İçeriğe Yönlendir

Citroen C4 Debriyaj Sorunu 100 Binde Daha


Tulak Akan

Recommended Posts

Tulak Akan
(düzenlendi)

Herkese hayirli gunler diliyorum

 

Cok kolay bir sekilde ustaya gidemiyorum fakat debriyaj problemim var ve hic bilmedigim bir konu

 

Sorunum bir kac gundur var kisaca analtmaya calisicam eger yardimci olursaniz cok memnun olurum cunku hic debriyajdan anlamiyorum

Vites 1 de ve 2 de kalkis anlarinda araba kavrama noktasinda vuruntu yapiyor yani sanki vites pedalina ve o alt bolgeden bi seyler sallaniyor gibi oluyor vuruntu seklinde.

 

Debriyaji test etmek istedim sanirim boslugu falan yok. 5. vitese atip kaldirmayi denedim acaba bitik mi baski balata diye kendimce bazi testler yaptim. Test sonucunda 1. viteste kalkarken baya yukarda kavriyor ve titreme ve vuruntu yapiyor baya bi gaz vermek lazim ki sorunsuz bir kalkis olsun. 5. viteste takip hafifce cekmeyi denedim araba tepki verdi aslinda biraz one kimildadi ve geri vitese takmayi denedim biraz elinle tutman lazim her zaman direk takip gidemiyosun cizzzrtt diye bi ses yapiyor. Ve son olarak motorda bi titreme var mesela rolantide debriyaja basinca motor saat gibi ama basmayinca bi nefes alip verme gibi kucuk cok az ama bi dengesizligi var , Debriyaj ve debriyaj pedalindaki butun tepkiler boyle.

 

Ve son olarak butun viteslerde gectikten sonra iyi bi hizlanis ve tutus sagliyor. Hatta ani gazi birakma ve basmalarda sarsiyor bile guzelce tutmasi heralde boyle bir sey, sadece ilk kavramasinda cok kotu bir vuruntu var, bazen oluyor bazen cok kolay kalkiyor.

 

Sizce sorun ne olabilir? Pompa mi Volant mi yoksa Baski Balata mi? Hic anlamadim acaba neden oldu boyle

Simdiden Cok tesekkur ederim butun cevaplar icin

tarihinde Tulak Akan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Tulak Akan yazdı:

Debriyaji test etmek istedim sanirim boslugu falan yok. 5. vitese atip kaldirmayi denedim acaba bitik mi baski balata diye kendimce bazi testler yaptim. 

Yaptiginiz islerde hangi tepkileri verdi. Aracin Yaptiklari seyleride ekleyin. Cevap gelir  

Yorum bağlantısı
Tulak Akan
Alpay Sumer yazdı:

Yaptiginiz islerde hangi tepkileri verdi. Aracin Yaptiklari seyleride ekleyin. Cevap gelir  

konuyu duzenledim abi daha iyi oldu simdi heralde

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Tulak Akan yazdı:

konuyu duzenledim abi daha iyi oldu simdi heralde

Ben bi elden gecirdim.Bide sen duzenleyince tam oldu 😄

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tulak Akan yazdı:

Cok kolay bir sekilde ustaya gidemiyorum

bu debriyajdan daha büyük bir problem bence? sebep?

Yorum bağlantısı
Tulak Akan
Çağlar Bayur yazdı:

bu debriyajdan daha büyük bir problem bence? sebep?

Uzak yerde yasiyorum abi 

Yorum bağlantısı
Tulak Akan
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

İstanbul? dışı mı

evet abi  ustalar kazik beni sanirim biraz dolandirmak istediler , yani sizden baska guvenicegim biri yok

tarihinde Tulak Akan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

balata testi şöyle: aracın her yeri açık olmalı yaya duvar vs. olmasın, el freni tam çekili 4. viteste yarım gaz verirken debriyaj kaldırılır araç stop edecek gibi olursa balata iyi, motor hala rahat devrinde çalışıyorsa balata sıyırmış bitiyor.

1 de vuruntulu kalkışta volant yüzeyi yanmıştır baskı balata volant değişim ister

motor ve şanzıman kulakları sağlam olarak kabul ediyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tulak Akan
Çağlar Bayur yazdı:

balata testi şöyle: aracın her yeri açık olmalı yaya duvar vs. olmasın, el freni tam çekili 4. viteste yarım gaz verirken debriyaj kaldırılır araç stop edecek gibi olursa balata iyi, motor hala rahat devrinde çalışıyorsa balata sıyırmış bitiyor.

1 de vuruntulu kalkışta volant yüzeyi yanmıştır baskı balata volant değişim ister

motor ve şanzıman kulakları sağlam olarak kabul ediyoruz.

