İçeriğe Yönlendir

Dunlop Kış Lastikleri - Sorular, Öneriler, Yorumlar


Ali Ünal

Recommended Posts

Ali Ünal

merhaba arkadaşlar,

 

başlıkta  yazan lastikler ile ilgili internet üzerinde tatmin edici kullanıcı yorumları bulamadığım için bu konuyu açıyorum. 25 kasım tarihinde 4 adet 185/65/15 ebatlarında dunlop kışlık lastikleri aldım. lastikleri ilk gördüğümde diş yapısı çok güzel geldi ve good year almak için gittiğim yerden bu lastikleri alarak çıktım. isterseniz çivi delikleri bulunuyor lastik üzerinde ve çivi de çaktırabilirsiniz. türkiye üretimi olan bu lastikler rusya için üretiliyormuş ve genel olarak ihracat yapılıyormuş. lastik hamur olarak yumuşak yapıda.

Lastik etiketi

 

ankarada yaşıyorum ve malum hava koşullarının iyi gitmesi neticesinde kar yağmadığı için şimdiye kadar test edemedim lastikleri. 23.12.2017 tarihinde Sakarya/ Pamukova taraflarına yolum düştü. Ankara-İstanbul otoyolu üzerinde Bolu ya yaklaştıkça tipi ve yoğun kar yağışı altında gayet güven veren ve emniyetli bir yol tutuş olduğunu söyleyebilirim. dinlenme tesisi girişlerinde el değmemiş kar kütleleri içinde eğimli alanlarda test ettim lastikleri. dur kalk ve fren denemelerimde abs devreye girmedi ve gaz verme işini ayarlı yapabilirseniz patiye de düşmedi araç. patiye düşse bile hemen yola yapışıyor ve slalom yapılması durumunda emniyeti elden bırakmıyor. otoyol üzerinde ise bazı şoför arkadaşlarımız sayesinde risk almak zorunda kaldım ve lastikler yarı yolda bırakmadı yine. nasıl risk aldın diye merak edenler için kısaca anlatayım. otobüs yada kamyonların ıslak zeminlerde arkalarında ve yan şerit üzerinde yarattıkları yoğun su kütlelerini bilirsiniz. bazı şoför arkadaşlar sağ şeritte giden kamyonu sollamak için orta şerit üzerinde giderken bu su kütlesini görüp ani fren yapıyorlar ve o su kütlesinin içinde sabit hızda gitmeyi tercih ediyorlar. bu şekilde en az 10 defa karla kaplı olan sol şeride geçip araçları sollamak zorunda kaldım ama dediğim gibi lastikler güven hissinin kaybolmasına izin vermedi. 

 

Kaynaşlı çıkışını geçtikten sonra kar yerini yoğun yağmur yağışına bıraktı ve yağmurlu havalarda da test etmek imkanı buldum bu sayede. 160-170 gibi süratlere çıkmama rağmen araç çizgisini kaybetmedi ve yağmurlu havalarda da artı puan aldı benden. 

 

güneşli ve kuru havalarda 7 derecenin üzeri sıcaklıklarda lastik yumuşak hamurlu olduğu için pati ile kalkma frenlerde lastik sesi gibi olaylar yaşadım onlarıda belirtmek isterim. kışları sert geçen bölgeler için ideal lastik olarak düşünebiliriz. havalar ısınmaya başlayınca mart ortası gibi yaz lastiklerine geçilmesi gerektiği düşüncesindeyim. 

 

yol sesi konusuna gelirsek daha önceki lastiklerim good year duragrip modeliydi aslında çok yol sesi farketti diyemem ama mutlaka fark etmiştir. rahatsız edici seviyeleri görmedim focus aracımda. sizlerinde sormak istediği sorular var ise cevaplamaya çalışırım. teşekkürler.

