İçeriğe Yönlendir

2018 Toyota Corolla 1.6 Valvematic Advance Multidrive S | E170 LCI | Dinginlik Timsali | TEST


Kerim Bilgehan Arbek

Recommended Posts

Kerim Bilgehan Arbek

Herkese cümleten selamlar!

Bugünkü test konuğumuz 2018 model makyajlı E170 kasa Toyota Corolla 1.6 Valvematic Advance Multidrive S idi. Türkiye'de ve dünyada bu kadar tercih edilmesinin ardında yatan sebeplerin ne olduğuna ilişkin en ince detayına kadar baktık. Yaptığımız inceleme sonucunda ortaya çıkan tablo adeta bir Picasso tablosu misali "huzur" ve "dinginlik"ti. Yani modern toplumun getirdiği kentleşme ve globalleşme hengamesi içerisinde Corolla'nın size ve ailenize sunduğu imkanları göz önünde tuttuğunuzda "Dünyanın En Çok Tercih Edilen Otomobili" ünvanını almasına şaşmamak gerek! Lafı daha fazla uzatmadan sizi naçizane testimiz ile baş başa bırakalım. Sürçü lisan etti isek affola... İyi seyirler!

 

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Birazdan izleyeceğim zevkle. Benim hiçbir şey bulamadığım bu geyşadan bakalım insanlar ne buluyorlar 😆

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek
Ahmet Gül yazdı:

Birazdan izleyeceğim zevkle. Benim hiçbir şey bulamadığım bu geyşadan bakalım insanlar ne buluyorlar 😆

Huzur Ahmet Abi huzur... Alana kadar biz de öyle diyorduk. Kelimelerle ya da videolarla anlatamayacağım bir konforu var... :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Sumer

basarilarinizin devamini dilerim 🙂

ama -affiniza siginarak- zehri buraya atmadan duramayacagim 😂

01.56

 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
Bilgehan Arbek yazdı:

Huzur Ahmet Abi huzur... Alana kadar biz de öyle diyorduk. Kelimelerle ya da videolarla anlatamayacağım bir konforu var... :) 

Eline diline sağlık kardeşim. Video çok güzel olmuş, araç için aynı şeyi söyleyemeyeceğim 😊 2002 model 1.6 VVTI bir Corolla Hatchback’im vardı 2009 yılında, aradan 16 yıl geçmiş, ancak ben sanki o arabayı yaşadım. 
Umarım videolarının arkası gelir, senden yeni araçlar dinlemek isteriz. Yeni videolar düşünürsen, affına sığınarak birkaç tavsiyem:

1- Ses sorununu kesinlikle çözmelisin. Mikrofon uzak kalınca ses derinden geliyor, yakınlaşınca çatallaşıyor ya da çınlıyor. 
2- Bir kaç portatif kamera kullanma imkanın varsa daha iyi olur. Birini ön cama, birini yan cama, birini tavana koyabilir, sürüş esnasında farklı açılardan sentezleyebilirsin. Ben en çok POV seviyorum mesela. POV Türkiye’de pek yaygın değil galiba, bu konudaki açığı kapatabilirsin. 
3- Aracın tasarımını anlatırken ayrıntıdan biraz uzak durmak bence faydalı olur. Bu arabayı alacak adam zaten tasarımı biliyor. Araç lansman arabası da değil, her sitede 10 tane var. Tabi ki tasarımı da anlatmak lazım, ancak bu gözden kaçan güzellikler ya da az bilinen ya da sorun yaratan tasarımsal hatalar konusunda olmalı. 
4- Videoları kesinlikle biraz editlemelisin. Bazı yerlerde fona müzik koyabilir, geçiş efektleri ile canlandırabilirsin. Amatör olarak  DaVinci Resolve kullanıyorum ben bu işlerde, tavsiye ederim. 
5- Araç hakkında internetten ya da sağdan soldan bulunamayacak aracın çok ses alması, süspansiyonun yumuşaklığı, konforlu oluşu, sac kalitesinin düşük olması, frenlerin nispeten güçsüz olması, sert frenleme esnasında aracın arkasını salması gibi verdiğin bilgileri harikulade buldum. Benim şahsen değer verdiklerim de bunlar. Bu videoları izleyecek insanlar da kafalarındaki bu sorular için yanıt aradıklarından seyredecekler. Sonraki videolarında da bu tür doyurucu bilgiler vermeni gönülden isterim. 
 Böyle uzun uzun yazınca beğenmemiş de eleştirmiş gibi olmaz inşallah, bilakis çok beğendiğim için uzun uzun yazıyorum. Emeğine sağlık, zira çok emek harcamışsın. Hayırlı Ramazanlar diliyorum. 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş

Emeğiniz için teşekkürler Bilgehan bey, güzel video olmuş.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Oldukça güzel bir video olmuş devamını bekleriz elinize emeğinize sağlık. Bizzat kullanırken gözlemlediklerim; aracın farları çok zayıf gece görüşlerinde yeterli gelmiyor, frenlerde alışılmadık bir durum var şöyle ki frene basınca yarım saniye gibi süre algılamıyor geç tepki veriyor bu da memnuniyetsizliğe yol açıyor, direksiyonu aracın mizacına aykırı şekilde sert ve bir hayli hissiz, yalıtım sınıfına göre zayıf araç mucır asfaltta arka taraftan aşırı ses alıyor. Aracın altı çok alçak ve ağırlık merkezi farklı hafif engebeye bile tuhaf şekilde sürtüyor. 
Açık bej renkli koltuklar tam kabus çabuk kirleniyor zor temizleniyor yaz sıcaklarında koyu renkli kıyafet ile kullanmak cesaret ister.

Gel gelelim motoru muazzam 1.6 turbosuz atmosferikler içinde en beğendiğim Manuel’de emsallerine göre rakipsiz hızlanan ciğerli bir kaplan gibi. Bir de klimasını çok beğendim verimli yüksek kademede uzun süre asla çalıştırmıyorsun buz kestirtiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler

0:05 deki teneke sesi :)  Bagajı ağzına kadar doldurup kapağını kapatmaya çalışırken bagaj kapağı saçını yamultmuştum :)

Emeğine sağlık 1.5 sene kullandım genel olarak memnun kaldığım bir araçtı .

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Eline saglik. ama 24.16 ya cok guldum 🤭🤔 o hareketi bende cok yaparim. bian kendimi izledim sanki 🤭😂

Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek
Furkan Sumer yazdı:

basarilarinizin devamini dilerim 🙂

ama -affiniza siginarak- zehri buraya atmadan duramayacagim 😂

01.56

 

 

çok teşekkür ederim :D 

Ümit Erdim beni oldum olası hep çok güldürmüştür :D 

Ahmet Gül yazdı:

Eline diline sağlık kardeşim. Video çok güzel olmuş, araç için aynı şeyi söyleyemeyeceğim 😊 2002 model 1.6 VVTI bir Corolla Hatchback’im vardı 2009 yılında, aradan 16 yıl geçmiş, ancak ben sanki o arabayı yaşadım. 
Umarım videolarının arkası gelir, senden yeni araçlar dinlemek isteriz. Yeni videolar düşünürsen, affına sığınarak birkaç tavsiyem:

