Sinan Akgöl

Bmw M47 N47 Dizel Motor Bilgileri ve Zincir Diğer Problemleri

Recommended Posts

Sinan Akgöl

Forumda çok konuşuluyor önce ki kullandığım araçta da başıma gelen arıza için bu konuya ihtiyaç var diye düşündüm.

 

Bir önceki motor serisi olan M serisi motorlar 1999-2007 yılları arasında

M47D20 114-134hp   

M47TUD20  E46 serilerinde 134-148hp

M47TU2D20 kodlu 163hp olarak E90-E91-E60-61 E87 E83 kasa kodlarından 1 Serisi-3 serisi-5 serisi-X3 serilerinde kullanıldı. Bu motorların kronik olarak okuduğum araştırdığım zincir problemi yok.

 

Zincir problemi ise Bmw'nin Peugeot ile geliştirdiği N serisi motorların dizel ve benzinli versiyonlarında oluşuyor. 

M serisi motorlardan sonra N serisi motorlara emisyon değerleri ve güç potansiyeli arttırmak için N serisi motorlar geliştirildi. 2014 senesinden sonra B47 serili motorlara geçildi.

Kullanan seriler:

N47D20 olarak F serilerinde

E81 / E82 / E87 / E88 120d

E90 / E91 / E92 / E93 320d

5 Serisi E60 ve E61 520d

E84 X1 X1 sDrive20d, X1 xDrive20d ve E83 X3 xDrive20d.

2014–2015 F22 220d

2007 senesinden sonra çift turbo serisi E60 535d versiyonundaki teknoloji geliştirilerek tanıtıldı.

Beygir güçleri ülkemizdeki araçları baz alarak N47D20 motor lar 177hp 184hp 218hp olarak geldi.

 

Bu motorların zincir problemi bakım aralıkları, yağ kullanımı, sert yumuşak kullanım vs ile ilgili değil.

Zincir problemi ilk çalıştırmada duyulmasa da yağ kalın ve soğuk iken sorun yok ufak şakırdama sonrasında devir arttıkça yükselen zincir sesi hem dışarıdan hem de içeriden duyulma imkanı oluyor.

 

Zincir zamanla uzayan bir aksam bu motorda da aynı şekilde sorun oluyor normalde 150.000km'de değişim önerilirken N serisi motorların zincir sıkıştırma gergi piminin ve üst dişlisindeki tasarım ve malzeme hatası ile yüksek devir kullanımda iken motor içerisinde kırılarak motor stop edip kitlenmesi, stop ettiği için fren hidrolik sistemi devre dışı kalarak pedal şişmesi ve hidrolik direksiyon pompasının devre dışı kalması ile direksiyon kitlenmesi yada ağırlaşması ile kazaya sebebiyet verebiliyor.

Görsel olarak gösterir isek gergilerin gergi piminin ve üst dişlinin durumları bu hale gelebiliyor. Fazla görsel ile kota doldurmuyorum.

 

jV3SB9nRnyX8s-3pk7A3I1UHpfJbLZU4X0jv0W3FIMG_6295-2-768x1024.jpg4089fe_c3d2ed18f4524393b6b7013e642ddae8~mv2_d_2988_3803_s_4_2.jpg

 

 

Bu sorunla karşılaşmanın km'si belli değil yurtdışı ve kendimde dahil olmak üzere 30.000km ile 100.000km ve üstü aralığı var biraz şans işi. Çözümü var mı sorusu ise, yetkili servislerde araç garanti kapsamında ise ücretsiz değişim sağlanıyordu, meşakkatli bir iş sebebi zamanlama zincirinin konumun arkada olması ve motorun komple sökülüp tezgaha alınması gerektiğinden. Yetkili servis ücretsiz değişimi sonrası şu garantiyi vermiyor bir daha olmayacak. Eğer garanti kapsamı bitince 2014 senelerinde özel servislerde bile yüksek olan bir tamir işleminin yetkili serviste ne kadar olacağını siz tahmin edin. 

 

Bmw bu konuda ilk önce hatayı kabul etmese de özellikle tüketici haklarının korunduğu İngiltere'de bunu şu yüzden söylüyorum N47 serili dizel motorların satış rakamları olarak en yüksek ülke İngiltere. Orada açılan davalar sonucunda Bmw bu sorunu pdf olarak yayınladı ve kabul etti. 

2011 yılında BMW tarafından bir “Kalite Geliştirme” yayınlandı sonra durduruldu. 

 

Çözüm olarak yedek parça firmalarının geliştirilmiş şekilde ürettikleri kasnak, pim, gergi şeklinde kit olarak satışa sundular, ülkemizde bu geliştirilmiş kit var mı bulamadım.

 

N47 serisi motorların zincir dışında

Turbo egzoz kalapesindeki yayın yağlanmama sorunu ile açık kalması sorunu da yoğun şekilde raporlanmış. Bu sorun sonucunda yakıt tüketiminin %30-50 artmasına yol açtı. 

Bu sorun için BMW mühendisleri tarafından "bilinen bir arıza" olarak tanımlandı ve onarıldı, ancak BMW, müşterileri aşırı yakıt tüketimi için telafi etmeyi reddetti.

 

Bir başka sorun ise araç modeli ve km yaşa bağlı olarak hortumların parçalanma sorunları var, bu problem sonucunda her hangi bir motor arıza ışığı yanmaz sadece bir kod olarak ECU'ya işlenir. EGR' baypas valfi sorunu ile EGR soğutucunun sıkışmasına patlamasına sızıntılara ve nadir olarak motor alev alması görülebilir. 

 

İyi forumlar saygılar.

  • Beğen 5
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Bendeki motor m47d. 300.k üstünde şu anda. Zincir bilgisi ise yağ değişim düzeni zamanlı ve doğru ekipman ile 650.k civarı değişimin gerekebileceği. 112bg araç.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Akgöl
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Bendeki motor m47d. 300.k üstünde şu anda. Zincir bilgisi ise yağ değişim düzeni zamanlı ve doğru ekipman ile 650.k civarı değişimin gerekebileceği. 112bg araç.

Mde 650k N'de 150k 500k düşürmüşler o yüzden M serisi benzin ve dizellere "Bulletproof" kurşun geçirmez diyorlar abi. M serisi ile N serisi karıştırılıyor diye onuda ekledim özellikle E60 5 serisinde

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Landın lr2 modelinde aynı motoru 150 bg koysa idi tarihe geçen araç olurdu.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ebrar Tüfek

Konuyu görünce fenalık geldi. Staj zamanları en sevmediğimiz motordu kendileri.94ab37a437dbeb689e751ec43cae5f01.jpg

  • Şaşkın 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
Sinan Akgöl yazdı:

Forumda çok konuşuluyor

ilk bunu dile getirdiğimde masa altından gülenleri de sahneye alalım da eğlenelim biraz, olur mu yahu ölleee şeeeğh diyenleri biliyoruz :rofl:

şunu takp edemedim, zinciri değiştikten sonra da yine aynı km gelince sorun var mı? yoksa parça revize mi edildi?

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Samet YILMAZ

2016 420D Grand Coupe vardi 2 arabam oncesinde. 100bin de Zinciri degistirdim. 120binde direksiyon kutusundaki lungur lungur sesden dolayi sattim. Xdrive idi, mukemmel yol tutusu vardi. ne yaptimsa bozuk yoldaki gelen sesi cozemedim. Direksiyon kutusuda cok pahali idi , satmak zorunda kaldim.

yyJ51Q.jpg

 

yyJBu6.jpg

yyJppp.jpg
 

yyJDZy.jpg

 

yyQugM.jpg

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Akgöl
Çağlar Bayur yazdı:

ilk bunu dile getirdiğimde masa altından gülenleri de sahneye alalım da eğlenelim biraz, olur mu yahu ölleee şeeeğh diyenleri biliyoruz :rofl:

şunu takp edemedim, zinciri değiştikten sonra da yine aynı km gelince sorun var mı? yoksa parça revize mi edildi?

