İçeriğe Yönlendir

LPG li Araç Nasıl Sorunsuz Kullanılır?


Mustafa Karahan

Recommended Posts

Mustafa Karahan

Merhabalar, Avrupalı her ne kadar çevreci diye lpg kullansa da biz tasarruf için kullanıyoruz. Ama arabaya lpg dönüşümü yapılınca da bazı sorunlar da beraberinde geliyor. 

Kimi kullanıcı illallah ederken, kimi kullanıcı sanayi yüzü görmüyor. 

LPG'li araca nasıl bakmalı nasıl kullanmalıyız ki böyle illallah demeyelim? Diğer türlü ufak bir sorunda lpg ustası ile motor ustası arasında pin pon topuna dönüyoruz. 

Tavsiyelerinizi bekliyorum 😊 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

lpg ye uyumlu motora takılmış ise araçta lpg olduğu avm otoparkına giremessin dediklerinde aklına gelir insanın

jeepe 2 sene bindim lpg ile ilgili tek sinir olduğum 10 bin km de bakım peryodu gelince dittt dittt diiitt diye bağırarark uyarı vermesiydi

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

Dayımda accent vardı yıllarca lpg de sorunsuz kullandı. Bende focus 1 vardı atiker den çok çekmiştim. Sonra focus 3 alınca prins lpg taktırdım sizin dediğiniz gibi sadece bakıma gittim. Şimdiki aracımda brc comfort var tatmin edici değil. Sıkıntısı var mı yok ama çekişi düşük gibi 

Ali Gök yazdı:

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Ali Gök yazdı:

bu arada atiker di bendeki

Usta iyiymiş demek ki 😊 ben prins haricinde memnun kalmadım işin gerçeği. Ama dayımdaki accent de atikerdi o da sıkıntısız kullandı. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Atiker artık gayet düzgün bir kit. Km sayacını da 99.999 yapıyorlarmış, sesten de uzun süre kurtulunca rahat edersiniz. Yeter ki düzgün takılsın.

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Ebrar Tüfek yazdı:

Ayrı bir konu altında lpgye uyumlu ve uyumsuz motorları konuşabiliriz. 

Lpgye uyumsuz motor sadece sübap sorunu yapacaksa tmm. Ama başka sorun çıkacaksa o can sıkıyor. Diğer türlü çelik sübap tak geç. 

 

Mahmut Yıldız yazdı:

 Km sayacını da 99.999 yapıyorlarmış, 

Nasıl yani anlamadım 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Türkiye'de maalesef usta kavramı farklı. Yapılan montaj ince ayar sorun giderebilmek noktasında ustalarımız ezber iş yaptıkları için LPG sorunları bitmek bilmiyor. En basitinden kaç kişi yolda ayar yapıyor? Nitelik konusunda bu noktada eksikler bitmez. Duvara ustalık belgesi asmakla usta olunmaz. Kaldı ki o belgeler nasıl alınıyor kim bilir. Adam gibi hakkıyla iş yapanlar da var %kaç ama?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mustafa Karaca yazdı:

Lpgye uyumsuz motor sadece sübap sorunu yapacaksa tmm. Ama başka sorun çıkacaksa o can sıkıyor. Diğer türlü çelik sübap tak geç. 

 

Nasıl yani anlamadım 

Lpg 10 binde bir bakım için ötüyor ya bunun km aralığını 99.999 km yapıyorlar.

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Çağatay Kılınç yazdı:

Türkiye'de maalesef usta kavramı farklı. 

Şöyle bi sıkıntı var. Eğitimli usta montaj yapmıyor genelde çıraklar montaj yapıyor usta son kontrolü yapıyor. Bu işin eğitimini almış usta montajı yapsa bir çok sorun ortadan kalkacak 

Mahmut Yıldız yazdı:

Lpg 10 binde bir bakım için ötüyor ya bunun km aralığını 99.999 km yapıyorlar.

Anladım tamam 😊 onun saatlik ayarı da var sanırım filtre için 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
Mustafa Karaca yazdı:

Merhabalar, Avrupalı her ne kadar çevreci diye lpg kullansa da biz tasarruf için kullanıyoruz. Ama arabaya lpg dönüşümü yapılınca da bazı sorunlar da beraberinde geliyor. 

