İçeriğe Yönlendir

2013 BMW 520d F10 LCI Detaylı İnceleme | 0 Km Passat Yerine Alınabilecek En Güzel Tercih


Kerim Bilgehan Arbek

Recommended Posts

Kerim Bilgehan Arbek
(düzenlendi)

2013 Model Makyajlı Kasa BMW 520d F10 aracın testini sizler için derinlemesine çektim ve yayınladım. Bu testte diğer testlerden farklı olarak ilgili aracın her bir detayına değinerek kullanıcı gözünden avantaj veya dezavantajlarını dilimin yettiğinde belirtmeye çalıştım.

 

Özellikle son dönemde artan 0 km araç fiyatları göz önüne alındığında 0 km Business (eski comfortline) donanıma sahip bir Volkswagen Passat'tan bile ucuz olan BMW 520d bakalım detayları ile araç arayışı içinde olanları memnun edebilecek mi? İyi seyirler....

 

 

 

tarihinde Bilgehan Arbek tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

7 yaşında BMW ile 0 km passat niye karşılaştırılır? Passat büyük iş için vs alınan sedan. ben zenginim demez. bu iyidir. bmw öyle değil. ben zenginim der. model eski olunca da anca bunu alabildim de diyebilir. İş ortamında bunlara dikkat etmek gerekebiliyor. Ama güzel araba bu kesin. 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek
7 yaşında BMW ile 0 km passat niye karşılaştırılır? Passat büyük iş için vs alınan sedan. ben zenginim demez. bu iyidir. bmw öyle değil. ben zenginim der. model eski olunca da anca bunu alabildim de diyebilir. İş ortamında bunlara dikkat etmek gerekebiliyor. Ama güzel araba bu kesin. 

Haklısınız hocam ama B8 kasanın ve altyapısının 2014 e dayanması, arada sınıf farkı olması ve insanımızın hep premium sınıf merakı olmasından dolayı dikkat çekici bir başlık yapayım dedim. :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek
klik bait mi [emoji4]
 

Şimdi google dan baktım evet oymuş [emoji28]
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

İnceleme için teşekkürler, benim için yeni yenidir, imkanım olsa yeni BMW alsam... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Emeğine sağlık. Devamını beklerim.

 

-Far yıkama yağmurlu ve uzun yolda kamyon vs araçların kaldırdığı çamura karşı işe yarıyor + esys Icom obd2 ile 3 silecek + 1 far yıkama kombinasyonu süresi ayarlanabiliyor.

-Ön böbreklerin G30'da tek parça olmasının sebebi, F10daki gece görüş kamerası sol böbrekte yer alıyorken, G30larda iki böbrek arasına kamera yerleştiği için tasarım o yüzden değişti.

-Çamurluk sinyali iptal olunca makyajla krom parça ile eski kasa için üretilmiş çamurluk şablonunu bozmadılar deliği kromla kapattılar.

-2014'ten itibaren antenin tek kanala düşmesi sebebi, NBT ekranlar ve uydu radyosuna ağırlık verilip eski teknolojinin bırakılması ancak alt yapısı ve TR'ye gelen nbt olmayan modellerde bu sıkıntı oluştu.

- F10'larda hep cam açma tuşlarında krom vardı makyajsız olanlarda da var.

- Eksi not arka koltuk başlıklarını çıkaramıyorsunuz opsiyon koltuk yatırma yok ise.

-A sütün airbag birleşim yeri senin araçta da ezik benim kinde de oda üretim hatası içeri doğru katlanıyor tavan döşemesi birleşim yerinde.

-Arkadaki tuş soyulması sebebi inip binerken ayak çarpmalarından kaynaklı, kullandıkça iç kapı kolu kaplamaları ve kapı kapatmalarda da oluşması muhtemel buda kronik e90 e60vs öyleydi.Klima tuşları da buna dahil kaplama sıkıntısı var.

-Orta konsol hoparlör içi boş soket vs tesisatı da yok kapak sadece süs.

-Cam kapanırken kapı açılırsa cam kapanmayı durduruyor Bmw için en sevmediğim özelliklerden.

-Teypteki wireless anteni tuşu, Tr'de işe yaramayan ancak trafik yayını için resmi trafik radyo kanallarına bağlanan tuş.

-2014 sanırım son çeyrekten sonra tek fan ayarlı klima gelmedi artık, Tr paket LCI'lerde böyle, sonrasında auto tuşları ısı ayar tuşlarının ortasına geldi. Tam çift bölge klima oldu.

-Ön bardaklık ve yan küllüğe bozuk para koymanı tavsiye etmem arkaya kaçtığı zaman orta konsolu sökmen gerekir çıkarmak için kapakta kapanmaz. Tecrübeme sabittir.

-Joistik vites Sporttayken otomatik kendini sağa attığı gibi, P konumuna alınmaz ise kapı kitlemesinde korna ile uyarı yaparak aracı kitlemiyor. Sport modunda iken standart 8 olan araç 6 ileri olur.

-Dtc 1. Seviye esp yarı kapalı ancak antipatinaj hala açık. 2. Seviye tam kapalıda tüm sistemler kapalı.

-Emniyet kemeri takılırken el freni bırakıyor otomatikman doğru indirmeye gerek yok.

-Kürdan gözü opsiyonda ışıklı küllük :) 

-Orta kolçak klima paketi opsiyon olan araçlarda soğutma özelliği vardır. Bizim boş paketlerde yok malesef oto klima olsa da. Full e90'ımda vardı bu araçta hiç bir göz soğutmalı değil torpido dahil.

-Yağ ölçümü benzinli modellerde manuel olarak yok keşke olsa sadece Idrive üzerinden yapılıyor.

-Akü + kutubu güzel söyledin eksi nerede? artının altında farın önündeki e-boxun yanında dikey parça şase için eksi kutup için başka yerden almayı deneme.

-Twinturbo turbo üzerindeki iki adet olan giriş ile düşük devirde de turbonun devrede olması, yakıt ekonomisi, turbo gecikmesini engellemesini sağlayan teknoloji. Turbonun ihtiyaç duyduğu akışı ayarlayan kısım gibi. Üçlü kombinasyonun bir parçası, Valvetronic, direk enjeksiyon, ve iki girişli tek turbo.

-B47D20'ler N47lere göre daha sorunsuz en azından zincir problemi gitti.

-Bagajdaki derin gözün üstündeki kapağın arkası sigorta kutusu içinde kağıt olarak şablonu vardır.

-İlk yardım seti ve reflektör çeki halatı, takoz, el feneri vs Tr'de tek çantada geliyor Bagajdaki kapakta olanlar standart eksiğin yok.

-Direksiyon moda göre sertlik sebebi Servotronic elektrikli direksiyon olması hem hıza bağlı hem moda. Sportta düşük hızda olduğun için sunni yumuşama yüksek hızda tamamen tepkiler keskinleşir.

- Motorlarda yanlışın e90 163ps gelen motoru N kodlu değil M47D20 motordur. N serisine göre daha eski ama daha az problemli olan. N47'deki 177hp ve 185hp hatta 215hp xdrive olarak düşünürsek hepsi Audi ile olan hp yarışından kaynaklı.

-Zincir problemi göreceli bir problem değil şimdi burada anlaşalım. Yağ bakımı ile vs alakası yok tamamen kronik ve Bmw'nin özellikle İngiltere'de yüksek tazminat ödemesine sebep olan ve tasarım hatası olduğunu kabul ettiği bir arızası. Yağ bakımı km bakımı alakası yok neden 43k'da yaşadım. Araç 3. yağ bakımına girdiğinde giderildi. Yağın incelmesi ile ilgili değil zincirin yapısı ile ilgili bir uzama söz konusu Bilgehan.

-100k üzeri ise şanzıman yağını değiştirmek gerekir. Hele İstanbul'dan alınmış ise. Şanzımanla o kadar oynamanı da tavsiye etmem :) 

-Emniyet kemeri toka sesi ve ses sistemi tam nokta atışı tespit. Arkadan çekiş Arkadan itiş. Doğrusu Arkadan itiş. İleri doğru ivmede arka lastikler iter FWD'de çeker.

-Amortisör durumuna köfte yanak RFT lastiklerin etkisinide ekle RFT olmayan lastikle pamuk.

 

Emeğine eline sağlık tekrardan baştan sona.

 

 

 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek
Ramazan Turan yazdı:

İnceleme için teşekkürler, benim için yeni yenidir, imkanım olsa yeni BMW alsam... 

aaah aahh  bu gönül de istiyor ama malum şartlar :( 

Sinan Akgöl yazdı:

Emeğine sağlık. Devamını beklerim.

Emeğine eline sağlık tekrardan baştan sona.

 

Üstad eksiklerimi not aldım düzelttim, 24 saat uykusuz oruçlu ve sabah 8 de çekile testte bu kadar oldu sürçü lisanımız olduysa affola :)

 

bu arada araç 85 k da uzun yolda kullanılmış hep şanzıman yağı aklımda, ayrıca bilmediğim bir çok noktayı da sayende öğrendim. F10 almak isteyip de buraya bakacaklar hazine bulmuş gibi sevinecekler :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)
Bilgehan Arbek yazdı:

Üstad eksiklerimi not aldım düzelttim, 24 saat uykusuz oruçlu ve sabah 8 de çekile testte bu kadar oldu sürçü lisanımız olduysa affola :)

bu arada araç 85 k da uzun yolda kullanılmış hep şanzıman yağı aklımda, ayrıca bilmediğim bir çok noktayı da sayende öğrendim. F10 almak isteyip de buraya bakacaklar hazine bulmuş gibi sevinecekler :D 

Allah kabul etsin iftardan sonra 1 saat atlamadan izledim durdurup yazdım tek tek. Şanzıman yağın direk yaklaşmış değişim, ZF olacak, filtresi değişecek. 

Sefa Çelik yazdı:

Edit: BMW olacaksa 520i olmamalı. 520i olursa sürüş keyfi aranmamalı. 

:)  Gaza yüklenince hızlanmamasının sebebi, 8 ileriden. 90kmde 8de gidiyor araç. Kickdownda tam gaz değil, Bmw klasiği pedal click gerekiyor. Temmuz'da 2 sened olacak kullanıyorum nazlandığını görmedim. 177hp a6 ile aynı 0.5 sn farkları olan bir araç :)  2.0 quattro ile içinden geçilir o ayrı.

 

Edit: Eski A5 coupe 2.0tfsi Quattro kullanıcısı olarak yazdım.

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek
Bilgehan, inceleme için teşekkürler. Dizel almakla çok iyi etmişsin. 
 
Geçen bir arkadaşın 2016 520i'sini test ettim, 1.6 benzin, 170 hp olanlardan. Kaliteyi konforu bir yana bırakıyorum, hep bmw lere atfedilen sürüş keyfine odaklandım. Yok, A noktasından B noktasına gitmeye yarar sadece. 
 
Sabit giderken gaza yüklendim, araç atlamadı, nazlandı. Yine sabit giderken bu sefer vites küçültüp deviri yükselterek aracı hazırladım ve gaza yüklendim, yine atlamadı. Nazlanarak hızlandı. Aynı durumda quattro roket mode activated yapardı. Arkadaş yanımda, koltuğa yapıştırmaz bu, onu arama, sol şeridi kapatıp kaptır git sadece dedi. Dedim ki, kusura bakma sürüş keyfinde quattro aşmış.
 
Edit: BMW olacaksa 520i olmamalı. 520i olursa sürüş keyfi aranmamalı. 
 

Teşekkür ederim Sefa abi yakında mersonun testi ile karşılaştırma videosu ayrı ayrı gelecek :)

Dizele alışan adam o tork bandından vazgeçemiyor. Ben 320ied yi biraz da bundan sattım. Halbuki araba jet gibi gidiyordu...
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)
Sefa Çelik yazdı:

 

Konu dışı ama, quattroya bir arkadaş edinelim desek 2.0 184 lük 320i mi, 1.6 170 lik 320i ED mi, 320d mi, 320 xdrive mı sence? 

Tek cevap. 2.0 184 320i. 328i perfomansına kadar yolu var.

xdrivelarda ön aks sorun potansiyeli yüksek.

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Sefa Çelik yazdı:

 

Ben de tam chipli 2.0 184 videosu izliyordum. 0-200 17 saniye. 

İyi bir yazılımla 290hp 450nm tork. 

Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek
 
Konu dışı ama, quattroya bir arkadaş edinelim desek 2.0 184 lük 320i mi, 1.6 170 lik 320i ED mi, 320d mi, 320 xdrive mı sence? 

Ben temiz dizelden yanayım abi, ha bulamazsan 320i 184 lük makine baya sağlamdır
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...