İçeriğe Yönlendir

Yeni Bir Marka... Jetta!


Eyüp Çetin

Recommended Posts

Eyüp Çetin

Volkswagen planları işe yaradı; Jetta markasından inanılmaz başarı.

 

M4mOj9.jpg

 

Volkswagen ekibinin Uzak Doğu merkezli olarak gerçekeleştirilen yeni yapılanmada adı bambaşka bir noktaya taşınan Jetta, kısa sürede yüksek satış adetlerine ulaştı.


FOTSHg.jpg

 

 

Yeni jenerasyonunun getirildiği ebatları sebebiyle Passat’a oldukça yaklaşan ve bu sebepten ötürü de Avrupa pazarına getirilmeyen Jetta‘ya veda sürecinin üzerinden önemli bir zaman geçti. Türkiye’de de hatırı sayılır kullanıcı kitlesi olan ve Golf ile üst sedan segment arasında köprü niteliği gören model, son birkaç aydır Uzak Doğu pazarını kasıp kavuruyor. Lakin buradaki “kasıp kavurma” kısmı öyle hemen aklımıza gelen ilk seçenek üzerinden değil. Grubunun Uzak Doğu merkezli yapılanmasının bir süre önce aldığı karar ile Jetta adı bir model olmaktan çıkarılıp, doğrudan doğruya bir marka haline getirilmişti. SEAT içerisindeki Cupra örneğine benzetebileceğimiz bu adımlar Çin’de öylesine işe yaradı ki, başarının gelmesi için üzerinden sadece 3 ay geçmesi yeterli oldu.


ldW534.jpg

 

Volkswagen, Jetta markasını büyütmeye devam edecek

Volkswagen marka tarihi içerisinde bir ilk olarak gerçekleştirilen bu markalaşma süreciyle birlikte ürün gamında üç farklı model barındıran Jetta’nın hedef kitlesiyse giriş seviyesi araç bakan gençler olarak belirlendi. Yapılan çalışmaların ardından asfalt üzerinde başlayan somut macera, 3 ay gibi kısa bir sürede 30.000 adedi bulan rakamların yakalandığını gösteriyor. Bu veriler aynı zamanda, Çin piyasasında hizmet vermeye başlayan yeni markalar arasında yakalanmış en iyi zaman/adet bazlı derecelerin yakalandığını göstermekte. 30.000 adetlik satışların satışta olan sadece iki model üzerinden yakalanmış olması da aslında bir işin basit olsa da doğru yapıldığında nasıl bir karşılık alabileceğini gösteriyor. VS5 SUV (Ateca versiyonu) ve VS3 Sedan (Jetta sedan) modelleriyle kullanıcıların karşısına çıkan markanın kısa süre içerisinde Tarraco sınıfında yer alacak VS7 modelini de pazara sunması planlanıyor. Kısa sürede gelinen noktadan fazlasıyla mutlu olan Volkswagen de, Jetta markasının Çin’deki bayi ağını hızlı şekilde artırmak istiyor.


lvQoF6.jpg

 

Kaynak: log.com.tr

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

VW gibi marka ismi varken neden farklı bir marka yaratmak istiyorlar ki. neyse, başarılı olmuş heralde. Ama şu kırmızı egea. Acaba fiat ile ortak mı ürettiler :) 

 

M4mOj9.jpg

  • Beğen 3
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Vw in belli bir pazar değeri var. Rekabet için fiyatı düşürmek yerine markayı değiştirmişler başarılı olmuş. Japonya'da vw satmıyormuş da passatı 100bin yene veriyormuş diye söylenti çıkmasına engel olmuşlar 😁

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Erhan Doruk yazdı:

Vw in belli bir pazar değeri var. Rekabet için fiyatı düşürmek yerine markayı değiştirmişler başarılı olmuş. Japonya'da vw satmıyormuş da passatı 100bin yene veriyormuş diye söylenti çıkmasına engel olmuşlar 😁


Hedef Tam olarak Japonya değil burada. Çin ve çevresindeki ülkeler. Japonya zaten bu konuda yeterince milliyetçi. Oldukça fazla sayıda markası ve araç yelpazesi var ve sağlam araçlar üretiyorlar. VW’de fena satmıyor. Yılda 5-5,5 milyon araç satılıyor sadece japonyada. VW, İlk 10-15’e giriyor satış rakamlarında ama pazarın %90’ı toyota, honda, suzuki, daihatsu, mazda gibi araçlara ait. Değişmesi de çok zor. 
 

otomobile aç olan ülke, ilk sırada çin.  

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
Erhan Doruk yazdı:

Vw in belli bir pazar değeri var. Rekabet için fiyatı düşürmek yerine markayı değiştirmişler başarılı olmuş. Japonya'da vw satmıyormuş da passatı 100bin yene veriyormuş diye söylenti çıkmasına engel olmuşlar 😁

 

Taşı gediğine oturtmuşsun hocam. “Çok kaliteli” olan vw bir tık kalitesini düşürüp bunları satacak. Buna ne gerek var anlamış değilim. Skoda seat gibi markaları var, vw ile aralarında dağlar kadar fark da var. Bu jetta daha da altında mı konum alacak?

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Gökhan Albayrak yazdı:

 

Taşı gediğine oturtmuşsun hocam. “Çok kaliteli” olan vw bir tık kalitesini düşürüp bunları satacak. Buna ne gerek var anlamış değilim. Skoda seat gibi markaları var, vw ile aralarında dağlar kadar fark da var. Bu jetta daha da altında mı konum alacak?

