadar boruyu tam şişirmemesinin sebebini turbonun bitik olduğu anlamına gelmez dedi yan sanayiler zaten çok sert bir şişirme yapmaz dedi aldı egr yi közledi takdı araba ciğerleri açıldı sanki anında tepki verdi ve eski randımanını yakaladım ve turbonun bazı hallerde tamirinin mümkün olduğunu söyledi baya bir sohbet ettik velhasıl şu an araç 50 tl ye halloldu.Ancak; katalizörede bir baktır dedi onunda temizliği için bir gün egzoscuya gireceğim tahmini 400 tl gibi rakamlar söylüyolar bursada ikamet ediyorum varsa bu işin ehli uğrayabilirim.

 

Akışmetre değişimi:220

Egr közlem:50

 

Total:270 tl

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...