Caglar abi iki sey sormak istiyorum

 

volanttan cok korkuyodum abi ya , abi debriyaj pompasi ile alakali bir sey yok demi debriyaj pompasi arizalari nelerdir?

 

 

ve son olarak citroen c4 2007 1.4 benzin ben bunu kendim sokup takabilir miyim volanti ve baski balatayi bir kac video izleyerek cok titiz bi sekilde disk balata 10 bin bakim vs gibi seyleri degistridim onceden , acaba bunuda yapabilir miyim ?

Yorum bağlantısı
Tulak Akan
Çağlar Bayur yazdı:

balata testi şöyle: aracın her yeri açık olmalı yaya duvar vs. olmasın, el freni tam çekili 4. viteste yarım gaz verirken debriyaj kaldırılır araç stop edecek gibi olursa balata iyi, motor hala rahat devrinde çalışıyorsa balata sıyırmış bitiyor.

1 de vuruntulu kalkışta volant yüzeyi yanmıştır baskı balata volant değişim ister

motor ve şanzıman kulakları sağlam olarak kabul ediyoruz.

abi volant cok pahali ya 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

insan evladı sonuçta onu değiştirenler de, ancak ekipman ve bilgi beceri lazım tabiki. öncelikle lift olmadan imkansıza yakın olur şanzımanı indirmek. ve ağır parçalar ciddi yaralanma riski var bu işlemlerde.

Volanttan korkacak bir şey yok, o da bir parça, rakamı yüksek tir o ayrı

debriyaj pompası? debriyaj bilyası mı?

Yorum bağlantısı
Tulak Akan
Çağlar Bayur yazdı:

insan evladı sonuçta onu değiştirenler de, ancak ekipman ve bilgi beceri lazım tabiki. öncelikle lift olmadan imkansıza yakın olur şanzımanı indirmek. ve ağır parçalar ciddi yaralanma riski var bu işlemlerde.

Volanttan korkacak bir şey yok, o da bir parça, rakamı yüksek tir o ayrı

debriyaj pompası? debriyaj bilyası mı?

https://www.otoyedekmarket.com/urun/citroen-c4-1-6-hdi-debriyaj-alt-merkezi-orjinal 

 

abi boyle bi sey link vermek yasakti heralde sen bi bak hemen kaldiririz yine bulamadim resmini linksiz

Yorum bağlantısı
Tulak Akan

tamam abi ben yine bi usta buliyim en iyisi bunu bir gostermeye calisiyim umarim guzel olur vuruntu umarim sadece baski balatadandir bunu acmadan nasil anlarlar bilmiyorum ama insallah anlarlar

Yorum bağlantısı
Tulak Akan
Çağlar Bayur yazdı:

yasak? mı neden yasak?

bu kaçırırsa pedalların oraya yağ damlatır ve hidrolik eksiltir?

Abi suan calistirdim hic bir problem yok 1. Vites de,  geciyo biraz zor ama sicakda heralde problem oluyor vuruntu ve titreme,

Ve dedigin gibi 4. Vitesde denedim abi stop etmiyo baski balatada gitmis ama tabi volanti hala bilmiyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tulak Akan

oynar volant ile normal arasinda herhangi bir fark var mi , benimki acaba oynar volant mi yoksa digeri mi, ustaya yarin gidicem ama eger oynar degilse sanirim sadece sorun baski balatada  bu arada baski balatada sanirim titreme ve vuruntu yapiyor eger oyleyse buyuk ihtimal ile baski balata olabilir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

oynar volant tdci motorda sarsıntıyı azalymak için kullanılıyor, üst segmentte benzinlde de var.

Yorum bağlantısı
Tulak Akan

Abiler ustalara gittimsizlede sonuvh paylasmak istiyorum, iki ustaya gosterdim bir kac kisiye sordum ,fakat sanziman takozundan dediler ben zamani geldigi icin baski balatayida değiştirmeye calisicam umarim sorund duzelir

Sorun belli zamanlarda kavrama noktasindan gelen vuruntu ve titremeydi umarim bu degisklerle tamamen duzelir 

Duzelmezse bi takim daha almamiz gerekmez umarim

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Çağlar Bayur yazdı:

balata testi şöyle: aracın her yeri açık olmalı yaya duvar vs. olmasın, el freni tam çekili 4. viteste yarım gaz verirken debriyaj kaldırılır araç stop edecek gibi olursa balata iyi,

Bilgi mahiyetli bulunsun.

caglar abi testte debriyajdan tam cekme islemi yapilmali mi? Yoksa stop edecek gibi oldugunda vaz gecilerek birakilmali mi? 

