İçeriğe Yönlendir

Focus II - Şoför Kapısı Kilit Motoru Arızası


SerhatKAYA

Recommended Posts

SerhatKAYA

 

2006 Focus MK1 Ghia

Geçtiğimiz günlerde şoför kapım kitleniyor ama açılmıyor diye bi paylaşım yapmıştım.

Konuyla alakalı kilitciye gittim motoru söküldü arızanın kilitleme açma işlevi yapan dc motor da olduğunu fark ettik.

Dc motor değiştirildi kilit geri montaj edildi fakat sonra da icerden kitleyince kapının açılmaması. Içerdeki kitleme tuşunun aşırı sert bi sekilde zorlanmasi gibi bi problem yaşadık 2 günümü bu sorun icin harcadim tam sorunu çözdük bitti dedim arabami aldim gittim ertesi gun yine icerden kitlenmiyor kitlense de kapı açılmıyordu.

Ama merkezi kilit acma kapamasi duzgunce çalışıyordu. Ben de tekrar kilitciye gittim çıkma kapi kilit motoru almam gerektiğini o motorun duzelmicegini soyledi. Afyona gelecegim için şimdilik boyle kullanayim dedim. Afyona gelirken yolda kapi birden kendi kendine açıldı. Şimdi de kapi kilitleniyor ama açılmıyor. Anahtarla da denedim sanki sıkışıyor motor. Şöför kapisini sadece icerden kilit butonunu çekerek açabiliyorum artik.

Ben aracimi kilitciye götürdüğümde elle icerden kitleyebiliyordum açabiliyordum her hangi bi problem yoktu.

Motor degisiminden sonra bu arizalar meydana cıktı.

Şimdi napmaliyim. Kilit motorunun duzeltilemez olduğunu sanmıyorum çünkü sökmeden önce faal çalışıyordu sadece kumandadan actigimda sofor kapisi 1 kac kez basınca açılıyordu yani oda dc motor zayif geldiği için. Çalışma prensibinde bi sorun yoktu.

 

SM-A600F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Bursa ya uğrama durumunuz varsa beşyol da bulunan kilitçi ali bu işin çözüm merkezi. Profiliniz izmir olarak görunuyor. Izmirde bulunan uyeler size bir yer tarif edeceklerdir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motor bu bahsettiğiniz sorunlara sebep olamaz bence. 

Muhtemelen başka sorun oluştu veya olan sorunlar açığa çıktı. 

Bence tekrar sökülmeli ve kontrol edilmeli. 

Yorum bağlantısı
SerhatKAYA
Motor bu bahsettiğiniz sorunlara sebep olamaz bence. 
Muhtemelen başka sorun oluştu veya olan sorunlar açığa çıktı. 
Bence tekrar sökülmeli ve kontrol edilmeli. 
Hocam tam 3 gun ugrastik sayisiz kere sokuldu kontrol edildi plastik kol değişti yok olmadi gitti yani. Kendi kendine kapi açıldı geçen yolda giderken tehlikeli olmaga basladi bu is

SM-A600F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
SerhatKAYA yazdı:

Hocam tam 3 gun ugrastik sayisiz kere sokuldu kontrol edildi plastik kol değişti yok olmadi gitti yani. Kendi kendine kapi açıldı geçen yolda giderken tehlikeli olmaga basladi bu is

SM-A600F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

 

Kilit arızası pistir.. Başka bir kilitçi bul.. Sanayilerde vardır sadece böyle kıl işlerle uğraşan ustalar. 

Bir de tapatalk imzanı iptal ediver. Tapatalk menüden yapacaksın.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Olcay Diker

aynı sorunu focus 1 ghia aracımın arka sol kapısında yaşadım, açılıyordu kumandadan ama bazen kilitlenmiyordu, usta kilit motorunu zayıflamış dedi değiştirdi,

