İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk4 2.0 TDCI Hararet Problemi


Beratİmali

Recommended Posts

Beratİmali

Merhaba arkadaşlar.

 

İlk defa Ford marka bir araç aldım bundan yaklasik 1 ay önce. Fakat talihsizlikler beni bırakmıyor.

 

Araç 2011 model Mondeo Selectiv 2.0 TDCİ 140 HP otomatik vites.

 

Aracı Ankara dan satın aldım ve expertiz yaptırdım. Sonrasında 2 gün Ankara da kaldım ve işlerimi hallettikten sonra eve (İstanbul) gelmek için yola koyuldum.

 

120 km sabit hızla 465 km yol kat ettim bu süre zarfında aracın yakıt ortalaması (5.1) olsun hararet seviyesi olsun hiç bir sıkıntı yoktu.

 

Sonra 3. Köprü yoldunda yeni aldığım aracı test etmek adına yüklenmeye başladım. Yaklaşık 10 dk sonra hız 210 km civarında iken hararetin yükseldiğini gördüm ve hararet bir anda 120 kadar çıktı.

 

Hemen aracı boşa aldım ve gazdan ayağımı cekmemle beraber hararetinde düşmesi başladı ve 80 e kadar düştü. Eve zaten 10 km mesafe kalmıştı. Sonrasında eve geldim ve aracı kitleyip eve çıktım.

 

Hanım aracı gormek istedi 1 saat sonra aşağı indik ve aracı gordu. Çalıştırma ile birlikte aracın egsozundan beyaz duman çıkmaya başladı.

 

Ertesi gün çekiciye aracı yükleyerek sanayide tavsiye üzerine bir ustaya gittim. Aracımın üst kapat contasinin yandığını ve çelik conta olduğu için pistonlar da ovellesme olabileceğini komple motor yapılması gerektiğini söyledi.

 

Kapak söküldükten sonra rektefiyeci arkadaşım kapağı ölçü ve rektifiye işlemlerini yaptı. Gömlekleri aracın üzerinde kontrol etti ve motorun alt kısmında sıkıntı olmadığını söyledi.

 

Araca sadece üst kapak rektefiyeci, conta değişimi, devirdaim, termostat ve triger değişimi yapıldı.

 

Aracı almaya gittiğimde aracın şanzımanın da sıkıntı olduğunu dile getirdi usta ve İstanbul kurtuluş ta bir sanzumanciya yönlendirdi. Oraya gittim sanzumanci araca baktı hatanın samzumandan değil motor kısmından yüksek ihtimalle turbodan veya hortumlardan olduğunu söyledi.

 

Çünkü aracım 3. Vites e atıp kendini korumaya aliyordi.

 

Ustama geldim durumu izah ettim. Fakat bana sanzumanci uğraşmak istememiş sen bırak ben halledecem dedi.

 

1 hafta daha araba orada kaldı ve teslim almaya gittim. Bana dediği kesin şanzıman bozuk, beyinci arabaya baktı bir hata bulamadı herşey şanzıman arızasını işaret ediyor dedi.

 

Aracı aldım eve geldim ve kaputu açıp turbodan çıkan tüm ince hortumları kontrol etmeye başladım. Nitekim emme manifoldunun altındaki pierburg a giden emiş hortumunun takilmadigini gördüm ve yerine taktım. PC den forscan a els27 kablo ile bağlanıp tüm arızaları sildim. Yola çıktım ve taaaa taaaaa aracım duzelmis düzgün bir şekilde yol aliyor vitesler değişiyor çekişi çok güzel.

 

Şimdi ise sıkıntım şu şekilde ;

 

Aracın harareti normal kullanımda ve sıkışık trafikte ki kullanımlarda hararet gostergem 80 ila 92 derece arasında oynuyor. Hararet 92 gördüğü anda tekrar 82 dereceye kadar düşüyor.

 

Fakat otobana çıkıp aracı sıkıştırmaya başladığım anda dip gaz giderken yaklaşık 10 k içerinde hararet 100 oluyor sonra 101 ( daha cikarmi bilmiyorum çünkü korkup ayağımı gazdan çekiyorum ve hararet yine 85 seviyesine dusuyir) kadar çıkıyor.

