İçeriğe Yönlendir

İ10 - Lpg Sistemi Geliştirme


Ali Darbaz

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu hiç işim olmaz. Dikkatim dagitıyor. Aletim vardi Servet abiye sattim. Dikkate zararlı.m

Bana vereydin keşke ahh. Ben biraz değişik sürüyorum. Direksiyonu en aşağı alıp kendimi biraz yukarı çekiyorum. Hız ekranının yarısı gözükmüyor. Bana da böyle hız devir yansıtıcı lazım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bana vereydin keşke ahh. Ben biraz değişik sürüyorum. Direksiyonu en aşağı alıp kendimi biraz yukarı çekiyorum. Hız ekranının yarısı gözükmüyor. Bana da böyle hız devir yansıtıcı lazım. 

 

Alet buydu 3 ayda geldi çinden.

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Alet buydu 3 ayda geldi çinden.

 

 

Hmm. Ben cama yansıyan sandım

 

8HZzG3.jpeg

vN8Vc9.jpeg

STwKSi.jpeg
 
 

Bunlar gibi

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

LPG ile araç tasarımı doğru karar değil. LPG ucuz değil. Vergisi düşük.

 

Doğalgaz ile olabilir. O da zaten var. ancak tankı biraz hantal.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

LPG ile araç tasarımı doğru karar değil. LPG ucuz değil. Vergisi düşük.

 

Doğalgaz ile olabilir. O da zaten var. ancak tankı biraz hantal.

 

 

 

Doğalgaz da tank sorunu var. Artı istasyon maliyeti yüksek. Onu çözseler hepsinden daha iyi yakıt

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Her yaptığım deneyden sonra araştırma yaparım. Araştırmalarım bilgiler beni okadar memnun ederki, şezlongda havuz başı kokteyli içmekten daha fazla haz verir. Keşke Makine mühendisliği okusaydım da, bir firmaya kapak atsaydım :(

 

Çok güzel bir alıntı yapıyorum ekşiden. 

 

volümetrik verimi en çok etkileyen şey kuşkusuz valflerdir. bir piston için an itibariyle 4 (2 emme 2 egzoz) veya 5 (3 emme 2 egzoz) valfli sistemler kullanılmaktadır. volümetrik verimi yüksek tutmak için yapılan o kadar şey vardır ki, sırf bunun için kitaplar yazılmıştır. 

volümetrik verimi azaltıcı etkenlerin başında emme valfinden giren havanın yoğunluğu vardır. havanın yoğunluğu ne kadar az olursa kapladığı hacim o kadar artar, dolayısıyla volümetrik verim azalır. hava soğuk tutulmalıdır. sıkıştırma oranının artması, piston cidarlarını ısıtarak havanın sıcaklığını artırır, bu da volümetrik verimin düşmesine sebep olur. 

volümetrik verimi etkileyen bir diğer faktör ise artık gaz oranı'dır. 
artık gaz oranı'nı tanıtmak gerekirse; genişleme zamanı'ndan sonra oluşan yanmış egzoz gazları egzoz zamanı ile dışarı atıldıktan sonra, piston üst ölü noktadan daha yukarı çıkamadığı için, üst ölü nokta ile valfler arası boşlukta artık gaz oluşur. bu gazın, toplam strok hacmine alınan gaza oranına 'artık gaz oranı' denir. 
artık gaz oranı'nın sıfır olma gibi bir ihtimali yoktur. fakat egzoz manifoldu basıncı emme manifoldu basıncından yüksek olursa, artık gazlar valf bindirmesi sırasında emme valfinden içeri kaçarlar. bu durum volümetrik verimi daha da azaltır.
yapılması gereken emme manifoldu ile egzoz manifoldunun basınçlarını eşit tutmak, veya emme'ninkini yükseltmektir.

