İbrahim Bark 22 Kasım 2019 Paylaş 22 Kasım 2019 Tüm formdaşlara iyi akşamlar: Umarım başlıkta hata yapmamışımdır. Şimdi mesele şu: Aracın Kasko ve Trafik sigortalarını yenilemem gerekiyordu. Tafik sigortasını Halk Sigortaya 650 TL ye yerel bir acenteden yenilettim. Burda problem yok. Problem Kaskoda. Kasko poliçesini (x) Sigortanın internet sitesinden oline işlemler dijital ortamda teklif alma gafletinde bulundum. (Henüz işlemler; yazışma ve görüşmeler devam ettiğinden kurum ismi yazamıyorum). İnternet sitesinden aracın mevcut veöncek poliçelerinde yer ala her yıl 1000 TL artırırak ilave donanım olarak eklenen LPG kiti ile ilave donanım değerini giremediğim için internetteki poliçe teklifini onaylamadım. Ertesi gün bir Kurum temsilcisi telefonla bani aradı ve poliçeyi ilave %10 indirimle kesebileceğini söyledi. Ben de eksik bir husus olmaması bakımından mevcut ve yürürlükte bulunan poliçedeki (aynı kurumdan kesilmişti) tüm teminatları istediğimi, mevcut poliçemin incelenerek (Poliçe nosunu kendilerine verdim-isimden de görebiliyorlar sanırım) bir çalışma yapmalarını ve ona göre teklif oluşturmalarını istedim. Ancak işlemlerin bitiminde kesilen ve e-postama gönderilen poliçeyi incelediğimde düzenlenen son poliçede ilave donanım eklenmediğini, araçta LPG olduğu bilgisinin de dolayısı ile poliçede yer almadığını bununla birlikte oldukça uzun metinde LPG ile ilgili aşağıdaki paragrafı okuyunca e-posta, sistem üzerinde mesaj ve doğrudan telefon ederek kuruma poliçedeki bu eksiğin giderilmesini ilave maliyet çıkarsa ödeyeceğimi söyledim. Her seferinde " *** nolu bildiriminiz kayıt altına alınmıştır. Başvurunuz konusunda yaklaşık 1 iş günü içinde bilgi verilecektir." Devamında "***nolu bildirim kapatıldı. Poliçeniz 03.12.2019 tarihinde başlamaktadır. LPG donanımı bu tarihten sonra eklenebilecektir. 03.12.2019 tarihinden itibaren imzalı talep etmeniz durumunda (hatta bir mesajda "Faturaları ile birlikte" ibaresine de yer verilerek) işlemler sağlanabilecektir." SMS / e-posta mesajı ile tarafıma dönüş yapıldı. Lütfedilip telefonla aranmadım. Bu durumda ben de aşağıdaki metinden kaynaklı tereddütle Kurumun int. sitesiden ve devamında telefonla kendilerini arayarak kesilmiş bulunan ileri tarihli poliçeyi iptal ettirdim. Sağ olsunlar hiç bekletilmeden 1,2 gün içinde poliçe iptal edilip yapılan ödeme KK'na iade edildi. Oysa aracıma 2014 yılının ikinci yarısında LPG kiti montajı yapıldı, tüm işlemler tamamlanıp ruhsata da işlendi, ilk Kasko Poliçesine de 7000 TL lik ilave donanım olarak eklndi, primi ödendi, sonraki tüm poliçelerde bu yer aldığı halde kesilmiş ama henüz yürürlüğe girmemiş bir evraka işlenebilmesi için benden imzalı dilekçe ve hatta fatura istenmesini, bu işlemin poliçenin yürürlük tarihinden itibaren yapılabileceğinin bildirilmesini anlamış değilim. LPG Kullanan Araçlar Klozu: İşbu poliçe ile sigortalı aracın yakıt olarak LPG kullanması halinde Makine Mühendisleri Odası tarafından verilen Gaz Sızdırmazlık ve Son Kontrol Raporları ile birlikte Montaj Tespit Raporu ve MMO Motorlu Taşıt LPG - CNG Ruhsatına sahip olması şarttır. Aksi durumlarda yakıt olarak LPG kullanan araçlarda LPG'nin neden olacağı yanma hasarları sonucu oluşacak zarar ve ziyan teminat haricidir. Sigortalı araçta yakıt olarak LPG kullanıldığının beyan edilmemesi ve poliçede aksi bir hüküm olmaması halinde LPG'nin sebep olacağı hasarlarda, Kasko Sigortası Genel Şartları'nın C.2. ve C.3. maddelerinde yer alan hükümlerin uygulanması hakkı saklı kalmak üzere, her hasarın %80'i, sigortalının kendisi tarafından karşılanmak üzere tazminat bedelinden indirilir. Araçta bulunan fabrika çıkışlı (orijinal) LPG tesisatı ve tüpü teminata dâhildir. 