İçeriğe Yönlendir

İstanbul ABS Servis - Usta Tavsiyesi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar. Arattım ama benzer konu bulamadım. Aracım 100 bin km’de mazda. Sanırım ilk arızamıza adım adım yaklaşıyoruz. Ya da basit bir çözümü var bilemiyorum. 
 

arabamla sert fren yapınca abs sorunsuz çalışıyor. Ya da sert kalkışta çekiş kontrol sistemi çalışıyor. Normal şartlarda hiçbir sorun yok. Arıza lambaları yanmıyor. Fakat 3.keredir, çok dik rampadan çıkarken çekiş kontrol (tcs) lambası ile abs lambası yanıyor. Ve yaklaşık 1 saat yanık kalıyor. Daha sonra sırasıyla önce tcs, peşine abs sönüyor. O esnada abs ve çekiş kontrol sistemi(tcs) çalışmıyor. Elektronik denge sistemi dsc ile düğmesine basmama rağmen kapanıp açılmıyor. Dsc kapalı uyarısı yok fakat kapatmak istesem de kapanmıyor. 


arıza lambaları yanıkken hata kodlarına baktığımda ise şunları görüyorum. 
 

Abs ve çekiş kontrol sistemi normalde çalışsa bile hata vermezken neden çok dik rampadan sonra hata verir kafam almadı. Sensörler, soketler, balatalar, poryalar, kablolar gibi basit şeylerden kontrole başlayarak en son abs beynine giden bir yola girerim gibi gözüyor. Abs beyni ise yine ford. Zaten ford’un başının altından çıkıyor bunlar :) 

 

sizden isteğim yol göstermeniz ve beni yolmayacak, üzmeyecek bir servis usta tavsiyeniz. 
 

5C6247B2-7B95-4236-AB26-3EFB652E400F.jpg


BCD698FA-5242-4682-9F13-1665CD291D58.jpg


abs’miz de sanırım bu. Ate yapımı 8V61-2C405-AE1009610110310021203504

 

 


images?q=tbn:ANd9GcT0JlMMISZhgLbUuBgpwyU

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Abs veri hattindan gecersiz veri alınmış. Akü durumu nedir ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Hidrolik sıvınız eksiksiz di mi?

 

Çağlar Bayur yazdı:

2 yılda bir fren yağı değişti mi?

Geçen sene değiştik. Ferodo dot 4. Şimdi baktım seviyeye. Max’da. 

 

 

Ömer Sarıgül yazdı:

Abs veri hattindan gecersiz veri alınmış. Akü durumu nedir ?

 

akü daha yeni değiştim. Sıfır derece anında marş yapıyor akü. Hiç sorun yaşamadım

Çağlar Bayur yazdı:

2 yılda bir fren yağı değişti mi?

İlk kez ben değiştim abi. Araç 2010 model. Ben 2018’de ilk kez değiştim

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Olası şeyler yazılmış ama bende biraz çerçeveyi genişleteyim, araçta bir yerden ek alındı mı elektrik için? Nedense bana şüpheli olarak elektrik hattı geliyor, ya bir yerde ek var ve parazit oluyor. Ya da alternatörünüzde sıkıntı var araç zorlandığında şarjı kesiyor ve aküdende güç çektiği için bu hata çıkıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Olası şeyler yazılmış ama bende biraz çerçeveyi genişleteyim, araçta bir yerden ek alındı mı elektrik için? Nedense bana şüpheli olarak elektrik hattı geliyor, ya bir yerde ek var ve parazit oluyor. Ya da alternatörünüzde sıkıntı var araç zorlandığında şarjı kesiyor ve aküdende güç çektiği için bu hata çıkıyor.

Ek olarak alınan hat ile araç içi kamera, geri görüş kamerası ve harici ekran çalışıyor. Ama bunlar eskiden de vardı. Arıza lambaları yakmıyordu. Diğer taraftan normal yokuşta veya düz yolda tam gaz kalkınca da araç tam güç durumuna geçiyor. O zamanlarda hata vermiyor. Ara tam gaz hızlanmalar, sert kalkışları denedim. Arıza lambası yok. Sadece çok dik rampada 3.keredir yanıyor lamba. 
 

İlk hatayı almadan 1 ay önce akü değişmiştim. Ama bu sorunun haricinde akü ile ilgili de hiç sorun yaşamadım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arıza verdiği koşulları yaratmamaya özen göster derim. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Arıza verdiği koşulları yaratmamaya özen göster derim. 

Olur mu öyle yav :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Olur mu öyle yav :) 

 

Benim arabada abs arızası verdi. HAnıma direksiyon dersi verdim ard arda 4 defa stop edip , vites debriyaj allak bullak edince abs hatası aldık. 

Peki ben ne yaptım. Hanıma direksiyon dersi vermeyi kestim. Artık abs arızası vermiyor :) 

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Recep Demirci

Tansu mutlaka biliyorsundur Adem usta methedilir İstanbulda. Yada özellikle ABS hususunda ehil birini mi arıyorsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Benim arabada abs arızası verdi. HAnıma direksiyon dersi verdim ard arda 4 defa stop edip , vites debriyaj allak bullak edince abs hatası aldık. 

Peki ben ne yaptım. Hanıma direksiyon dersi vermeyi kestim. Artık abs arızası vermiyor :) 

Kesin çözüm. Ardından gelen evdeki artçı depremleri de atlattıysan sorun yok :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Recep Demirci yazdı:

Tansu mutlaka biliyorsundur Adem usta methedilir İstanbulda. Yada özellikle ABS hususunda ehil birini mi arıyorsun.

Adem usta iyi de en son gittiğimde basit şeylere fahiş rakamlar ödettirdi bana. Ama abs sorununa kendisinin müdahele edeceğini çok sanmıyorum abi. Beyni abs’ciye gönderir. Geri kalan sensör soket gibi şeyleri kontrol edebilir. 
 

yani olay ilginç. Normal şartlarda arabayı zorlasam da arıza lambaları yanmıyorken sadece çok dik rampalarda (misal kağıthane’deki aşırı dik rampalar, bebek yokuşu gibi) lamba yanıyor. Araç zorlanınca yani güç gereksinimi hissedince yanıyor desem, normal yokuşta da tam gaz kalkış yaptım, ama arıza lambası yakmıyor. Ya da frenlemede abs çalışınca da arıza lambası yanmıyor. Bi mantık arıyorum. Sonra usta. Servise bile gidebilirim. Daha güvenli geliyor çünkü bu gibi durumlarda iz sürmek gerekir. Sanayi ustalarına iz sürme konusunda güvenmiyorum. Servis en azından hataya karşı belli bir prosedüre göre yol izliyor. Bir de onlardaki beyin hata okuyucu aletler daha ayrıntılı. Belki nokta atışı yapabilirler. 
 

öncelikle soket, sensör, balata gibi basit şeyleri bi kontrol ettirmem gerekiyor sanırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Aklıma başka gelen sizin yapabileceniz forscan dan abs modül testi yapılabilir sorun varmı belki çıkar. 4 abs teker sensörünün sinyal takibi forscandan yapılabiliyor anlık takip edip dik rampada bakabilirsiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ömer Sarıgül yazdı:

Aklıma başka gelen sizin yapabileceniz forscan dan abs modül testi yapılabilir sorun varmı belki çıkar. 4 abs teker sensörünün sinyal takibi forscandan yapılabiliyor anlık takip edip dik rampada bakabilirsiniz. 

Baktım ama lamba söndü tabi :( 

 

783795C2-C07D-4A84-9B3A-5F8AE8D85C35.jpg


CE2CED75-9DB1-4C43-8360-5F33D15496CD.jpg

 

 

Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

Geçmiş olsun öncelikle, sizinde yazdığınız gibi ilk önce abs sensörleri ve soketler sonra abs beynine. Benim araçta 2-3 sene önce ara ara abs devre dışı kalıyordu Ankara'da meşhur bir abs tamiratı yapan birisi kontrolleri yaptıktan sonra problem beyninde 2 saate hallederim dedi ve gerçekten nokta atışla problemi giderdi. Buradan önce elektronikçilere gittim arabanın bir kaç gün onlarda kalması gerektiğini tüm tesisatı elden geçirmeleri gerektiğinin ve maliyet olarak tamir yapan kişiden 4-5 kat fazla para istediler. Abs işinde referansı iyi birisini bulmanız önemli. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Adem usta iyi de en son gittiğimde basit şeylere fahiş rakamlar ödettirdi bana. Ama abs sorununa kendisinin müdahele edeceğini çok sanmıyorum abi. Beyni abs’ciye gönderir. Geri kalan sensör soket gibi şeyleri kontrol edebilir. 
 

yani olay ilginç. Normal şartlarda arabayı zorlasam da arıza lambaları yanmıyorken sadece çok dik rampalarda (misal kağıthane’deki aşırı dik rampalar, bebek yokuşu gibi) lamba yanıyor. Araç zorlanınca yani güç gereksinimi hissedince yanıyor desem, normal yokuşta da tam gaz kalkış yaptım, ama arıza lambası yakmıyor. Ya da frenlemede abs çalışınca da arıza lambası yanmıyor. Bi mantık arıyorum. Sonra usta. Servise bile gidebilirim. Daha güvenli geliyor çünkü bu gibi durumlarda iz sürmek gerekir. Sanayi ustalarına iz sürme konusunda güvenmiyorum. Servis en azından hataya karşı belli bir prosedüre göre yol izliyor. Bir de onlardaki beyin hata okuyucu aletler daha ayrıntılı. Belki nokta atışı yapabilirler. 
 

öncelikle soket, sensör, balata gibi basit şeyleri bi kontrol ettirmem gerekiyor sanırım

Abs kablolarına gelen akımı ölç kendin 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

@Tansu Kalafatoğlu 4 teker hız bilgisi normal duruyor. Abs modülü şüpheli olabilir. Üstteki yoruma istinaden iyi tamirciye yönelmek gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

VW araçlarda akü sigortaları zamanla eskirdi ve ABS hatası verirdi, sigorta değişimi ile başlayabilirsin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Cemal Demirezen yazdı:

Geçmiş olsun öncelikle, sizinde yazdığınız gibi ilk önce abs sensörleri ve soketler sonra abs beynine. Benim araçta 2-3 sene önce ara ara abs devre dışı kalıyordu Ankara'da meşhur bir abs tamiratı yapan birisi kontrolleri yaptıktan sonra problem beyninde 2 saate hallederim dedi ve gerçekten nokta atışla problemi giderdi. Buradan önce elektronikçilere gittim arabanın bir kaç gün onlarda kalması gerektiğini tüm tesisatı elden geçirmeleri gerektiğinin ve maliyet olarak tamir yapan kişiden 4-5 kat fazla para istediler. Abs işinde referansı iyi birisini bulmanız önemli. 

Hakan ustayı diyorsunuz. Donanımhaberde kendi konusu var. Yazdım ama cevap vermedi. Aramayı da düşünüyorum. Belki burada bi yer tavsiye eder. 
 

Metin Akbal yazdı:

VW araçlarda akü sigortaları zamanla eskirdi ve ABS hatası verirdi, sigorta değişimi ile başlayabilirsin.


aynı sigortayı farklı bir yere taktım. Sorunsuz çalışıyor. 
 

Kimse abs ustası bilmiyor mu yav :(

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

aynı sigortayı farklı bir yere taktım. Sorunsuz çalışıyor. 
 

Kimse abs ustası bilmiyor mu yav :(

 

Mevzu çalışması değil değişmesi, ben değiştir dedim yenisi ile, ucuzdan başla :) Sigorta gerilimi alakalı da bir problem olabilir.

 

Aklıma geldi, rampa çıkarken araba amortisör teker vs kasılıyor oturuyor falan, kablo kasılması kırılması mevzusu olabilir. ABS kablosundan böyle bir ihtimal söz konusu diye düşünüyorum. ABS beynini yakma buna acil çözüm. Sigortayı falan attırır mı bilmem. Ya kablo kırık kopuk, ya da yine kopuk ve şasi yapıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hakan ustayı diyorsunuz. Donanımhaberde kendi konusu var. Yazdım ama cevap vermedi. Aramayı da düşünüyorum. Belki burada bi yer tavsiye eder. 
 


aynı sigortayı farklı bir yere taktım. Sorunsuz çalışıyor. 
 

Kimse abs ustası bilmiyor mu yav :(

İsim vermek istemiştim, Hakan usta evet.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

 

Mevzu çalışması değil değişmesi, ben değiştir dedim yenisi ile, ucuzdan başla :) Sigorta gerilimi alakalı da bir problem olabilir.

 

Aklıma geldi, rampa çıkarken araba amortisör teker vs kasılıyor oturuyor falan, kablo kasılması kırılması mevzusu olabilir. ABS kablosundan böyle bir ihtimal söz konusu diye düşünüyorum. ABS beynini yakma buna acil çözüm. Sigortayı falan attırır mı bilmem. Ya kablo kırık kopuk, ya da yine kopuk ve şasi yapıyor.

Zaten ilk iş bunlar abi. Kablo sigorta soket sensör. Sigortayı da değiştiririm tabi. 

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Konuyu çözdük arkadaşlar. Oto beyincide abs söküldü ve benim abs pompası ile aynı güç değerlerine eşit, farklı bir araçtan çıkma abs pompası takıldı. Takan arkadaş vw marka bir aracın pompası olduğunu söyledi. Malum ate-ford, ate-vw gibi bir çok abs ate tarafından üretiliyor. Benim ki ate-ford abs idi. 
 

geçen hafta 3500 km yaptım. Abs, tcs, dsc sistemlerinin hepsi sorunsuz çalışıyor. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Konuyu çözdük arkadaşlar. Oto beyincide abs söküldü ve benim abs pompası ile aynı güç değerlerine eşit, farklı bir araçtan çıkma abs pompası takıldı. Takan arkadaş vw marka bir aracın pompası olduğunu söyledi. Malum ate-ford, ate-vw gibi bir çok abs ate tarafından üretiliyor. Benim ki ate-ford abs idi. 
 

geçen hafta 3500 km yaptım. Abs, tcs, dsc sistemlerinin hepsi sorunsuz çalışıyor. 

 

Nerde yapıldı. Adres paylaş. Bende fren hidrolikliği sıfırlıyacağım. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...