aynen devam revize yok ayni rus ruleti. Bi tik duzelme orani artmis kesin birsey bulamadim abi upgrade kitleri cikarmislar sadece 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Cerci

avrupada yillardir bilinen bir sorun ama turkiyedeki bazi arkadaslar arabalarina laf soyletmemek icin yok olmaz falan diyorlardi 

bu hatayi bildigim icin niyetimi degistirip audi ye yonelmistim zamaninda 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Samet YILMAZ
Mustafa Cerci yazdı:

avrupada yillardir bilinen bir sorun ama turkiyedeki bazi arkadaslar arabalarina laf soyletmemek icin yok olmaz falan diyorlardi 

bu hatayi bildigim icin niyetimi degistirip audi ye yonelmistim zamaninda 

 

Bmwden kacip audide DSG sanziman ilede kumar oluyor biraz. Yada benim cevremde hep dsg sanziman sorunu yasamislar var.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sefa Çelik
Samet YILMAZ yazdı:

 

Bmwden kacip audide DSG sanziman ilede kumar oluyor biraz. Yada benim cevremde hep dsg sanziman sorunu yasamislar var.

 

Hocam kendi görüşümdür,

DSG den çok memnun kaldım. Tekrar kardeşi Stronik'e geri döndüğümde oh bee, özlemişim dedim. Ki, forumlarda bolca memnuniyetsizliği vardır. 

Aisin'i ise sevemedim. 2den 3e geçerken kerkiniyordu, geri vitesi takınca küt vuruyordu falan. Tamirat işine girmedim, benden para yiyeceğini anlayıp elden çıkardım. Ki, forumlarda bolca överler, taş gibi derler. 

 

BMW ci arkadaşlar X6 4.0 Xdrive 302 hp motor ve şanzuman hakkında bilgi verebilir mi? 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Samet YILMAZ
(düzenlendi)
Sefa Çelik yazdı:

 

Hocam kendi görüşümdür,

DSG den çok memnun kaldım. Tekrar kardeşi Stronik'e geri döndüğümde oh bee, özlemişim dedim. Ki, forumlarda bolca memnuniyetsizliği vardır. 

Aisin'i ise sevemedim. 2den 3e geçerken kerkiniyordu, geri vitesi takınca küt vuruyordu falan. Tamirat işine girmedim, benden para yiyeceğini anlayıp elden çıkardım. Ki, forumlarda bolca överler, taş gibi derler. 

 

BMW ci arkadaşlar X6 4.0 Xdrive 302 hp motor ve şanzuman hakkında bilgi verebilir mi? 


Evet, dedigim gibi benim cevrem magdur dolu buyuk ihtimal :)  Benim suanki aracin sanzimani AT8 ZF, %7 oraninda sikinti geri donusu olmus bugune kadar ama gel gor onceki aracimdan sonra sanki bu sanzimanda sikinti var gibi hissediyorum. ornek vereyim 5 6 da iken vites seri bir yavaslamada vites duserken gecisleri sert oluyor. Geri vitese cektigimde o gecisi hissediyorum, Korktum acikcasi ama okudugum kadari ile sistemin karakteristik ozelligi bu.

Buna rağmen ZF şanzıman nasıl dezavantajlara sahip derseniz, kullanıcılarının hem fikir olduğu noktaların başında vites geçişlerindeki keskinlik geliyor. Bu geçişlerin yumuşak olmaması konfordan ödün vermek anlamına gelmemekle beraber ZF şanzımana dair en çok söylenen şey oluyor. Bu şanzımanlarla ilgili konuşulan bir diğer sorun da aracın düşük devirlerde daha güçlü sarsıntılar yaratması. Öte yandan ZF şanzıman arızaları genelde sık karşılaşılan sorunlar değil, çünkü bu şanzımanlar oldukça dayanıklı bir sisteme sahip.

tarihinde Samet YILMAZ tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Cerci
Samet YILMAZ yazdı:

 

Bmwden kacip audide DSG sanziman ilede kumar oluyor biraz. Yada benim cevremde hep dsg sanziman sorunu yasamislar var.

ben mercedes te yasadigim otomatik sorunlarindan dolayi artik tercihimi manuel den yana kullaniyorum hem daha az yakiyor

Mesajı paylaş


Mesajın linki

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.