Ali Darbaz

AMT Şanzımanı Test Ettim / 123000 TL i10 Alınır mı?

Recommended Posts

Ali Darbaz

 

Merhaba 

Bu gün kendimi atraksiyon aradım, yeni hyundai i10 müşterisi oldum. Test sürüşüne katıldım. Tespitlerimi anlatayım. 

Hyundai i10 motorunda bazı değişiklikler var. Özelikle Drive Bye Wire sistemleri biraz değişmiş. Kaputu açınca gözüme ilk çarpan gaz kelebek sensörü ve emme manifodundaki sensör bağlatılar. Eskisi gibi Bosch - Kefico Ecu yerine başka bir marka ecu gördüm. Belkide etiketi değişmişte olabilir. Yine kayışların olduğu bölümde su pompası elektrik motoruna benzer bir parça var. Ama bunu kesinleştiremiyorum. Çünkü çok zor görünüyor. Elektrik motoru olduğu belli ama ne için orda yorumlamak güç . 

 

Arabanın içi, bagajı, koltuğu, mesafeler birebir eski i10. Bana hiç yabancı gelmedi. Kendi i10'numa oturduğumdaki duruşum nasıl ise bu yeni i10'dada aynı. İç kabin ölçülerinde hiç değişen bir şey yok. Süspansiyon konforu yeni bir i10 da nasıl ise öyle. Burdada değişen pek bişey yok. Buralaarı sallarasak, benim ilgilendiğim ve dikkatimi çeken şeyler AMT ve Motor. Size bunları biraz detaylandırayım. 

 

AMT şanzıman yakıt ekonomisi yanlı yapılmış. Daha öncede 1,2 tork konverterli i10 kullanmıştım. Onun ile tüketim değerim aynı test parkurunda 7,7 litre idi. Fakat yeni i10 ve Amt şanzımanı 6,4 litreyi yakaladım. Şanzıman acemi bir adam gibi vites değiştiriyor. Düşük devirde ilk kavramada titretiyor. Şanzıman hararet göstergesi var. Ben test ederken en düşükte kalmayı sürdürdü. 2200 2500 devir arasında vites artıyor. Ayağını gazdan çekince D5 oranına geçiyor. Yani son vitesde yürüyor. Rampa aşaği iniyorsa, 3 ncü vitesde isen 3 ncü vitesde iniyor. Ama düz yolda isen D5 de süzülüyor. Arabada eğim algılama olduğu kesin. Son derece dik rampada kalkış denemesi yaptım. Araba auto hold benzeri bir uygulma yaptı. 5 10 saniye dik rampada bekledim. Hil holder gibi 2 saniye tutar geri kayar diye bekledim. Ama böyle bir durum yaşanmadı. Gaza basınca tork konverterli bir araba gibi kavrayıp kalkışı yaptı. Bu hareketi çok seri yapabiliyor. Ama düz yolda yavaş yavaş vitesler atarken öne yığılıyorsunuz. Ekonomik bir sürate , nizami bir akselerasyon ile çıkamıyorsunuz. Akselerasyon her vites değişiminde kesintiye uğruyor. Kavrama ayrılıp vites yükselitince 2 3 km hız kaybedip tekrar hızlanıyor. Vites yükselmesi hissedilirken, düşürdüğünde hiç bişey anlamıyorsunuz. Fakat dip gaz yapıp kickdown yapıldığında rahat 2 saniye bekliyorsunuz. 60 km hızdan dipgaz basınca d5 den d2 vitese düştü. 

 

Gel gelelim şanzımanı size karşılaştırayım. Fiat Dualogicden akıllı ama yavaş. AMT şanzıman kesinlikle eğimi algılıyor. Vites değişim hareketini o şekilde programlıyor.  Yokuşun daha başında motor yüke binmeden vites düşürüyor. Dualogiç olsa motor boğulana kadar beklerdi. Saate 60 km hızlarda sürerken D5 1900 devirde yürütüyor arabayı. 

Toparlarsak (+) ve (-) 

 

+Rampada tork konverterli gibi davranması (hill holder yerine Auto Hold) , mekanik el freni var.

+Rampa inerken sabit vitesde inmesi, arabanın uçup gitmesini önlemek için motor freni korumak adına giriş vitesi ile devam etmesi. Mevcut hızı koruması.