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Ben bu sene nokian alacaktım şimdilik michelin cross climate ile devam ediyim dedim. (Testimde (outlander 4x4 otomatik )çekiş ve dönemeçlerde iyi ama frenlemede zayıf )Benim merak ettiğim şu neden bu lastiklerin etiketleri düşük ... yani yakıt seviyesi E (dişli olması sebebiyle yere yapışmasından anladım ) ama sanırım fren mesafesi yada ıslak zemin mesafesi artık neyse o neden E ... ? Onun B felan olması lazım değilmi bir kışlık ta ? 

 

Desen konusuna gelince hakkaten güzelmiş deseni ... güle güle ,kazasız belasız kullanın...

 

x5_3949472265hl.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Ünal
6 dakika önce, Talha Bilgi yazdı:

Ben bu sene nokian alacaktım şimdilik michelin cross climate ile devam ediyim dedim. (Testimde (outlander 4x4 otomatik )çekiş ve dönemeçlerde iyi ama frenlemede zayıf )Benim merak ettiğim şu neden bu lastiklerin etiketleri düşük ... yani yakıt seviyesi E (dişli olması sebebiyle yere yapışmasından anladım ) ama sanırım fren mesafesi yada ıslak zemin mesafesi artık neyse o neden E ... ? Onun B felan olması lazım değilmi bir kışlık ta ? 

 

Desen konusuna gelince hakkaten güzelmiş deseni ... güle güle ,kazasız belasız kullanın...

 

x5_3949472265hl.jpg

E olması benide huylandırmıştı en başta ama zannediyorum ki dişli olması nedeniyle tahliye konusunda sıkıntı oluyor o nedenle kışlıklar da E ıslak zemin performansı olabiliyor. su birikintilerine girdiğinizde anlıyorsunuz bu E nin ne olduğunu. onun dışında ıslak zeminde bariz bir fren mesafesi artışı sezmedim.

 

Dediğim gibi lastikler aslında rusya şartlarına göre yapılmış kuru zeminlerde ve 7 derece üzeri sıcaklıklarda güven vermediği oluyor. iç anadolu ve doğu anadolu için ideal lastik bence.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Ünal

bende nokian alacaktım aslına bakarsanız ama ankarada satan yer WR D4 için 230 lira adet, WeatherProof içinde 245 lira adet fiyatı çekince 185/65/15 ebatlarına dur dedim kendime. gidip bi kumar oynadım ve dunlop aldım şimdilik çok memnunum. Nokian kullanmadım hiç o yüzden karşılaştırma yapamıyorum şu an. Dunlop lara 180 lira adet verdim yanında 20 bijon ve 4 çelik sibop ta hediyesi oldu.. 

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
8 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Kışlık deyince Nokianı bilirim, param olursa da başka markaya bakmam :)

 

bende nokian'cıyım ama nedense son yapılan adacın testlerde 215/65 R16 için geride kaldığını görünce şaşırdım...

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Islak de E alması dişli olmasından değilde desen ve hamurla alakalı sanırım Nokian D4 de çok dişli ve A. Su birikintisine girince yazlık lastiğe göre çok daha az düşüyor aracın hızı, yazlıkta frene basıyor gibi oluyor.1503b24a06bf799422007a88d3cf07f8.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
bende nokian'cıyım ama nedense son yapılan adacın testlerde 215/65 R16 için geride kaldığını görünce şaşırdım...
Ebattan ebata degisebilir birde yapilan testlerdeki puanlar arasinda ucurum olmaz 0.x bilmem kaclik farklarla siralama belirlenir. Baska ornek cok iyi puan alan bir lastik, belirli bir kullanim suresi sonucunda etkisini kaybedebilir. Ben yazlik lastik arayisinda iken karsilastim bu durumla. Ben Nokian kislik kullandim ve cok memnun kalmistim. Simdi de yazligi var cok iyi fiyata aldim ondanda cok memnunum. Kislik olarak su an Petlas kullaniyorum oda parasina gore cok tatmin edici.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

bende geçen hafta aldım, aldığım gün hava 17 derece idi frenlemesi zayıf gibi geldi 3gün sonra istanbulda hava 3 dereceye kadar düştü ve kendini belli etti ve gayt iyi yolda tuttu,

genel olarak yumuşak lastik , yağmurda beklediğim kadar kötü değil ama yağmurun yeni yağdığı yada ıslanmış yolda maalesef frenleme zayıf abs devreye çabuk giriyor,

goodyear ug9 ları 2 kış kullandım 30bin km kadar 3. kışa güvenemediğim için değiştirdim.

Haa birde çok uğultulu lastik 

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Etiket değeri tamamen lastik deseni ve hamuru ile alakalı.Ayrıca bu lastik aslında tam kar lastiği diyebiliriz.Bu lastiğin Nokian daki karşılığı Nokian Hakkapeliitta R2 olabilir.Fİyat olarak wr 4d den çok daha pahalıdır  ancak etiket değeri olarak F sınıfı ve  kötü gibi görünebilir .Ancak sürekli kar üstünde gezilen soğuk iklim bölgeleri için üst düzey tutunma sağlayan lastikler bunlar.

Yani etikete aldanmayın kullanım amacına göre lastik seçmek en mantıklısı.Çok yoğun kar kış ortamı yok ise wr 4d en ideal lastik olabilir.

Yorum bağlantısı
Ali Ünal
Bir saat önce, Barış Kalkan yazdı:

bende geçen hafta aldım, aldığım gün hava 17 derece idi frenlemesi zayıf gibi geldi 3gün sonra istanbulda hava 3 dereceye kadar düştü ve kendini belli etti ve gayt iyi yolda tuttu,

genel olarak yumuşak lastik , yağmurda beklediğim kadar kötü değil ama yağmurun yeni yağdığı yada ıslanmış yolda maalesef frenleme zayıf abs devreye çabuk giriyor,

goodyear ug9 ları 2 kış kullandım 30bin km kadar 3. kışa güvenemediğim için değiştirdim.

Haa birde çok uğultulu lastik 

Siz sanırım palio da kullanıyorsunuz lastikleri. benim mk1 focusta uğultu sezmedim ben. abs de devreye neredeyse hiç girmedi. sakin ve ekonomi odaklı kullandığım için belki de ben çok memnunum..

Yorum bağlantısı
Serkan Özer
(düzenlendi)

Dunlop ların yazlıkları da çok iyi 185 65 15 micrada kullandım ıslak zeminde abs yi devreye sokamadım hiç, Focus ta kışlıkları bundan aldım yine yazlıkları yine dunlop almayı düşünüyorum diğer markalara kısayla fiyat olarakta çok iyi, hava 0 ın altına düşmediği için şuanlık ses olayını deneyemedim ama kuru asvaltta 2 derece de bile azda olsa uğultu yapıyor yol tutuşları çok iyi

 Yazlık lastiklerinde uğultu yoktur gayet iyi 

tarihinde Serkan Özer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Bende konuyu okuyunca gaza geldim, michelin crossclimateleri söküp, WrD4 aldım :D  Kar yağsın o zaman "I want to play the game" :tongue:

Yorum bağlantısı
Recep Güney

Focus um da 1 kış kullandım.astra da da bu kış kullanıyorum.kar ve buzda performansı iyi ama hava 7 derecenin üzerindeyken ıslak zeminde dikkatli olmak gerekiyor.30 cm karda gitmesi de baya zevkli oluyor [emoji3]

Yorum bağlantısı
Ali Ünal
Bir saat önce, Talha Bilgi yazdı:

Bende konuyu okuyunca gaza geldim, michelin crossclimateleri söküp, WrD4 aldım :D  Kar yağsın o zaman "I want to play the game" :tongue:

talha bey tanesine ne kadar verdiniz ve ebatları neler..

 

unutmadan dunlop lastikleri ile ilgili olarak bir kaç defa kaldırıma sürtme vurma gibi olay yaşadım ve lastikler de balon oluşumu yada yarılma riski oluşmadı. benim ebatlarda 185/65/15 92T XL olarak geçiyor lastikler sanırım bununla alakası olsa gerek. nokian ve michelin lastikler yanakları zayıf lastik diye biliniyor ona da dikkat etmenizi tavsiye ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
50 dakika önce, Ali Ünal yazdı:

talha bey tanesine ne kadar verdiniz ve ebatları neler..

 

unutmadan dunlop lastikleri ile ilgili olarak bir kaç defa kaldırıma sürtme vurma gibi olay yaşadım ve lastikler de balon oluşumu yada yarılma riski oluşmadı. benim ebatlarda 185/65/15 92T XL olarak geçiyor lastikler sanırım bununla alakası olsa gerek. nokian ve michelin lastikler yanakları zayıf lastik diye biliniyor ona da dikkat etmenizi tavsiye ederim.

 

435 TL verdim tekine 215 / 60 R16 benim lastikler WR D4 99 H XL ... yani yanak ipleri kuvvetlendirilmiş olanlardan. XL yanak olanlar genelde suvlarda kullanılıyor ve kaldırım, ufak taş vs durumlarda balon veya yarılma olmuyor yada daha zor oluyor...

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Sizin ebatlar için olanlar sanırım 205 TL idi, XL olanlar 230 TL idi... ama benim ebat yüksek olunca birde xl olunca 435 TL tutuyor. ki liste fiyatı 485 TL...

Yorum bağlantısı
Ali Ünal

25 kasım 2017 tarihinde 185/65/15 için WR D4 230 tl fiyat vermişlerdi ankara da.. telefonda gitmeden 220 tl fiyatı alıp gidince 230 tl fiyat verdiler bende sinirlendim gidip dunlop aldım iyi ki de almışım diyorum şimdi.. 

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ali Ünal

Lastiğin son durumunu merak edenler ve ilk yıldan sonraki performansı hakkında bilgi vermek için yazıyorum. Lastiklerin 2. kışı ve hala performans anlamında kayıp yok. Ankara keçiören osmangazi mahallesi taraflarında oturuyorum. Ankarada 10 gün önce yoğun kar yağışı olduğunda evin önünde hafif yokuşa park halinde idi araba. evden çıkıp arabaya yöneldiğimde arka sıramda düzlükte duran opel astra j kasa bridgestone marka lastikli aracın, benim aracımın yanında yokuşta hareket etmek istediğini ancak olduğu yerde patinaja düştüğünü görünce hafif bir ürperti oluştu bende önce. sonra adam geriye saldı arabayı düzlükte kaptırıp yokuşu çıktı. bende en kötü aynısını yaparım deyip ya bismillah araca bindim. motoru ısıtıp direk kalkmayı denedim ve hafif bir patinaj ile biraz önce opel marka aracın çırpındığı yeri zorlanmadan çıktım. 

 

bu lastikler kar üzerinde tartışmasız derecede iyi ancak kar olmadığında ve havalar 7 derece üzerine çıktığında lastik yol tutuştan biraz feragat ediyor onuda belirtmek lazım. Ankara için aralık ayında takıp Mart ortası gibi sökmek lazım lastikleri. Bulunduğu ilde kış şartları zorlu geçenler için tartışmasız kullanılması gereken bir lastik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Lastiğin son durumunu merak edenler ve ilk yıldan sonraki performansı hakkında bilgi vermek için yazıyorum. Lastiklerin 2. kışı ve hala performans anlamında kayıp yok. Ankara keçiören osmangazi mahallesi taraflarında oturuyorum. Ankarada 10 gün önce yoğun kar yağışı olduğunda evin önünde hafif yokuşa park halinde idi araba. evden çıkıp arabaya yöneldiğimde arka sıramda düzlükte duran opel astra j kasa bridgestone marka lastikli aracın, benim aracımın yanında yokuşta hareket etmek istediğini ancak olduğu yerde patinaja düştüğünü görünce hafif bir ürperti oluştu bende önce. sonra adam geriye saldı arabayı düzlükte kaptırıp yokuşu çıktı. bende en kötü aynısını yaparım deyip ya bismillah araca bindim. motoru ısıtıp direk kalkmayı denedim ve hafif bir patinaj ile biraz önce opel marka aracın çırpındığı yeri zorlanmadan çıktım. 
 
bu lastikler kar üzerinde tartışmasız derecede iyi ancak kar olmadığında ve havalar 7 derece üzerine çıktığında lastik yol tutuştan biraz feragat ediyor onuda belirtmek lazım. Ankara için aralık ayında takıp Mart ortası gibi sökmek lazım lastikleri. Bulunduğu ilde kış şartları zorlu geçenler için tartışmasız kullanılması gereken bir lastik.
en kötü kış lastikleri 2 yıl 10bin km sıkıntı yaratmıyor. ondan sonra ciddi salıyor kendilerini. 3. kışta dikkat etmenizi öneririm ya da 10bin+km sonrasında.
Yorum bağlantısı
Ali Ünal
4 saat önce, Tahir Ak yazdı:
6 saat önce, Ali Ünal yazdı:
Lastiğin son durumunu merak edenler ve ilk yıldan sonraki performansı hakkında bilgi vermek için yazıyorum. Lastiklerin 2. kışı ve hala performans anlamında kayıp yok. Ankara keçiören osmangazi mahallesi taraflarında oturuyorum. Ankarada 10 gün önce yoğun kar yağışı olduğunda evin önünde hafif yokuşa park halinde idi araba. evden çıkıp arabaya yöneldiğimde arka sıramda düzlükte duran opel astra j kasa bridgestone marka lastikli aracın, benim aracımın yanında yokuşta hareket etmek istediğini ancak olduğu yerde patinaja düştüğünü görünce hafif bir ürperti oluştu bende önce. sonra adam geriye saldı arabayı düzlükte kaptırıp yokuşu çıktı. bende en kötü aynısını yaparım deyip ya bismillah araca bindim. motoru ısıtıp direk kalkmayı denedim ve hafif bir patinaj ile biraz önce opel marka aracın çırpındığı yeri zorlanmadan çıktım. 
 
bu lastikler kar üzerinde tartışmasız derecede iyi ancak kar olmadığında ve havalar 7 derece üzerine çıktığında lastik yol tutuştan biraz feragat ediyor onuda belirtmek lazım. Ankara için aralık ayında takıp Mart ortası gibi sökmek lazım lastikleri. Bulunduğu ilde kış şartları zorlu geçenler için tartışmasız kullanılması gereken bir lastik.

en kötü kış lastikleri 2 yıl 10bin km sıkıntı yaratmıyor. ondan sonra ciddi salıyor kendilerini. 3. kışta dikkat etmenizi öneririm ya da 10bin+km sonrasında.

öneriniz için teşekkür ederim. lastikler ile geçen sene 8-9 bin civarı km yapıldı bu sene de 3 bin km oldu şimdiden. daha önce de dediğim gibi lastikler tr şartlarında kış mevsimi yoğun geçen yerler için uygun. ankara için geçen sene boşa alınmış bir lastik iken bu sene kış mevsiminin zorlu geçmesi nedeniyle çok gerekli olduğu anlaşılmıştır. :) iç anadolunun yüksek kesimleri ve doğu anadolu için tartışmam bu lastikleri ama istanbul ankara gibi büyükşehir merkezlerinde daha iyi seçenekler olduğu aşikar. sık sık şehir dışı dağ bayır dolaşan biri değilseniz başka markalar olabilir tabii ki ama kar üzerinde en iyilerden biri bana göre

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Tahir Ak
merhaba arkadaşlar,  

başlıkta  yazan lastikler ile ilgili internet üzerinde tatmin edici kullanıcı yorumları bulamadığım için bu konuyu açıyorum. 25 kasım tarihinde 4 adet 185/65/15 ebatlarında dunlop kışlık lastikleri aldım. lastikleri ilk gördüğümde diş yapısı çok güzel geldi ve good year almak için gittiğim yerden bu lastikleri alarak çıktım. isterseniz çivi delikleri bulunuyor lastik üzerinde ve çivi de çaktırabilirsiniz. türkiye üretimi olan bu lastikler rusya için üretiliyormuş ve genel olarak ihracat yapılıyormuş. lastik hamur olarak yumuşak yapıda.