 

Şimdi bu mondeolar da

 

1- Termostat kaç derece de acıyor

2-Fan 2. Seviye kaç derece de devreye giriyor.

 

Siz sevgili ustatlarin bana tavsiyesi nedir.

 

Kusura bakmayın konu uzun oldu ben derdimi anlatmaya çalıştım.

 

Şimdiden herkese çok teşekkürler.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Öncelikle ustanızı değiştirin. 

Fan devreye giriyor mu kontrol edin. Devirdaim ve termostat orjinal mi kontrol edin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Beratİmali
Mert Gulkokan yazdı:

Araçın soğutma sisteminde hava olabilir
Hararetin bu kadar oynaması ancak bu şekilde açıklanabilir

 

Araçta hava olup olmadığını kontrol ettireceğim. Cevap için teşekkür ederim.

Harun Kocaçalışkan yazdı:

Öncelikle ustanızı değiştirin. 

Fan devreye giriyor mu kontrol edin. Devirdaim ve termostat orjinal mi kontrol edin. 

 

Hava olup olmadığı kontrol edildikten sonra bu dediklerinizi de dikkate alacagim. Cevap için çok teşekkürler.

Fatih Sarıkaya yazdı:

Kesinlikle o ustaya birdaha gitmeyin.

Bende birdaha gitme taraftarı değilim. İnşallah İkitelli de doğru duzgun Ford marka araçlardan anlayan bir usta bulabilirim.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Hayırlı ve geçmiş olsun. OBD ile bakıyorsanız 100 derece norrmal, focus dizel yazın tırmanışlarda 105 gördü normal dediler. İbre hareket etmiyor ama hep 90 ın biraz altında.

Termostat 82 C lik diye biliyorum.

Beratİmali yazdı:

doğru duzgun Ford marka araçlardan anlayan bir usta bulabilirim

No Name servis iyi diyorlar.

Yorum bağlantısı
Beratİmali
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Hayırlı ve geçmiş olsun. OBD ile bakıyorsanız 100 derece norrmal, focus dizel yazın tırmanışlarda 105 gördü normal dediler. İbre hareket etmiyor ama hep 90 ın biraz altında.

Termostat 82 C lik diye biliyorum.

Yok hayir obd ile değil. Convers ekranda modifiyeli yazılım mevcut. Orada gözüküyor. Ekranin solundaki dijital derece yazmayan hararet ibresi ortada duruyor sürekli olarak.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

bence aynı yerden alıyor bilgiyi, ibre oynamıyorsa sorun yok bence.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Geçmiş olsun.

 

Bu kadar ciddi arıza ve usta sorunundan sonra İkitelli'ye bağımlı kalmayın bence, Maslak'a doğru yol alma vakti gelmiş.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
(düzenlendi)

hayırlı olsun gecmiş olsun iyi sabırlı insansınız aracı satanların haberi varmıydı bu 3. viteste korumaya almasından.
ankara'dan gelirken korumaya almadımı o ara 210km hıza cıktı burdamı vermeye basladı bu hatayı

tarihinde Okay Kaygusuz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Beratİmali
Selim Bilgin yazdı:

Geçmiş olsun.

 

Bu kadar ciddi arıza ve usta sorunundan sonra İkitelli'ye bağımlı kalmayın bence, Maslak'a doğru yol alma vakti gelmiş.

Maslakda olabilir bostancı da yer çok önemli değil. Sadece bu arayı tanıyan biri olsun yeterli.

Okay Kaygusuz yazdı:

hayırlı olsun gecmiş olsun iyi sabırlı insansınız aracı satanların haberi varmıydı bu 3. viteste korumaya almasından.
ankara'dan gelirken korumaya almadımı o ara 210km hıza cıktı burdamı vermeye basladı bu hatayı

Satan kişiye haber verdim fakat hiç oralı dahi olmadı birde istediğin yere git dedi :) araci Ankara'dan aldım İstanbul a gelirken bu hadise başıma geldi.