ama randıman tutmadı çift kilitleme yapmadı iç kilit tuşu çalışmadı ve motoru çok sesli çalışıyordu merkezi kilit kumandadan aç kap yaptığımda, sonuç olarak, komple  kilidi değiştirdim orijinal 500 tl garantisiz, 250 tl yan sanayi 1 yıl garantili dediler 250 tl lik aldım, 1,5 yıl oldu sorunsuz kullanıyorum, değiştirin kafanız rahat olsun kilitlendi mi açık kaldı mı diye kapı kolu kontrolü yapmaktan kurtulursunuz, şahsen çok yaşadım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
SerhatKAYA
aynı sorunu focus 1 ghia aracımın arka sol kapısında yaşadım, açılıyordu kumandadan ama bazen kilitlenmiyordu, usta kilit motorunu zayıflamış dedi değiştirdi,
ama randıman tutmadı çift kilitleme yapmadı iç kilit tuşu çalışmadı ve motoru çok sesli çalışıyordu merkezi kilit kumandadan aç kap yaptığımda, sonuç olarak, komple  kilidi değiştirdim orijinal 500 tl garantisiz, 250 tl yan sanayi 1 yıl garantili dediler 250 tl lik aldım, 1,5 yıl oldu sorunsuz kullanıyorum, değiştirin kafanız rahat olsun kilitlendi mi açık kaldı mı diye kapı kolu kontrolü yapmaktan kurtulursunuz, şahsen çok yaşadım [emoji4]
Şu anda orjinali 1500tl yan sanayi 450 bakicam artık cozum bulamazsak.

SM-A600F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Resül Güldüren

Benim aracımdaki problem daha da farklı. Şöyle ki aracı kilitledikten sonra araç kendini otomatik olarak yeniden açıyor bir süre sonra yeniden kilitliyor sonra yeniden açıyor ve böyle devam ediyor. 5-6 kere tekrarladıktan sonra kapılar sonunda açık olarak kalıyor. Bu aküyü de olumsuz etkiliyor sanırım. Çünkü birkaç gün arabayı kullanmazsam akü zayıflıyor ve arabayı çalıştıramıyorum. İkidir böyle oluyor. Problem nerede olabilir? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Resül Güldüren yazdı:

kilitledikten sonra araç kendini otomatik olarak yeniden açıyor

ne kadar süre sonra?

Yorum bağlantısı
Resül Güldüren
Çağlar Bayur yazdı:

ne kadar süre sonra?

4 saniye kadar sonra kapıları otomatik açıyor. 4 defa aç kapa yapıyor. Sonra açık kalıyor. Bir süre sonra (bunu tam test edemedim) kilitliyor ve kilitli kalıyor. Merkezi kilit düğmesine basınca da aynısı oluyor. Cam açma-kapatma tuşlarının ışıkları yanıp sönüyor arada. Kapı açık gibi bir ikaz almıyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Resül Güldüren yazdı:

4 saniye kadar sonra kapıları otomatik açıyor. 4 defa aç kapa yapıyor. Sonra açık kalıyor. Bir süre sonra (bunu tam test edemedim) kilitliyor ve kilitli kalıyor. Merkezi kilit düğmesine basınca da aynısı oluyor. Cam açma-kapatma tuşlarının ışıkları yanıp sönüyor arada. Kapı açık gibi bir ikaz almıyorum.

kilitlerin birinde sorun var , kendini açık kaldı sanıyor. içeride oturun kapıları tek tek manuel kilitleyin, sonra merkezi kilide basın, hangi kapı içerden kilitli iken sorunsuz kitlenir kalır ise orada sorun var. her zaman bu yüöntem işlemeyebilir ama %90 tespit için işe yarar

Yorum bağlantısı
Resül Güldüren
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

kilitlerin birinde sorun var , kendini açık kaldı sanıyor. içeride oturun kapıları tek tek manuel kilitleyin, sonra merkezi kilide basın, hangi kapı içerden kilitli iken sorunsuz kitlenir kalır ise orada sorun var. her zaman bu yüöntem işlemeyebilir ama %90 tespit için işe yarar

Çağlar Bey öncelikle mesajlarınız için çok teşekkür ederim. Dediğinizi denedim ama maalesef sonuç alamadım. Şöyle ki diğer kapıları kilitledikten sonra sonra merkezi olarak kilitlediğimde döngüyü başlatmış oluyorum ve hepsi yeniden kilitlenip açılmaya tekrar başlıyor. Kapıları şöyle kilitli bırakmayı başardım. Otomatik açıp kapatma devam ederken içeriden sürücü kilidine basılı tuttum ve diğerleri açıldığı sırada bu kapı kilitli kaldı. Diğerlerini de manuel içeriden kilitleyip yolcu tarafından çıktım. Böylece hiçbiri açılmadı. Sürücü tarafından inerken merkezi kilit açma devreye giriyor ve kilitli bırakmak mümkün olmuyor. 

