Sühan Bozdağ

Daihatsu Feroza Nasıldır?

Recommended Posts

Sühan Bozdağ

Herkese selamlar. 98 otomatik mondeo'yu epey masraf edip sorunsuz hale getirdikten sonra satmak mecburiyetinde kaldım. Şehri de terk edince, hafif arazi şartlarında kullanmak için 94 model bir Daihatsu Feroza aldım Araç oldukça temiz kullanılmış önemli bir sorunu yok gibi şimdilik. Ferozayı tanıyıp bilenler deneyimlerini paylaşırsa sevinirim. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

hayatımda kullandığım ilk arazi aracıydı. amcamda vardı. çok keyifli bir makine idi. küçük derli toplu ve düşündüğünüzden konforludur. hafifi arazi filan değil baya arazide gider o derece.

 

bence alınır.   japon sonuçta. toyota ile akrabalığı var idi.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Onur Doğan

Muadil modellerine göre beğendiğim bi araç, tanıtım konusunu açarsanız memnun oluruz :) 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sühan Bozdağ
Dogan Arsiray yazdı:

hayatımda kullandığım ilk arazi aracıydı. amcamda vardı. çok keyifli bir makine idi. küçük derli toplu ve düşündüğünüzden konforludur. hafifi arazi filan değil baya arazide gider o derece.

 

bence alınır.   japon sonuçta. toyota ile akrabalığı var idi.

Küçük ve derli toplu bir araç evet. Datça'nın bir köyünde yaşıyorum ve yollar genelde taşlık dere yolu. Bir hafta oldu alalı, Hiç nazlanmadan her yerde gidiyor. yeri geldi tarlaya girdim yeri geldi tampona kadar suya girdim. Üzerinde Kumho MT çamur lastikleri var. Arazide kullanması çok zevkli ve oldukça atak bir araba. Gel gelelim asfalta çıkınca arabaya bir şeyler oluyor. Lastiklerin de payı var tabii ama çekişten düşüveriyor. Hafif bir rampayı bile 2. viteste bağıra çağıra zor çıkıyor. Yollar çok virajlı olduğu için yavaş gitmek zorundasınız ve devir kazanamıyor. Düz yolda da 5. viteste 90 kilometreyi geçmiyor. Geçen gün rampa çıkarken bir patlama sesi duyup sağa çektim. kaputu açtığımda yedek su deposunun kapağı yerinden çıkmıştı ve yedek su deposundaki su fokurduyordu. kapak çok uyduruk, vidalı bile değil. Tahliye borusu  yetersiz kalınca fırlayıp çıkmış yerinden.  Gösterdiğim bir usta, subaplardan birinin hava aldığını, düzgün çalışmadığını söyledi. İlk fırsatta bütün aksaklıklarını gidereceğim çünkü çok sağlam ve dediğiniz gibi konforlu bir araç. Yedek parça toparlamaya başladım bile, ciddi bir revizyon planlıyorum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Datça'nın bir köyü, ne güzel. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sühan Bozdağ
Evren Erakçora yazdı:

Datça'nın bir köyü, ne güzel. 

:)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

LPG var değil mi araçta?

Biraz güç kaybı da ondan olur mutlaka. Süpap ayarı ve varsa avans ayarı ile biraz güç iyileşebilir. Katalitik varsa tıkalı olabilir. vs.

 

Parça problemi olabilir. Ancak karizma bir araç. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sühan Bozdağ
Mehmet Göktürk yazdı:

LPG var değil mi araçta?

Biraz güç kaybı da ondan olur mutlaka. Süpap ayarı ve varsa avans ayarı ile biraz güç iyileşebilir. Katalitik varsa tıkalı olabilir. vs.

 

Parça problemi olabilir. Ancak karizma bir araç. 

