İçeriğe Yönlendir

Hyundai i10 1.2 Elite Hız Sabitleyici Montajı ve Yakıt Tüketimi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Alpay Sumer
Onur Bulut yazdı:

Gaza bastığınız kesimde 1030 derece'ye çıksaydı ne olacaktı ? 

Ya bu yoldan vazgecilecek yada  Allah bilir 😊

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Bu katalizör dediğimiz dpf benzeri bir şey mi oluyor ? ben arabayı aldığımdan beri ara ara araç fan açıyordu anlam veremiyordum fiestada hiç fan açtığına şahit olmamıştım çünkü. Meğerse dpf temizliğine başladığında fan açıyormuş. Çoğu zaman kısa mesafe yaptığım için hep yarıda kalıyordu temizlik araç stop etsemde fan çalışmaya devam ediyordu  geçen zamanım varken denk geldi bir 10 dk yolumu uzattım ve fanın durduğunu gördüm dpf temizlendi herhalde. Sizin araçtada katalizör normalden fazla  ısındığında fan vs açarak koruma sağlamıyor mu ? Benzinli araçlarda böyle katalizör sıkıntısı hiç duymamıştım acaba fazla mı hassasiyet gösteriyorsunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Onur Bulut yazdı:

Gaza bastığınız kesimde 1030 derece'ye çıksaydı ne olacaktı ? 

 

Katalizör eskimeye başlıyacak ömrü azalıcaktı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Vasfi Gişten yazdı:

Bu katalizör dediğimiz dpf benzeri bir şey mi oluyor ?

kat başka dpf başka, kat her arabada var, dpf lide de ayrıca kat ta var.  Dpf in çalışma sistemi gereği fan açar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Vasfi Gişten yazdı:

Bu katalizör dediğimiz dpf benzeri bir şey mi oluyor ? ben arabayı aldığımdan beri ara ara araç fan açıyordu anlam veremiyordum fiestada hiç fan açtığına şahit olmamıştım çünkü. Meğerse dpf temizliğine başladığında fan açıyormuş. Çoğu zaman kısa mesafe yaptığım için hep yarıda kalıyordu temizlik araç stop etsemde fan çalışmaya devam ediyordu  geçen zamanım varken denk geldi bir 10 dk yolumu uzattım ve fanın durduğunu gördüm dpf temizlendi herhalde. Sizin araçtada katalizör normalden fazla  ısındığında fan vs açarak koruma sağlamıyor mu ? Benzinli araçlarda böyle katalizör sıkıntısı hiç duymamıştım acaba fazla mı hassasiyet gösteriyorsunuz.

 

Hocam benim araba Euro6 B non-egr sınıfa giren nadir otomobillerden. Bende sizdeki gibi partikül re-jenerasyonu yok. 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Sen Neden takıldın ki katalizatör ısısına.

Senin kontrol edebileceğin yada etmen gereken bişey değil bu.
Bırak kendi haline


Diğer taraftan
Tempomat bir hypermilci donanımı değil.
Rampada hiç değil.
Isıya bağladın herşeyi. Bu doğru değil.

 

Abi gaz pedalı ayağımda lift kopuk . Öyle uzun süre gaz pedalına sabit basamıyorum. Bir zaman sonra sıkıntı veriyor. 

 

Benim araç lpg abi. Ayagını gazdan biraz çekince 200 derece düşüyor kat sıcaklığı. Ama ayni şekilde biraz gaza basınca 200 derece artıyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

araç cc de emme manifolduna ne kadar benzin ve hava gelmesi gerektiğini minimum hesaplar ve bu sayede yakıt da en minimum derecede yakar.. cc candır. Şahsen dün nazilli-Karamürsel arası 7 saatlik yolculuğumun nerden baksanız 6 saati cc ile geldim ve gerçekten büyük kolaylık.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Ben şehir içinde bile cc kullanıyorum 😁 vw de debriyaja basınca sabitleyici devreden çıkmıyor ayrıca + - 10 şeklindede ayarlama yapabiliyorsun yada küsuratlı bir hızda ise yine 10 un katlarına tamamlıyor diyelim 77 ile gidiyorsun - ye basarsam 70 + ya basarsam 80 yapıyor birde otomatik olsa gaz pedalını hiç kullanmazdım herhalde 🙃

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Vasfi Gişten yazdı:

Bu katalizör dediğimiz dpf benzeri bir şey mi oluyor ? ben arabayı aldığımdan beri ara ara araç fan açıyordu anlam veremiyordum fiestada hiç fan açtığına şahit olmamıştım çünkü. Meğerse dpf temizliğine başladığında fan açıyormuş. Çoğu zaman kısa mesafe yaptığım için hep yarıda kalıyordu temizlik araç stop etsemde fan çalışmaya devam ediyordu  geçen zamanım varken denk geldi bir 10 dk yolumu uzattım ve fanın durduğunu gördüm dpf temizlendi herhalde. Sizin araçtada katalizör normalden fazla  ısındığında fan vs açarak koruma sağlamıyor mu ? Benzinli araçlarda böyle katalizör sıkıntısı hiç duymamıştım acaba fazla mı hassasiyet gösteriyorsunuz.

