Tansu Kalafatoğlu 2 Mart 2020 Paylaş 2 Mart 2020 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar. Arattım ama benzer konu bulamadım. Aracım 100 bin km’de mazda. Sanırım ilk arızamıza adım adım yaklaşıyoruz. Ya da basit bir çözümü var bilemiyorum. arabamla sert fren yapınca abs sorunsuz çalışıyor. Ya da sert kalkışta çekiş kontrol sistemi çalışıyor. Normal şartlarda hiçbir sorun yok. Arıza lambaları yanmıyor. Fakat 3.keredir, çok dik rampadan çıkarken çekiş kontrol (tcs) lambası ile abs lambası yanıyor. Ve yaklaşık 1 saat yanık kalıyor. Daha sonra sırasıyla önce tcs, peşine abs sönüyor. O esnada abs ve çekiş kontrol sistemi(tcs) çalışmıyor. Elektronik denge sistemi dsc ile düğmesine basmama rağmen kapanıp açılmıyor. Dsc kapalı uyarısı yok fakat kapatmak istesem de kapanmıyor. arıza lambaları yanıkken hata kodlarına baktığımda ise şunları görüyorum. Abs ve çekiş kontrol sistemi normalde çalışsa bile hata vermezken neden çok dik rampadan sonra hata verir kafam almadı. Sensörler, soketler, balatalar, poryalar, kablolar gibi basit şeylerden kontrole başlayarak en son abs beynine giden bir yola girerim gibi gözüyor. Abs beyni ise yine ford. Zaten ford’un başının altından çıkıyor bunlar sizden isteğim yol göstermeniz ve beni yolmayacak, üzmeyecek bir servis usta tavsiyeniz. abs’miz de sanırım bu. Ate yapımı 8V61-2C405-AE, 10096101103, 10021203504 2 Mart 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 2 Mart 2020 Paylaş 2 Mart 2020 Abs veri hattindan gecersiz veri alınmış. Akü durumu nedir ? 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Mart 2020 Yazar Paylaş 2 Mart 2020 Sani Gerşon yazdı: Hidrolik sıvınız eksiksiz di mi? Çağlar Bayur yazdı: 2 yılda bir fren yağı değişti mi? Geçen sene değiştik. Ferodo dot 4. Şimdi baktım seviyeye. Max’da. Ömer Sarıgül yazdı: Abs veri hattindan gecersiz veri alınmış. Akü durumu nedir ? akü daha yeni değiştim. Sıfır derece anında marş yapıyor akü. Hiç sorun yaşamadım Çağlar Bayur yazdı: 2 yılda bir fren yağı değişti mi? İlk kez ben değiştim abi. Araç 2010 model. Ben 2018’de ilk kez değiştim Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 2 Mart 2020 Paylaş 2 Mart 2020 Olası şeyler yazılmış ama bende biraz çerçeveyi genişleteyim, araçta bir yerden ek alındı mı elektrik için? Nedense bana şüpheli olarak elektrik hattı geliyor, ya bir yerde ek var ve parazit oluyor. Ya da alternatörünüzde sıkıntı var araç zorlandığında şarjı kesiyor ve aküdende güç çektiği için bu hata çıkıyor. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 3 Mart 2020 Yazar Paylaş 3 Mart 2020 Ü.Emre Kartal yazdı: Olası şeyler yazılmış ama bende biraz çerçeveyi genişleteyim, araçta bir yerden ek alındı mı elektrik için? Nedense bana şüpheli olarak elektrik hattı geliyor, ya bir yerde ek var ve parazit oluyor. Ya da alternatörünüzde sıkıntı var araç zorlandığında şarjı kesiyor ve aküdende güç çektiği için bu hata çıkıyor. Ek olarak alınan hat ile araç içi kamera, geri görüş kamerası ve harici ekran çalışıyor. Ama bunlar eskiden de vardı. Arıza lambaları yakmıyordu. Diğer taraftan normal yokuşta veya düz yolda tam gaz kalkınca da araç tam güç durumuna geçiyor. O zamanlarda hata vermiyor. Ara tam gaz hızlanmalar, sert kalkışları denedim. Arıza lambası yok. Sadece çok dik rampada 3.keredir yanıyor lamba. İlk hatayı almadan 1 ay önce akü değişmiştim. Ama bu sorunun haricinde akü ile ilgili de hiç sorun yaşamadım. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 Arıza verdiği koşulları yaratmamaya özen göster derim. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 3 Mart 2020 Yazar Paylaş 3 Mart 2020 Ali Darbaz yazdı: Arıza verdiği koşulları yaratmamaya özen göster derim. Olur mu öyle yav Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Olur mu öyle yav Benim arabada abs arızası verdi. HAnıma direksiyon dersi verdim ard arda 4 defa stop edip , vites debriyaj allak bullak edince abs hatası aldık. Peki ben ne yaptım. Hanıma direksiyon dersi vermeyi kestim. Artık abs arızası vermiyor 5 Yorum bağlantısı