 Evet LPG var ama kullanmıyorum.  Deneme yaptım tabii.  Gerçekten çok fark ediyor, motor acı çekiyor gibi çalışıyor. Satın aldığım arkadaş da çoğunlukla benzinle  kullanmış.  sübapları ,avansı ayarlatmak ve diğer sorunları gidermek için İstanbul'a  Daihatsu servisine götürmek istiyorum ,tabii yollar açılırsa.  Yedek parça konusu pek sorunlu değil gibi. internette bir çok orijinal parçası mevcut görünüyor. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

gaza basinca radyator hortumlari genisliyormu yada sertlesiyormu? motor yag kapaginin altinda sari renk tortu varmi? conta yanigi ve valf deformasyonu olmus olabilir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

tamir kitabını edinin kendiniz iyice çalışın. hiçbir servis kolay kolay detayları öğrenemiyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sühan Bozdağ
Dogan Arsiray yazdı:

gaza basinca radyator hortumlari genisliyormu yada sertlesiyormu? motor yag kapaginin altinda sari renk tortu varmi? conta yanigi ve valf deformasyonu olmus olabilir.

Evvelden conta yakmışlığım olduğu için hepsini kontrol ettim ve sıra dışı bir duruma rastlamadım. Su da yağ da temiz görünüyor.Hortumlar yumuşak. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Fikri Keleş

fotolar ile süslesek konuyu??

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora
fotolar ile süslesek konuyu??
Köy manzaralı hem de.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sühan Bozdağ
Evren Erakçora yazdı:
Fikri Keleş yazdı:
fotolar ile süslesek konuyu??

Köy manzaralı hem de.

en yakın zamanda...:)

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

egzos susturucusu tikanmistir belki.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

Sühan Bey bu F70 değil mi? Bazı F70 dokümanları buldum galiba. Yoksa sizle de paylaşırım. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sühan Bozdağ
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Sühan Bey bu F70 değil mi? Bazı F70 dokümanları buldum galiba. Yoksa sizle de paylaşırım. 

DX olarak geçiyor. F70 ibaresi yok herhangi bir yerinde. Nasıl anlaşılır o? 

Galiba F70 Rocky modeli. bendeki Rocky değil. 

tarihinde Sühan Bozdağ tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

global adı farklı acaba mı hiç çıkmıyor çünkü

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

araba çok keyifli görünüyor. lasitkler biraz büyük sanki motor gücüne göre.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sühan Bozdağ
Dogan Arsiray yazdı:

araba çok keyifli görünüyor. lasitkler biraz büyük sanki motor gücüne göre.

Evet lastikler biraz hantal. Sanırım yükseltmek için zorlanmış. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sühan Bozdağ
Dogan Arsiray yazdı:

egzos susturucusu tikanmistir belki.

Forumlarda bu araçların torku düşük olduğundan rampada bayılması normal deniliyor genelde. Ancak buradaki ustanın subaplardan birinin hava aldığı yönündeki tesbiti düşündürüyor beni. Genelde benzinle kullanıyorum ve sabahları ilk çalıştırdığımda rölantide 2000 devire kadar çıkıyor. arada kendi kendine gaz verip kesiyor ve bir kaç dakika sonra 800-900 aralığına gerileyip burada sabitleniyor. LPG' de ilk çalıştırmada rölanti daha dengeli. Ayrıca, distribütörü incelediğimde alt kısmının yağlanmış olduğunu gördüm. Bu ateşleme sorunu mu yaratıyor acaba? bir de gene distribütörün altında boşta duran koni şeklinde ve içinde yay olan bir kablo başlığı buldum. kabloyu takip ettiğimde, üçe ayrılıp motor bloğuna girdiğini fark ettim. Bunun ne olduğunu da anlayamadım. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Bu araçla Datça’dan İstanbul’a gitmeyin bence.
Bir şekilde oralarda çözmelisiniz.
Egzoz manifoltunu gevşetip gürültülü bir test yapın. Sorun egzoz ise manifoltu sökünce açılacaktır.

Distribitör yağlanması elbet ateşlemeyi kötüleştirir.
Fren ayarlarına da baktırın.
Araç çekemediği için zorlanıp hararet yapmış bence.
Devirdaim, termostat vb bir sebep olsa, köyde dolanırken de hararet yapması gerekirdi. Bence soğutma sorunu değil, bir şekilde zorlanma sorunu var.

Mesajı paylaş


Mesajın linki

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.