+Ekonomi odaklı olması eğimsiz yolda yüksüz halde iken vitesi d5 alması 

+Rampa çıktığını anladığı anda , motorun boğulmasına yada sizin gaz pedalına fazla basmanıza gerek duymadan vites düşürmesi. (eğim algılayıp karar veren yapay zeka ) 

+Tork konverterli model ile yaptığım aynı test turunda 7,7 litre benzin yakmıştım. AMT 6,4 litre yakıta düşürmüş.

 

-Şanzıman ilk iki vitesde düşük devirde kavrama esnasında titretiyor . Gaza az basınca daha fazla belli oluyor.

-Ayağınız fren pedalından çekince direk kavrıyor ve hareket ediyor. Ayaklarınızı Işıklarda dinlendiremiyorsunuz. Gaza basıldığında hareket etmeye başlasa iyi olurdu.

-Kickdown esnasında çok yavaş ve yığılma yapıyor. 

-Her vites geçişi son derece yavaş. Kavrama yapması acemi bir sürücü gibi. 

 

8 km test sürüşünde dikkatimi AMT şanzımanda topladım. Ayrıca 1,2 motor eskisinden biraz daha dolu geldi. Umarım bir faydam olmuştur. 

 

Satış temsilcisi önce 126 bin tl dedi. Sonra yolda beni arayıp 123 bine videosunu çektiğim arabayı alabilceğimi söyledi. O yüzden video başlığı 123 bin tl olarak yazdım. 

 

 

 

 

 

  • Beğen 3

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Bu dolu olandı sanırım. Alınır. Ben gördüğüm kadarı ile beğendim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Bir eksi daha söylüyeyiyim. 

Arabanın kadranları çok ufak, 2013  i10 kadranlarından ufak. Hiç sevmedim. Ortada bir ekran var, ama işte öyle sade bir ekran . Teyip çalıyor vesayre işlemi yok. 

Sani Gerşon yazdı:

Bu dolu olandı sanırım. Alınır. Ben gördüğüm kadarı ile beğendim.

 

Benim bütcemi çok fazla aşıyor. İki tane araba parası vermek lazım. Corona ve ekonomideki belirsizlik olmasa alınırdı. Ülkenin barış zamnındaki koşullarına dönmesi lazım. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Benim bütcemi çok fazla aşıyor. İki tane araba parası vermek lazım. Corona ve ekonomideki belirsizlik olmasa alınırdı. Ülkenin barış zamnındaki koşullarına dönmesi lazım. 

Şimdi almazsanız zaten 2 ay sonra 140bin. Not alın bu dediğimi.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Chevrolet Cruze arabasının kredilerini ödeyen kardeşim bir avm  çalışanı. Son günlerde işleri durma noktasına gelmiş. Üstüne birde avmler tehlike altında. "Corona virüsüne karşı alınacak tedbirleri görüşmek üzere toplantı yapan Alışveriş Merkezi ve Yatırımcıları Derneği, AVM'lerin saat 12.00 - 20.00 arasında açık tutulmasına ve çocuk oyun alanlarının kapatılarak dezenfekte edilmesine karar verdi".

Durum böyle olunca mühtemel Cruze kredilerinide ben ödemek zorunda kalacak gibi. Bakalım hayat bize neler yaşatacak. 

Sani Gerşon yazdı:

Şimdi almazsanız zaten 2 ay sonra 140bin. Not alın bu dediğimi.

 

Sani Gerşon yazdı:

Şimdi almazsanız zaten 2 ay sonra 140bin. Not alın bu dediğimi.

 

Aynısını satıcıda söyledi. Ama nasıl yapacazki, 60 bin tl peşinat versem, 48 ayda bile aylık 1680 tl kredi ödemesi çıkıyor. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Muhip Yılmaz

2.el tertemiz TSİ Golf diyorum ;) 

  • Beğen 5

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

120 binim olsa, garantisi bitmemiş 2.el de bakardım, bir üst sınıf.

  • Beğen 3

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

120 binim olsa, garantisi bitmemiş 2.el de bakardım, bir üst sınıf.

Abi, ikinci elde ihtiyac kredilerinin faizi yüksek. 

Hyundai 0,99 kredi kullandırıyor. Hyundai ikinci elinde sie 1,10 faiz kullandırıyor. 