İşin önemli noktası şurası 'Jetta’nın hedef kitlesiyse giriş seviyesi araç bakan gençler'

 

çok kaliteli olmasına gerek yok , tasarım güzel, fiyat ucuz olsun kafi. Vw imajına zarar vermeden yeni marka yeni soluk. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Hedef Tam olarak Japonya değil burada. Çin ve çevresindeki ülkeler. Japonya zaten bu konuda yeterince milliyetçi. Oldukça fazla sayıda markası ve araç yelpazesi var ve sağlam araçlar üretiyorlar. VW’de fena satmıyor. Yılda 5-5,5 milyon araç satılıyor sadece japonyada. VW, İlk 10-15’e giriyor satış rakamlarında ama pazarın %90’ı toyota, honda, suzuki, daihatsu, mazda gibi araçlara ait. Değişmesi de çok zor. 
 

otomobile aç olan ülke, ilk sırada çin.  

Haklısın. Zaten haberde de çin diyor. Ben japonya yazmışım. Zaten Japonya' da araçlar ciddi donanımlı . Çin piyasasında eksik olan sağlam, güzel tasarımlı araç eksikliği duyulmuş ki jetta bu kadar satmış. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erhan Doruk yazdı:

İşin önemli noktası şurası 'Jetta’nın hedef kitlesiyse giriş seviyesi araç bakan gençler'

 

çok kaliteli olmasına gerek yok , tasarım güzel, fiyat ucuz olsun kafi. Vw imajına zarar vermeden yeni marka yeni soluk. 

Haklısın. Zaten haberde de çin diyor. Ben japonya yazmışım. Zaten Japonya' da araçlar ciddi donanımlı . Çin piyasasında eksik olan sağlam, güzel tasarımlı araç eksikliği duyulmuş ki jetta bu kadar satmış. 

1.400.000.000 insan. Rakam korkunç. Hele ki sosyalist dönemden yavaş yavaş kapital dönem halka da işliyor. Aç bir pazar var. Biraz düşününce VW’nin isim değiştirip daha uygun yollu araç ile bu pazara girmesi çok doğru. 
 

japonlar donanım seviyor mu bilmiyorum hocam. Tamam, bize gelen araçların full donanım paketleri gerçekten çok iyi. 2010 aracımda kör nokta uyarı, koltuk ısıtma, katlanır ayna, ön cam rezidans gibi bir sürü donanım var. Ama japonlar eldeki ile yetinmeyi seven ve müstiflik yapmayan millet. Öyle ki, ürünlerin uzun ömürlü ve masrafsız olması çok önemli. Araştırmadım ama japonyadaki araçlar az donanımlı olabilir. Ya da çok satan araçlar baz donanım olabilir. Ben de dahil olmak üzere donanım manyağı bazı insanlar var. Zamanla aşıyorum bu durumu ama :) 
 

bu adamlar yerde yatmayı seviyor :) ses yalıtım umurlarında değil. Mazda kulak verdi de daha 2 senedir araçlarında ciddi derecede yalıtım geliştirme yaptı. Asfaltları güzel olduğu için her memleketi öyle sanıyorlar galiba. Şu memlekete bak. Yol kenarında balık yetiştiren millet. Yaşamayı çok isterdim

 

images?q=tbn:ANd9GcQF1174jSEORQ_nZe0qd6k

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1.400.000.000 insan. Rakam korkunç. Hele ki sosyalist dönemden yavaş yavaş kapital dönem halka da işliyor. Aç bir pazar var. Biraz düşününce VW’nin isim değiştirip daha uygun yollu araç ile bu pazara girmesi çok doğru. 
 

japonlar donanım seviyor mu bilmiyorum hocam. Tamam, bize gelen araçların full donanım paketleri gerçekten çok iyi. 2010 aracımda kör nokta uyarı, koltuk ısıtma, katlanır ayna, ön cam rezidans gibi bir sürü donanım var. Ama japonlar eldeki ile yetinmeyi seven ve müstiflik yapmayan millet. Öyle ki, ürünlerin uzun ömürlü ve masrafsız olması çok önemli. Araştırmadım ama japonyadaki araçlar az donanımlı olabilir. Ya da çok satan araçlar baz donanım olabilir. Ben de dahil olmak üzere donanım manyağı bazı insanlar var. Zamanla aşıyorum bu durumu ama :) 
 

bu adamlar yerde yatmayı seviyor :) ses yalıtım umurlarında değil. Mazda kulak verdi de daha 2 senedir araçlarında ciddi derecede yalıtım geliştirme yaptı. Asfaltları güzel olduğu için her memleketi öyle sanıyorlar galiba. Şu memlekete bak. Yol kenarında balık yetiştiren millet. Yaşamayı çok isterdim

 

 

Hiç japonya tecrübem olmadı ama izlediğim videolardan bu kanıya vardım. İki sınıf var gibi. Bir ufak tekerli yüksek tavanlı araçlar , birde japon toyota, lexus , honda gibi markaların d segment araçları. Hatta ikinci el fiyatları birçok ülkeye göre  düşük olduğunu da izlemiştim. Genelde garantisi bitince değiştirdiklerini de duymuştum. 

 

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...