İçeriğe Yönlendir

2004 Citroen Xsara 1.4 HDI 70 beygir


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Bakın birebir motor kodumuz aynı . Durk kalk trafikte dahi 73 75 derecede çalışıyor . 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Burdada aynı motoru kullanan başka bir 206 var. Bununda top speed denemesi öncesi 75 derecede sabit olduğu görülyor. Araba iyice sıkıştırılca 82 derecelerede gezmeye başlıyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Duster'ın makyajsız ilk nesil araçlarında termostat kronik sorunlu. Herkes normal sanıyor. İddia edenler falan oldu, serviste parça değiştirince inandılar.

Muhtemelen bunda da böyle bi durum var. 75 derecede çalışan bir araç daha görmedim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Peugeout 307 de  thermostat 88 derecede açılıyormuş . Xsara için değeri bulamadım. 

 

ACtC-3cER9nOLvgAuV-Fp5rMro5ZVTHpo4YocP62

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Peugeout 307 de  thermostat 88 derecede açılıyormuş . Xsara için değeri bulamadım. 

 

ACtC-3cER9nOLvgAuV-Fp5rMro5ZVTHpo4YocP62

Aynıdır muhtemelen. Motor aynı sonuçta.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

İntercooler yok C2 ye felan takan var. Çok elzem degil standart kullanıcı için. Fiesta da aynı motor var. Yakıttan yana ben de çok memnundum. Çekiş olarakta beklediğimden iyiydi.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Darbaz

Merhaba değerli arkadaşlar. 

Eski arabalarla olan haşır neşirliğimiz devam ediyor. Xsaranın şanzıman bilyası dağılmış. Komple şanzıman ve debriyaj balata değişim oldu. Bakımları sıfırdan hiç olmamış gibi yapıldı. Sonuç 2400 liralık bir hesap. 

 

ACtC-3dWYSRcGuyATeGTCd3D_2pGSVThqrPTDTUQ

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Xsara ile 20 dakika dolaştım. Araba başta zangır zangır ediyordu. Motor biraz ısınınca şangırtılar geçti, lakin termostat bozukluğu kesin gibi . Motor yağı ısındı, sesler azaldı. Ama başta büyük hayel kırıklığı yaşamıştım. Yeni debriyaj o kadar dipten kavrıyor ki, sağolsun usta hiç pay bırakmamış.  28000 tl alınıp üstüne 2400 tl masraf yapımış bir arabadan beklenen sonuç. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Ali Darbaz

Merhaba değerli dostlar, 

Dayım arabasından soğudu. malesef aracına benim kadar özen gösteremedi, fazlada bilgisi yoktu. Ard arda arızalar verdi, önceden kendini belli eden sorunların üstüne gitmediğinden büyük arızalar başına geldi. Ve maalesef artık satma kararı aldı. 

Aldığı hafta sanayide debriyajı değiştirildi. Baski balata berbat durumdaydı. 1400 tl buraya gitti

Direksiyon pompası bozuldu, tüm hidrolik boşaldı. Buraya ne kadar harcadı bilmiyorum. 

Bana söylemediği nedenlerden 1 defa yolda kaldı. Araba 3000 tl masraf çıkardı 

En son olarak bugün öğrendim ki yeniden yolda kalmış. Hararet yapan motoru blok çatlatmış. Gene 3000 tl masraf ödemiş. 

8 Haziranda alınan araba dayım tarafından 8000 tl masraf yaptırılmış olmasına rağmen satılığa çıkarıldı 

Dayımdır , bilmez etmez, sanayide affetmez. Banada söylemez. Çünkü ona göre herşeyi kafaya takıp sıfırlayan konuştukca masraf açan adamın tekiyim. 

Her neyse ben ona daha önce termostadında tuhaflık olduğunu belirtmiştim. Sanayide yapılan işin ne olduğunu görmeden habire parasını tırtıkladılar. 

Şahsen Xsara macerasının bu şekilde sonlanıyor olması beni üzdü. İnanılmaz az yakıt tüketiyor ama bir türlü ayağa kaldıramadı arabasını. 

 

Bu araba satılık isteyen varsa 40 binden veriyoz. Bizimkiler kullanmayı beceremdi. Hazır yapıldı gidiyor. Ama bir binicisi çıkar inşallah. 

