İçeriğe Yönlendir

Sandero - İleri Geri Silkeleme / Gaz Kesme / Çekip Bırakma Sorunu


ibrahim Tiryaki

Recommended Posts

Dogan Arsiray

bende bir tane fazla obd aparatı vardı,verebilirim. dandik birşey de değil. jeep KJ 3.7 varken almıştım belli standartı tek destekleyen o olduğu için.

Mesajın linki
Sani Gerşon
Dogan Arsiray yazdı:

map sensörü arıza vermeyebilir. ancak kablo kopunca filan arıza kaydı oluşuyor.

O manada dememiştim. Yani bir arıza kaydı düşmüşse sisteme, CLIP mutlaka görür. Kayıt yoksa, tabii ki görmüyor :)

Mesajın linki
Ersen Tapan

Klimanın kapalı olduğundan eminiz değilmi ?

Birde en ucuzundan buji değişimi ile denemekte fayda var. Lpg zarar vermiş olabilir. 

Mesajın linki
ibrahim Tiryaki
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Benimde lpg sistemi erken devreye giriyor. Ama arızaya düşmüyor . ben ne yapayım şimdi :( 

 

o farklı bir konu. sadece bobin arızası yaşayıp arıza kodu veya lambası yanmadığı durum oldumu onu merak etmiştim.

Ersen Tapan yazdı:

Klimanın kapalı olduğundan eminiz değilmi ?

Birde en ucuzundan buji değişimi ile denemekte fayda var. Lpg zarar vermiş olabilir. 

 

 

Tabiki hocam klima kapalı. Bu araçla sadece ben teste çıkmadım. Yetkili serviste 2-3 defa teste çıkıldı zaten. 

 

Hocam buji ile ilgili olsa sürekli yapması ve düz yolda da yapması gerekir diye düşünüyorum. Bendeki sorun özellikle yokuşlarda ortaya çıkıyor. 

tarihinde ibrahim Tiryaki tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Mesajın linki
Muhammed Orak
Dogan Arsiray yazdı:

bende bir tane fazla obd aparatı vardı,verebilirim. dandik birşey de değil. jeep KJ 3.7 varken almıştım belli standartı tek destekleyen o olduğu için.

abi ben satın alabilirim, fiyat uygunsa :)

 

Mesajın linki
Sefa Çelik

Fotokopi gibi, birebir aynı sorun çok eskiden benim bekarlık aracımda da oluşmuştu. Ustaya gittim, baktı etti, bişey sensöründen dedi. Oksijen veya yakıt sensörü gibi hatırlıyorum. Kibrit kutusu gibi bişeydi, 50 TL ye değiştirdi, araç harika oldu. 

Motor inecek dese okey derdim, öyle pis bir arıza ama çözümü çok basit. Nedeni de, motorun yıkatılması. Belki sonraki günlerde bişey olmuyor ama 5-6 ay sonra, 1 sene sonra, o 1 damla su sensörde oksitlenmeye neden oluyor, sonuç ta böyle arızalar oluyor.  

Mesajın linki
ibrahim Tiryaki
Sefa Çelik yazdı:

Fotokopi gibi, birebir aynı sorun çok eskiden benim bekarlık aracımda da oluşmuştu. Ustaya gittim, baktı etti, bişey sensöründen dedi. Oksijen veya yakıt sensörü gibi hatırlıyorum. Kibrit kutusu gibi bişeydi, 50 TL ye değiştirdi, araç harika oldu. 

Motor inecek dese okey derdim, öyle pis bir arıza ama çözümü çok basit. Nedeni de, motorun yıkatılması. Belki sonraki günlerde bişey olmuyor ama 5-6 ay sonra, 1 sene sonra, o 1 damla su sensörde oksitlenmeye neden oluyor, sonuç ta böyle arızalar oluyor.  

 Hocam ben motor yıkatmadım valla 2019 mart ayında trafiğe çıkmış bir araç bu :( oksijen sensörü mü? Bu arada sizde de arıza lambası yakmıyor muydu bu sorun 

Mesajın linki
Sefa Çelik
ibrahim Tiryaki yazdı:

 Hocam ben motor yıkatmadım valla 2019 mart ayında trafiğe çıkmış bir araç bu :( oksijen sensörü mü? Bu arada sizde de arıza lambası yakmıyor muydu bu sorun 

 

Hayır, hiç bir arıza lambası yanmıyordu, ekrana hiç bir belirti düşmüyordu. 