Lastik etiketi

 

ankarada yaşıyorum ve malum hava koşullarının iyi gitmesi neticesinde kar yağmadığı için şimdiye kadar test edemedim lastikleri. 23.12.2017 tarihinde Sakarya/ Pamukova taraflarına yolum düştü. Ankara-İstanbul otoyolu üzerinde Bolu ya yaklaştıkça tipi ve yoğun kar yağışı altında gayet güven veren ve emniyetli bir yol tutuş olduğunu söyleyebilirim. dinlenme tesisi girişlerinde el değmemiş kar kütleleri içinde eğimli alanlarda test ettim lastikleri. dur kalk ve fren denemelerimde abs devreye girmedi ve gaz verme işini ayarlı yapabilirseniz patiye de düşmedi araç. patiye düşse bile hemen yola yapışıyor ve slalom yapılması durumunda emniyeti elden bırakmıyor. otoyol üzerinde ise bazı şoför arkadaşlarımız sayesinde risk almak zorunda kaldım ve lastikler yarı yolda bırakmadı yine. nasıl risk aldın diye merak edenler için kısaca anlatayım. otobüs yada kamyonların ıslak zeminlerde arkalarında ve yan şerit üzerinde yarattıkları yoğun su kütlelerini bilirsiniz. bazı şoför arkadaşlar sağ şeritte giden kamyonu sollamak için orta şerit üzerinde giderken bu su kütlesini görüp ani fren yapıyorlar ve o su kütlesinin içinde sabit hızda gitmeyi tercih ediyorlar. bu şekilde en az 10 defa karla kaplı olan sol şeride geçip araçları sollamak zorunda kaldım ama dediğim gibi lastikler güven hissinin kaybolmasına izin vermedi. 

 

Kaynaşlı çıkışını geçtikten sonra kar yerini yoğun yağmur yağışına bıraktı ve yağmurlu havalarda da test etmek imkanı buldum bu sayede. 160-170 gibi süratlere çıkmama rağmen araç çizgisini kaybetmedi ve yağmurlu havalarda da artı puan aldı benden. 

 

güneşli ve kuru havalarda 7 derecenin üzeri sıcaklıklarda lastik yumuşak hamurlu olduğu için pati ile kalkma frenlerde lastik sesi gibi olaylar yaşadım onlarıda belirtmek isterim. kışları sert geçen bölgeler için ideal lastik olarak düşünebiliriz. havalar ısınmaya başlayınca mart ortası gibi yaz lastiklerine geçilmesi gerektiği düşüncesindeyim. 

 

yol sesi konusuna gelirsek daha önceki lastiklerim good year duragrip modeliydi aslında çok yol sesi farketti diyemem ama mutlaka fark etmiştir. rahatsız edici seviyeleri görmedim focus aracımda. sizlerinde sormak istediği sorular var ise cevaplamaya çalışırım. teşekkürler.

 

 

Hala kullanıyor musunuz? Kaç km/yıl oldu acaba  

Son mesajı görmemişim teşekkürler. Kaç km yapınız 2 yılda acaba

 

 

 

Adac testine baktım. good year ug9 dan hemen sonra geliyor kar performansı ondan bir tık daha iyi buz performansları aynı

 

Ug9 ile bu lastik arasında kaldım ya hayırlısı bakalım

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Bu lastiği van'da geçen kış kullandım. Karda uzun yıllar kullandığım ug8 lerden daha iyi değildi. Kuru asfaltta ug8 daha iyiydi. Kötü lastik değil ama kocaman dişleri nedeniyle gürültülü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...