 

tarihinde Resül Güldüren tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Resül Güldüren yazdı:

Diğerlerini de manuel içeriden kilitleyip yolcu tarafından çıktım. Böylece hiçbiri açılmadı. Sürücü tarafından inerken merkezi kilit açma devreye giriyor ve kilitli bırakmak mümkün olmuyor. 

sol kapı hariç diğerleri kilitli iken kumandadan kapandı ise kaldı 3 seçenek :) şimdi aynı şeyi sağ kağı tarafından deneyin oradaki kolu tutup sağdan çıkın

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Resül Güldüren
Çağlar Bayur yazdı:

sol kapı hariç diğerleri kilitli iken kumandadan kapandı ise kaldı 3 seçenek :) şimdi aynı şeyi sağ kağı tarafından deneyin oradaki kolu tutup sağdan çıkın

Yanlış anlama oldu sanırım. Merkezi kilitle, anahtarla manuel veya anahtarla uzaktan kilitleme yapmak istediğimde ilk önce kilitlenip sonrasında tüm kapılar başlıyor açılıp kapanmaya. İçeride oturdum ve 3 kapıyı manuel kilitledikten sonra sürücü tarafından yani merkezi kilit ile kilitlemeye bastım. Kilitlendi ve 4 saniye sonra hepsi birden açılıp kapanmaya başladı. Sürücü tarafı açılmasın diye elimle bastırdım. Böylece kilitli kaldı ve fakat aynı anda diğerleri açıldı. Onları da tek tek kilitleyip çıktım. Çıktığım kapıyı tabi dışarıya çıktıktan sonra manuel kilitleyip (kapı açma kolunun yanından) kapattım. Bu açılma kapanma döngüsünü engelledi. Sanırım sürücü tarafında bir sıkıntı var. Yoksa merkezi olarak hepsi birden açılıp kapanmaz herhalde. Siz ne düşünüyorsunuz? Net şekilde yazabildim mi bilemiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Resül Güldüren
Çağlar Bayur yazdı:

içeride oturun kapıları tek tek manuel kilitleyin, sonra merkezi kilide basın, hangi kapı içerden kilitli iken sorunsuz kitlenir kalır ise orada sorun var.

Burada bir şeyi sanırım ben anlamadım. Kapıları tek tek manuel kilitledikten sonra merkezi kilide basınca kapılar kilitli olduğu için başta hiçbir kapıda değişiklik olmuyor ama sonrasında sürücü dahil hepsi birden açılıp kapanmaya başlıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Resül Güldüren yazdı:

İçeride oturdum ve 3 kapıyı manuel kilitledikten sonra sürücü tarafından yani merkezi kilit ile kilitlemeye bastım. Kilitlendi ve 4 saniye sonra hepsi birden açılıp kapanmaya başladı.

yok şöyle deneyin: araba içindeyiz hiç dışarı çıkmayacağız, tüm kağıların kilidi açık. önce arkadaki  bir kapıyı içerden kitleyin. diğerleri açık kalır, araba içindeyiz, uzaktan kumandadan kitlemeye basın. kilirler açılıp kapanırsa bekelyin bir süre sonra durur ve hepsi açılır, veya ilk defada sorunlu yeri bulursunuz,

sonra diğer arka kapıyı aynı şekilde deneyin sonra sağ ön kapıyı . sol kapıyı içten kitlemeyi deneyemeyiz zira o hepsini tetikler.

Yorum bağlantısı
Resül Güldüren

Denediğimde farklı bir sonuç alamadım maalesef. Fakat şunun farkına vardım. Açıp kapatma süreleri değişken bazen 3-4 sn bazen daha farklı ama en sonunda kilitli kalmıyor. Arabanın aküsü bitene kadar devam ediyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...