1- Aracın yakıt cinsinin "Benzin-lPG" ruhsatında kayıtlı olmasına ramen poliçede geçen "Sigortalı araçta yakıt olarak LPG kullanıldığının beyan edilmemesi" ibaresi ne anlama gelmektedir. Bu ibareden hareketle ben defaaten poliçedeki eksikliği yürürlüge girmeden giderim isteğime ilgili sigorta şirketi hep yürülük tarihinde benden imzalı talep istemiştir. 2- "Araçta bulunan fabrika çıkışlı (orijinal) LPG tesisatı ve tüpü teminata dâhildir." ibaresinden aracın ilk imalatını mı anlamalıyız. Eğer böyle ise ülkemizde doğrudan fabrikasında LPG yakıt sistemli üretilmiş araç (otomobil) var mıdır? LPG kitleri araçlara belli bir prosedürle sonradan montajlanmamakta mıdır. (En azından benimki öyle oldu.) Ruhsata işlenmiş bulunan LPG kitlerinin sızdırmazlığı TÜV muayenesinde incelenmekte Makine Mühendisleri Odasından tekrar tekrar rapor istenmemektedir. aracın muayenesinin TÜV tarafından yapılmış olmasını - başımıza yangın vb bir iş geldiğinde sigorta şirketi yukarıdaki paragraftan hareketle sorumluluk üstlenmeyecek midir, yani zararı karşılamayacak mıdır. Bu arada hala telefonla ve İnternetten işlem yapma kültüründe çok yol almamız gerektiğini düşünüyorum. Bazı sigorta şirketlerinin int. siteleri müşteriye ilave donanım ve teminat eklemede (cam, Artan Mali Sorumluluk, LPG, Müzik Seti, açılır Cam, Yan Basamak vb) imkan verilirken bazıları vermemektedir. Bu arada Ankara -İstanbul otoyolunda sol şeritte sağda her iki şeritte dolu iken, sol şeritte olan trafik kazası sonrasında gece 21.30 civarında sol şeritin ilgililerce önlem amaçlı olarak lastik dubaklarla kapatılması ayrıca ışıklı işaret olmaması nedeniyle 120 km hızla bu dubalardan ikisini çiğnedik biri sıçrayarak ön sol farın camını ve sol aynayı parçaladı. Allah'tan orta refüj boş ve çimenlikti ve bariyer yoktu da soğukkanlılığımızı koruyarak orta refüje girip, durduk. Sağa kaçamadım zira saniyelik bir durumdu ve sağımdaki şeritte araç vardı. Araçta hanımla ben vardım. Çok şükür bizlere bir şey olmadı. Kaskodan ödenen 4.300,00TL ile yetkili serviste gerekli onarım yapıldı. Kasko önemli. Yorumlarınız yol gösterici olacaktır. Çümleten kazasız sürüşler ve İyi geceler dilerim. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Kasım 2019 Paylaş 22 Kasım 2019 Zeyil bile yaptıramadınız. Kaza ile ilgili bir sorun olsa kime nasıl ulaşacaksınız. Ben acente sisteminin önemini tekrar dile getiriyor ve destekliyorum. Modernleşeceğiz diye bu kadar zorlamanın gereği yok diye düşünüyorum. Evet aracısız hatta yetersiz personel ile üretim yapmak karlı ama. Olmuyor işte. Zorlamayın. Konuya cevap olarak. Standart donanımda olmayan her aksesuar, sonradan eklenen her donanım kaskoya ayrıca eklenmelidir. 2 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 22 Kasım 2019 Yazar Paylaş 22 Kasım 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Zeyil bile yaptıramadınız. Kaza ile ilgili bir sorun olsa kime nasıl ulaşacaksınız. Ben acente sisteminin önemini tekrar dile getiriyor ve destekliyorum. Modernleşeceğiz diye bu kadar zorlamanın gereği yok diye düşünüyorum. Evet aracısız hatta yetersiz personel ile üretim yapmak karlı ama. Olmuyor işte. Zorlamayın. Kesinlikle haklısınız Mehmet bey. Görevlendirdikleri personel yeterince eğitimli değil. Şablon halinde belletilen cümleleri/pragrafları tekrarlıyorlar. Vatandaşı yeterince dinlemiyorlar, zorlayarak kendinizi dinletebilirseniz bir başka kompartımana havale ediliyorsunuz. Bu bir kısır döngü oluşturuyor. Mal ve hizmet üretimine olumlu katkı sunmuyor. Konu bir noktada uzmanlık gerektiriyor. Bence katma değer üreten her konu her aşamada ehil olmayı gerektiriyor. Zaten ben de daha önce sigortalarımı yaptırdığım acenteye yeniletmeyi düşünüyorum. Konu formda tartışılsın, bilglenelim diye paylaştım. Yani ben Forumdan epeyce istifade ediyorum. 1 Yorum bağlantısı
Arif Aykın 22 Kasım 2019 Paylaş 22 Kasım 2019 Geçmiş olsun kaza da geçirmişsiniz. Mehmet abi gibi düşünmekteyim acente şart diye yüzyüze karşılıklı konuşmakla telefonla konuşmak bile çok farklı. Muhatap olacak birisi var sürekli karşınızda. Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 22 Kasım 2019 Yazar Paylaş 22 Kasım 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Konuya cevap olarak. Standart donanımda olmayan her aksesuar, sonradan eklenen her donanım kaskoya ayrıca eklenmelidir. İnt. ve telefonla tüm çabalarıma karşılık ekletemedim. Sonunda kesilmiş poliçeyi iptal ettirdim. İptali başardılar yalnız.😂 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Kasım 2019 Paylaş 22 Kasım 2019 Bankalar da aynı durumda Kotaları sebebiyle ciddi stres altında personel Kredi kartı satıyorKredi satıyorKiralık kasa satıyorPos makinesi satıyor Bu yetmezmiş gibi bir de kasko satmaya çalışıyorlar. Personelin çoğu bilgisiz. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 22 Kasım 2019 Yazar Paylaş 22 Kasım 2019 Arif Aykın yazdı: Geçmiş olsun kaza da geçirmişsiniz. Mehmet abi gibi düşünmekteyim acente şart diye yüzyüze karşılıklı konuşmakla telefonla konuşmak bile çok farklı. Muhatap olacak birisi var sürekli karşınızda. Tecrübeyle bir kez daha anlaşıldı Arif bey. Ancak bu bilişim teknolojisi ile de anlaşmalı, barışık yaşamaya alışmalı mıyız??? Bilemedim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Kasım 2019 Paylaş 22 Kasım 2019 Tabi ki. Teknolojiden kaçamayız. Ancak benim aracım lpg li idi diye bilgisayar yazılımına söyleyemiyorsunuz işte 2 Yorum bağlantısı
Arif Aykın 22 Kasım 2019 Paylaş 22 Kasım 2019 İbrahim Bark yazdı: Tecrübeyle bir kez daha anlaşıldı Arif bey. Ancak bu bilişim teknolojisi ile de anlaşmalı, barışık yaşamaya alışmalı mıyız??? Bilemedim. Evet teknolojiyi iyi kullanmalıyız ve faydalanmalıyız fakat her konuda olduğunu düşünmüyorum. Ben Karabük’te yaşıyorum burada bankamatik kart kopyalama vs olmaz ama ben şansa bırakmam hiç bir zaman Bluetooth veya karekod kullanıyorum, internet alışveriş sitelerinde kesinlikle gerçek kart yok sanal kart var mesela. Söylemek istediğim herkes kendince işlemler gerçekleştiriyor fakat doğru yaptığından emin olunmalı. Şu anda o kadar çok internet üzerinden veya telefon üzerinden satış yapmaya çalışan insanlar varki aynı zamanda sakın yanlış anlamayın bu tarz insanların çoğu dolandırıcı bile oluyor ve bunlara inanan çok insan var. Böyle yüklü miktarda ve ciddi anlamda kendimi hayatımı ailemi bütçemi ilgilendiren durumsa yüzyüze tercih ederim. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 22 Kasım 2019 Yazar Paylaş 22 Kasım 2019 (düzenlendi) Mehmet Ozyurek yazdı: Tabi ki. Teknolojiden kaçamayız. Ancak benim aracım lpg li idi diye bilgisayar yazılımına söyleyemiyorsunuz işte Valla Mehmet bey mevcut yürürlükte bulunan poliçeyi telefonda görevliye incelettim, zira sistemden bakıp onaylamasına rağmen düzeltemedi/düzeltmedi. Kesilen yeni poliçenin yürürlüğe gireceği 03.12.2019 tarihinden sonrasını imzalı taleple yapabileceklerine ilişkin sms gönderdiler. 22 Kasım 2019 tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selim Kaya 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Bankalar da aynı durumda Kotaları sebebiyle ciddi stres altında personel Kredi kartı satıyor Kredi satıyor Kiralık kasa satıyor Pos makinesi satıyor Bu yetmezmiş gibi bir de kasko satmaya çalışıyorlar. Personelin çoğu bilgisiz. Banka poliçe düzenleyebiliyorsa, sizde kredi verebilin ki ne olduğunu anlayabilsinler. Bu bankalarında burnunu sokmadığı yer yok. Krediye karşılık zorla yapıyorlar bir de. 😡 Nitekim konumuzun özünde de işin erbabıyla çalışılması gerektiği apaçık ortada. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Ben karşımda kanlı canlı biri ile muhattap olmak isterim.Elektronik postalardan nefret ederim.Her sabah ilk işi eposta proğramını açmak zorunda kalan biri olarak. İlçemde bir acentem vardı.Sigorta yaptırdık.Ekstra asistan hizmeti aldık.Bir gün geldi dağbaşında araba bozuldu.Aradım şirketi, bana dediği ağer lastik patlaması değilse aracınızı gelip çekmeyiz.Benim asist sadece lastik patlamasına karşıymış mekanik arızayı kapsamıyormuş.Telefondaki sese o zaman bana bir çekici gönderin ücreti ödeyeceğim dedim.Sağolsunlar çekici geldi ücretini ödedik.Sonra acentamı aradım.Bak dedim 170 lira ödedim.Gazipaşaya gelince bunu senden alacağım.Eğer ben sigortayı internetten ikonu keçilerden olan firmadan yaptırmış olsaydım 170 lirayı alamazdım. 1 Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Fatih Sarıkaya yazdı: Ben karşımda kanlı canlı biri ile muhattap olmak isterim.Elektronik postalardan nefret ederim.Her sabah ilk işi eposta proğramını açmak zorunda kalan biri olarak. İlçemde bir acentem vardı.Sigorta yaptırdık.Ekstra asistan hizmeti aldık.Bir gün geldi dağbaşında araba bozuldu.Aradım şirketi, bana dediği ağer lastik patlaması değilse aracınızı gelip çekmeyiz.Benim asist sadece lastik patlamasına karşıymış mekanik arızayı kapsamıyormuş.Telefondaki sese o zaman bana bir çekici gönderin ücreti ödeyeceğim dedim.Sağolsunlar çekici geldi ücretini ödedik.Sonra acentamı aradım.Bak dedim 170 lira ödedim.Gazipaşaya gelince bunu senden alacağım.Eğer ben sigortayı internetten ikonu keçilerden olan firmadan yaptırmış olsaydım 170 lirayı alamazdım. Lastiğe bir çivi soksaydın. 😁 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Eyüp Çetin yazdı: Lastiğe bir çivi soksaydın. 😁 Ramazan,ağustosun sıcağı.Azkalsın arabayı yakacaktım. İyi niyet işte.Aklıma geldi yapmadım. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Bankalara laf etmeyelim lütfen :P. Fiyatlar yükseldi diye bir ara poliçe kesmeyen firmalar varken. Bankalar çatır çatır tavan fiyat uygulaması ile kesti. Ki kesen banka değil. Bankanın acentelik yaptığı sigorta firmaları. Ha iş bilmez memurla iş yapmaya çalışırsak sıkıntı illaki olur. Ucuz poliçe kesecem diye araç model bilgisini yanlış giren sigortacıda yok mu var. Dürüst esnaf dürüst insanla çalışilirsa sıkıntı yok . Ama önce kişinin de dürüst olması lazım. Banka acentesi veya kurumsal acente ile şahıs acentesinin farkı var mı var. Kurumsal da kimse kestiği poliçenin sonrasına şahsi olarak bakmaz. Sıkıntı yoksa zaten hatta sistem ikinci yenilemede otomatik yapar kurumsal çalışanin haberi olmaz. Şahıs acente bu iste esnaflik yaptigi sürece müşteri ile devamlılık olduğunu bilir. Banka ekranı standart poliçe kesmeye izin veriyor. Teminatlar yada ek düzenlemeye izin vermiyor. Müşterinin özel bir talebi varsa dilekçesi alınıp genel müdürlüğe zeyil yaptırılıyor. Onu da ekleyeyim kasko için. Trafikte zaten fix Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 23 Kasım 2019 Yazar Paylaş 23 Kasım 2019 (düzenlendi) Mustafa Tüfekçi yazdı: Bankalara laf etmeyelim lütfen :P. Fiyatlar yükseldi diye bir ara poliçe kesmeyen firmalar varken. Bankalar çatır çatır tavan fiyat uygulaması ile kesti. Ki kesen banka değil. Bankanın acentelik yaptığı sigorta firmaları. Ha iş bilmez memurla iş yapmaya çalışırsak sıkıntı illaki olur. Ucuz poliçe kesecem diye araç model bilgisini yanlış giren sigortacıda yok mu var. Dürüst esnaf dürüst insanla çalışilirsa sıkıntı yok . Ama önce kişinin de dürüst olması lazım. Banka acentesi veya kurumsal acente ile şahıs acentesinin farkı var mı var. Kurumsal da kimse kestiği poliçenin sonrasına şahsi olarak bakmaz. Sıkıntı yoksa zaten hatta sistem ikinci yenilemede otomatik yapar kurumsal çalışanin haberi olmaz. Şahıs acente bu iste esnaflik yaptigi sürece müşteri ile devamlılık olduğunu bilir. Banka ekranı standart poliçe kesmeye izin veriyor. Teminatlar yada ek düzenlemeye izin vermiyor. Müşterinin özel bir talebi varsa dilekçesi alınıp genel müdürlüğe zeyil yaptırılıyor. Onu da ekleyeyim kasko için. Trafikte zaten fix Tamam eyvallah. Müşterinin işini kolaylaştırmak ve az kişi ile çok iş yapmak adına devreye sokulan ve yoğun reklamları yapılarak müşterinin kafasını allak bullak eden dijital işlemler bu durumda amacına ulaşmıyor. Devam eden ve değişiklik olmayan ilave donanımlarda bu seçenek sunulamaz mı(ki bazı sigorta şirketlerinin web sayfaları buna imkan veriyor) neden tekrar tekra dilekçe. Kaldiki ilave donanımın değer primi de ayrıca zaten müşteriden tahsil ediliyor. Telefonda anlatılmasına ramen görevlinin bunu dikkate almadan poliçeyi kesmesi. Yetkimde olan özel inlerimi sizin için uyguladım demesi de işin çabası. Bir kere kurumlar personelini laf olsun diye değil gerçekten iş başında uygulamalı eğitmeli. Özenli hizmet içi eğitim şart. Suistmal peşinde olanlar ayrı artık müşteriler işlemlerini (sistemin yönlendirmesi ile-uyarı kontrolleri yardımıyla) telefonun ucundaki görevliden daha iyi yaparlar. Selametle. 23 Kasım 2019 tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi İmla, ifade Yorum bağlantısı
Tahir Ak 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 LPG ile ilgili bir soru :LPG işlettik kaskoya. Bakımları kendim yapıyorum filtre değişimi vb.Araç lpg kaynaklı yandı.Ne olacak? Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 23 Kasım 2019 Yazar Paylaş 23 Kasım 2019 Tahir Ak yazdı: LPG ile ilgili bir soru : LPG işlettik kaskoya. Bakımları kendim yapıyorum filtre değişimi vb. Araç lpg kaynaklı yandı. Ne olacak? Başına gelen biri cevap verebilir ancak. Kanaatimce; yukarda poliçeden alıntı yaptığım paragraf müşteriden çok sigorta şirketinin menfaatletini koruyor. Müşteriye itimat malesef çok düşük. Oysa bu şirketlerin fani sahipleri ve çalışkanları da birer insan, kişi, birey, vatandaş yani 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Tahir Ak yazdı: LPG ile ilgili bir soru : LPG işlettik kaskoya. Bakımları kendim yapıyorum filtre değişimi vb. Araç lpg kaynaklı yandı. Ne olacak? Evin önünde park halinde durduk yerde yanarsa kasko karşılamaz diye biliyorum. Misal bir kaza veya saldırı sonucu alev alması gerekir. 3 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Arizadan oturu yanan arac kasko disi. Lpg den yaniyorsa, mümkünse kaza sonrasi yansin 2 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 23 Kasım 2019 Yazar Paylaş 23 Kasım 2019 Sani Gerşon yazdı: Arizadan oturu yanan arac kasko disi. Lpg den yaniyorsa, mümkünse kaza sonrasi yansin Bence de. Yorum bağlantısı
Tahir Ak 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Arizadan oturu yanan arac kasko disi. Lpg den yaniyorsa, mümkünse kaza sonrasi yansin Yapma ya. O zaman sökelim lpgleri valla. Vatandaşı öpen kaskocular Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 23 Kasım 2019 Yazar Paylaş 23 Kasım 2019 Tahir Ak yazdı: Sani Gerşon yazdı: Arizadan oturu yanan arac kasko disi. Lpg den yaniyorsa, mümkünse kaza sonrasi yansin Yapma ya. O zaman sökelim lpgleri valla. Vatandaşı öpen kaskocular Bir de şöyle bir bilgi var sosyal medyada dolaşan. Ne kadar doğru bilmiyorum. Yarısı doğru ise varın biz düşünelim. "Almanya en fazla vergi ödeyen firmaların sıralaması aşağıdaki gibi. 1 Volkswagen 2 Daimler (Mercedes) 3 BMW 4 E.ON Enerji 5 Deutsche Telekom (T Mobile) 6 Siemens 7 BASF Kimya 8 Metro Grup 9 Schwarz Grup 10 Bayer Türkiye’de ise 2018 yılında kurumlar vergisi ödeyen ilk on mükellefin sıralamasında ise 6 adet banka var. Merkez bankası Ziraat bankası İş bankası Yapı kredi bankası Garanti bankası, Vakıflar bankası, İki veri Türkiye’deki ekonomik sıkıntıların kaynağını gösteriyor. Üreticilerin değil, bankaların vergi şampiyonu olduğu ülkede ekonomik sıkıntılar bitmez. Banka dediğimiz kurumun verdiği vergi zaten Ahmet’in parasını Mehmet’e vermek demek. Üretim ekonomisine mutlaka geçmeliyiz. Yoksa şu anda olduğu gibi herkes gözünü devlet kapısına diker, erkenden emekli olup kahve köşesinde oturmanın peşinde olur. Faiz milletin kanını emiyor." Tırnak içi alıdır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts