İçeriğe Yönlendir

Ford Ka Araçla İlgili Desteğe İhtiyacım Var


Katip Okur

Recommended Posts

Katip Okur

Merhabalar. 1998 model Ford KA  collection sahibiyim öncelikle belirtmek isterim ki aracım cok fazla yakıt tüketiyor. Araç 106 binde ve baskı balata, enjeksiyonlar temizlendi, ateşleme bobini, buji kabloları hararet sensörleri ve bunun gibi bir cok parcasını sıfır  olarak degiştirdim. Yalnız araçımda bir rolenti ayarı düzensiz (rolenti valfini degiştirecem) 2 cok yakıt tüketmesi beni fazla yoruyor Ka hakkında bir cok yazınız var burada dikkatle inceledim hatta okuduklarım arasında aksiyon aldıklarımda var ama yakıta hala çözüm bulamadım. bu konuyla alakalı siz bilgili dostlarımdan yönlendirme istiyorum destek olabilecek ve yönlendirebilecek var mı. 
extra olarak da eklemek istiyorum  araçta hız cubugu bayagı sallanıyor yanı hiç yerinde durmuyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

maslak ta Osman dumanlı ya gidilecek, ka ile biraz başbaşa kalacak, derdini anlatacak ka nız, ve tedavisini olacak.

Yorum bağlantısı
Katip Okur

merhaba Çaglar bey ford ile ilgili yorumlarınız gercekten ektileyici şimdiden teşekkür ederim. Yalnız sadece bilgi edinmek istiyorum Osman ustanın adını duydum ama şimdileik durumlardan ötürü gidemeyecegim bildiginiz üzere ama takip ettigim kadarıyla bu araçla ilgili bayağı bir yorumunuzu okudum sadece tecrübelerinizden yola cıkarak beni yönlendirme şansınız var mı 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

birçok insan aynı durumda, telefon ile de ulaşbilir sorarsınız. ihtimaller çok direkt yardım cı oluyor her konuda. en yakın ihtimal subap ayarınızda sorun vardır mesela

Yorum bağlantısı
Katip Okur

evet güzel bir soru arkadaşım motor ustası onunla keyfi olarak manifold ve şanzımanı komple aşagıya indirip inceledik amacımız temizlemek ve detaylandırmaktı üst kapagı actırıp subap ayarlarına da 3 ay önce bakmıştık. aslında yakıt olarak son 1 aydır bu halde 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

subap ilk şüphelidir tam ayarı da artık motorun kondüsyonuna göre yapabilmek maharet mesela.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Katip Okur

subap ayarından şüphelenmıyorum ama gecen hafta aracı boss car service verdim bilgisayara baglasınlar diye ama dengesiz arkadaşlara verdigimde aracın tek sorunu rolentisi yüksek ve yakıtı yüksek diyeydi 2 saat sonra gittigimde arac hiç çalışmıyordu :D ve bana aracı cekici cagırıp alıp gitmemi söylediler aslında bütün sıkıntım o andan itibaren başladı. tabi kabul etmedim aracı sonucta cekiciyle götürmedim ki aracı cekiciyle alayım. 2 gün karantine süresinden sonra 1 gün içinde aracı calıştırdılar ama araç cok fazla teklemeye ve hız cubugu adeta dans etmeye başladı ki bende anladım beceremeyecekler aldım aracı kendi ustama götürdüm ustam adamların 3 günde yapamadıgını 3 dakkada 1 tane bujiyi degiştirerek cözdü. ama yakıt 2x olamaya başladı ve tekrar ediyorum ibre artık dans etmeyi ögrendi buna cözüm arıyorum işte 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Düzensiz rölanti için yazmışsınız zaten. Aşırı yakıt için nelerin değiştiğini bi tam yazmanız lazım.

Subap ayarı yapıldı mı?

KM ibresi için KM telinin yağlanması veya değişmesi gerekebilir.

 

 

Yorum bağlantısı
Katip Okur

merhaba sani bey aracı servise vermeden önce tek sıkıntım düzensiz rolenti ve fazla yakıttı tek istedigim bilgisayardan bakılmasıydı ama söyleki adamlar ne yaptıysa 2 saat içinde arac hiç calışmaz hale geldi ve baya zorlandılar aracı calıştırmak için. Degişen parcalar olarakta (ateşleme bobini, baskı balata, buji kablosu, motor ısı senörü ) gibi bir kaç parca daha sıfır olarak takıldı arabaya 1 hafta olmadı ama tekrar ediyorum servise verdikten sonra araç teklemeleri ve rolentide yükselme ve hız ibresinin aşırı rahatsız edecek kadar sallanması ve yakıt olarak 200 tl lik benzinle 250 km yol gidemiyorum ama ustam subap ayarlarında hiç bir sıkıntı olmadıgını ve beraber yaptık son egzoz cıkışım da yeni bir tek rolenti valfi degiştirecem ama oda yakıta bu kadar müdahale edemez ki diye düşünüyorum hem rolenti valfi ibreyede müdahale edemeyecegini düşünüyorum. yanı ne olduysa o servisten sonra başladı anlayacagınız ve beceriksizler bujinin bir tanesini cıkarırken catlatmışlar degiştirnce titreme kesildi ama şuan  sadece hızlanırken araba cok bagırıyor ve gitmiyor ibreden ve yakıttan da bahsettigim gibi motoru 2 farklı yere gösterdim sorun olmadıgını söylediler ne yapacagım bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Öncelikle geçmiş olsun rahatsız edici moral bozucu bir sorun. Bu adamlar bu kadar parça değiştirip, arabayı PC bağlamışlar mı? İyi kötü bir hata görünmüyor mu? Ve araçta oksijen sensörü var mı?

Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

Şanzıman üzerinde hız sensörü var .forumda fotoğraf var tam olarak nerede olduğunu bulabilirsiniz.onunla oynamış olmalılar.sizde kontrol edin kilometre teli oraya bağlanıyor.servise verdikten sonra başlamış ibre titremesi dediğim gibi sensör uzerindeki tel bağlantısını sizde bir kontrol yapın .

Obd cihazı edinin ucuzdur.baglanti yapıp yolda kontrol edin hız sensörü calisiyormu.

Manifold üzerindeki sensörlere odaklanın.bunlar rölanti sensörü.map sensör(sizde olmayabilir).tps kelebek sensör.ısı sensörü.ısı sensörü(iat)

değiştirilmiş dediniz kontrol edilmesi gerekir doğru parça takilmismi?

Bujiler dogru kodmu takılmış bunada bakılmalı.

Motor üzerindeki sensör kabloları oynamış olabilir kontrol edilmeli.

Oksijen sensörü bağlantısını kontrol edin çalışıyor mu?

Çağlar beyin dediği gibi subap ayarida çok önemli.

Yaklaşık 10 yıldır Ka kullanan biri olarak benim tavsiyelerim bunlar.bir Ka kullanıcısı bana emme manifoldu üzerindeki sensörler ne kadar yeni olursa ,araba o kadar az yakar demişti.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aracı çalışmaz hale getiren servis hatalı buji takmış olabilir. Bujisi özeldir
Sensörler hakkındaki görüşleri destekliyorum.
Ben olsam Osman Usta’dan randevu alırdım.
Başkasına gideceksem de bujiler ve subaplar odaklı olurdum.

Hız göstergesi zaten yazılmış o tespitler doğrudur.

Yorum bağlantısı
Katip Okur

arabanın parçalarını degiştirdikten sonra bilgisayara baglatmadım yetkili serviste de degil bu saydıgım parcaları kendı ustamda degiştirdiö.

bujiler degişmedisadece kablo ve bobini degiştirdim bujiler daha 5 bin km olmadı

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

bir KA nın en son ihtiyacı olan şey cihaza bağlanmaktır. bunlarda eecv akıllı beyin var, herhangi ibr parça değişiminde cihaz lazım değil.

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Katip Okur

peki ben sorunlarıma nasıl cözüm bulabilirim osman ustaya durumlarda ndolayı gidemeyecem 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Haftaiçi gezmek serbest. Bence Osman usta'ya götürün aracı. Tüm dertlerinizi çözecektir.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Katip Okur

merhaba. Yağ işigım yanıp yanıp sönüyor sanki bir temazsızlık var gibisinden. yagına suyuna baktırdım hiç sıkıntı yok ama aracı calıştırdıgımda yanıp sönmesi gereken yağ lambam yanmıyor ve yola cıkınca yanıp yaınp sönüyor genelde firene basınca veya harekete geçince destek olup yönlendirebilecek biri var mı ?

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Katip Okur yazdı:

merhaba. Yağ işigım yanıp yanıp sönüyor sanki bir temazsızlık var gibisinden. yagına suyuna baktırdım hiç sıkıntı yok ama aracı calıştırdıgımda yanıp sönmesi gereken yağ lambam yanmıyor ve yola cıkınca yanıp yaınp sönüyor genelde firene basınca veya harekete geçince destek olup yönlendirebilecek biri var mı ?

Yağ müşürüne baktırdınız mı? Karterdeki yağı frene basınca yada gaza basınca merkez kaç kuvvettinden oluşan seviye farkını ölçmekte sıkıntı yaşıyordur. Yağ seviye müşürüne baktırın.

Yorum bağlantısı
Katip Okur

aslında söyle izah edeyim araçta hiçbirşey yoktu 50 km yol gittim yolun sonuna yaklasırken fark ettım ki işik sönük ve aralıklı(ama sabıt aralık degil bazen 1 sn bazen 6 saniyede bir yanıp sönüyor) ve stop edip başlattıgım da ise lamba yanmıyor. ilerlemeye başladıgım zaman başlıyor yanmaya. yagında suyunda hiç eksiklik yok özellilkle baktırdım direk cekip. müşhürde temazsızlık olma ihtimali nedir

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...