İçeriğe Yönlendir

Seçilebilir Yakıt Haritası İle Eco ve Sport Mod Yapmak?


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Yakıt tüketimi için hız sabitleyici çözüm değil.

Düşmeyebilir.. 

Bir konfor ekipmanıdır.  

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Hız sabitleyici şehir içinde bir işe yaramaz zaten.

Limitleyici olursa şehir içinde iş yapar. İmkan varsa takılıp denenmeli.
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ebrar Tüfek yazdı:

Nasıl yani abi arabanın içiden obd soketine takıldığı zaman güç mü arttırılıyor, racechip mi ? İlgili aletin linkini alabilirmiyim, aşırı pahalı değilse bu sistem daha mantıklı. Ama işte içeride eco comfort sport tuşları olsa harika olurdu 3 tane obd aletinden ayrı ayrı uğraşmak yerine. 

https://volochip.com/ bunun gibi chip var %10 güç artışı veya yakıt tasarrufu na yönelik program atılabiliyor. 

Hacı Şenyurt yazdı:


Limitleyici olursa şehir içinde iş yapar. İmkan varsa takılıp denenmeli.

Limitleyici şehir içinde yakıt tüketimini artırabilir.  Bolu dağını inerken limitleyiciyi açtım motora gaz vererek çalışıyor, inerken sıfır tüketim olan yerde çıkarkenki gibi yaktı. Bir daha kullanmadım. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

uzun yol için araç overboost haline bilinçli olarak getirilip sistem kandırılabilir. tiguan  da uğraşırken kazara overboost olan sistem DV yi açıp turboyu aracı yeniden çalıştırana kadar bypass etmişti. araç atmosferik araç gibi davranıyordu. arıza ışığı yanmaz ancak arıza kaydı oluşuyor.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hız sabitleyici sistemini arabanın  en uygun devir hız bandına sabitlersen çok güzel ekonomi yapar. Ben rekorumu hız sabitleyici ile kırdım. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Metin Uzunoğlu yazdı:

https://volochip.com/ bunun gibi chip var %10 güç artışı veya yakıt tasarrufu na yönelik program atılabiliyor. 

 

350 dolarmış, diğer yöntemin fiyatını bir araştırayım, 350 dolar verip %10 yani 13 beygir almak çokta mantıklı değil, 600 700 liralık yazılım ile 35-40 hp + 80 nm tork alınıyor. 

Hacı Şenyurt yazdı:


Limitleyici olursa şehir içinde iş yapar. İmkan varsa takılıp denenmeli.

 

Limitleyici birçok arabamda vardı hiç kullanmadım, Şehir içinde yapılacak hız zaten belli ayrıca limitlendirmeye gerek yok. 

Dogan Arsiray yazdı:

uzun yol için araç overboost haline bilinçli olarak getirilip sistem kandırılabilir. tiguan  da uğraşırken kazara overboost olan sistem DV yi açıp turboyu aracı yeniden çalıştırana kadar bypass etmişti. araç atmosferik araç gibi davranıyordu. arıza ışığı yanmaz ancak arıza kaydı oluşuyor.

 

Dizelde atmosferik, turboludan daha fazla yakar :)

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

Hız sabitleyici sistemini arabanın  en uygun devir hız bandına sabitlersen çok güzel ekonomi yapar. Ben rekorumu hız sabitleyici ile kırdım. 

 

Bu doğru, 1.6 hdi 1000 küsür kg c elyse ile 3 lt yakıyordu cc ile. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Bu doğru, 1.6 hdi 1000 küsür kg c elyse ile 3 lt yakıyordu cc ile. 

 

Cruze yarım saat boyunca hız sabitleyerek sürdüm. 105 km hızı sım sıkı tutmayı başardım. Milimetrik gaza basarak, rampada 100 km hıza kadar düşmesine izin vererek kullandım. İnişlerdede 120 km hıza cıkıp 105 km düşene kadar gaza basmadım. .