emme manifoldunun basıncının yükseltilmesi de otomobillerde 'turboşarj' olarak bildiğimiz olaydır. egzoz gazı'nın dışarı atıldığı noktaya bir türbin konur. bu türbin yanındaki kompresöre bir mil işi sağlar. kompresör ise emme manifoldunun basıncını artırıp daha yüksek basınçta yakıt-hava karışımı göndermeyi sağlar. bu da volümetrik verimi, dolayısıyla da gücü artırmış olur.

volümetrik verim, aslında bir motorun ne kadar güçlü olduğunu belirten fakat sokaktaki vatandaşın bilmediği bir terimdir. çok önemlidir. volümetrik verimi sevelim.
 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Her yaptığım deneyden sonra araştırma yaparım. Araştırmalarım bilgiler beni okadar memnun ederki, şezlongda havuz başı kokteyli içmekten daha fazla haz verir. Keşke Makine mühendisliği okusaydım da, bir firmaya kapak atsaydım :(

 

Çok güzel bir alıntı yapıyorum ekşiden. 

 

volümetrik verimi en çok etkileyen şey kuşkusuz valflerdir. bir piston için an itibariyle 4 (2 emme 2 egzoz) veya 5 (3 emme 2 egzoz) valfli sistemler kullanılmaktadır. volümetrik verimi yüksek tutmak için yapılan o kadar şey vardır ki, sırf bunun için kitaplar yazılmıştır. 

volümetrik verimi azaltıcı etkenlerin başında emme valfinden giren havanın yoğunluğu vardır. havanın yoğunluğu ne kadar az olursa kapladığı hacim o kadar artar, dolayısıyla volümetrik verim azalır. hava soğuk tutulmalıdır. sıkıştırma oranının artması, piston cidarlarını ısıtarak havanın sıcaklığını artırır, bu da volümetrik verimin düşmesine sebep olur. 

volümetrik verimi etkileyen bir diğer faktör ise artık gaz oranı'dır. 
artık gaz oranı'nı tanıtmak gerekirse; genişleme zamanı'ndan sonra oluşan yanmış egzoz gazları egzoz zamanı ile dışarı atıldıktan sonra, piston üst ölü noktadan daha yukarı çıkamadığı için, üst ölü nokta ile valfler arası boşlukta artık gaz oluşur. bu gazın, toplam strok hacmine alınan gaza oranına 'artık gaz oranı' denir. 
artık gaz oranı'nın sıfır olma gibi bir ihtimali yoktur. fakat egzoz manifoldu basıncı emme manifoldu basıncından yüksek olursa, artık gazlar valf bindirmesi sırasında emme valfinden içeri kaçarlar. bu durum volümetrik verimi daha da azaltır.
yapılması gereken emme manifoldu ile egzoz manifoldunun basınçlarını eşit tutmak, veya emme'ninkini yükseltmektir.

emme manifoldunun basıncının yükseltilmesi de otomobillerde 'turboşarj' olarak bildiğimiz olaydır. egzoz gazı'nın dışarı atıldığı noktaya bir türbin konur. bu türbin yanındaki kompresöre bir mil işi sağlar. kompresör ise emme manifoldunun basıncını artırıp daha yüksek basınçta yakıt-hava karışımı göndermeyi sağlar. bu da volümetrik verimi, dolayısıyla da gücü artırmış olur.

volümetrik verim, aslında bir motorun ne kadar güçlü olduğunu belirten fakat sokaktaki vatandaşın bilmediği bir terimdir. çok önemlidir. volümetrik verimi sevelim.
 

 

 

 

İşin içinde egr de var. Yanmayı kontrol altına alıp nox miktarı azaltılmaya çalışılıyor. Performans bilerek düşürülüyor tabi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İşin içinde egr de var. Yanmayı kontrol altına alıp nox miktarı azaltılmaya çalışılıyor. Performans bilerek düşürülüyor tabi. 