Recep Demirci 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 Tansu mutlaka biliyorsundur Adem usta methedilir İstanbulda. Yada özellikle ABS hususunda ehil birini mi arıyorsun. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 3 Mart 2020 Yazar Paylaş 3 Mart 2020 Ali Darbaz yazdı: Benim arabada abs arızası verdi. HAnıma direksiyon dersi verdim ard arda 4 defa stop edip , vites debriyaj allak bullak edince abs hatası aldık. Peki ben ne yaptım. Hanıma direksiyon dersi vermeyi kestim. Artık abs arızası vermiyor Kesin çözüm. Ardından gelen evdeki artçı depremleri de atlattıysan sorun yok Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 3 Mart 2020 Yazar Paylaş 3 Mart 2020 Recep Demirci yazdı: Tansu mutlaka biliyorsundur Adem usta methedilir İstanbulda. Yada özellikle ABS hususunda ehil birini mi arıyorsun. Adem usta iyi de en son gittiğimde basit şeylere fahiş rakamlar ödettirdi bana. Ama abs sorununa kendisinin müdahele edeceğini çok sanmıyorum abi. Beyni abs’ciye gönderir. Geri kalan sensör soket gibi şeyleri kontrol edebilir. yani olay ilginç. Normal şartlarda arabayı zorlasam da arıza lambaları yanmıyorken sadece çok dik rampalarda (misal kağıthane’deki aşırı dik rampalar, bebek yokuşu gibi) lamba yanıyor. Araç zorlanınca yani güç gereksinimi hissedince yanıyor desem, normal yokuşta da tam gaz kalkış yaptım, ama arıza lambası yakmıyor. Ya da frenlemede abs çalışınca da arıza lambası yanmıyor. Bi mantık arıyorum. Sonra usta. Servise bile gidebilirim. Daha güvenli geliyor çünkü bu gibi durumlarda iz sürmek gerekir. Sanayi ustalarına iz sürme konusunda güvenmiyorum. Servis en azından hataya karşı belli bir prosedüre göre yol izliyor. Bir de onlardaki beyin hata okuyucu aletler daha ayrıntılı. Belki nokta atışı yapabilirler. öncelikle soket, sensör, balata gibi basit şeyleri bi kontrol ettirmem gerekiyor sanırım 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 Aklıma başka gelen sizin yapabileceniz forscan dan abs modül testi yapılabilir sorun varmı belki çıkar. 4 abs teker sensörünün sinyal takibi forscandan yapılabiliyor anlık takip edip dik rampada bakabilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 3 Mart 2020 Yazar Paylaş 3 Mart 2020 Ömer Sarıgül yazdı: Aklıma başka gelen sizin yapabileceniz forscan dan abs modül testi yapılabilir sorun varmı belki çıkar. 4 abs teker sensörünün sinyal takibi forscandan yapılabiliyor anlık takip edip dik rampada bakabilirsiniz. Baktım ama lamba söndü tabi Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 Geçmiş olsun öncelikle, sizinde yazdığınız gibi ilk önce abs sensörleri ve soketler sonra abs beynine. Benim araçta 2-3 sene önce ara ara abs devre dışı kalıyordu Ankara'da meşhur bir abs tamiratı yapan birisi kontrolleri yaptıktan sonra problem beyninde 2 saate hallederim dedi ve gerçekten nokta atışla problemi giderdi. Buradan önce elektronikçilere gittim arabanın bir kaç gün onlarda kalması gerektiğini tüm tesisatı elden geçirmeleri gerektiğinin ve maliyet olarak tamir yapan kişiden 4-5 kat fazla para istediler. Abs işinde referansı iyi birisini bulmanız önemli. 2 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Adem usta iyi de en son gittiğimde basit şeylere fahiş rakamlar ödettirdi bana. Ama abs sorununa kendisinin müdahele edeceğini çok sanmıyorum abi. Beyni abs’ciye gönderir. Geri kalan sensör soket gibi şeyleri kontrol edebilir. yani olay ilginç. Normal şartlarda arabayı zorlasam da arıza lambaları yanmıyorken sadece çok dik rampalarda (misal kağıthane’deki aşırı dik rampalar, bebek yokuşu gibi) lamba yanıyor. Araç zorlanınca yani güç gereksinimi hissedince yanıyor desem, normal yokuşta da tam gaz kalkış yaptım, ama arıza lambası yakmıyor. Ya da frenlemede abs çalışınca da arıza lambası yanmıyor. Bi mantık arıyorum. Sonra usta. Servise bile gidebilirim. Daha güvenli geliyor çünkü bu gibi durumlarda iz sürmek gerekir. Sanayi ustalarına iz sürme konusunda güvenmiyorum. Servis en azından hataya karşı belli bir prosedüre göre yol izliyor. Bir de onlardaki beyin hata okuyucu aletler daha ayrıntılı. Belki nokta atışı yapabilirler. öncelikle soket, sensör, balata gibi basit şeyleri bi kontrol ettirmem gerekiyor sanırım Abs kablolarına gelen akımı ölç kendin 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 @Tansu Kalafatoğlu 4 teker hız bilgisi normal duruyor. Abs modülü şüpheli olabilir. Üstteki yoruma istinaden iyi tamirciye yönelmek gerekir. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 VW araçlarda akü sigortaları zamanla eskirdi ve ABS hatası verirdi, sigorta değişimi ile başlayabilirsin. 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 3 Mart 2020 Yazar Paylaş 3 Mart 2020 Cemal Demirezen yazdı: Geçmiş olsun öncelikle, sizinde yazdığınız gibi ilk önce abs sensörleri ve soketler sonra abs beynine. Benim araçta 2-3 sene önce ara ara abs devre dışı kalıyordu Ankara'da meşhur bir abs tamiratı yapan birisi kontrolleri yaptıktan sonra problem beyninde 2 saate hallederim dedi ve gerçekten nokta atışla problemi giderdi. Buradan önce elektronikçilere gittim arabanın bir kaç gün onlarda kalması gerektiğini tüm tesisatı elden geçirmeleri gerektiğinin ve maliyet olarak tamir yapan kişiden 4-5 kat fazla para istediler. Abs işinde referansı iyi birisini bulmanız önemli. Hakan ustayı diyorsunuz. Donanımhaberde kendi konusu var. Yazdım ama cevap vermedi. Aramayı da düşünüyorum. Belki burada bi yer tavsiye eder. Metin Akbal yazdı: VW araçlarda akü sigortaları zamanla eskirdi ve ABS hatası verirdi, sigorta değişimi ile başlayabilirsin. aynı sigortayı farklı bir yere taktım. Sorunsuz çalışıyor. Kimse abs ustası bilmiyor mu yav Yorum bağlantısı
Metin Akbal 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: aynı sigortayı farklı bir yere taktım. Sorunsuz çalışıyor. Kimse abs ustası bilmiyor mu yav Mevzu çalışması değil değişmesi, ben değiştir dedim yenisi ile, ucuzdan başla Sigorta gerilimi alakalı da bir problem olabilir. Aklıma geldi, rampa çıkarken araba amortisör teker vs kasılıyor oturuyor falan, kablo kasılması kırılması mevzusu olabilir. ABS kablosundan böyle bir ihtimal söz konusu diye düşünüyorum. ABS beynini yakma buna acil çözüm. Sigortayı falan attırır mı bilmem. Ya kablo kırık kopuk, ya da yine kopuk ve şasi yapıyor. 1 Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 3 Mart 2020 Paylaş 3 Mart 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Hakan ustayı diyorsunuz. Donanımhaberde kendi konusu var. Yazdım ama cevap vermedi. Aramayı da düşünüyorum. Belki burada bi yer tavsiye eder. aynı sigortayı farklı bir yere taktım. Sorunsuz çalışıyor. Kimse abs ustası bilmiyor mu yav İsim vermek istemiştim, Hakan usta evet. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 3 Mart 2020 Yazar Paylaş 3 Mart 2020 Metin Akbal yazdı: Mevzu çalışması değil değişmesi, ben değiştir dedim yenisi ile, ucuzdan başla Sigorta gerilimi alakalı da bir problem olabilir. Aklıma geldi, rampa çıkarken araba amortisör teker vs kasılıyor oturuyor falan, kablo kasılması kırılması mevzusu olabilir. ABS kablosundan böyle bir ihtimal söz konusu diye düşünüyorum. ABS beynini yakma buna acil çözüm. Sigortayı falan attırır mı bilmem. Ya kablo kırık kopuk, ya da yine kopuk ve şasi yapıyor. Zaten ilk iş bunlar abi. Kablo sigorta soket sensör. Sigortayı da değiştiririm tabi. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Haziran 2020 Yazar Paylaş 22 Haziran 2020 Konuyu çözdük arkadaşlar. Oto beyincide abs söküldü ve benim abs pompası ile aynı güç değerlerine eşit, farklı bir araçtan çıkma abs pompası takıldı. Takan arkadaş vw marka bir aracın pompası olduğunu söyledi. Malum ate-ford, ate-vw gibi bir çok abs ate tarafından üretiliyor. Benim ki ate-ford abs idi. geçen hafta 3500 km yaptım. Abs, tcs, dsc sistemlerinin hepsi sorunsuz çalışıyor. 4 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 Haziran 2020 Paylaş 23 Haziran 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Konuyu çözdük arkadaşlar. Oto beyincide abs söküldü ve benim abs pompası ile aynı güç değerlerine eşit, farklı bir araçtan çıkma abs pompası takıldı. Takan arkadaş vw marka bir aracın pompası olduğunu söyledi. Malum ate-ford, ate-vw gibi bir çok abs ate tarafından üretiliyor. Benim ki ate-ford abs idi. geçen hafta 3500 km yaptım. Abs, tcs, dsc sistemlerinin hepsi sorunsuz çalışıyor. Nerde yapıldı. Adres paylaş. Bende fren hidrolikliği sıfırlıyacağım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts