İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Klima Problemi


Alp Tankut

Recommended Posts

Alp Tankut

Herkese iyi forumlar. 2008 benzin&lpg fiesta aracimda klimayla ilgili bi sorun yasiyorum belki yardimci olacak vardir. Klimayi actigim zaman rolantide normal sekilde calisirken araba harekete gecince 5 saniyede bir klima kompresoru devreye girip girip cikiyor. Klima gazini yeni bastırdım gazla ilgili bi problem veya kacak soz konusu degil. Bu konu hakkinda bilgisi veya tecrubesi olan varsa yardimci olursa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

İyi forumlar

Devreden çıkıyor ise 

*Gaz fazla basılmış olabilir

*Gaz tam ise klima yüksek basınç sensörü devir artmasından dolayı kompresörü erken kapatıyor olabilir

*Kompresör elektrikli kavrama tesisatında sorun olabilir.

Analog klima için bunlar

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Alp Tankut
Metin Taşcı yazdı:

Sol farın altında klima gazı gramı yazıyor, ona göre mi gaz basıldı acaba? 
 

büyük ihtimal gaz fazla

Makineye marka model girip gaz basildi. Muhtemelen otomatik kayitlidir cihazda. Yine de bi bakmak lazim 450 gr basildi gaz

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Bir tabloda gördüm. Fiesta mk5 için kondenser tipine göre 470 yada 650 gr olarak geçiyor. Kaputun altında etiketlerde gram yazıyor olmalı bir kontrol edin

Yorum bağlantısı
Alp Tankut
Ömer Sarıgül yazdı:

Bir tabloda gördüm. Fiesta mk5 için kondenser tipine göre 470 yada 650 gr olarak geçiyor. Kaputun altında etiketlerde gram yazıyor olmalı bir kontrol edin

Valla bulamadim etiket 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Alp Tankut yazdı:

Klimayi actigim zaman rolantide normal sekilde calisirken araba harekete gecince 5 saniyede bir klima kompresoru devreye girip girip cikiyor

Tamamen normal hiç boşuna uğraşmayın. Ben zamanında yetkili serviste kompresör, basınç sensörleri, radyatör , epavatör vs ne varsa değiştirdim sonuç aynı. 
 

Sadece makyajsız kasanın kompresörü takıldığında sorun ortadan kalktı onu da servis garantiden yapmadığı için taktırmadım. 12 yıldır o şekilde kullanıyorum sorun yok. 

Yorum bağlantısı
Alp Tankut
Ersen Tapan yazdı:

Tamamen normal hiç boşuna uğraşmayın. Ben zamanında yetkili serviste kompresör, basınç sensörleri, radyatör , epavatör vs ne varsa değiştirdim sonuç aynı. 
 

Sadece makyajsız kasanın kompresörü takıldığında sorun ortadan kalktı onu da servis garantiden yapmadığı için taktırmadım. 12 yıldır o şekilde kullanıyorum sorun yok. 

Anladim. Surus acisindan cok konforsuz oluyor yoksa sogutma acisindan cok bi dezavantajini gormedim. 

Metin Taşcı yazdı:

motoru önünüze alınca sol farın altında olması lazım. gozukmuyorsa farı sokmeniz gerekebilir

Etiket sokulmus ondan bulamadim yazdim :)

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Alp Tankut yazdı:

Anladim. Surus acisindan cok konforsuz oluyor yoksa sogutma acisindan cok bi dezavantajini gormedim. 

 

Haklısınız ama çok uğraştım ben, Otosan ın cevabı biz bu arabayı böyle ürettik, normali bu dediler. Kompresör değişimi dışında yapacak birşey yok. 

Yorum bağlantısı
Alp Tankut
Ersen Tapan yazdı:
 

Haklısınız ama çok uğraştım ben, Otosan ın cevabı biz bu arabayı böyle ürettik, normali bu dediler. Kompresör değişimi dışında yapacak birşey yok. 

Yalniz soyle bisey farkettim. Fan hizini 3 ve 4 konumuna getirdigimde bu sorun ortadan kalkiyor. Sadece 1 ve 2 konumunda yasiyorum bu sorunu. Sizde de durum boyle mi?

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Alp Tankut yazdı:

Yalniz soyle bisey farkettim. Fan hizini 3 ve 4 konumuna getirdigimde bu sorun ortadan kalkiyor. Sadece 1 ve 2 konumunda yasiyorum bu sorunu. Sizde de durum boyle mi?

Evet aynı şekilde. Çok sıcak havalarda da devreye giriş çıkış seyrekleşiyor. 

Yorum bağlantısı
Alp Tankut
Ersen Tapan yazdı:

Evet aynı şekilde. Çok sıcak havalarda da devreye giriş çıkış seyrekleşiyor. 

Aynen bugun sicakta actim 2. Kademede daha seyrek devreye girip cikti. Cok tuhaf bi durum. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...