İçeriğe Yönlendir

2004 Citroen Xsara 1.4 HDI 70 beygir


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba değerli arkadaşlar. 

Sosteye dayım kendine alımlı ve ucuz bir araba bulmayı başardı. Bu günde noterden teslim aldı. Tabiki durmadı koşa koşa bana getirdi. Hemen incelemeye başladım. Arabanın içi temiz hemde dayımın istediği kondisyonda. Ufakda bir tur attım , fakat yüzüm biraz ekşidi. Vites yolları bulmakta zorlandım. Boştamı vitesdemi anlayamadım. Debriyaj pedalı ise zemindeki paspasa takılıyor. Çekişini pek beyenmedim :(

Neyse, aldım arabanın şase kodunu, aradım taradım buldum model tipini. Çekişin neden zayıf olduğunu işte ozaman anladım. Motor 1,4 hdi, kasa 1200 kilo , maksimum tork ise 2000 devirde 160 newton. Tabi böyle olunca turbo lag yememiz normaldi. Biraz devir üretip turbo çevirmemiz gerekiyordu. 

 

Araba çok hoş bir tasarıma sahip, 2004 olduğunu belli etmiyor. Fakaz bazı sorularımız var. Bunlara cevap arıyoruz. 

Bu motor kapağından gelen duman ne kadar normal :) 

 

 

 

Bu debriyaj pedalında bir parça eksik olabilirmi :) 

 

ACtC-3dJE78jOP2RxDU-foo3FE7ZYhbdqDtA5Cij

 

Buda yeni aracımızın kendisi : ) 

 

ACtC-3cGJOmBy9kJHdo1GUOkkn7ZqhKtFOpKv6bx

ACtC-3c-k0RCsadjSOY2ZCMbD0akQPkdn4JwaXIl

ACtC-3eftT_UJicg6SG5_AdaNRJVtvHXEa4L9vb4

ACtC-3eUX5-ZVJ1U_NgBWH2rQdJVNWpmx_8q3fH7ACtC-3fJCdndPLAULlf_FebJCAhuAZBCZGaXFoLC

ACtC-3c2Q0QtjU0_TnFEa-1iB2w8jB1G3NgEjz29

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

debriyajda switch nerede? Pedalın hemen üstündeki demir kısım switche basar normalde

 

Bu motor ford 2013 e kadar olan fiestalardaki 1.4 dizel ünite ile aynı zaten

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Hayırlı uğurlu olsun. Ustalar çalışan arabanın yağ kapağı açılmaz derler ama.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Debriyaj pedalında neyin eksik olduğunu buldum. İsternet google sağolsun. 

 

ACtC-3eHq3oN8qfdYnENw20W5_awSInwjmIDjY3l

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir

yağ kapağını çıkarın , çıkardıktan sonra sıkmadan üstüne kapatın , kapağı üzerinden atıyorsa üflüyor , eğer atmıyor ise hafif iteleyip bırakıyor ise sıkıntı yok derler .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:

Debriyaj pedalında neyin eksik olduğunu buldum. İsternet google sağolsun. 

Yazmıştım zaten, o parça olmaz ise araç debriyaja basıldığını bilemez.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba değerli arkadaşlar. 

Harika bir test sürüşünden sonra arabadan bayağı memnun oldum. 160 newton torku ve 68 beygir gücü var. 

Gaz tepkisi i10nun performansını %75i kadar. Düşük devirde yürümüyo. Gaz pedal yolu çok kısa. Bir gıdım yolu var. Ya hep ya hiç durumu var.  

Her zamanki rampada vitesi 4 sonra 3 e düşürmek zorunda kaldım. Tam bir ekonomi canavarı. 

Debriyajı yeterli, vites yolları masraf istemez. Lastikleri önler lassa greenways, arkada petlas pt515. Sistem bana tanıdık geliyor. :)

 

Dayıma hayırlı olsun. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabada ciddi onarımlar yapılmış , motor kaputu altında görünen pek çok şey yeni .

 

ACtC-3ezoDzl8UVZbIpcQATGN7b3roIsy7Yd7eOEACtC-3ebUlGJOTq_XddspPv2rPPqfACs5WldABzBACtC-3ch-XQUvKsGa2hBR_GHaj7PDRbSfNbL-RoHACtC-3f6Ez_cb8_1hNKSwNffExa0sCuY57jYaeLuACtC-3dyH9rS_4lqtlCTpYgw1APCBbwDIaUl6f7F

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Meşhur Xsaranın 16,5 saniyede 100 km hıza ulaştıran harika motoru .

1750 devirden itibaren 2500 devire kadar 150 newton tork var. Ama işte adı var :) 

 

hdicurves.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Hayırlı olsun. Görünüşe göre intercooler yok, sıcaklarda rampalr sıkıntı olabilir. takılıyor mu araştırmak lazım.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ersen Tapan yazdı:

Hayırlı olsun. 

Termostat bozuk hararet çok düşük..

 

Merhaba 

Dizel modelinde 75  derecelerde olması normalmiş. Kapı önünde uzun süre çalıştı hareket halinde olmadığı halde 75 derece geçmedi. 

EN gıcık olduğum şey östergenin benzinli modelle ortak olması. Hararet göstergesi benzinliye uygun olduğu için çok düşük gösteriyor. 

Aşağidaki videoda 75 derece bizimkiside 75 derecede çalışıyor. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

"Dizelin 75 derecede çalışması normalmiş" lafı bence palavra. Kullandığım 1,3-1,6 ve 2,7 dizellerde NORMALDE öyle bir şeyle karşılaşmadım, en son 2,7 yi aldığımda hararet böyle düşüktü ilk bakımda termostat değiştirdim şimdi olması gereken 90 derecelerde.

Benzinli - dizel göstergesinin aynı olması olayını anlayamadım. Olsun aynı, benzinlide yüksek dizelde düşük göstermez. Kaç dereceyse onu gösterir(bozuk bir parça yoksa).

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Bu motor Fiesta da kullanılan motor gösterge de 90 gösterip 82 civarında sabit olması lazım.

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Önder Özcan yazdı:

"Dizelin 75 derecede çalışması normalmiş" lafı bence palavra. Kullandığım 1,3-1,6 ve 2,7 dizellerde NORMALDE öyle bir şeyle karşılaşmadım, en son 2,7 yi aldığımda hararet böyle düşüktü ilk bakımda termostat değiştirdim şimdi olması gereken 90 derecelerde.

Benzinli - dizel göstergesinin aynı olması olayını anlayamadım. Olsun aynı, benzinlide yüksek dizelde düşük göstermez. Kaç dereceyse onu gösterir(bozuk bir parça yoksa).

 

Selçuk Bakış yazdı:

Bu motor Fiesta da kullanılan motor gösterge de 90 gösterip 82 civarında sabit olması lazım.

 

 

Referans video yukarıda paylaştım arkadaşlar. 73 75 derecelerde geziyor. Başka araba videodlarıda var. Bahsettiğimiz 68 beygir hdi motor. Ayak gazdan çekip 3 km rampa indim 75 sabit kaldı araba. Bu koşullarda termostat bozuk kalsa 70 altına düşerdi,. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...