Kimi kullanıcı illallah ederken, kimi kullanıcı sanayi yüzü görmüyor. 

LPG'li araca nasıl bakmalı nasıl kullanmalıyız ki böyle illallah demeyelim? Diğer türlü ufak bir sorunda lpg ustası ile motor ustası arasında pin pon topuna dönüyoruz. 

Tavsiyelerinizi bekliyorum 😊 

Bende 2009 fiesta vardı 1.4 atiker marka lpgli. 5 sene kullandım.

*Yaza girişte ve kışa girişte senede 2 kere biri büyük biri küçük olmak üzere 2 tane filitresini değiştirirdim.

*Gaz ayarını kontrol ettirir mevsimine göre gaza geçiş sürelerini değiştirirdim.

* Yakıtı Shell den başka yerden almadım.( Bir kere opete denk geldim mecburi olarak ondan sonra filitrelerim tıkandı araba stop etmeye başladı.Forumda konusunu da yazmıştım)

 

Bu şekilde 5 sene ortalama 10 kere bakım amaçlı gitmişimdir. Onun dışında uğramadım. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Aynı aracı 200-387 bin arası lpg ile kullandım.

 

Lpg filtresini kendim değiştirdim. Küçük filtreyi bir kez değiştirdim. Aslında daha fazla değiştirmem lazımdı (50 binde bir)

5000 devir ve üzeri benzine aldım.

Shell, bp, milangaz, aytemiz, total hepsinden aldım. opet almadım. İstasyon seçiminde lpg filtresinin temizliğine ve menzil/çekiş durumuna göre karar verdim. 10-15 binde tertemiz çıkan filtre 8 binde kapkara olunca bir total istasyonundan almaktan vazgeçmiştim mesela.

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Gencay Bengli yazdı:
Mahmut Yıldız yazdı:

 

*Yaza girişte ve kışa girişte senede 2 kere biri büyük biri küçük olmak üzere 2 tane filitresini değiştirirdim.

*Gaz ayarını kontrol ettirir mevsimine göre gaza geçiş sürelerini değiştirirdim.

Çok güzel 👍 duymak istediğim bunlardı. Büyük filtre küçük filtre nedir? Bende filtre değişimi yapıldı sadece bir tane değişti. 

 

Mahmut Yıldız yazdı:

 

Siz deneme yanılma yolu ile gitmişsiniz, doğru istasyonu da bulmuşsunuz. Yüksek devirli kullanmamışsınız, filtre değişim işine bende girmek istiyorum çünkü fahiş fiyat çekiyor ustalar. Ama brc yazılımı bulup kablo almam gerekiyor bunun içinde 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Mustafa Karaca yazdı:

Çok güzel 👍 duymak istediğim bunlardı. Büyük filtre küçük filtre nedir? Bende filtre değişimi yapıldı sadece bir tane değişti. 

 

Siz deneme yanılma yolu ile gitmişsiniz, doğru istasyonu da bulmuşsunuz. Yüksek devirli kullanmamışsınız, filtre değişim işine bende girmek istiyorum çünkü fahiş fiyat çekiyor ustalar. Ama brc yazılımı bulup kablo almam gerekiyor bunun içinde 

Kablo ayar için sanırım. Ben sadece filtre değişimi yapıyordum. 

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
Mustafa Karaca yazdı:

Çok güzel 👍 duymak istediğim bunlardı. Büyük filtre küçük filtre nedir? Bende filtre değişimi yapıldı sadece bir tane değişti. 

 

Siz deneme yanılma yolu ile gitmişsiniz, doğru istasyonu da bulmuşsunuz. Yüksek devirli kullanmamışsınız, filtre değişim işine bende girmek istiyorum çünkü fahiş fiyat çekiyor ustalar. Ama brc yazılımı bulup kablo almam gerekiyor bunun içinde 

Küçük filitre yanılmıyorsam regulatöre yakın bir noktada TAPA tarzı bir vida gevşetildikten sonra tapa ile birlikte çıkıyordu. Atiker Gaz kesici filitre diye de geçiyor sanırım.

Benim sistem yenilere nazaran biraz eskiydi. Sizde o filitre olmayadabilir.