 

Bende egr yok, bulmadım öyle bişiy. Sadece buharlaşan motor yağını yakan bir boru var. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Evet değerli arkadaşlar, bu test sayesinde bir çok sorunun cevabını buldum. Yanlış bildiklerim ve yanlış yaptıklarımın farkına vardım. Gereksiz hareketler içindeydim. Artık burda yazdığım tüm bilgileri makaleleştirip blogta yayınlayıp, akabinde hypermiler projem ayten başlığı altında yayınlayacam. Bu gün bu konuyla ilgili gerçek kaynak ve videoları editledim . Bundan sonrası bana kaldı . 

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Ali Darbaz

Bu gün ayten canımı sıktı. 

Şu bir süredir derinden derinde hissettiğim, lpgde devirde dalgalanma canımı sıkmaya başladı. Hava soğudukca artıyor. Sizde benim gibi takıntılı biri olsaydınız beni anlardınız. Araba yaşladın, bunu kabul ediyorum. Ama bu  sorunu çözmek istiyorum. Sorun ltft -19 lara kadar çıkıyor olması. Sürünce -13 lere düşüyor. Rölantide sık sık stft büyük düzeltmeler yapıyor, buda motorda titreşime sebeb oluyor. Tüketim artmadı, Katalizör kavrulmuyor. Benzinde hiç bir sıkıntı yok.  Bilemedim sorunu nedir. Bu sıkıntı beni yolda bırakmaz. Hatta binen insan arabada bir sorun olduğunu bile anlamaz. Anca benim gibi kafası kırık başka bir araç sahibi anlar. Video izleyin anlarsınız. Önerilere açığım. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Ateşlemeye odaklan bence. 

 

Çağlar Bayur yazdı:

kış yakıtları gelene kadar devam

 

Bu gün daha pürüzsüz yürüdü. Şüphelerim devam ediyor. Lpg de 3000 devir geçmiyorum. Tüpdeki gazın basıncı azaldıkca devirdeki titreşim azalıyor. Depoyu boşaltıp basınçtan kurtulcam. Lpg hattındaki basıncın ltft ile ilişkisi olduğunu düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

 Arabadaki sorunun kaynağını buldum. Lpg tankındaki basınç çok olunca enjektörlerden fazla lpg geliyor. Düşük devirde yük olmayınca titreşim meydana geliyor . Araba zengin yakıt ile çalışıyor. Ama rölantide iken en ufak bir yüke girdiğinde, mesela Alternatör devreye  girdiği zaman titreşim ortadan kalkıyor. Lpg tankındaki basınç azaldıkca , motorun titreşimi kaybolmaya başlıyor. Turuncu ışık yandığından beri derinden gelen o titreşim kaybolmaya başladı (vuruntu de denebilir)

 

Anlıycanız dostlar araba yaşlandıkca enjektörler altına kaçırıyor. Depoda 14 bar ile sıkıştırılan lpg yüzünden Enjektörler rölantide dozajlayamıyor. Yakıt fazla geldiği için en ufak yükde titreşim kayboluyor. Şimdilik gözlemlediğim durum bu .. Bu konuda yorum yapacak ustalarımıda dinlemek isterim. 

 

Araba yürürken hiç bir sorun sıkıntı yok . Tüm şikayetim rölantide titreşim. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Olmaz. Lpg basıncı yoğunlaştırı içindeki valf ile sabitlenir. Tank 16 bar gaz ile dolu, enjektör basıncı çok çpk düşüktür 

Tam bilmiyorum ama 2 bar civarı olmalı en fazla. Lpg regülatör gidik demekki 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Olmaz. Lpg basıncı yoğunlaştırı içindeki valf ile sabitlenir. Tank 16 bar gaz ile dolu, enjektör basıncı çok çpk düşüktür 

Tam bilmiyorum ama 2 bar civarı olmalı en fazla. Lpg regülatör gidik demekki 

 

Servet abi, bu konuda eminmisin. Şunu alayımmı. Led farlar için para biriktiriyordum, Biriktirdiğim parayı ilandaki regülatöre kaydıracam :(

 

 

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-hyundai-i10-1.0-lpg-basinc-regulatoru-33120-04300-685728591/detay/

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hiç hesapladın mı, sabah lpg’ye geçmesini rölantide bekleyerek mi yoksa sakince hareket ederek mi daha hesaplı?