Sürekli şehir içi kullanıyorsanız motoru zaman zaman bağırtın. 3-4. Vites 3000-4000 devir sürün 10 dk. Dpf denen şey emisyon değerlerini sağlamak için icat edildi. Tıkanması ile meşhur

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Zarar verecek olsa mühendis onu araca donanım olarak koymaz zaten. Bu arada konu başlığı biraz ters mi olmuş ne hız sabitleyicinin faydaları olsa mesela nasıl olur  😀

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Sen Neden takıldın ki katalizatör ısısına.

Senin kontrol edebileceğin yada etmen gereken bişey değil bu.
Bırak kendi haline


Diğer taraftan
Tempomat bir hypermilci donanımı değil.
Rampada hiç değil.
Isıya bağladın herşeyi. Bu doğru değil.

Hocam cruise control neden hypermilci değil dediniz?  Bu yazıdan ben fazla yaktığı anlamını çıkarıyorum. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ben şehir içinde bile cc kullanıyorum [emoji16] vw de debriyaja basınca sabitleyici devreden çıkmıyor


Debriyaj müşürün bozuktur Vasfi.
Debriyaja basınca standby’a geçmeli.
Aksi durumda hız düşünce motor devri yükselecek motor boştan yere gaz vermeye devam edecek.
Hocam cruise control neden hypermilci değil dediniz?  Bu yazıdan ben fazla yaktığı anlamını çıkarıyorum. 

Evet. Ben her aracımda denedim ve çoğu insan da denedi.
Bir tasarruf aracı değil. Konfor aracıdır hız sabitleyici.
Çok yaktırıyor.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Mehmet Ozyurek yazdı:

 


Debriyaj müşürün bozuktur Vasfi.
Debriyaja basınca standby’a geçmeli.
Aksi durumda hız düşünce motor devri yükselecek motor boştan yere gaz vermeye devam edecek.
 

 

Abi benim  Astra aracımda da durum böyle. Debriyaj basınca vites küçültme veya büyültme yapabiliyorum ve cc devre dışı kalmıyor. Fren pedalını az birşey temas etsem hemen devre dışı kalıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
Mehmet Ozyurek yazdı:

 


Debriyaj müşürün bozuktur Vasfi.
Debriyaja basınca standby’a geçmeli.
Aksi durumda hız düşünce motor devri yükselecek motor boştan yere gaz vermeye devam edecek.

 


Ama şöyle bir durum var cc de iken debriyaja basarsam araç kendi kendine gaz verip deviri yükseltmiyor bunu yokuş çıkarken yapıyorum mesela vites küçültüp debriyajı tam bıraktıktan sonra gaz vermeye devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Merhaba arkadaşlar, hız sabitleyici ile ilgili motora zarar verip vermediği benim de kafamda bir soru işareti. Hatta bunu uzun yıllar önce forumda konuşmuştuk. Benim kafama yatmayan durum şu; mesela ben cc ile 110’a sabitledim önüme rampa çıktı araç 110’la rampayı tırmanmaya çalışıyor gereğinden de fazla gaz vererek, aracım manuel 2015 dizel vw passat; debriyaja basınca cc devreden çıkmıyor, bir vites küçültüyorum bu durumda turboyu falan zorlamasın yüksek viteste gaz vererek diye. Ancak rampada vites düşürürken geçen sürede araç illa ki bir miktar yavaşlıyor ve debriyajdan ayağımı çekince 110’a gelebilmek için yine veriyor gazın gözüne 😃 Bana bu olay çok sağlıklı bi durummuş gibi gelmiyor. Cc olmadan normal bir kullanıcı ne yapar ? Mesela 110 ile sabit giderken ilerdeki rampayı görür ve hızını 120-125’e çıkarır, rampa sonuna tatlı-dengeli gaz oranıyla 110 ile çıkar. Sanki bu durum daha sağlıklı gibi geliyor bana 🙄 Sizler ne düşünüyorsunuz bu konuda ?

Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)

CC rampada ihtiyaç halinde öyle bir ivmelendiriyor ki aracı ben gazı manuel olarak kapatsam aynı şekilde tepki vermiyor araç. 

