İçeriğe Yönlendir

Astra G Direksiyon Sertleşmesi


Çağlar SAVCI

Recommended Posts

Çağlar SAVCI

Arkadaşlar merhaba,

 
Astra G 99 model aracım var. Aracımda elektrik destekli hidrolik servo direksiyon sistemi var, EPS diye geçiyor. Aracımın direksiyonunu sağa sola çevirdiğimde ambulans sesine benzer bir ötme sesi geliyor. Direksiyon sert ve özellikle park esnasında çok güç harcıyorum. Bu durum hiç normal değil. Birçok astra kullandım bu aracın direksiyonu baya sert. Bu sebeple sesten şüphelenerek direksiyon pompası ve hidrolik değişimi yaptım ama sorun çözülmedi.
 
Sonrasında deneme yanılmayla herşeyi değiştirmemek ve nokta atışı çözümü bulmak ve fazla para harcamamak için bulunduğum ilin en iyi direksiyoncusuyla tanıştım. Adama durumu anlattım adam sırasıyla ;
 
1 - 80 amperlik sigortanın kontrolü,
2 - Pompaya giden elektriğin ve şasenin kontrolü,
3 - Aracın lifte kaldırılıp ön takım kontrolü,
4 - Rot kollarını sökerek tekerleri bağımsız yapıp dönüşlerinin kontrolü,
5 - Akü, şarj dinamosu, şarj ölçümü kontrolü,
 
işlemlerini yaptı. Sonrasında geriye tek bir çözüm kalıyor direksiyon kutusu dedi. Direksiyon kutusunu açıp içerisine bakacağız, keçeler, mil, teflonlar, tıkırtı burcu kontrol edilecek dedi ve 4-5 saat işinin olacağını belirtti. 600 - 1200 lira arasına garantili bir şekilde halledebileceğini söyledi. Adama güvendim ve aracı bıraktım.
 
5 saat sonra aracı almaya gittiğimde direksiyonun pamuk gibi olmasını beklerken aynı sertlikte duruyordu. Sanki hiçbir şey yapılmamış gibiydi. Abi dedim hiç bir değişiklik yok sen ne yaptın bu arabaya dedim. Adam kutuyu komple değiştirmiş. Çıkan kutuyu, direksiyonda boşluk yapan yuvadaki aşınan bölgeyi, keçeleri, tıkırtı burcunu gösterdi ve tüm bunlar berbat haldeydi. Bu benim aracımdan mı çıktı dedim evet dedi. Şimdi komple direksiyon kutusu değişti, kutunun üstüne firmasının damgasını ve işlem yapılan tarihi işlemiş, Ama direksiyon halen sert. Dedim ne olacak ben almam senden bu kutuyu dedim, Adamın sözleri tam olarak şöyleydi ;
 
- Direksiyon kutusunun içindeki mil, yuvası, tıkırtı burcu, keçeler, yağ, herşey yeni değişti. 1 ay içerisinde kendine yer yapacak ve alışacak alıştıkça yumuşayacak dedi, Tıkırtı burcunu sıkı yaptım boşluk olmasın diye, 1 ay sonra gel yeniden ayar yapacağım, Direksiyonu serçe parmağınla çevirebiliyor olacaksın,
 
dedi. Şuana kadar 4 gün geçti ve hiçbir şekilde yumuşama olmadı.
 
1200 lira para verdim ve sonuca ulaşabileceğimi sanmıyorum.
Kazıklandım mı yoksa ustanın yaptıkları doğru mu ? 
 
Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler..
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bu kasanın direksiyonu epey ağırdı zaten , ne kadar ağır direksiyon şimdi?

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

amartisör takozları degişdimi sesi oradan yapar bılyalar bozuldu ıse zaten zor döner , söktürdügünde hem amartisör hemde yayları kontrol ettır gerekıyorsa degıstır  işcilik 200-250 alırlar bilyalar 250- cıvarı tutar sanırım 

parçalar şunlar  araca bıneceksen sökulmusken amartisörleri degiş  https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/opel-astra-g-amortisor-takozubilyali-kule-seti-takimi-febi-marka-P421484168?gclid=Cj0KCQjws_r0BRCwARIsAMxfDRjTj2OEUkgPmY0785qpF_YiivVHXGLOe5B3Og0UbxRdGgf2RIvmYQEaAi0sEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar SAVCI
Erkan Işık yazdı:

amartisör takozları degişdimi sesi oradan yapar bılyalar bozuldu ıse zaten zor döner , söktürdügünde hem amartisör hemde yayları kontrol ettır gerekıyorsa degıstır  işcilik 200-250 alırlar bilyalar 250- cıvarı tutar sanırım 

parçalar şunlar  araca bıneceksen sökulmusken amartisörleri degiş  https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/opel-astra-g-amortisor-takozubilyali-kule-seti-takimi-febi-marka-P421484168?gclid=Cj0KCQjws_r0BRCwARIsAMxfDRjTj2OEUkgPmY0785qpF_YiivVHXGLOe5B3Og0UbxRdGgf2RIvmYQEaAi0sEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Erkan Bey, ön takım (salıncaklar, rok kolları, rot başları ve z rotlar) haricinde ön amortisör takozları ve bilyalı kule setleri sağ sol takım olarak değişti. Ön takımda yaylar ve amortisörler kaldı sadece değişmeyen, onların da durumu zaten iyiydi. 

Evren Erakçora yazdı:

Bu kasanın direksiyonu epey ağırdı zaten , ne kadar ağır direksiyon şimdi?

Birkaç farklı astra G kullandım, diğer kullandıklarımda direksiyon gayet yumuşaktı ve direksiyon kolaylıkla çevrilebiliyordu. Bu sertlik benim aracıma has bir durum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

videoyu izle birşey diyemem 

Ben fiestaya direksiyon kutusu degısdım ,ustunden cıkan orjınalı alıp takdım servıs malı , amartisör takozlarınıda üstünden cıkan aynı marka aldım takdım yan sanayının ıkı katı fıyat ödeyıp  sızde bırebır yanısını takdıgına emınsenız yapacak bır sey yok

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Bence gidişat doğru sonuç yanlış. Ustanızın esnaflık anlayışını beğenmedim söz verdiği şekilde sorunu çözmesi gerekirdi.

Yorum bağlantısı
Çağlar SAVCI
Koray Demir yazdı:

Bence gidişat doğru sonuç yanlış. Ustanızın esnaflık anlayışını beğenmedim söz verdiği şekilde sorunu çözmesi gerekirdi.

Belirtmiş olduğu süre 30 gün (1 ay yani) Şuan henüz 4 gün geçti. Ama içimden bir ses düzelmeyeceğini söylüyor.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar SAVCI yazdı:

Belirtmiş olduğu süre 30 gün (1 ay yani) Şuan henüz 4 gün geçti. Ama içimden bir ses düzelmeyeceğini söylüyor.

Direksiyon kutusu revizyonunda iyileşme için bekletici bir süre ne gördüm ne de duydum sorun düzelir umarım.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
[mention=47964]Önder Özcan[/mention] da direksiyonu revize ettirmişti, sende böyle bir alışma dönemi oldu mu abi?
Hayir. Alisma sureci diye birsey konusulmadi. Benim direksiyon kutusundan ses geliyordu ve agirdi. Kutu arizaliymis revize oldu, ses gitti ama direksiyon hafiflemedi [emoji846]
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

alışır abi diyen ustadan koşarak kaçınız. yeniyken böyle şeyler olmuyordu herhalde. bizde bu arabadan vardı. 36 bin km de sattığımızda direksiyon kutusunda yağ kaçakları başlamıştı yağ eksiliyordu ve eksilince kesik kesik güç desteği geliyordu. sizin araçta direksiyonun teleskopik ayarı varsa o mil kutu söküldükten sonra gergin ayarlanmış olabilir. gerilirse direksiyon sert olur ve geri toplamaz. bakmakta fayda var.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar SAVCI
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

alışır abi diyen ustadan koşarak kaçınız. yeniyken böyle şeyler olmuyordu herhalde. bizde bu arabadan vardı. 36 bin km de sattığımızda direksiyon kutusunda yağ kaçakları başlamıştı yağ eksiliyordu ve eksilince kesik kesik güç desteği geliyordu. sizin araçta direksiyonun teleskopik ayarı varsa o mil kutu söküldükten sonra gergin ayarlanmış olabilir. gerilirse direksiyon sert olur ve geri toplamaz. bakmakta fayda var.

Ben yanlis anlamis olabilirim ama boyle bir ayardan bahsetti. Kutuyu toplarken mildeki spirallerin yeni oldugunu ve şuan kutuda boşluk olmamasi icin ayarini sert ayarladigini, 1 aylik donem sonunda mil kutunun icinde saga sola gittikçe alisacagini ve ayarini bosluk olmamasi icin o zaman yapacagini belirtti. Hatta serce parmaginla bile dondurebileceksin direksiyonu dedi. Sonrasinda ise yaptigimiz isin arkasindayiz 1 yil garanti veriyoruz dedi, benim memnuniyetsizligimi gordugunde ise aklinizda soru isareti kalmasin yumusama olmazsa yeniden komple kutu degisimi yapariz dedi. Oyalamak icin mi soyledi bilemem, kutu degiseli henuz 4 gun oldu, direksiyon sert, cevirdikce rölanti dusuyor ve ağlama sesi gibi ambulans sireni sesi gibi cok hafif bir ses gelmeye devam ediyor suan. Nedense elektriksel akü veya alternatör kaynaklı bir sorun diye dusunuyorum hep, ama olcumler cok iyi cikti 14 küsür volt cikiyor voltmetrede. Pompanin da durumunu kontrol ettik onda da bir sorun yok. Bakalim, umarim yumusama isini cozeriz boyle bir zamanda 1200 lira bosuna vermis olacagim yoksa. 

tarihinde Çağlar SAVCI tarafından düzenlendi
Eksik bilgi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bence o ayar neredeyse onu gevişetsin. alışacak kutu gevişekkende alışır. adam ya sürekli sabit hızda dümdüz gidiyorda ne oalcak 1 yıl mı sürecek?

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
(düzenlendi)

Benim astra G de yaşına göre normal geliyor ağırlığı öyle abartı ağır değil ama bazen aşırı yumuşak oluyor nedendir bilemiyorum, henüz yağını vs değişmedim 294k km de araç. Yeşil direksiyon yağı ile değişti değil mi?

tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar SAVCI
Köksal Yılmaz yazdı:

Benim astra G de yaşına göre normal geliyor ağırlığı öyle abartı ağır değil ama bazen aşırı yumuşak oluyor nedendir bilemiyorum, henüz yağını vs değişmedim 294k km de araç. Yeşil direksiyon yağı ile değişti değil mi?

Evet Köksal Bey, FEBİ Bilstein yeşil direksiyon hidroliği ile değişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar SAVCI
Dogan Arsiray yazdı:

alışır abi diyen ustadan koşarak kaçınız. yeniyken böyle şeyler olmuyordu herhalde. bizde bu arabadan vardı. 36 bin km de sattığımızda direksiyon kutusunda yağ kaçakları başlamıştı yağ eksiliyordu ve eksilince kesik kesik güç desteği geliyordu. sizin araçta direksiyonun teleskopik ayarı varsa o mil kutu söküldükten sonra gergin ayarlanmış olabilir. gerilirse direksiyon sert olur ve geri toplamaz. bakmakta fayda var.

Doğan Bey, dün ustayı şans eseri dükkanı kapatırken gördüm ve hemen durdum yanına gittim, durumu anlattım alışma sürecinden bahsetmiştin ben araştırdım böyle bir süreç yokmuş dedim, adam ben direksiyoncuyum, ben motorcunun işine karışıyormuyum, onlarda benim işime karışmasın, ben böyle tamir ediyorum diyor, sonra sert çıkıştım dedim ben 1 ay  2 ay sonra yumuşayacağına inanmıyorum arkadaş dedim, durumu yeniden izah etmeye çalıştı, milin üstündeki teflonların yeni olduğunu, 1-1,5 ay bu sertlikte yer etmesi gerektiğini sonrasında ayarı gevşeteceğini söyledi, yoksa şimdi de yumuşatırım ama bu sefer ileriki aşamada yaptığımız değişimin önemi kalmaz çukurlara girdiğinde sürekli ses çıkarır dedi, teflonlar ve mil yeni, onlar 1 ay kadar alışsın sonra yumuşatacağız dedi. Adam kendinden emin konuşuyor bilemedimki. Sadece yumuşama da değil bende rölantide direksiyonu çevirdiğimde sertlik haricinde rölanti düşmesi de var. 1000 devirden 600 devirlere düşüp tekrar yükseliyor, araç az daha stop edecekmiş gibi oluyor. Bunun için zaten önce pompa değişimi sonra elektrik aksam ölçümü ile yola koyulduk.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar SAVCI yazdı:

Doğan Bey, dün ustayı şans eseri dükkanı kapatırken gördüm ve hemen durdum yanına gittim, durumu anlattım alışma sürecinden bahsetmiştin ben araştırdım böyle bir süreç yokmuş dedim, adam ben direksiyoncuyum, ben motorcunun işine karışıyormuyum, onlarda benim işime karışmasın, ben böyle tamir ediyorum diyor, sonra sert çıkıştım dedim ben 1 ay  2 ay sonra yumuşayacağına inanmıyorum arkadaş dedim, durumu yeniden izah etmeye çalıştı, milin üstündeki teflonların yeni olduğunu, 1-1,5 ay bu sertlikte yer etmesi gerektiğini sonrasında ayarı gevşeteceğini söyledi, yoksa şimdi de yumuşatırım ama bu sefer ileriki aşamada yaptığımız değişimin önemi kalmaz çukurlara girdiğinde sürekli ses çıkarır dedi, teflonlar ve mil yeni, onlar 1 ay kadar alışsın sonra yumuşatacağız dedi. Adam kendinden emin konuşuyor bilemedimki. Sadece yumuşama da değil bende rölantide direksiyonu çevirdiğimde sertlik haricinde rölanti düşmesi de var. 1000 devirden 600 devirlere düşüp tekrar yükseliyor, araç az daha stop edecekmiş gibi oluyor. Bunun için zaten önce pompa değişimi sonra elektrik aksam ölçümü ile yola koyulduk.

direksiyon çevrilikrken rölantinin oynaması normal. hidrolik direksiyon. bence kafası çalışan bir mekanik ustasına gidip direksiyonu milini sıkıldığı zaman gerdirecek cıvatayı bulup çeyrek tur gevişetin. hiçbirşey olmaz ses filan çıkmaz. araç yeniyken böyle birşey olmuyordu sonuçta

 

ben zamanında e34 kasa bmw deki direksiyon kutusu boşluğundan ileri gelen direksiyondaki oynamayı teleskopik olmayan direksiyonun ek yerindeki büyük cıvatayı bir miktar sıkarak idare eder h ale getirmiştim. ancak direkisyonun toplaması daha kötü olmuştu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...