İçeriğe Yönlendir

Polo 2001 Direksiyon Pompa Sesi


Egehan Dorum

Recommended Posts

Egehan Dorum

Herkese merhaba. VW Polo 2001 model aracımın direksiyon hidrolik sıvısını bugün kendim değiştirdim. Değişim işleminden sonra araba durur vaziyette iken direksiyonu çevirmek istediğimde pompanın ses ve titreşim yaptığını fark ettim. Hidroliği değiştirmeden önce böyle bir derdim yoktu, pompa gayet sessizdi ve güzel çalışıyordu.

Yaptığım işlemi aşağıya yazıyorum, sizce bu soruna ne sebep olabilir ve nasıl düzelir, kendiliğinden geçer mi, yorum yapabilirseniz sevinirim..

 

Değişim işlemi:

 

1- Arabayı stop ettim,

2- Aracın önünden iki yandan kriko ile ön tekerlekleri havaya kaldırdım,

3- Hidrolik sıvısı geri dönüş hortumunun direksiyon pompasına bağlanan ucunu çıkardım,

4- Hidrolik yere boşalmaya başladı, iyice bekledim,

5- Direksiyonu 2 kez tam sağ tam sol yaptım, daha fazla sıvı aktı,

6- Hortumu yerine takıp kelepçesini taktım, kontrol ettim,

7- Yeni hidrolik sıvısını boş olan rezervuara ekledim,

8- Bir kişi rezervuara bakarken ben de arabayı çalıştırdım, rezervuardaki sıvı hemen azaldı ve bitmeden motoru 4-5 saniye içinde kapattım,

9- Yeniden hidrolik ekledim,

10- Yukarıdaki işlemi tekrarladım, yine arabayı çalıştırıp hidroliği emdirdim ve azalan sıvıyı tamamladım, rezervuarda köpüklenme ve baloncuk oluştu,

11- Toplam 4 kez arabayı çalıştırıp 5 saniye sonra kapattım, hidrolik seviyesi hiç bir zaman sıfıra inmedi, daima azaldı ve ben ekleme yaptım, en sonunda baloncuklar ve köpükler de gitti,

12- 5.çalıştırmamda arabayı stop etmedim, direksiyonu yavaş yavaş sağa ve sola çevirmeye başladım, hidrolik azaldıkça yerine ekleme yaptım,

13- 3-4 kez direksiyonu tam sağ tam sol yaptım, hidroliğin sisteme iyice nüfuz etmesini sağlamaya çalıştım,

14- Motoru stop edip krikoyu indirdim, arabayla bir test sürüşüne çıktım,

15- Test sürüşünde direksiyonu sağ sol yaptım bir sorun sezmedim fakat araba dururken sağa ve sola çevirirken pompanın hem ses yaptığını hem de sanki zorlandığını fark ettim, pedallara ve direksiyona da garip bi titreşim veriyordu. Özellikle sağa çevirirken daha fazla zorlanıyor ve daha çok ses yapıyor gibiydi, "vınnn" tarzı bir ses, daha önceden yoktu bu.

16- Toplamda 7-8 km yol gittim ve arabayı eve getirerek park ettim.

17- Hidrolik seviyesini kontrol ettim MAX çizgisinin tam oradaydı, olması gerektiği yerdeydi.

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Herkese merhaba. VW Polo 2001 model aracımın direksiyon hidrolik sıvısını bugün kendim değiştirdim. Değişim işleminden sonra araba durur vaziyette iken direksiyonu çevirmek istediğimde pompanın ses ve titreşim yaptığını fark ettim. Hidroliği değiştirmeden önce böyle bir derdim yoktu, pompa gayet sessizdi ve güzel çalışıyordu.
Yaptığım işlemi aşağıya yazıyorum, sizce bu soruna ne sebep olabilir ve nasıl düzelir, kendiliğinden geçer mi, yorum yapabilirseniz sevinirim..
 
Değişim işlemi:
 