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Mustafa Kestel yazdı:

Merhaba arkadaşlar, hız sabitleyici ile ilgili motora zarar verip vermediği benim de kafamda bir soru işareti. Hatta bunu uzun yıllar önce forumda konuşmuştuk. Benim kafama yatmayan durum şu; mesela ben cc ile 110’a sabitledim önüme rampa çıktı araç 110’la rampayı tırmanmaya çalışıyor gereğinden de fazla gaz vererek, aracım manuel 2015 dizel vw passat; debriyaja basınca cc devreden çıkmıyor, bir vites küçültüyorum bu durumda turboyu falan zorlamasın yüksek viteste gaz vererek diye. Ancak rampada vites düşürürken geçen sürede araç illa ki bir miktar yavaşlıyor ve debriyajdan ayağımı çekince 110’a gelebilmek için yine veriyor gazın gözüne 😃 Bana bu olay çok sağlıklı bi durummuş gibi gelmiyor. Cc olmadan normal bir kullanıcı ne yapar ? Mesela 110 ile sabit giderken ilerdeki rampayı görür ve hızını 120-125’e çıkarır, rampa sonuna tatlı-dengeli gaz oranıyla 110 ile çıkar. Sanki bu durum daha sağlıklı gibi geliyor bana 🙄 Sizler ne düşünüyorsunuz bu konuda ?

Bu durumda bence rampayı görünce gaz pedalına basmak yerine 110 ile cc de gidilirken cc 125 çıkartılsa ve rampaya vurmaya başlayınca cc de yavaş yavaş Kuman’da edilerek 110 düşülse aynı duruma gelmez mi? 

Koray Demir yazdı:

CC ihtiyaç halinde öyle bir ivmelendiriyor ki aracı ben gazı manuel olarak kapatsam aynı şekilde tepki vermiyor araç. 

Aracı yeni aldığımda Kastamonu’dan gelirken 120 ye sabitlemiştim. Fiestamla girdiğim gibi vites küçültmeden çıkamadığım rampayı 120 ile girip 105 ile çıktım gayet memnun bırakmıştı tabi bir kere yaptım bu işlemi daha uzun yol geçmişim olmadı aracımla. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
Koray Demir yazdı:

CC ihtiyaç halinde öyle bir ivmelendiriyor ki aracı ben gazı manuel olarak kapatsam aynı şekilde tepki vermiyor araç. 

Haklısınız Koray Bey, tam olarak demek istediğim bu, cc aşırı seviyede gaz veriyor araca bence 🙄

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Mustafa Kestel yazdı:

Haklısınız Koray Bey, tam olarak demek istediğim bu, cc aşırı seviyede gaz veriyor araca bence 🙄

Cc de giderken anlık yakıt açık olduğunda normalden daha az gaz verdiğini gözlemlemiştim ben ama tekrar denemek lazım. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
Arif Aykın yazdı:

Bu durumda bence rampayı görünce gaz pedalına basmak yerine 110 ile cc de gidilirken cc 125 çıkartılsa ve rampaya vurmaya başlayınca cc de yavaş yavaş Kuman’da edilerek 110 düşülse aynı duruma gelmez mi? 

Aracı yeni aldığımda Kastamonu’dan gelirken 120 ye sabitlemiştim. Fiestamla girdiğim gibi vites küçültmeden çıkamadığım rampayı 120 ile girip 105 ile çıktım gayet memnun bırakmıştı tabi bir kere yaptım bu işlemi daha uzun yol geçmişim olmadı aracımla. 

Arif Bey dediğiniz şekilde denedim fakat tam olarak aynı duruma geldiğini düşünmüyorum, çünkü cc’de hızı bir tık düşürünce (özellikle rampadayken) araç baya hızlı düşüyor o hıza, yani örnek olarak normalde siz gazı tamamen kesmeden hafif azaltarak o hıza 3 saniyede düşerken cc de 120’den 110a düşürüyorsunuz araç gazı tamamen kesiveriyor ve 1 saniyede 110’a düşüyor sonra da yine aşırı gaz vererek 110’u sabitlemeye çalışıyor. Çok takıntılı düşünüyorum sanırım 😃

Arif Aykın yazdı:

Cc de giderken anlık yakıt açık olduğunda normalden daha az gaz verdiğini gözlemlemiştim ben ama tekrar denemek lazım. 

