İçeriğe Yönlendir

Dizel Aracıma Lpg Takmak İstiyorum.


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Ebrar Tüfek

Yurtdışında bir çok arabaya uygulanıyor, aşşağıya 2 tane video linki bırakıyorum, multijet ducato'ya bile takmışlar. Bende 2.5 tdi aracıma lpg taktırmak istiyorum, forumun bu konu hakkındaki yorumlarını almak isterim. Cng sistemi ciddi pahalı ve doğalgaz satışı malesef samsunda yok. Lpg'nin dizel motora verdiği zarar, benzinli arabaya verdiği zarar ile aynımıdır ?

İnternetten birkaç alıntı yapacağım, lütfen okuyun.

 

Dizel Araca LPG Taktırmak Mantıklı mı?

Dizel araca LPG taktırmak mantıklı, yakıtta %30’a kadar tasarruf sağlayabiliyorsunuz. Buna ek olarak dizel araçlarda yakıtın yüzde 70-80'inin yandığını, diğer geri kalan kötü atığın atmosfere atıldığını söylemek gerekir. LPG taktırınca ise atılan bu atıkları değerlendirerek çalıştığını, bu yüzden çevre dostu bir sistem olduğuna dikkat çekti.

Hem tasarruf yapmak hem de çevre dostu araç kullanmak istiyorsanız dizel araca LPG taktırmak avantajlı olacaktır.

 

İzmir'in Bornova ilçesinde Necati İlkgül dizel araçlara LPG takıyor. Firma yetkilisi Necati İlkgül, "Dizel araçlara 4 yıldır LPG takıyoruz. Bunu duyanlar başta çok şaşırıyorlar. Karma sistemde araç hem gaz hem de mazot yakıyor. LPG'de yüzde 20, CNG'de yüzde 25, LNG'de yüzde 30 tasarruf sağlanıyor. Jeneratörlere bile gaz sistemi takıyoruz. Aydın'daki Kipaş Holding'in jeneratörlerine ve delme aparatlarına LNG montajı yaptık. Çok da memnun kaldılar. Bu firma elektrik olmaya dağlık arazide jeotermik sondaj yapıyor. Jeneratörler ve delme aparatları elektrikle çalışıyor. LNG montajının ardından firma yüzde 66 tasarruf sağladı. Delme aparatlarına ve jeneratörlerine LNG dönüşümü yapan başka bir firma yok. Türkiye'de ilk ve tek" dedi. Almanya'dan 8 yıl önce İzmir'e kesin dönüş yaptığını anlatan İlkgül, "Işıkkent Geri Kazanımcılar Sitesi'nde faaliyet gösteriyoruz. Dizel yakıt kullanan ağır vasıtalarda dönüşüm yaptığımızda 90 bin kilometrede, hafif ticari araçlarda ortalama 30 bin kilometre geçtikten sonra maliyet karşılanıyor. Binek araçlarda ise 10 bin kilometrede geçtikten sonra maliyeti karşılanmış oluyor. Araçlara 80 litreden 250 litreye kadar gaz tankı bağlayabiliyoruz. Ancak çok büyük tank takmak araca fazla yük getirdiği için yakıt sarfiyatını arttırabiliyor. Bu nedenle çok büyük tank önermiyoruz" diye konuştu. 2015 yılında İstanbul'da düzenlenen Gas Turkey Fuarı'na katıldıklarını aktaran İlkgül, "Fuara gaz sistemi montajı yapılan bir tırla katıldık. Orada bile görenler gözlerine inanamadı. Bazıları, 'Olamaz böyle bir şey. Gaz sistemi montajı mazotlu bir tıra yapılamaz' dedi. İnsanlar hala dizel araçlara gaz sistemi takılabileceğine ihtimal vermiyor. Ama biz bu işi yıllardan beri yapıyoruz. Her geçen gün yaygınlaşıyor. Bugüne kadar Avrupa'da yaptıklarımızla birlikte toplam 1000 araca otogaz sistemi montajı yaptık. Firmamızın ağını genişleteceğiz. İstanbul, Ankara, Antalya ve Doğu Anadolu Bölgesi'nde yeni bayilikler kurmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Amaç nedir? tasarruf %20 diyor? tasarruf için mi? daha çevreci olmak için mi?

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Furkan Avcı yazdı:

Amaç nedir? tasarruf %20 diyor? tasarruf için mi? daha çevreci olmak için mi?

 

Tasarruf ve menzil artışı için. Çevreci olmak için dersem yalan söylemiş olurum, yazılım yaptırmıştım. 