1- Arabayı stop ettim,
2- Aracın önünden iki yandan kriko ile ön tekerlekleri havaya kaldırdım,
3- Hidrolik sıvısı geri dönüş hortumunun direksiyon pompasına bağlanan ucunu çıkardım,
4- Hidrolik yere boşalmaya başladı, iyice bekledim,
5- Direksiyonu 2 kez tam sağ tam sol yaptım, daha fazla sıvı aktı,
6- Hortumu yerine takıp kelepçesini taktım, kontrol ettim,
7- Yeni hidrolik sıvısını boş olan rezervuara ekledim,
8- Bir kişi rezervuara bakarken ben de arabayı çalıştırdım, rezervuardaki sıvı hemen azaldı ve bitmeden motoru 4-5 saniye içinde kapattım,
9- Yeniden hidrolik ekledim,
10- Yukarıdaki işlemi tekrarladım, yine arabayı çalıştırıp hidroliği emdirdim ve azalan sıvıyı tamamladım, rezervuarda köpüklenme ve baloncuk oluştu,
11- Toplam 4 kez arabayı çalıştırıp 5 saniye sonra kapattım, hidrolik seviyesi hiç bir zaman sıfıra inmedi, daima azaldı ve ben ekleme yaptım, en sonunda baloncuklar ve köpükler de gitti,
12- 5.çalıştırmamda arabayı stop etmedim, direksiyonu yavaş yavaş sağa ve sola çevirmeye başladım, hidrolik azaldıkça yerine ekleme yaptım,
13- 3-4 kez direksiyonu tam sağ tam sol yaptım, hidroliğin sisteme iyice nüfuz etmesini sağlamaya çalıştım,
14- Motoru stop edip krikoyu indirdim, arabayla bir test sürüşüne çıktım,
15- Test sürüşünde direksiyonu sağ sol yaptım bir sorun sezmedim fakat araba dururken sağa ve sola çevirirken pompanın hem ses yaptığını hem de sanki zorlandığını fark ettim, pedallara ve direksiyona da garip bi titreşim veriyordu. Özellikle sağa çevirirken daha fazla zorlanıyor ve daha çok ses yapıyor gibiydi, "vınnn" tarzı bir ses, daha önceden yoktu bu.
16- Toplamda 7-8 km yol gittim ve arabayı eve getirerek park ettim.
17- Hidrolik seviyesini kontrol ettim MAX çizgisinin tam oradaydı, olması gerektiği yerdeydi.
Keşke yere değil de bir kaba boşalsaydınız 1 5 lt su sise gibi. Zamanla ses kesilir olması bu iş için katkılar var ondan alır eklersiniz.
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Hangi yağı kullandınız? vw grubu yeşil direksiyon yağı kullanıyor bildiğim kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Egehan Dorum
Levent Güzelkalp yazdı:
Egehan Dorum yazdı:
Herkese merhaba. VW Polo 2001 model aracımın direksiyon hidrolik sıvısını bugün kendim değiştirdim. Değişim işleminden sonra araba durur vaziyette iken direksiyonu çevirmek istediğimde pompanın ses ve titreşim yaptığını fark ettim. Hidroliği değiştirmeden önce böyle bir derdim yoktu, pompa gayet sessizdi ve güzel çalışıyordu.
Yaptığım işlemi aşağıya yazıyorum, sizce bu soruna ne sebep olabilir ve nasıl düzelir, kendiliğinden geçer mi, yorum yapabilirseniz sevinirim..
 
Değişim işlemi:
 
1- Arabayı stop ettim,
2- Aracın önünden iki yandan kriko ile ön tekerlekleri havaya kaldırdım,
3- Hidrolik sıvısı geri dönüş hortumunun direksiyon pompasına bağlanan ucunu çıkardım,
4- Hidrolik yere boşalmaya başladı, iyice bekledim,
5- Direksiyonu 2 kez tam sağ tam sol yaptım, daha fazla sıvı aktı,
6- Hortumu yerine takıp kelepçesini taktım, kontrol ettim,
7- Yeni hidrolik sıvısını boş olan rezervuara ekledim,
8- Bir kişi rezervuara bakarken ben de arabayı çalıştırdım, rezervuardaki sıvı hemen azaldı ve bitmeden motoru 4-5 saniye içinde kapattım,
9- Yeniden hidrolik ekledim,
10- Yukarıdaki işlemi tekrarladım, yine arabayı çalıştırıp hidroliği emdirdim ve azalan sıvıyı tamamladım, rezervuarda köpüklenme ve baloncuk oluştu,
11- Toplam 4 kez arabayı çalıştırıp 5 saniye sonra kapattım, hidrolik seviyesi hiç bir zaman sıfıra inmedi, daima azaldı ve ben ekleme yaptım, en sonunda baloncuklar ve köpükler de gitti,
12- 5.çalıştırmamda arabayı stop etmedim, direksiyonu yavaş yavaş sağa ve sola çevirmeye başladım, hidrolik azaldıkça yerine ekleme yaptım,
13- 3-4 kez direksiyonu tam sağ tam sol yaptım, hidroliğin sisteme iyice nüfuz etmesini sağlamaya çalıştım,
14- Motoru stop edip krikoyu indirdim, arabayla bir test sürüşüne çıktım,
15- Test sürüşünde direksiyonu sağ sol yaptım bir sorun sezmedim fakat araba dururken sağa ve sola çevirirken pompanın hem ses yaptığını hem de sanki zorlandığını fark ettim, pedallara ve direksiyona da garip bi titreşim veriyordu. Özellikle sağa çevirirken daha fazla zorlanıyor ve daha çok ses yapıyor gibiydi, "vınnn" tarzı bir ses, daha önceden yoktu bu.
16- Toplamda 7-8 km yol gittim ve arabayı eve getirerek park ettim.
17- Hidrolik seviyesini kontrol ettim MAX çizgisinin tam oradaydı, olması gerektiği yerdeydi.