Size katılıyorum, rampa haricinde kesinlikle cc daha az ve dengeli gazla seyrediyor ama rampada işler bozuluyor 😃

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Mustafa Kestel yazdı:

Arif Bey dediğiniz şekilde denedim fakat tam olarak aynı duruma geldiğini düşünmüyorum, çünkü cc’de hızı bir tık düşürünce (özellikle rampadayken) araç baya hızlı düşüyor o hıza, yani örnek olarak normalde siz gazı tamamen kesmeden hafif azaltarak o hıza 3 saniyede düşerken cc de 120’den 110a düşürüyorsunuz araç gazı tamamen kesiveriyor ve 1 saniyede 110’a düşüyor sonra da yine aşırı gaz vererek 110’u sabitlemeye çalışıyor. Çok takıntılı düşünüyorum sanırım 😃

Aracınızda + - oranları nedir. Benim belki bundan dolayı başarılı olmuştur. Benim aracımda +2 -2 olarak yapabiliyorum yani 120 ile girdiğimde hızım azaldıkça 118 116 gibi düşebiliyorum 

Mustafa Kestel yazdı:

 

Size katılıyorum, rampa haricinde kesinlikle cc daha az ve dengeli gazla seyrediyor ama rampada işler bozuluyor 😃

Bence rampa da da daha az yakıt harcıyor 5 ile çıkmaya başladığınızda gaz pedalı ile giderken anlık tüketimle cc de ki anlık tüketime bakınız ve aynı hızlarda olmasına dikkat edin lütfen.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Arif Aykın yazdı:

Cc de giderken anlık yakıt açık olduğunda normalden daha az gaz verdiğini gözlemlemiştim ben ama tekrar denemek lazım. 

Aynen öyle. Yol %3-4 eğimden fazla değilse hız sabitleyici açıkken tüm gücü kendi ayarlayıp minimal değere çekiyor. Eğim fazlaysa hızı 80-90’a düşürüp vitesi manuele alınca yine tasarruflu oluyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Saate 75 km hızla giden arabanın gazı rampada nekadar açılırki. :)

ben bu harika ve teknik kokan videomda inanılmaz başarılı çalıştığı için hız sabitkeyicime teşekkur ediyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
Arif Aykın yazdı:

Aracınızda + - oranları nedir. Benim belki bundan dolayı başarılı olmuştur. Benim aracımda +2 -2 olarak yapabiliyorum yani 120 ile girdiğimde hızım azaldıkça 118 116 gibi düşebiliyorum 

+ - oranları 10’un katları şeklinde 10 artırıp 10 azaltma şeklinde, mesela 77’ye sabitse + ya basınca 80, - ye basınca 70; sonrasında 10’un katları şeklinde devam ediyor; bunun dışında yukarı-aşağı oklarla 1’er kilometre artırıp azaltılabiliyor. Aslında dediğiniz gibi şunu denemek lazım o zaman, aşağı oka basarak birer birer düşürülebilir sabitlenen hız, ama işte ne bileyim fren fonksiyonlu cc olmasa bile istediğinizden daha hızlı yavaşlıyor gibi geliyor bana bu durumda bile, belki de psikolojik olabilir 🙄

Arif Aykın yazdı:

Aracınızda + - oranları nedir. Benim belki bundan dolayı başarılı olmuştur. Benim aracımda +2 -2 olarak yapabiliyorum yani 120 ile girdiğimde hızım azaldıkça 118 116 gibi düşebiliyorum 

Bence rampa da da daha az yakıt harcıyor 5 ile çıkmaya başladığınızda gaz pedalı ile giderken anlık tüketimle cc de ki anlık tüketime bakınız ve aynı hızlarda olmasına dikkat edin lütfen.

Bunu denemedim deneyeceğim Arif Bey 👍😃

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

Saate 75 km hızla giden arabanın gazı rampada nekadar açılırki. :)

ben bu harika ve teknik kokan videomda inanılmaz başarılı çalıştığı için hız sabitkeyicime teşekkur ediyorum. 

Sadece atmosferik benzinli bir motor olarak düşünmeyin. 😊

Mustafa Kestel yazdı:

Haklısınız Koray Bey, tam olarak demek istediğim bu, cc aşırı seviyede gaz veriyor araca bence 🙄

Muhtemelen hızı sabit tutmak için yapıyor. Rampada (tırmanış) külliyen zarar düz yolda ideal bence hız sabitleyici.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
Mehmet Ozyurek yazdı:

 


Debriyaj müşürün bozuktur Vasfi.
Debriyaja basınca standby’a geçmeli.
Aksi durumda hız düşünce motor devri yükselecek motor boştan yere gaz vermeye devam edecek.

 


Mehmet abi müşürde sıkıntı yok sanırım çünkü vitesi yerinden çıkarmadan sadece debriyaja basarak bu videoyu senin için çektim. Debriyaja basınca mevcut viteside yazmıyor.

 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...