Benim derdim o 0,99 krediyi almak. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Abi, ikinci elde ihtiyac kredilerinin faizi yüksek. 

Hyundai 0,99 kredi kullandırıyor. Hyundai ikinci elinde sie 1,10 faiz kullandırıyor. 

Benim derdim o 0,99 krediyi almak. 

ING'nin ihtiyaç kredisi 0.99 olmalı. Bi göz atmanızı öneririm.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

güzel inceleme, esas merak ettiğim yerleri anlatmışsın, bunda tek fark var eğimi algılama, gerisi klasik robotik şanzıman, yani yavaş salak ve acil sollamada gaza bastın sollayacağın arabanın yanına geldin güç bitti çünki büyük viteste, gaza daha bastın hızlansın diye, bastın ve hoop 2 vites küçülttü kaldın gerideeee..... sonrasında küfrediyorum ve araba satılıyor :) yada manuele alıyorsun o zamanda ne anladım oto şanzımandan, neden aldım manuele geçeceksem.....

 

olmadı, beni delirtir bu ama hanıma uyar, yavaş yavaş kullansın, Allah tan eğimi algılıyor yoksa tam çekilmez olurdu.....

 

sanırım 2. ele kalacağız kafa karıştı....

 

demek 2 ay sonra 140 bin :D  kendileri biner, o araba 140 olsun bizim maaşlarada %100 zam yapılmalı, daha doğrusu bizim toplumun gelir düzey yükselmeli, bizde herşey ters, herşey pahalanıyor bizim gelirler geriye gidiyor, hayırlı satışlar hundaaayy dandik şanzıman koymuşun, fiyat fazla birde zam haa, muahahhaha....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

güzel inceleme, esas merak ettiğim yerleri anlatmışsın, bunda tek fark var eğimi algılama, gerisi klasik robotik şanzıman, yani yavaş salak ve acil sollamada gaza bastın sollayacağın arabanın yanına geldin güç bitti çünki büyük viteste, gaza daha bastın hızlansın diye, bastın ve hoop 2 vites küçülttü kaldın gerideeee..... sonrasında küfrediyorum ve araba satılıyor :) yada manuele alıyorsun o zamanda ne anladım oto şanzımandan, neden aldım manuele geçeceksem.....

 

olmadı, beni delirtir bu ama hanıma uyar, yavaş yavaş kullansın, Allahtan eğimi algılıyor yoksa tam çekilmez olurdu.....

 

sanırım 2. ele kalacağız kafakarıştı....

 

demek 2 ay sonra 140 bin :D  kendileri biner, o araba 140 olsun bizim maaşlarada %100 zam yapılmalı, daha doğrusu bizim toplumun gelir düzey yükselmeli, bizde herşey ters, herşey pahalanıyor bizim gelirler geriye gidiyor, hayırlı satışlar hundaaayy dandik şanzıman koymuşun, fiyat fazla birde zam haa, muahahhaha....

 

ABi ben bundan ucuz olur sandım. Nede olsa i10 %62 yerlilik oranı var iken Egea %61 yerlilik oranına sahip. Yani her türlü egea'dan ucuz olması beklerdim. 

Değerli arkadaşlar, istediğim koşullarda Volswagen yok. 

 

pTPzhU.jpg

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

ABi ben bundan ucuz olur sandım. Nede olsa i10 %62 yerlilik oranı var iken Egea %61 yerlilik oranına sahip. Yani her türlü egea'dan ucuz olması beklerdim. 

olmadı bu iş enazından benim için, amt değilde tam oto hatta çift kavrama koysa bu fiyata değer diyip gözü karartıp alırıdım belki,  şanzıman beni sinir etti, kullandığımdan biliyorum, fiorino kullanmıştım, uçurumdan atacaktım salak şeyi, Cinnahı çıkarken habire vites büyütren geri zekalı şanızmanı vardı, neyseki hunday eğim sensörü koymuş, koymasaydı kaldır at derdim vallahi, en azından kullanılabilir olmuş,  gidince test sürüşü yapayım bari, tam salak değilse yinede idare eder sanırım, enazından hanım kullanır bunu, sakin sakin sürsün ne yapayım, sıfırda başka araba yok bu ayarda neyazıkki...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

olmadı bu iş enazından benim için, amt değilde tam oto hatta çift kavrama koysa bu fiyata değer diyip gözü karartıp alırıdım belki,  şanzıman beni sinir etti, kullandığımdan biliyorum, fiorino kullanmıştım, uçurumdan atacaktım salak şeyi, Cinnahı çıkarken habire vites büyütren gerizeaklı şanızman vardı, neyseki hunday eğim sensörü koymuş koymasaydı kaldır at derdim vallahi....