 

ACtC-3cOYiTmBaYyZSqcYE24c-uKHHCebm2SYTPg

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Hayırlısı olsun gerçekten az yakiyor orası ayrı ve malesef sanayide dilinden anlayan yok. Benim arabada istediğinde çalışmıyor sonra çalışıyor ama ne hikmetse sanayiye gidince hiç hata vermeden sürekli çakışıyor üç gün sanayide kaldı bir kere bozulmadı ben bir yere gidiyorum arabaya geliyorum çalışmıyor ayrar ediyor beni. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

Hayırlısı olsun gerçekten az yakiyor orası ayrı ve malesef sanayide dilinden anlayan yok. Benim arabada istediğinde çalışmıyor sonra çalışıyor ama ne hikmetse sanayiye gidince hiç hata vermeden sürekli çakışıyor üç gün sanayide kaldı bir kere bozulmadı ben bir yere gidiyorum arabaya geliyorum çalışmıyor ayrar ediyor beni. 

 

Bu sene Cruze için 10 bin tl harcayıp, arabayı neredeyse %85 kondisyonuna getirdim. Cruze için harcadığım meblağ olmasaydı, ben bu Xsarayı satın alır kendim toplar ederdim. Motoru eski sahibinde 5100 tl verilip rektifiye edilmişti . Sadece motorun takozları kalmıştı. Zangır zangır sallanıyordu motor. Turbosu, hidrolik pompası ve debriyajıda çok yeniydi. 

Kalan sorunları birkaç Fransızca forum okuyarak çözebilirdik.  40 bin isteniyor. dayım bana 35000 tl bıraksa bile o arabayı istediğim kondisyona getirmek beni maf eder.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

En son olarak bugün öğrendim ki yeniden yolda kalmış. Hararet yapan motoru blok çatlatmış. Gene 3000 tl masraf ödemiş. 

Ali hocam sizin dayınızı kandırıyor olabilirler mi blok çatlamış falan diyerek? 3000 tl'ye blok çatlatmış bir aracı nasıl tamir ettirebilir ki? Zaten yarısını kapağa harcamak gerekir o paranın. Hesap ediyorum ama olmuyor. 3 bin lira ile blok çatlağı günümüz sanayi fiyatları ile hiç olası görünmüyor. Malum sanayi affetmez. Benim kayınpederin lagunasını 9 bin lira masrafı var deyip satmaya ikna etti sanayiciler, sonra 3 kuruşa kendileri aldı. Peki baba 9 bin lira masrafı vardıysa hadi onlar işçilik ödemeyecek 7 bin lira desek, bu hesapla bunlar gene zararda, niye alsınlar o kadar masraflı arabayı, bunlar kar etmeyeceği arabayı almaz dedim, tanıyorum, ben kurtuluyum diye aldılar oğlum dedi. Ses etmedim ama muhtemelen 1000 lirayı geçmeyecek bir sorunu vardı aracın. Laguna 2006 model 1.6 benzinliydi ve lpg takılmamış hatasız boyasız 2000 bin km'nin altında tertemiz araçtı. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Ali hocam sizin dayınızı kandırıyor olabilirler mi blok çatlamış falan diyerek? 3000 tl'ye blok çatlatmış bir aracı nasıl tamir ettirebilir ki? Zaten yarısını kapağa harcamak gerekir o paranın. Hesap ediyorum ama olmuyor. 3 bin lira ile blok çatlağı günümüz sanayi fiyatları ile hiç olası görünmüyor. Malum sanayi affetmez. Benim kayınpederin lagunasını 9 bin lira masrafı var deyip satmaya ikna etti sanayiciler, sonra 3 kuruşa kendileri aldı. Peki baba 9 bin lira masrafı vardıysa hadi onlar işçilik ödemeyecek 7 bin lira desek, bu hesapla bunlar gene zararda, niye alsınlar o kadar masraflı arabayı, bunlar kar etmeyeceği arabayı almaz dedim, tanıyorum, ben kurtuluyum diye aldılar oğlum dedi. Ses etmedim ama muhtemelen 1000 lirayı geçmeyecek bir sorunu vardı aracın. Laguna 2006 model 1.6 benzinliydi ve lpg takılmamış hatasız boyasız 2000 bin km'nin altında tertemiz araçtı. 

 

Var bişiler ama benimle paylaşmıyor. Babamdan duyuyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

blok çatlamış falan diyerek? 3000 tl'ye blok çatlatmış bir aracı nasıl tamir ettirebilir ki?

tamir var, tamir var, kaynak atılmıştır belki, yoksa 3000 e imkansız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...