Mesajın linki
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

Bu videoda ateşleme zamanı görülüyor. Timing Advance diye geçer, Gaz pedalı %25 üzerinde ise motorun üzerinde yük %70 üzerine tekabul ediyor. Bu da epey güç sarf ettiği bir değer. Gaza bastıkca  timing advance değeri epey düşüyor. Yani üst ölü noktaya yaklaşıyor. Videoda 01:50 dakikada rampa çıkarken epey yüke biniyor. Normal seyir hızında 30 derecede ateşlenirken, yüke bindiği 01:50 den sonraki kayıtlarda 12 derecelere kadar geliyor. dip gazda 11 dereceye ulaşıyor. Yani ateşleme krank çevrim 11 derecesinde bobinler cayır  cayır kıvılcım basıyor bujilere. Sonra hızla eskiyorlar. Bende 75000 kmde patladı. Ama seninki gibi sonradan lpg versiyonlarda dayanıklılık değişken olabilir. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Mesajın linki
ibrahim Tiryaki
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Bu videoda ateşleme zamanı görülüyor. Timing Advance diye geçer, Gaz pedalı %25 üzerinde ise motorun üzerinde yük %70 üzerine tekabul ediyor. Bu da epey güç sarf ettiği bir değer. Gaza bastıkca  timing advance değeri epey düşüyor. Yani üst ölü noktaya yaklaşıyor. Videoda 01:50 dakikada rampa çıkarken epey yüke biniyor. Normal seyir hızında 30 derecede ateşlenirken, yüke bindiği 01:50 den sonraki kayıtlarda 12 derecelere kadar geliyor. dip gazda 11 dereceye ulaşıyor. Yani ateşleme krank çevrim 11 derecesinde bobinler cayır  cayır kıvılcım basıyor bujilere. Sonra hızla eskiyorlar. Bende 75000 kmde patladı. Ama seninki gibi sonradan lpg versiyonlarda dayanıklılık değişken olabilir. 

Teşekkürler Ali hocam. Bobin üzerinde de durmak lazım. Basit bir bobin kontrolü yaptırmakda fayda var.

 

  • Beğen 1
Mesajın linki
ibrahim Tiryaki
Dogan Arsiray yazdı:

bende bir tane fazla obd aparatı vardı,verebilirim. dandik birşey de değil. jeep KJ 3.7 varken almıştım belli standartı tek destekleyen o olduğu için.

 

 

Doğan bey bu teklifiniz bana mıydı ? :)

  • Beğen 1
Mesajın linki
Dogan Arsiray

evet sizin için söylemiştim.

Mesajın linki
ibrahim Tiryaki
Dogan Arsiray yazdı:

evet sizin için söylemiştim.

 

 

özel mesaj attım size, bakarsanız sevinirim.

Ersen Tapan yazdı:

Klimanın kapalı olduğundan eminiz değilmi ?

Birde en ucuzundan buji değişimi ile denemekte fayda var. Lpg zarar vermiş olabilir. 

 

 

Hocam ben bobinden şüphelenmeye başladım ciddi ciddi. LPG montajı yapılırken devir sinyalini bobinden alıyormuş LPG'ciler, o da bobin yakma veya bobin kaynaklı ateşleme problemlerine neden olabiliyormuş. Normalde bu sıkıntının olmaması için RPM devir sensörü denilen bir arapat olması gerekiyor.

 

Hatta yaşadığım şu olayı anlatayım; 

 

LPG taktırdığım zaman (ağustos ayı) yolda lpg ayarı için bir lpgciye gitmiştim afr ayarı diye tabir edilen ayarı yaptırmak için, benim montaj kontrolümü yaparken aracımda rpm devir sensörünün olmadığını, devir sinyalinin büyük olasılıkla bobinden alındığı ve bu durumun bobine sıkıntı yaratabileceğinden bahsetmiş ve montaj yaptırdığım yere "rpm devir sensörü" taktırmamı söylemişti. Bende fazla umursamadım açıkçası. O yüzden bobinden şüphelenme sebebim bu.  Bobin üzerinde ekstra bir stres ve yük yaratıyormuş lpg devir ucunun doğrudan bobinden alınması.