Keşke yere değil de bir kaba boşalsaydınız 1 5 lt su sise gibi. Zamanla ses kesilir olması bu iş için katkılar var ondan alır eklersiniz.

“Yer”den kastım 5 litrelik su bidonuydu zaten. Onu kestim oraya bosaldi hidrolik. Bu arada problem duzeldi. Araba otoparkta 1 gece yatinca kendine geldi, bugun bi test surusu yaptim ses falan yoktu. Heralde sistemdeki hava disari cikti. Su an tertemiz sorunsuz. 

 

 

 

Köksal Yılmaz yazdı:

Hangi yağı kullandınız? vw grubu yeşil direksiyon yağı kullanıyor bildiğim kadarıyla.

Evet ben de yesil olani kullandim. Febi marka yesil hidrolik sivisini kullandim, 600ml kadar kullanmisimdir.

Bu arada problem duzeldi. Yukariya yazdim :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Değişim öncesi ile bir fark var mı? 

Yorum bağlantısı
Egehan Dorum
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Değişim öncesi ile bir fark var mı? 

Mükemmel bir fark hissedemedim. Belki bi tık yumuşamış ve yenilenmiştir, ama çok bir şey fark etmedi. Evet direksiyon biraz daha tatlı oldu ama önceden de sert bir direksiyonum yoktu zaten.

 

Belli ki önceki eski hidroliğim de görevini yerine getiriyormuş, ben şu an ekstradan temizlik işlemi olarak değiştirmiş oldum.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Ben de 2001 astra aracımda değişim planlıyorum yeşil febi ile, önereceğiniz bir durum var mıdır özellikle şuraya dikkat et gibisinden

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

eski hidrolikler zamanla ağırlaşır, daha az akıcı ama boşlukları da daha doldurucu olurlar, yeni yağ girince ses vs. başlayabilir, bu yeni yağ sisteme birşey yaptı demek değildir, sadece eski yağın örttüğü muhtemel pompa kanadı arası boşluk kaynaklı sesi duyuyyorsunuz

aynısı debriyaj değişim sonrası şanzımana yeni yağ ilavesi ile de olur

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

Elimde 1 litre febi 21647 var. Bu hafta bakım esnasında onu da aradan çıkaracağım. Sizin mesajı okuyunca az daha vazgececektim [emoji3]
Bakalım benim w204'un kronik direksiyon ağırlığı geçecek mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile direksiyon da ağırlık var ise önce güzel! iyi çalışan! bir rotçuda ön düzen ayarı yaptırılır. bozukluk kaçıkçlık var ise ağırlaşır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil Gümüş
vesile ile direksiyon da ağırlık var ise önce güzel! iyi çalışan! bir rotçuda ön düzen ayarı yaptırılır. bozukluk kaçıkçlık var ise ağırlaşır
O şekil rotcu kalmis mıdır? [emoji3]
Önce yağı degiseyim düzelmezse kışlıkları sökerken rota sokarım.
Mb forumda yağı değişince pamuk gibi oldu diyen biri vardı.
Yorum bağlantısı
Egehan Dorum
Köksal Yılmaz yazdı:

Ben de 2001 astra aracımda değişim planlıyorum yeşil febi ile, önereceğiniz bir durum var mıdır özellikle şuraya dikkat et gibisinden

Elbette dikkat edilmesi gereken noktalar var, ben de hatta kendim yaparken öğrendim birazını da.

Bu benim ilk hidrolik değişimi deneyimim oldu. Hem kendim yapmayı severim, hem de araştırmayı. O sebeple bu işe giriştim ve girişirken püf noktaları araştırdım. Belki yukarıda yazmışımdır ama işlemi yaparken dikkat gerektiren noktaları ben yine yazayım, sizin de aklınızda olsun:

 

- Arabayı park ettiğinizde direksiyon düz şekilde dursun, el freni kesinlikle çekili olsun.

- Arabayı krikoya kaldırdığınızda mutlaka ekstra destekleyici bir takoz falan da kullanın.