Mustafa Yanar yazdı:

O conta yanık denen usta arkadaşınız mı

Yok hayir tavsiye üzerine gittim. Fakat conta gerçekten yanikti suya yağ karimis ve duman vardı aracda

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Geçmiş olsun. Aracınızı bilen bir usta bulun mutlaka. Forumda bu konuda size yardımcı olacak arkadaşlar var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Beratİmali yazdı:

Maslakda olabilir bostancı da yer çok önemli değil. Sadece bu arayı tanıyan biri olsun yeterli.

 

Bi görüşün derim.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Beratİmali
Mustafa Yanar yazdı:

Geçmiş olsun. Aracınızı bilen bir usta bulun mutlaka. Forumda bu konuda size yardımcı olacak arkadaşlar var. 

Cevap için teşekkürler.

Selim Bilgin yazdı:

 

Bi görüşün derim.

 

Tesekku ederim kesinlikle görüşeceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Fındık

yukardaki yorumlara katılıyorum.

ayrıca küçük bir tavsiye olarak da, hareket halinde vitesi boşa atmayın diyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz

Soğutma sisteminde sıkıntı var gibi termostat,devirdaim,özellikle radyatör veya hava yapma durumlarını iyice bir kontrol ettirin.

Yorum bağlantısı
Beratİmali
Can Fındık yazdı:

yukardaki yorumlara katılıyorum.

ayrıca küçük bir tavsiye olarak da, hareket halinde vitesi boşa atmayın diyorum. 

Uyarinizi dikkate alacağım hocam çok teşekkürler.

Ozan Cengiz yazdı:

Soğutma sisteminde sıkıntı var gibi termostat,devirdaim,özellikle radyatör veya hava yapma durumlarını iyice bir kontrol ettirin.

Hocam bu hafta bı Ankara seyahatim lacak sonrasında baktiracagim. Bilgilendirme yapacağım.

Yorum bağlantısı
Erman Uzun

Devirdaim termostat mümkünse orjinal bakın birde fana baktırın benim MK3 te benzeri durum vardı fan sorunlu çıktı soğutma sistemindeki tüm parçalar mümkünse orjinal kullanın derim birde en onemlisi iyi bir usta bulun bu araçları tanıyan 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Beratİmali

Merhaba arkadaşlar sıkıntım çözüldü. Devirdaim ve termostat kontrol edildi ve orijinal olduğunu anladık. Sonrasında borular ve radyatör kontrol edildi herhangi bir kaçak sızıntı vs sorun ile karşılaşılmadi. Son olarak sistemdeki tüm su boşaltıldı tekrardan antifiriz ve  su ile Dolduruldu. Max çizgisinin üstüne kapağa kadar doldurulmustu bizde o şekilde yine doldurduk. Sonrasında genleşme kabının etrafina ince bir bez yapıştırdım. Yola çıktım 2 saatlik sürüş sonundna bezde ıslaklık gördük ve sorunun kendisi bulundu. Burada çok gulebilirsiniz ama sorun basitmis. Araca fazla su konması. Simdi su Max seviyesinde ve aracı ne kadar sikistirsamda hararet 90 dereceyi geçmiyor. Herkese çok teşekkür ederim

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Beratİmali yazdı:

Merhaba arkadaşlar sıkıntım çözüldü. Devirdaim ve termostat kontrol edildi ve orijinal olduğunu anladık. Sonrasında borular ve radyatör kontrol edildi herhangi bir kaçak sızıntı vs sorun ile karşılaşılmadi. Son olarak sistemdeki tüm su boşaltıldı tekrardan antifiriz ve  su ile Dolduruldu. Max çizgisinin üstüne kapağa kadar doldurulmustu bizde o şekilde yine doldurduk. Sonrasında genleşme kabının etrafina ince bir bez yapıştırdım. Yola çıktım 2 saatlik sürüş sonundna bezde ıslaklık gördük ve sorunun kendisi bulundu. Burada çok gulebilirsiniz ama sorun basitmis. Araca fazla su konması. Simdi su Max seviyesinde ve aracı ne kadar sikistirsamda hararet 90 dereceyi geçmiyor. Herkese çok teşekkür ederim

Demekki max cizgisini boşuna koymamışlar :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Beratİmali

Çok teşekkürler evet sıkıntı cozuldu. Şimdi egr temizledim boğaz kelebegini temizledim araç da belirgin bir rahatlama da oldu. :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...