 

Eğim sensörü benim ufaklıkta bile var, çokda pahalı bişey olmasa gerek. Benim araba vitesine göre 3 saniye hill holder yapıyor. Geri vitede ileri , ileri vitesde geri kaçmasın diye arabayı tutuyor. Geri vitese takarsan ayağını çektiğinde rampa aşaği giderken, ileri vitesde rampa aşaği ileri gidebiliyor.  Yani bunu otomatikleştirilmiş şanzımana yazılımla uyarlamak zor olmasa gerek. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin

Bence alınmaz, o paraya ne arabalar var.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

sanırım 2. ele kalacağız kafa karıştı....

20 şubata kadar aldın aldın idi, şimdi alamazsın

Ali Darbaz yazdı:

ben bundan ucuz olur sandım. Nede olsa i10 %62 yerlilik oranı var iken Egea %61 yerlilik oranına sahip.

oranlar satış fiyatını etkilemez, aksine artırma olaslığı da var. seri üretim de üretilen adet ile fiyat düşer.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

Son günlerde işleri durma noktasına gelmiş. Üstüne birde avmler tehlike altında.

 

AVM'lerde ciddi sıkıntı var.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Selim Bilgin yazdı:

Bence alınmaz, o paraya ne arabalar var.

 

Mesela ne var. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

Mesela ne var. 

 

İkinci ele bakarsak Golf var, Leon var, Corolla var, geçen Mito konu olmuştu Giulietta var. 

 

Aile ile tek araba kullanılan, uzun yola da gidilen bir durumda A sınıfından çıkmak lazım bence.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

AVM'lerde ciddi sıkıntı var.

kirayı nasıl ödeyecekler ufak işletmeler, işleri çok zor

Ali Darbaz yazdı:

 

Mesela ne var. 

ibiza. hem de üst sınıfta bulunuyor.

koreli ile ömrü geçmez

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

kirayı nasıl ödeyecekler ufak işletmeler, işleri çok zor

 

Duyduğuma göre bir çoğu bu ay ödememiş, ay sonunu kestiremediği için.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

olmadı bu iş enazından benim için, amt değilde tam oto hatta çift kavrama koysa bu fiyata değer diyip gözü karartıp alırıdım belki,  şanzıman beni sinir etti, kullandığımdan biliyorum, fiorino kullanmıştım, uçurumdan atacaktım salak şeyi, Cinnahı çıkarken habire vites büyütren geri zekalı şanızmanı vardı, neyseki hunday eğim sensörü koymuş, koymasaydı kaldır at derdim vallahi, en azından kullanılabilir olmuş,  gidince test sürüşü yapayım bari, tam salak değilse yinede idare eder sanırım, enazından hanım kullanır bunu, sakin sakin sürsün ne yapayım, sıfırda başka araba yok bu ayarda neyazıkki...

 

Abi hem otomatik tork konverterli hemde sıfır km , Hyundai i10 kız kardeşi bir araba var. 106 binden başlıyor. 

 

https://www.kia.com/tr/modeller/yenipicanto/fiyat-listesi.html

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

YArın birde Kia Picanto bakmaya gidiyorum :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

YArın birde Kia Picanto bakmaya gidiyorum :)

bak bak :)  komşumda vardı, doğruya onu unuttuk yahu, hazır tork konvertörlü hemde...

fiyat güzel...

hundayın 1 tık daha kalitesi=kia

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

Duyduğuma göre bir çoğu bu ay ödememiş, ay sonunu kestiremediği için.

ötelenen borç kar hanesine girmiyor ama sadece yekün artıyor. mal sahibi ne yapsın o neyi öteleyecek vs...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Ali arabalara bak, videolar da çek. Ancak araba değiştirme nereden çıktı. 

Sırası mı şimdi ?

Ucuz kredi var diye araba alınır mı ?

 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.