Birde baktımki tüketim 5.8 olmuş

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Cruze yarım saat boyunca hız sabitleyerek sürdüm. 105 km hızı sım sıkı tutmayı başardım. Milimetrik gaza basarak, rampada 100 km hıza kadar düşmesine izin vererek kullandım. İnişlerdede 120 km hıza cıkıp 105 km düşene kadar gaza basmadım. .

Birde baktımki tüketim 5.8 olmuş

 

Bu motor sw de olsa 100 litre lpg tankı koyup çok güzel uzun yol yapardım, deponun büyük olması güven veriyor, cng işi yaygınlaşsa hemen doğalgazı takacağım. 80 litre depo 1600 km gidiyor hipermil ile, bide üstüne cng :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Bu motor sw de olsa 100 litre lpg tankı koyup çok güzel uzun yol yapardım, deponun büyük olması güven veriyor, cng işi yaygınlaşsa hemen doğalgazı takacağım. 80 litre depo 1600 km gidiyor hipermil ile, bide üstüne cng :)

 

yahu benzin yaksın ne olcak. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu benzin yaksın ne olcak. 

 

Sen lpgden hoşlanmıyorsun. Benzin de yaksın da depo büyük olsun, yola bi çıkayım 2.000 km yakıt almayayım. Ben stokçu bi adamım, depolamayı stok yapmayı biriktirmeyi severim. 2 depom olabilecekse 2 depo tercih ederim herzaman. Yaris varken lpg yakardım benzin deposu bir diş düşse hemen gidip 30 liraya benzin koyar o çubuğu fulletirdim. 

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Limitleyici şehir içinde yakıt tüketimini artırabilir.  Bolu dağını inerken limitleyiciyi açtım motora gaz vererek çalışıyor, inerken sıfır tüketim olan yerde çıkarkenki gibi yaktı. Bir daha kullanmadım. 

Metin bey limtiitleyiciyi ben şirket araçlarım dahil bir çok araçta kullandım. Böylesine şey ne gördüm ne duydum. Sabitleyici olmasın adaptif denenden. Zira yokuş çok uzun olduğunda limitleyici kendiliğinden hep devreden çıkmıştı. Ya da yeni bir limitleyici teknolojisi var ben de henüz kullanmadım demekki.
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Hacı Şenyurt yazdı:

Metin bey limtiitleyiciyi ben şirket araçlarım dahil bir çok araçta kullandım. Böylesine şey ne gördüm ne duydum. Sabitleyici olmasın adaptif denenden. Zira yokuş çok uzun olduğunda limitleyici kendiliğinden hep devreden çıkmıştı. Ya da yeni bir limitleyici teknolojisi var ben de henüz kullanmadım demekki.

Eski Mondeo mk4 aracımda  bolu dağından inerken hız sınırlandırıcıyı açtığımda belirlediğim sınırı geçmiyordu anlık tüketim üst limitlere yskın yakıyordu, düz yolda limitleyici ile curise kontrol eş zamanlı çalışmıyordu. Ya cc ya sınırlandırıcı çalışıyordu.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Serkan Karakoca yazdı:

ebrar var senin dediğin sistem 3 ayrı harita yaparsın içerden kontrol edersin profecle  fikir olsun 

https://youtu.be/rOsmbgoXf00

 

Oh çok şükür :)çok sağol serkan abi

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Serkan Karakoca yazdı:

ebrar var senin dediğin sistem 3 ayrı harita yaparsın içerden kontrol edersin profecle  fikir olsun 

https://youtu.be/rOsmbgoXf00

 

Abi benim yazılımcı ile görüştüm, externalli yüklü arabalara profec takıyoruz dedi senin arabada setup yok dedi. Profec bir işe yaramaz dedi, harici beastems yada standalone beyine haritaları koyalım dedim dizelde senin arabada çalışmaz dedi, pd ibizaya yapmışlar ama orjinal beynine 3 farklı harita koymuşlar. Benim arabadaki beyine koyulmuyormuş. Ne yapacağım ben şimdi :)

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
Ebrar Tüfek yazdı:

externalli yüklü arabalara profec takıyoruz dedi

doğru .

senin araç nedir motor model ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Serkan Karakoca yazdı:

doğru .

senin araç nedir motor model ?