- Sökeceğiniz hortumun "geri dönüş hortumu" olduğundan kesinlikle emin olun. Birisi geri dönüş, diğeri ise yüksek basınç hortumu. Yüksek basınç hortumunu sökerseniz işler kötüye gider. YouTube'da önce video araştırması yapın, eminim bu arabada bu işlemi yapan birileri daha önce mutlaka vardır. Ayrıca; geri dönüş hortumu basınç hortumuna nazaran daha kolay çıkarılabilecek yapıdadır, sadece bi kelepçe tutar onu. Ama yüksek basınç hortumunu çelik destekler tutar, oradan anlarsınız ekstradan.

- Hortumu çıkardıktan sonra daha fazla hidrolik sıvısını direksiyonu sağa sola çevirerek boşaltırken direksiyona sert davranmayın. Orta hızda yapın bu işlemi, en sona gelince hemen diğer yöne çevirin. Direksiyonla işiniz bitince yine tam orta noktada bırakın.

- Yeni hidroliği rezervuara koyduktan sonra marşa basmadan evvel, önceden söktüğünüz hortumun oraları bi kontrol edin ki kaçak olmadığına emin olun.

- Yeni hidrolikten sonra ilk marşta, birisi daima rezervuara bakıyor olsun, içindeki sıvı hiçbir zaman bitmemeli. Rezervuarda sıvı biterse sistem hava yapabilir, sorun çıkar. O yüzden daima takviye gerekebilir, rezervuarın başında bi kişi dursun.

- Yeni hidrolik sonrası marşa bastığınızda bi kulağınız da direksiyon pompasında olsun, herhangi bir kötü ses gelmemesi gerek .Eğer ses geliyorsa motoru kapatıp sıvı seviyesine tekrar bir bakın, iyice kontrol edin.

- Her marş işleminden sonra söktüğünüz hortumun oraları yeniden ve yeniden kontrol edin, herhangi bir kaçak olmadığından daima emin olun.

- Hidrolik değişim işlemi tamamen bittikten sonra arabaya fazla yüklenmeyin, benim yaptığım gibi 1 gece bırakın kendi kalsın, içerideki havayı dışarı da atsın.

- İşlemden sonraki 10 gün boyunca hidrolik seviyenizi daima kontrol edin. Yeni hidrolik sıvısı hem temizleyici hem de havayı dışarı atıcı durumda olacağı için sıvının eksilmesi görülebilir. Eksildikçe yerine yenisini ekleyin, yani bagajda daima bi 200-300mL fazladan hidrolik sıvınız bulunsun.

 

 

 

Benim naçizane tavsiyelerim bunlar :) Kendim bu işi ilk seferde başarabildiğim için mutlu ve gururluyum :) Eminim siz de yapabilirsiniz :) Şimdi sıradaki işim fren hidroliğimi değiştirmek, onu da şu anda araştırıyorum.

Halil Gümüş yazdı:

O şekil rotcu kalmis mıdır? emoji3.png
Önce yağı degiseyim düzelmezse kışlıkları sökerken rota sokarım.
Mb forumda yağı değişince pamuk gibi oldu diyen biri vardı.

Eğer elinizde halihazırda uygun hidrolik sıvısı varsa, ki anladığım kadarıyla var, değişim işlemini deneyebilirsiniz :) Eğer şu anki sıvınız miladını doldurmuşsa eminim bir fark hissedeceksinizdir..

Ama eğer sorun sıvı değilse, cidden iyi bir rot ustasına gidip tüm ayarlarınızı bir gözden geçirin. Bu konuda çok etkili olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Eğer elinizde halihazırda uygun hidrolik sıvısı varsa, ki anladığım kadarıyla var, değişim işlemini deneyebilirsiniz [emoji4] Eğer şu anki sıvınız miladını doldurmuşsa eminim bir fark hissedeceksinizdir..

Ama eğer sorun sıvı değilse, cidden iyi bir rot ustasına gidip tüm ayarlarınızı bir gözden geçirin. Bu konuda çok etkili olur.

 

Sağol Egehan , youtube'da chris Fix sevdiğim kanallardan ilgini çekeceğine eminim. Hemen hemen aynı yoldan gidiyoruz gibi görünüyor default_smile.png

 

Yorum bağlantısı
Egehan Dorum
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Sağol Egehan , youtube'da chris Fix sevdiğim kanallardan ilgini çekeceğine eminim. Hemen hemen aynı yoldan gidiyoruz gibi görünüyor default_smile.png

 

Bahsettiğiniz kanalı biliyorum, ben de oradan çok bilgi edindim, bu direksiyon hidrolik konusu için de oraya göz atmıştım :)

Umarım sizin de işleminiz başarılı sonuçlanır, tavsiye için teşekkürler bu arada :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...