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Tasarruf ve menzil artışı için. Çevreci olmak için dersem yalan söylemiş olurum, yazılım yaptırmıştım. 

benim fikrim kendini uzun sürede amorti edeceği için (%20 tasarruf diyor gerçekte %10-15 olabilir sanırım) değmez yönünde

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Oluru olmazı geçtim %20 tasarrufla binek araçta 10000 kmde masrafını çıkarttığını söylüyor. 
 

Benzinli araçta %30 tasarrufla dahi 20-30000 den önce masrafı çıkmaz. Ki benzinli kitlet ucuz ve rekabet çok fazla. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Furkan Avcı yazdı:

benim fikrim kendini uzun sürede amorti edeceği için (%20 tasarruf diyor gerçekte %10-15 olabilir sanırım) değmez yönünde

 

Senelik 22 bin km yol yapıyorum. 100 kilometrede 13 litre yakıyor, hadi şehir dışı ile ortalasam 11 litre eder.  22.000÷100×11=2420 litre mazot yıllık.  Litresini 6 dan alsam( şuan daha düşük ama önceden yüksekti sonradan da yükselecek) 14.520 tl yapar yıllık yakıt tüketimi. Sizce gerçektem değmez mi ? %15 tasarruf etse yılda 2.178 tl para yapar ki bu benim için iyi sayı.

Ali Darbaz yazdı:

Covit 19 evde seni çok sıktı sanırım.. 

 

 

Avizeyi hareket ederken görmem dışında herhangi bir sorun yok.

Ü.Emre Kartal yazdı:

Oluru olmazı geçtim %20 tasarrufla binek araçta 10000 kmde masrafını çıkarttığını söylüyor. 
 

Benzinli araçta %30 tasarrufla dahi 20-30000 den önce masrafı çıkmaz. Ki benzinli kitlet ucuz ve rekabet çok fazla. 

 

20 30 bin benim 1.5 yıllık kilometrem.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Lpg tasarrufu cepten çıkan daha az para. Araç daha az yaksa keşke. İmalat maliyeti ne olacak ne kadar zamanda amorti edecek?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Sana hız sabitleyici lazım. 

Hızı sabiteyip salınca pisikolojik olarak kurulu ayarı bozmuyorsun. %17 tassaruf yapıyom ben i10da. 

 

Arabanı yuzde 8 eğimde 6 ncı vitesde salarsın. Hızlanmayı kestiği son noktayı bulursun. Sabitleyiciyi aktif edip o hıza kitlenirsin. 

 

Arabanın ön yüz alanı, rüzgar direnci ve motorun rahat ettiği yer orasıdır. 

 

Ayten 80 yapıyor mesela. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Taktıran olduğuna göre ruhsat alınabiliyor. 10 numara yağ yakmayı göze almış otobüs, tırcıların dizel motora lpg konusunu atlamış olması çok olası değil. Etrafta lpg’li tır otobüs gördük mü? Cng olsa tamam derim ama onu da kısıtlı yerlerden doldurabiliyorsunuz. 600bar basınç var cng tankında bu arada. Sonradan takılma sistemlerin çok iyi olması lazım

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke

Rusya'da çok örneği var, Master'a takılmış versiyonunun bir örneği vardı. Ama hep LPG ile çalışan bir sistem değil, sadece otoban sürüşlerinde bir switch ile devreye alınıyor LPG sistemi. Sürekli çalışabilen LPG nasıl oluyormuş acaba dizelde.

Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

Çevre faktörü düşünülmüyor ise EGR'yi kapattırın, DPF'nizi söktürün, Lastiklerinizi olması gerekenden %3-5 daha fazla şişirin. %5-7 arası yakıt tasarrufu sağlarsınız.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yılda milyon km yapan 30lt/100 km yakan tır larda lng kitleri vardır

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

birtane vx80 4.2 dizel landcruiserde görmüştüm, LPG açıldığı zaman dizelin titreşimi ve sesi inanılmaz şekilde azalıyordu. ancak modern ve yüksek performanslı bir dizelde ne fark yaratır bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Dogan Arsiray yazdı:

birtane vx80 4.2 dizel landcruiserde görmüştüm, LPG açıldığı zaman dizelin titreşimi ve sesi inanılmaz şekilde azalıyordu. ancak modern ve yüksek performanslı bir dizelde ne fark yaratır bilmiyorum.

2.2 land motoru da fren balata spreyi ile tsi kadar sessizleşiyor denendi.. üstelik deodorant kullanlırsa egzos çıkışı da güzel oluyor

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Çağlar Bayur yazdı:

2.2 land motoru da fren balata spreyi ile tsi kadar sessizleşiyor denendi.. üstelik deodorant kullanlırsa egzos çıkışı da güzel oluyor

İşin sonunda sessizlik motorla kalıyor mu 😀

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Servet Aydın yazdı:

Lpg tasarrufu cepten çıkan daha az para. Araç daha az yaksa keşke. İmalat maliyeti ne olacak ne kadar zamanda amorti edecek?

 

3 yıl gibi bir süre içerisinde amorti ediyor şuanki fiyatlara göre.

Tufan Caliskan yazdı:

Çevre faktörü düşünülmüyor ise EGR'yi kapattırın, DPF'nizi söktürün, Lastiklerinizi olması gerekenden %3-5 daha fazla şişirin. %5-7 arası yakıt tasarrufu sağlarsınız.

 

Egr kapalı, dpf yok katalizör var. 

Çağlar Bayur yazdı:

yılda milyon km yapan 30lt/100 km yakan tır larda lng kitleri vardır

 

Lng satışı petrol istasyonlarında yok malesef.

Dogan Arsiray yazdı:

birtane vx80 4.2 dizel landcruiserde görmüştüm, LPG açıldığı zaman dizelin titreşimi ve sesi inanılmaz şekilde azalıyordu. ancak modern ve yüksek performanslı bir dizelde ne fark yaratır bilmiyorum.

 

2004 model araba bendeki, modern birşeyi yok :)

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ebrar Tüfek yazdı:

 

3 yıl gibi bir süre içerisinde amorti ediyor şuanki fiyatlara göre.

 

Egr kapalı, dpf yok katalizör var. 

 

Lng satışı petrol istasyonlarında yok malesef.

 

2004 model araba bendeki, modern birşeyi yok :)

motoru modern dizel işte?
PD motor değilmi o. yüksek basınç mevcut.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Dogan Arsiray yazdı:

motoru modern dizel işte?
PD motor değilmi o. yüksek basınç mevcut.

 

Günümüz teknolojisi ile kıyaslamıştım ben. Evet pd motor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selçuk Bakış yazdı:

İşin sonunda sessizlik motorla kalıyor mu 😀

o kısmı şeetmeyilim, okynausta fırtına vardı deselerdi bugün amerika , at binen kızılderilirin olurdu

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
2.2 land motoru da fren balata spreyi ile tsi kadar sessizleşiyor denendi.. üstelik deodorant kullanlırsa egzos çıkışı da güzel oluyor

Axe mükemmel sonuç veriyor mesela
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Küçük çocukken sanayide dükkanda oturuyordum bitane jagler deodorant vardı can sıkıntısından arabanın hava filtresine sıkıp koşa koşa arkaya geçip egzozu koklamıştım parfüm kokuyormu diye. 

Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
Ebrar Tüfek yazdı:

Yurtdışında bir çok arabaya uygulanıyor, aşşağıya 2 tane video linki bırakıyorum, multijet ducato'ya bile takmışlar. Bende 2.5 tdi aracıma lpg taktırmak istiyorum, forumun bu konu hakkındaki yorumlarını almak isterim. Cng sistemi ciddi pahalı ve doğalgaz satışı malesef samsunda yok. Lpg'nin dizel motora verdiği zarar, benzinli arabaya verdiği zarar ile aynımıdır ?

Lpg Türkiye den önce bir çok ülke de kullanılıyor olmasına rağmen, bizim ustaların benzinli motorlarda Lpg kullanımı konusunda uzmanlaşmaları 15 yıl kadar sürdü. 3-5 sene öncesine kadar çözülemeyen Lpg kaynaklı sorunlar, arızalar görüyor, duyuyor, okuyorduk. Benimde başıma gelmiş ve bu sitede zamanında paylaşmıştım (ford clup tr iken). Her ne kadar bazı turbo benzinlilere Lpg uygulanıyor olsa bile, Dizel+Lpg işi çok yeni bir mecra. İlklerden biri olmak ister misin? Önce buna karar ver? Ustalara sorsan yaparız, ederiz, ayarlarız vs. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Bülent Tarakçı yazdı:

Lpg Türkiye den önce bir çok ülke de kullanılıyor olmasına rağmen, bizim ustaların benzinli motorlarda Lpg kullanımı konusunda uzmanlaşmaları 15 yıl kadar sürdü. 3-5 sene öncesine kadar çözülemeyen Lpg kaynaklı sorunlar, arızalar görüyor, duyuyor, okuyorduk. Benimde başıma gelmiş ve bu sitede zamanında paylaşmıştım (ford clup tr iken). Her ne kadar bazı turbo benzinlilere Lpg uygulanıyor olsa bile, Dizel+Lpg işi çok yeni bir mecra. İlklerden biri olmak ister misin? Önce buna karar ver? Ustalara sorsan yaparız, ederiz, ayarlarız vs. 

 

Düşündüğüm şeylerden biriside bu, ilk olanlar deney tahtası haline gelebiliyor bazen. Arabayı toplayıp çiçek gibi yaptım bidaha masraf açmaktan da korkuyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...