 

2.5 litre 5 silindir axd kodlu tdi pd130

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
Ebrar Tüfek yazdı:

 

2.5 litre 5 silindir axd kodlu tdi pd130

Bunu  şöyle bir kolay ve maliyetsiz yoluda var arabada basıncı ve yakıtı hakkıyla açtırıyorsun :) 

yerine göre davranıyorsun güç senin ayağının altında ne zaman nasıl nerde istiyorsan kullanırsın :) 

Şu an aracım mekaniksel destek ve iyileştirmelerle %40 açık mesela yolun durumuna göre ve ruh halime göre canım nasıl isterse kullanıyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hız sabitleyici sistemini arabanın  en uygun devir hız bandına sabitlersen çok güzel ekonomi yapar. Ben rekorumu hız sabitleyici ile kırdım. 

Valla bu güne kadar her aracımda katalog değerinin altını görmeyi başardım.
Benim gördüğüm hiç bir yazılım benden az yakamıyor.
Olay az yakmak ise 4. Vites 70 km ile giderim 3 litre yakarım.
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt
Serkan Karakoca yazdı:

Bunu  şöyle bir kolay ve maliyetsiz yoluda var arabada basıncı ve yakıtı hakkıyla açtırıyorsun :) 

yerine göre davranıyorsun güç senin ayağının altında ne zaman nasıl nerde istiyorsan kullanırsın :) 

Şu an aracım mekaniksel destek ve iyileştirmelerle %40 açık mesela yolun durumuna göre ve ruh halime göre canım nasıl isterse kullanıyorum :)

Serkan abi basıncı ve  yakıtı biraz açtımı %90 bir süre sonra turbo kırıp, sırayla basınç borularını patlatacak(tabi bu şartları %100 şekilde değiştirecek olan sürüş tarızıdır ) .. :)

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Emre Öğüt yazdı:

Serkan abi basıncı ve  yakıtı biraz açtımı %90 bir süre sonra turbo kırıp, sırayla basınç borularını patlatacak(tabi bu şartları %100 şekilde değiştirecek olan sürüş tarızıdır ) .. :)

 

Bu araba turbo kırsa, yeni turboyu hybrid yaparım alt devirde daha erken dolar, sonra motorda rektefiye gerekse, motor içine komple forged yaparım, safe uzun uzun binerim. Motor içi parçaların tamamını güçlendirilmiş malzemeler koyarım orjinal kol piston vs koymam. Az biraz düzeleyim sonra araba motor turbo vs kırsın diye gözüne bakacağım :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt
 
Bu araba turbo kırsa, yeni turboyu hybrid yaparım alt devirde daha erken dolar, sonra motorda rektefiye gerekse, motor içine komple forged yaparım, safe uzun uzun binerim. Motor içi parçaların tamamını güçlendirilmiş malzemeler koyarım orjinal kol piston vs koymam. Az biraz düzeleyim sonra araba motor turbo vs kırsın diye gözüne bakacağım [emoji3]

Hangi hybrid ile erken dolduracaksın :)
 
Bu araba turbo kırsa, yeni turboyu hybrid yaparım alt devirde daha erken dolar, sonra motorda rektefiye gerekse, motor içine komple forged yaparım, safe uzun uzun binerim. Motor içi parçaların tamamını güçlendirilmiş malzemeler koyarım orjinal kol piston vs koymam. Az biraz düzeleyim sonra araba motor turbo vs kırsın diye gözüne bakacağım [emoji3]

Hangi hybrid ile erken dolduracaksın :)
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Emre Öğüt yazdı:


Hangi hybrid ile erken dolduracaksın :)
Hangi hybrid ile erken dolduracaksın :)

 

Feka turboya hybrid yaptıracağım, hybrid olduğunda pal daha sık olduğu için daha erken hızlanmaya başlamıyormu :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...