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

c5 kullanıyorum manuel. 130bin de debriyaj volan(yaylı) değiştirdim.

İlk Belirtileri CC iken bazen CC Devreden Çıkıyordu. Sonra Debriyaj Pedalında Hafif Tİtreşim, Her bastığımda İnce bir ses vardı. Öyle 3vitese tak aracı kaldırmaya çalış la anlaşılmadı. Ankara Tandoğanda Kaldım.

Yorum bağlantısı
Tulak Akan
Muhittin Kaplan yazdı:

c5 kullanıyorum manuel. 130bin de debriyaj volan(yaylı) değiştirdim.

İlk Belirtileri CC iken bazen CC Devreden Çıkıyordu. Sonra Debriyaj Pedalında Hafif Tİtreşim, Her bastığımda İnce bir ses vardı. Öyle 3vitese tak aracı kaldırmaya çalış la anlaşılmadı. Ankara Tandoğanda Kaldım.

Abi ben herkese sordum , ozelliklede volan olabilir mi dedim yaklasik 400 km dir de boyle suruyorum yani umarim volan degildir yanma falan varsa zaten tornaya girer belki

 

Ama umarim bu degisikler fayda verir. Volan testi varsa, volandan olup olmadigini bulmak icin,  soyleyin abi onuda deneyelim 

 

Yorum bağlantısı
Tulak Akan
Çağlar Bayur yazdı:

oynar volant tdci motorda sarsıntıyı azalymak için kullanılıyor, üst segmentte benzinlde de var.

 

Muhittin Kaplan yazdı:

c5 kullanıyorum manuel. 130bin de debriyaj volan(yaylı) değiştirdim.

İlk Belirtileri CC iken bazen CC Devreden Çıkıyordu. Sonra Debriyaj Pedalında Hafif Tİtreşim, Her bastığımda İnce bir ses vardı. Öyle 3vitese tak aracı kaldırmaya çalış la anlaşılmadı. Ankara Tandoğanda Kaldım.

 

Alpay Sumer yazdı:

Bilgi mahiyetli bulunsun.

caglar abi testte debriyajdan tam cekme islemi yapilmali mi? Yoksa stop edecek gibi oldugunda vaz gecilerek birakilmali mi? 

Abi baski balata itme kolu bilye sanziman takpzu yagi vs 

Her seyi degistirdim arabankn dsbriyaji pamuk gibi vites gecisler dahil

Ama hala vuruntu sesi var biraz yuksek devirde bazen alt devirde hala vuruyo

 

Volantada baktim ustaya sordum sorun yok dedi yuzeyi puruzsuzdu , gumus renk te degil hafif yanik diyebilirim ama ustada okay verdi hala niye gitmedi bu vuruntu bilen varmidir acaba bissurude para verdik saglik olsun ama umarim buluruz forumda sebebini

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alpay Sumer yazdı:

Bilgi mahiyetli bulunsun.

caglar abi testte debriyajdan tam cekme islemi yapilmali mi? Yoksa stop edecek gibi oldugunda vaz gecilerek birakilmali mi? 

o bir ayak ile devir arasındaki his, zamanla tecrübedelerden kazanılır, tam çekiilmiş ve hala motor stop etmemiş ise zaten balata çoktan sıyırmış bitmiş demektir. normal şartlarda tam çekilmeden karar verilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tulak Akan
Çağlar Bayur yazdı:

o bir ayak ile devir arasındaki his, zamanla tecrübedelerden kazanılır, tam çekiilmiş ve hala motor stop etmemiş ise zaten balata çoktan sıyırmış bitmiş demektir. normal şartlarda tam çekilmeden karar verilir

Caglar abi dun araci surerkend bi yanik kokusu ve direksiyonu cevirince bi ugultu hissettim hidrolik deposunu acinca bos oldugunu gordum ve kopukluydu direksiyon orta sert di ama depo bosdu, bende pompayi yakmamak icin araci stop ettim, hidrolik yagi alicam yarin eger nasipse

 

Ama merak ettigim, usta sanzimani sokerken akslari soktu galiba ve ordan bi sivi akti sanziman yagi dedi bende onuda degistirelim bari dedim bi kismi yere dokuldu cunku, 2 litre aldim ve ikinci siseyi koyarken yetisdim 2 litreyide koymustu heralde

 

Bu dokulen yag sanzimansa neden hidrolik bosaldi eger degilse bu hazne 2 litrelik e o zaman 2 litrelik elf sanziman yagini nasil aldi icine kafam karıştı 

 

 

Bide abi lds alicam total in ama kac litrelik haznesi var 1 litre yeter mi direksiyon hidroligine

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...