1- Ses sorununu kesinlikle çözmelisin. Mikrofon uzak kalınca ses derinden geliyor, yakınlaşınca çatallaşıyor ya da çınlıyor. 
2- Bir kaç portatif kamera kullanma imkanın varsa daha iyi olur. Birini ön cama, birini yan cama, birini tavana koyabilir, sürüş esnasında farklı açılardan sentezleyebilirsin. Ben en çok POV seviyorum mesela. POV Türkiye’de pek yaygın değil galiba, bu konudaki açığı kapatabilirsin. 
3- Aracın tasarımını anlatırken ayrıntıdan biraz uzak durmak bence faydalı olur. Bu arabayı alacak adam zaten tasarımı biliyor. Araç lansman arabası da değil, her sitede 10 tane var. Tabi ki tasarımı da anlatmak lazım, ancak bu gözden kaçan güzellikler ya da az bilinen ya da sorun yaratan tasarımsal hatalar konusunda olmalı. 
4- Videoları kesinlikle biraz editlemelisin. Bazı yerlerde fona müzik koyabilir, geçiş efektleri ile canlandırabilirsin. Amatör olarak  DaVinci Resolve kullanıyorum ben bu işlerde, tavsiye ederim. 
5- Araç hakkında internetten ya da sağdan soldan bulunamayacak aracın çok ses alması, süspansiyonun yumuşaklığı, konforlu oluşu, sac kalitesinin düşük olması, frenlerin nispeten güçsüz olması, sert frenleme esnasında aracın arkasını salması gibi verdiğin bilgileri harikulade buldum. Benim şahsen değer verdiklerim de bunlar. Bu videoları izleyecek insanlar da kafalarındaki bu sorular için yanıt aradıklarından seyredecekler. Sonraki videolarında da bu tür doyurucu bilgiler vermeni gönülden isterim. 
 Böyle uzun uzun yazınca beğenmemiş de eleştirmiş gibi olmaz inşallah, bilakis çok beğendiğim için uzun uzun yazıyorum. Emeğine sağlık, zira çok emek harcamışsın. Hayırlı Ramazanlar diliyorum. 

Çooook teşekkür ederim abiciğim bunların hepsini altın bir öğüt olarak kulağıma küpe yapıyorum... 

İlerleyen testlerede azami dikkat edeceğim :)

Hüseyin Maviş yazdı:

Emeğiniz için teşekkürler Bilgehan bey, güzel video olmuş.

Sayın hocam çok teşekkür ederim 

Koray Demir yazdı:

Oldukça güzel bir video olmuş devamını bekleriz elinize emeğinize sağlık. Bizzat kullanırken gözlemlediklerim; aracın farları çok zayıf gece görüşlerinde yeterli gelmiyor, frenlerde alışılmadık bir durum var şöyle ki frene basınca yarım saniye gibi süre algılamıyor geç tepki veriyor bu da memnuniyetsizliğe yol açıyor, direksiyonu aracın mizacına aykırı şekilde sert ve bir hayli hissiz, yalıtım sınıfına göre zayıf araç mucır asfaltta arka taraftan aşırı ses alıyor. Aracın altı çok alçak ve ağırlık merkezi farklı hafif engebeye bile tuhaf şekilde sürtüyor. 
Açık bej renkli koltuklar tam kabus çabuk kirleniyor zor temizleniyor yaz sıcaklarında koyu renkli kıyafet ile kullanmak cesaret ister.

Gel gelelim motoru muazzam 1.6 turbosuz atmosferikler içinde en beğendiğim Manuel’de emsallerine göre rakipsiz hızlanan ciğerli bir kaplan gibi. Bir de klimasını çok beğendim verimli yüksek kademede uzun süre asla çalıştırmıyorsun buz kestirtiyor.

Üstad desenize çoğuna nokta atışı tespit yapmışım :) 

Mert Üçkaleler yazdı:

0:05 deki teneke sesi :)  Bagajı ağzına kadar doldurup kapağını kapatmaya çalışırken bagaj kapağı saçını yamultmuştum :)

Emeğine sağlık 1.5 sene kullandım genel olarak memnun kaldığım bir araçtı .

hahahah bilerek kesmedim o sesi montajda maalesef toyota gerçeği, ancak yamulan tarafın tersine bir basınç uyguladığınızda düzeliyor diyorlar :D 

Alpay Sumer yazdı:

Eline saglik. ama 24.16 ya cok guldum 🤭🤔 o hareketi bende cok yaparim. bian kendimi izledim sanki 🤭😂

İçgüdüsel olarak yapasım geliyor abi tutamıyorum kendimi :D  çok teşekkürler...

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...