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Mahmut Yıldız yazdı:

Kablo ayar için sanırım. Ben sadece filtre değişimi yapıyordum. 

Filtre için saat ya da km koyuyorlar o dolunca sistem uyarı veriyor. Onu sıfırlamak için kablo ve yazılım lazım. 

 

Gencay Bengli yazdı:

 

Bilmiyorum öyle bir filtre var mı öğrenmek lazım 😊 ustaya söylerim varsa onu da değiştirsin bakım zamanı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. lpg enjektörleri doğrudan emme manifolduna monte edilmiş olacak , hortumla sağdan soldan sarkmayacak

2. 7-8 depo lpg sonrası 1 tam depo benzinde gidilecek

sıkça yaşanan sorunların %90 nı yaşanmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

cok iyi bir yol ve tum durum testi yapilacak. Her kosulda gaz ayari tam olacak. Filtreleri illa km doldugunda yada ottugunde degil daha kisa surelerde yapilacak. temiz istasyondan yakit alinacak. 3000rpm uzeri benzin takviyeli, 35-40c de gecis ayarli olacak..

Belirli araliklarla katki yapilacak.. Kendinizce belirlediginiz bir surede lpg tam bitirilecek hava kontrolu yapilacak. Haftada bir (enaz) Komple benzinde ufak bir kulaginin tozu alinacak.. 

3-5 depoda bir bir depo benzin kullanilacak.. Yakit dolumunda doldu uyarisi verdiginde zorlanmayacak.

Ben Genelde bunlari sektirmeden yapmaktayim.😎

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Çağlar Bayur yazdı:

7-8 depo lpg sonrası 1 tam depo benzinde gidilecek

Bu niçin gerekli? 

 

Alpay Sumer yazdı:

Belirli araliklarla katki yapilacak.. Kendinizce belirlediginiz bir surede lpg tam bitirilecek hava kontrolu yapilacak. Haftada bir (enaz) Komple benzinde ufak bir kulaginin tozu alinacak.. 

3-5 depoda bir bir depo benzin kullanilacak.

Belli aralıklarla katkı yapmak ne demek?

Bir de lpg bitirip hava kontrolü yapmak nedir ne işe yarar? 

Haftada bir benzinde kulağının tozu almak derken 😊

3-5 depo lpg bitirip benzin kullanmak neden? (Çağlar Bayur beye de sormuştum üst mesajda 😊

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Karaca yazdı:

Bu niçin gerekli? 

2 ana faydası var

1. subaplar için

2. beyindeki bozulan uzun dönem yakıt haritalarının düzelmesi için

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Mustafa Karaca yazdı:

Bu niçin gerekli? 

 

Belli aralıklarla katkı yapmak ne demek?

Bir de lpg bitirip hava kontrolü yapmak nedir ne işe yarar? 

Haftada bir benzinde kulağının tozu almak derken 😊

3-5 depo lpg bitirip benzin kullanmak neden? (Çağlar Bayur beye de sormuştum üst mesajda 😊

 

-Lpg katkilari var. Fayda verir vermez kimseye diyemem ama ben yapiyorum.

-Hava kontrolu; depoda dolumlar sonrasi Miktar azalmasi oluyor icinde hava kaldigindan.. ona faydali..

-Kulak tozu ; Az bi devirli kullanim..😁

-Lpg kuru bir yakit bu nedenle benzinde arada bir kullanip subaplarin yaglanmasini saglamak..

-Not: siz bana uymayin 😂😁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alpay Sumer yazdı:

Haftada bir (enaz) Komple benzinde ufak bir kulaginin tozu alinacak.. 

bizde ona omurilikten su çekmek derler :f1:

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Çağlar Bayur yazdı:

bizde ona omurilikten su çekmek derler :f1:

Kulak tozu belki anlasilmaz diye dusunurken omurilik desem 😵

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Çağlar Bayur yazdı:

2 ana faydası var

1. subaplar için

2. beyindeki bozulan uzun dönem yakıt haritalarının düzelmesi için

1. Tamam

2.bunun düzelmesi için yeniden kalibrasyon gerekmez mi? 

Alpay Sumer yazdı:

 

-Not: siz bana uymayin 😂😁

Size uyumayalım tamam ama bilgi sahibi olalım biraz 😊 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...