 

 

  • Beğen 1
Mesajın linki
ibrahim Tiryaki

Dostlar selam, bugün servise gittim tekrar yaşadığım sorun ile alakalı. araçta arıza kaydı çıkmadı yine konu metninde de bahsetmiş olduğum gibi. Yalnız 2.silindirde vuruntu değerinin yüksek olmasını gözledik. Tabi orjinal referans değeri nedir, onu bilmiyoruz, diğer silindirlerdeki vuruntu değerleri ile kıyas yaptık sadece. Daha sonra kompresyon testi yapıldı herhangi bir sorun yokmuş. Ardından silindirlere kamera ile bakıldı 2.silindirde kurum miktarı diğer silindirlere göre fazla çıktı. Servisteki usta carbon clean yaptır kurum temizlenir dedi. Ama hala benim yaşadığım soruma bu kurum sebep olur mu onu bilmiyorum. Ustada kesin bir şey diyemiyor. Ayrıca usta hayati bir sorun olsa mutlaka arıza kodu bırakırdı dedi. Sadece şimdilik en ucuz çözüm olarak carbon clean yaptırıp sorunun geçip geçmeyeceğini gözlemek lazım dedi. 

 

 

 

1. Silindir vuruntu değeri: 2828

 

2.silindir vuruntu değeri:6763

 

3.silindir vuruntu değeri: 3003

 

 

 

Yorumlarınızı alabilir miyim? 

 

 

 

 

Mesajın linki
ibrahim Tiryaki

selam dostlar, araştırmalarıma devam etmekle birlikte, aynı sorunu yaşayan fransa forumlarından ve diğer ülkelerden üyeler mevcut.

 

https://forum.donanimhaber.com/ExternalLinkRedirect?url=http://www.daciaforum.co.uk/forum/topic/36474-hesitation/

 

https://forum.donanimhaber.com/ExternalLinkRedirect?url=https://www.daciaforum.co.uk/forum/topic/31018-revs-not-dying-down/

 

http://forum-auto.caradisiac.com/marques/dacia/sujet10099.htm

 

http://forum-auto.caradisiac.com/marques/dacia/sujet10401.htm#t1106587

 

 

kesin teşhis konulmamış ama eksantrik sensörü ile alakalı bir sorun olabileceğini düşünmüşler, bu sensör sanırım subap zamanlamarı ve ateşleme avanslarını okumaya yarıyor. 

 

Peki eğer bu parçada sorun varsa, fabrikasyon olarak parça mı sorunludur, yazılımsal bir durum mu söz konusudur ?

 

Mesajın linki
Mehmet Göktürk

Bu araçta lpg var mı yok mu? 

 

Yeni konu iyi olmuş. Bence tasarım hatası ama yazılımla düzelir güncelleme vs. Çoğunda da olmuyordur sizin kullanım şartlarında zuhur etmiştir.

Mesajın linki
Sani Gerşon

Kompresyon test sonuçlarını yazar mısınız?

Mesajın linki
ibrahim Tiryaki
Sani Gerşon yazdı:

Kompresyon test sonuçlarını yazar mısınız?

 

 

Sani bey kompresyon test sonuçları elimde yok, yetkili serviste yapıldığı için servis bölümüne inip gözümle görme şansım olmadı. Ustanın belirttiğine göre sorun yok.

 

Ki ben bunlarda sorun olacağını sanmam. Yukarıdaki gönderide de attığım linklere bakarsanız aynı aracı kullananlar benimle aynı sorunu yaşamışlar. 

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Bu araçta lpg var mı yok mu? 

 

Yeni konu iyi olmuş. Bence tasarım hatası ama yazılımla düzelir güncelleme vs. Çoğunda da olmuyordur sizin kullanım şartlarında zuhur etmiştir.

 

 

Lpg takıldı ama söktürdüm. Sorun LPG kaynaklı değil, linkini attığım konulara da bakınca sorunun yazılımsal veya fabrikasyon bir parçadan kaynaklı olduğu aşikar.

 

Forumda bir üye eksantirik konum sensörünü işaret etmiş daha çok. Ama kesinleşmiş değil. O üyeyede mesaj atıp iletişime geçmeye çalışacağım.

Mesajın linki
Ali Darbaz

Ben bilemedim. subab geç açılır veya erken açılsın . yükte silkeleme sebebi olarak göremedim. 

Mesajın linki
ibrahim Tiryaki
Ali Darbaz yazdı:

Ben bilemedim. subab geç açılır veya erken açılsın . yükte silkeleme sebebi olarak göremedim. 

 

Eksantrik mili ve eksantrik sensörünü araştır ali hocam, ateşleme ve enjeksiyon zamanı hatalı olursa düzensiz yanma meydana gelebiliyor 

Mesajın linki
Ali Darbaz
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

Eksantrik mili ve eksantrik sensörünü araştır ali hocam, ateşleme ve enjeksiyon zamanı hatalı olursa düzensiz yanma meydana gelebiliyor 

 

Ben kendi derdimi daha çözemedimki, başka konulara bakayım. :( 

Mesajın linki
ibrahim Tiryaki
Mehmet Göktürk yazdı:

Bu araçta lpg var mı yok mu? 

 

Yeni konu iyi olmuş. Bence tasarım hatası ama yazılımla düzelir güncelleme vs. Çoğunda da olmuyordur sizin kullanım şartlarında zuhur etmiştir.

 

 

Mehmet hocam selam yeni gelişmeler var;

 

Size attığım linklerde benimle birebir aynı promlemi yaşayan fransız arkadaşa ulaştım, renault fransa devreye girmiş ve renault techline (ulusal teknik destek) aracın değişken subap zamanlaması elemanlarından olan "selenoid valfleri" değiştirmelerini istemiş. Kendisi bugün (30/12/2019)'da servise gidecek ve aracını aldığında gerekli testlerden sonra bana bilgi verecek bende ona göre hareket edeceğim.

 

Bizim Türkiye'deki servisi beklersek bu sorunu asla çözemeyiz. 

 

Ama bu sorunu çözersem atölye şefini gidip rezil edeceğim... 

  • Beğen 2
Mesajın linki
Semih Şen

Sandero eco g 09 benzin LPG aracım 1300 km de. Rampa yukarı ve özellikle eco modda bazen de düz yolda 3. Vites 2000-2500 arası bazen 4. Vites 2000-2300 arası civarı hafif silkeme gaz kesme hissediyorum. Servise gideceğim ama muhtemelen sürekli olmadığı az olduğu ve hata kodu vermediği için bişey çıkmayacak. Bu sorunu yaşayanlar toplanıp Renault Fransa gibi Renault Türkiye ye bunun genel olduğunu bildirmek gerek.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Ersev Kaya

Konuyu takipteydim.

Aynı sorun benim focus 2 aracımda da vardı. 

Cumartesi ustaya götürdüm, hemen bujiden süphelendiler (Bobin arızası olabilir ama önce bujide kırık çatlak var mı bakalım dediler).

Dedikleri gibi 4 numaralı buji çatlak çıktı.

Bujiler ve 4 numaranın kablosu değişti.

Sorunum düzeldi.

  • Beğen 1
Mesajın linki
ibrahim Tiryaki
Semih Şen yazdı:

Sandero eco g 09 benzin LPG aracım 1300 km de. Rampa yukarı ve özellikle eco modda bazen de düz yolda 3. Vites 2000-2500 arası bazen 4. Vites 2000-2300 arası civarı hafif silkeme gaz kesme hissediyorum. Servise gideceğim ama muhtemelen sürekli olmadığı az olduğu ve hata kodu vermediği için bişey çıkmayacak. Bu sorunu yaşayanlar toplanıp Renault Fransa gibi Renault Türkiye ye bunun genel olduğunu bildirmek gerek.

 

hocam eko modu kapatıp deneyin ona göre değerlendirme yaparız. 

 

renault kabul etmesede bazı araçlarda kronik problem var. 

 

artık kötü malzemeden mi yoksa başka şeyden mi bilmiyorum

Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...