İçeriğe Yönlendir

Beygir vs. Tork


Eyüp Çetin

Recommended Posts

Eyüp Çetin

Beygir ile tork arasındaki farkı en yalın haliyle anlatan bir fen bilimleri öğretmeni... Deneysel bir anlatımla izah etmiş.

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İşte bu yüzden Tesla alıyoruz, ne tork eksikliği yaşıyoruz ne de beygir eksikliği :)

 

 

  • Beğen 4
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Sani Gerşon yazdı:

İşte bu yüzden Tesla alıyoruz, ne tork eksikliği yaşıyoruz ne de beygir eksikliği :)

 

 

 

Maalesef Tesla alamıyoruz. 😊

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
Sani Gerşon yazdı:

İşte bu yüzden Tesla alıyoruz, ne tork eksikliği yaşıyoruz ne de beygir eksikliği :)

Ama biri kükreyen aslan diğeri miyavlayan kedi :)

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Sani Gerşon yazdı:

İşte bu yüzden Tesla alıyoruz, ne tork eksikliği yaşıyoruz ne de beygir eksikliği :)

 

Drag yapıyorsun motor sesi yok 😒

Çelincır yanaşırken boşta gaza basınca nasıl sallıyo.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Serhat incinin 330d ile subaru wrx  videosunu izlemenizi öneririm.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

beygir araba sattırır tork yarış kazandırır.

 

dacia 90 hp dokker 240 250 nm tork. 0 -100 15 sn filadır

tiguan 150 hp 240 nm tork 0-100 10 sn altında.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
Ebrar Tüfek yazdı:

Serhat incinin 330d ile subaru wrx  videosunu izlemenizi öneririm.

ben bunun tam aksini savunuyorum bir video var araç sahibi arkadaşım videonun linkini ekliyorum tork ve hp anda olursa önünde durması çok zor .bu elemanları fazla ciddiye alma 6 silindirli 3000 motorun içini bir doldur o subarudaki gibi bak noluyor .bunu o subaruya binmiş biri olarak söylüyorum acun motorun sahibinide tanırım bu arada :) şu an benim gözlemlediğim bir popolarite peşinde koşuyor :) serhat zaten kendi kitlesini oluşturmaya çalışıyor :) 

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca
Dogan Arsiray yazdı:

beygir araba sattırır tork yarış kazandırır.

 

dacia 90 hp dokker 240 250 nm tork. 0 -100 15 sn filadır

tiguan 150 hp 240 nm tork 0-100 10 sn altında.

kg beygir oranı en  önemlisi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Serkan Karakoca yazdı:

ben bunun tam aksini savunuyorum bir video var araç sahibi arkadaşım videonun linkini ekliyorum tork ve hp anda olursa önünde durması çok zor .bu elemanları fazla ciddiye alma 6 silindirli 3000 motorun içini bir doldur o subarudaki gibi bak noluyor .bunu o subaruya binmiş biri olarak söylüyorum acun motorun sahibinide tanırım bu arada :) şu an benim gözlemlediğim bir popolarite peşinde koşuyor :) serhat zaten kendi kitlesini oluşturmaya çalışıyor :) 

 

6 silindir dizel denilince aklıma direk om606 geliyor, çok ciddi yürüyor. Dolu 606nın plakasını bile okuyamaz subaru.  Ama doğru 330 da sade yazılım dp egzoz var galiba, subaru bayaa dolu. Serhat abiyi çok yakından takip ediyorum, aynı dediğiniz gibi kitle oluşturmaya çalışıyor. Para vermeden yayına mesaj bile yazamıyorsunuz şuan o seviyeye geldi :) böyle olmasına üzüldüm, otopark.com koskoca sayfa o bile bu tarz şeylere girmedi. Acun abi hakkında söylediğiniz şeye katılıyorum, kendi sattığı zırhlı banka aracına kurşun atıp video çektiler, ama kupon arabalar düşüyor elindeki arabalar çok güzel. :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Eyüp Çetin yazdı:

 

Maalesef Tesla alamıyoruz. 😊

 

Ama dodge alıp ara gazı verebiliriz. :)

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ama dodge alıp ara gazı verebiliriz. :)

 

 

Yok baktım onu da alamam. 😆

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Dizel motorlu araçlar ile benzinli motorlu araçlar arasında da tork gücü farkı vardır.

Çünkü, benzinli araçların piston kolları dizel araçlarınkinden piston kollarından daha kısadır.

Uzun kolların uyguladığı dönüş kuvveti, kısa kolların uyguladığı kuvvetten daha yüksektir.

Uzun piston kollarına sahip dizel motorların tork gücü benzinli motorların gücüne göre daha fazladır.  

Bu da demektir ki, piston kollarının daha uzun olması sebebiyle, dizel motorların çekiş gücü benzinli motorlara kıyasla daha yüksektir. Az devirle daha hızlı yol almak ve daha az yakıt tüketmek anlamına gelen bu yüksek çekiş gücünün, yine piston uzunluğuna bağlı bir de dezavantajı vardır.

Dizel araçlar, benzinli araçlar kadar hız yapamazlar.

Yine de, 90 km hızla yol alırken, dizel motorların devirleri, benzinli araçların devirlerinden daha küçüktür ve bu durumda daha az güç harcayarak benzinli araçlar ile aynı işi yaparlar.

 

kaynak: oto.net daha uzunda link bırakayım

https://oto.net/otomag/tork-ve-beygir-gucu-nedir-7445

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Youtube da bi kanalda s3 e dizel şanzımanı takıp, son vites kesicide 400 km hız yapacak şekilde dişli oranları ayarlamıştı. Tabi o hıza çıkacak yol yok oda ayrı bişey.

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Torkta olsun beygirde olsun biri için diğerinden taviz vermeyelim :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Eyüp Çetin yazdı:

Beygir ile tork arasındaki farkı en yalın haliyle anlatan bir fen bilimleri öğretmeni... Deneysel bir anlatımla izah etmiş.

 

 

bu video şanzımanda dişli oranlarını tasvir ediyor torku değil

Sani Gerşon yazdı:

İşte bu yüzden Tesla alıyoruz, ne tork eksikliği yaşıyoruz ne de beygir eksikliği :)

 

 

ruhsatına yapalım bu yarışı ama 20 defa arka arkaya yakıt ikmali olmadan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Çağlar Bayur yazdı:

bu video şanzımanda dişli oranlarını tasvir ediyor torku değil

 

Tork dişilerden elde edilir diye biliyorum. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

 

ruhsatına yapalım bu yarışı ama 20 defa arka arkaya yakıt ikmali olmadan

 

Kazanmak kazanmaktır. 1 kere yeter :)

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...