Sinan Akgöl

Peugeot 308 AL4 Şanzıman Konum Sorunu.

Recommended Posts

Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Eniştenin araba 2012 308 44.000km 1.6 vti 4 ileri al4 otomatik aracında 1senedir kafasına göre gelen giden bir sorun var size de danışmak istedim.

 

Sorun şu araç ilk çalıştırma sonrasında P R konumları gözükmesine rağmen araç D konumuna geçince ekranda vites konum bilgisi siliniyor. Arka park sensörü iptal oluyor ancak ön hala aktif. Geri vites lambaları yanıyor. Ustama götürdü haftasonu geri vites müşürü vs kontrol edildi onda bir sorun yok. Akü 6 aylık sıfır alındı. Özel Peugeot servisinde çift ecu var bu araçlarda kontrolü yapıldı beyinde bir sıkıntı yok, ancak abuk subuk arıza kodları var klima kontrol ünitesi tuşu arızası gibi ancak arabada ne negatif bir durum nede çalışmayan bir aksam var şuan.

Tek bir şüpheli var geriye kalan şanzıman konum kontaktörü diye düşünüyoruz artık, Rus sitelerinde çok değiştirmişler parçayı. 280tl gibi ücreti var burada da.

 

 

Size sorum bu şalteri almadan başka düşünemediğimiz yapmamızı tavsiye edeceğimiz yol ve ya bir düşünceniz var mıdır? Yoksa kontaktör sipariş edip birde onu değiştirmeyi deneyeceğiz.

3On8Wj.jpg

 

Ekranda olması gerek konum yerine oluşan çizgi

Buda bozuk olduğunu düşündüğümüz parçanın örnek görüntüsü

Rgly8o.jpg

 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hakan Tarım

Bence işe bu parçadan başlanmalı. Temizlik vs vs deneme, olmaz ise yenisi takılmalı.

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Cihat

tam bu parçayı yazmaya gelmiştim yazılmış zaten pnp switch olarak da geçiyor yabancılarda

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Akgöl
Mehmet Cihat yazdı:

tam bu parçayı yazmaya gelmiştim yazılmış zaten pnp switch olarak da geçiyor yabancılarda

O kadar araştırma sonrası parçaya kadar indik artık parçayı söküp avometre ile ölçümlerini yapıp doğru konumda tekrar takmamız gerekiyormuş araştırmalara göre yeni parça olarak alsakta konumu ayarlayıp montaj gerekir diyorlar.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Cihat
O kadar araştırma sonrası parçaya kadar indik artık parçayı söküp avometre ile ölçümlerini yapıp doğru konumda tekrar takmamız gerekiyormuş araştırmalara göre yeni parça olarak alsakta konumu ayarlayıp montaj gerekir diyorlar.
Evet benim şanzımanım tam otomatik ama söküp taktım merakımdan ayar için bir işaret var zaten tam parça üzerindeki çizgiyle denk geliyor o şekilde monte edilip somunu sıkılıyor.
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Akgöl

Sorunlu parça tahmin ettiğimiz gibi şanzıman konum kontaktörüymüş, çıkan parçada sıfır gibi hiç bozuk görünmüyordu. Yenisi ile değişim öncesi avometre ile 000 konumu ayarlanması gerekiyor. Gerçi çıkan parçayı eve gelip tamir ettik yedek oldu. Parça konumu dolayısı ile söküp toplamak yaklaşık 4 saat :) 

Söküm gerektiren parçalar,

Akü üstündeki elektronik dağıtıcı gibi,

Akü,

Akü arkasındaki ikinci ecu ve soketleri,

Akü tablası

Akü tablasının son vidası için, sol ön tekerlek ve sol ön davlumbaz

Sonrasında kontatöre ulaşım. Alan dar parça çok :) Çok ecu gibi sistem var çok elektronik.

Usta jet pilotu kostümüyle başlarken gülüyordu da 4 saat sonrası bitince Fransız mühendislerine sevgilerini yolladı hep :D 

1pA9pp.jpg

  • Beğen 1
  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Oraya sakladıklarına göre asla bozulmayacak bir parçaya benziyor.. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
Sinan Akgöl yazdı:

Parça konumu dolayısı ile söküp toplamak yaklaşık 4 saat

hdi da hava filtresi nasıl değişiyor bir izle, ömrülük filtre yapmışlar sanki

  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Akgöl
Çağlar Bayur yazdı:

hdi da hava filtresi nasıl değişiyor bir izle, ömrülük filtre yapmışlar sanki

Vti'da aynı yerde 

  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki