İçeriğe Yönlendir

Şişme Bot ve Dıştan Takmalı Motor


Fatih Evcin

Recommended Posts

Fatih Evcin

Arabamda çeki demiri dahi yok ama bot hevesim çok fazla ne yapsam ya girsem mi bi maceraya:) 

Denize yakın evimde yok :) peşimde gezdireceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Furkan Sumer yazdı:

kafamda deli sorular 😂

sedanini bulamadim hb'de boyle duruyor :)

 

 

 Ah be kardeşim , durduk yere kafamdaki projeyi resmettin:)  Sanırm çeki demiri takmadan halledeceğim

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Bence önce elektrikli bi motor ve ufak bir bot edinip(bot inik halde bagaja), heves devam ederse botu ve motoru büyütmek mantıklı olacaktır. Bir dünya iş,heveste kalırsa zarar büyük olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Son zamanlarda yapmak istediğim ama çeki demiri ve arabada koyacak yerim olmadığından(megane coupe) ertelemek zorunda kaldığım hayalim. Pratik fikirler gelir umarım

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Furkan Sumer yazdı:

kafamda deli sorular 😂

sedanini bulamadim hb'de boyle duruyor :)

 

 

Çok yakar bu. Aerodinamik değil. Yanından tır gecse tekerler havalanırmı acep

Yorum bağlantısı
Furkan Sumer

Cem abimin dedigi gibi ilk etapta bagajda tasinabilir olmasi daha mantikli. tepede bunu tasisam patlatirlar korkusuyla arabanin basindan ayrilmam 😂

teker havalanir mi bilemem ama dengeyi cok bozacagi asikar

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Fatih Evcin yazdı:

Arabamda çeki demiri dahi yok ama bot hevesim çok fazla ne yapsam ya girsem mi bi maceraya:) 

Denize yakın evimde yok :) peşimde gezdireceğim.

 

karavan daha iyi olur

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tam benlik konu.. gezilecek deniz , dalga akıntı rüzgar durumu nedir? bot kullanılmadığında nerede duracak? bütçe nedir? daha önce bot kullanıldı mı

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Çağlar Bayur yazdı:

tam benlik konu.. gezilecek deniz , dalga akıntı rüzgar durumu nedir? bot kullanılmadığında nerede duracak? bütçe nedir? daha önce bot kullanıldı mı

Abi ; işin aslı net bütçe yok, hiçbir belgem de yok. Bot kullanılmadığı zaman yerim var köyde kapalı orada duracak. Daha önce bot ile gezdim ama kullanmadım.

Hali hazırda fiber tabanlı 4,80 direksiyonlu 50 hp yamaha motoru olan bir takım var bot ve motor olarak arkadaşımda 15.000 diyor. ama bakıma ihtiyacı var.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Evcin yazdı:

Abi ; işin aslı net bütçe yok, hiçbir belgem de yok. Bot kullanılmadığı zaman yerim var köyde kapalı orada duracak. Daha önce bot ile gezdim ama kullanmadım.

Hali hazırda fiber tabanlı 4,80 direksiyonlu 50 hp yamaha motoru olan bir takım var bot ve motor olarak arkadaşımda 15.000 diyor. ama bakıma ihtiyacı var.

istediği rakam bedava, bir 10-15 binlik daha işi olması lazım, fiber tüpler değişimi , motorun bakımı gibi. deniz ürünlerinde tamir bakım rakamları çoktur.

 

4.80 lik öyle birşey denize her gün indirilip çıkartılamaz imkansıza yakın olur.

bu alınacak bot denizde mi duracak inip çıkacak mı ona göre tvasiye yazacağım

Servet Aydın yazdı:


Bi 8 anektar ile ayar yapamadım şuna

battı gitti yokkk...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu ne sıklıkta nerden suya inip çıkarılacak? kışlamasına kaç tl ödenecek gibi sorular oluşur bu tiplerde

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Tekne işini iyi hesap etmeniz gerekir. Ben deniz kenarındaki evimi sattım. Teknem komşunun egemenliğine hediye durumda sağlığı iyi. Kendi motoru ile biniyor. kapalı garajda duruyor.

 

Ancak kullanmadığım motorumu satıyorum. Bu süreçte ihtiyacı olan olursa piyasası neyse satabilirim. 8HP Yamaha 2 zamanlı 23KG 2009 model.

Bakımları vs yapılık. Zaten teknem yelkenli olduğu için çok fazla kullanımı yoktur.  Uzun şaft.

Şunun aynısı gibi ama uzun şaft benimkisi. Görünüm ve özellikler aynı. model de aynı galiba.

https://www.islandwaterworld.com/yamaha-outboard-motor-2-stroke-s-enduro-8-hp-ym04008

 

 

 

4 zamanlı ve 2 zamanlı motorlar konusunu iyi değerlendirin. ağırlık farkı çok büyüktür, bakımı vs 2 zamanlıda iyidir. Yakıt 4 zamanlıda daha düşüktür düşük devir giderseniz. 

Mesela benim motor 23 kg aynı motorun 4 zamanlısı 45kg idi.

 

 

NOTLAR:

 

Türkyede tekne at çek yerleri profesyonel değil. Yani otopark parasınnı vereyim at çek yapayım çekeyim usulu neyse uyayım yok. Hep bir dalga dubara rica minnet. O yüzden teknenizi bir balıkçı barınağına bırakmak onlarla da ahbap olmak yahut evinizin bahçesine koyabilecek yer ayarlamak gerekir. At çek için idare ederler. Güzel aracınız varsa at çek zor olmaz. Hele bot kolay olur. ama bütün bunlar vakit ister. birkaç kez yapacaksanız  kayık kiralayın.

NOT': bot zordur tehlikelidir. Bu işe girecekseniz fiber tekne bence daha makuldur. 4.50 bir tane motoru ile beraber alın geçin 9.9HP.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

8HP Yamaha 2 zamanlı 23KG 2009 model.

Bakımları vs yapılık. Zaten teknem yelkenli olduğu için çok fazla kullanımı yoktur.  Uzun şaft.

bunun kısasını yıllardır ararım.. nefis bir motor

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

bunun kısasını yıllardır ararım.. nefis bir motor

Şimdi ne var sende?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Şimdi ne var sende?

suzuki 6  4 zamanlı 27 Kg

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

suzuki 6  4 zamanlı 27 Kg

 

tek silindir. O da iyi tıktıktık.

titreşim oluyor biraz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

 

tek silindir. O da iyi tıktıktık.

titreşim oluyor biraz.

rölantide bile var yok arası %10 gazda stabil. 3 saatte %80 gaz da 1.5 lt tüketim. buji tırnak aralığı çok önemli.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

rölantide bile var yok arası %10 gazda stabil. 3 saatte %80 gaz da 1.5 lt tüketim. buji tırnak aralığı çok önemli.

 

deposu üzerinde onların zaten. çok rahat.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...