 

ben bi hesap yaptım ama...

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Bence sürerek geçmesi daha ekonomiktir. Neticede hem daha çabuk ısınıyor, hem de belli bir mesafe kat etmiş oluyorsun. Rölantide de az buz yakmıyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Yeldan yazdı:

Bence sürerek geçmesi daha ekonomiktir. Neticede hem daha çabuk ısınıyor, hem de belli bir mesafe kat etmiş oluyorsun. Rölantide de az buz yakmıyor.

Hesaplarıma göre sakin sürerek geçmesi daha ucuza geliyor ama havalar soğudukça, aracın ilk metrelerdeki yakıt tüketimi de ciddi artıyor. benim araç bu soğukta 1km’de lpg’ye geçiyorsa o esnada 15-20lt/100km ile gidiyordur büyük ihtimalle. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hiç hesapladın mı, sabah lpg’ye geçmesini rölantide bekleyerek mi yoksa sakince hareket ederek mi daha hesaplı?

 

ben bi hesap yaptım ama...

 

Ben arabayı bekletmeden yürütüyorum. 3 ncü vitesde 2000 devirde %80 yükde yürütünce hemen ısınıyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben arabayı bekletmeden yürütüyorum. 3 ncü vitesde 2000 devirde %80 yükde yürütünce hemen ısınıyor. 

3. Vites 2000 devirde motor %80 yüke mi biniyormuş?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

3. Vites 2000 devirde motor %80 yüke mi biniyormuş?

 

%80 yüke kadar demek istedim. tabi düz yolda 110 ile giderken bile %80 yüke çıkmıyor 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ali Darbaz

Merhaba 

Değerli arkadaşlar, arabamı çok severim. Her gülün bir dikeni vardırya, bu arabada büyük bir diken var. Vakti gelince batacak. Ama bu konuda tecrubeli abilerimden bilgi almak isterim. 

 

"Peşin peşin söyleyeyim, Arabamda şu an arıza yok. Arızası olan diğer i10 lpg versiyonları için ve ilerde başıma gelmesi durumunda alternatif üretmeye çalışıyorum."

 

Şimdi sadete geleyim.  Arabanın vaporizeri yada lpg beyni olarakta bilinen parçası. Bunu fiyatı 3500 tl. Evet yanlış duymadınız, adının başında "hyundai" yazıyor diye 3500 tl değerinde bir parça.

 

M1nEW1.png

 

Bunun yenileme kiti ise (diyafram kiti conta takımı) 500 tl. 

 

Şimdi değerli dostlar, ben bu parçayı piyasadan başka model alıp takma istersem veya istersek, herhangi bir sorun çıkarıp çıkarmayacağı konusunda ne kadar emin olabiliriz?

Resimdeki ürüne bakıp yorumunuz ne olurdu. Girişleri çıkışları resimdeki gibi. Uydurulacak bir ürün varmıdır. 

 

Gelelim ikinci soruna, Resimdeki ürün LPG enjektörü. Bu enjektörün grişi ve ağzına bakıp yorum yapabilirmisiniz. Bu enjektör tanesi 850 lira. ALternatif piyasa enjektörünü uydursam , aracın fişleri bu enjektöre uyucak mı?

Aracın beyni bu enjektörleri çalıştırma ihtimali nedir. Lpg sistemlerine vaakıf arkadaşlar yardımcı olursa, bende para biriktirmeyi bırakacam. 

 

20179_36cb7245cc629701db4435bb8871fa39.j4pBglq.png

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Siz geliştirme değil de, yedek parça alternatifi arıyorsunuz.

3500TL'ye komple yeni LPG sistemi taktırırsınız vakti geldiğinde.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...