İçeriğe Yönlendir

Mitsubishi Colt Stop Etme


Kemal Mert

Recommended Posts

Kemal Mert

Merhaba arkadaşlar, 
Malumunuz birkaç gün önce 2012 model otomatik colt sahibi oldum, forumda konusu geçmişti.
Araç genel itibari ile iyi, fakat bir sorunum var.
Şöyleki;
Araç 103 binde sabah çalıştırdım 3-5 saniye bekledim sonra çıktım yola, ilk kavşağa yaklaştım frene dokundum araç yavaşladı ve stop etti, sonra tekrar çalıştırdım yine aynısı oldu, 3.çalıştırmada stop etmedi ama nazlıydı epey.
Sonra hiç sıkıntı yaşamadım. Isınınca sorun bitti.
Akşam iş çıkışı yine aynı senaryo, bu hoşuma gitmedi, forumda dolaştım çok fazla konusu olmamış.
Aldığım kişi ile görüştüm, boğaz kelebeği temizliği yapılmış ve ustası bir süre böyle olur sonra normale gelir demiş, adaptasyon süreci demiş.
Bu durumla karşılaştığımda arıza lambası yaktı. Şu an uyarı lambası yanıyor sönmedi. 
Bunun haricinde hiçbir problemim yok, araca yeni olduğum için hakim değilim, Bu gibi durumla karşılaşan veya yardımcı olabilecek arkadaşların tavsiyelerini beklerim.
Ayrıca Adanada Mitsubishi özel servis tavsiye ederseniz çok memnun kalırım. Yetkili servislerin epey tuzlu olunduğu aşikar.
 

Mesajın linki
Ali Darbaz

arıza ışığı ne diyor. obd bağlayıp okutsanız.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Hacı Şenyurt

İyi akşamlar. Hayırlı uğurlu olsun. Ben bu konularda uzman değilim. Yapacağım ilk iş yetkiliye gidip arıza tespiti yaptırır sonrada özel serviste gerekeni kendim takip ederek yapardım. Veya araca obd ile bağlanır ve arıza kodlarına bakardım.

Mesajın linki
Kemal Mert
Ali Darbaz yazdı:

arıza ışığı ne diyor. obd bağlayıp okutsanız.

hocam cihazım yok maalesef kendim bakamadım yarın fırsatım olduğunda bir baktırayım neden kaynaklı acaba

Hacı Şenyurt yazdı:

İyi akşamlar. Hayırlı uğurlu olsun. Ben bu konularda uzman değilim. Yapacağım ilk iş yetkiliye gidip arıza tespiti yaptırır sonrada özel serviste gerekeni kendim takip ederek yapardım. Veya araca obd ile bağlanır ve arıza kodlarına bakardım.

Çok teşekkür ederim hocam, araca yeni olduğum için acemilik yaşıyorum desem yeridir, arıza koduna baktırayım bakalım neden kaynakladı, antayadan aldım aracı gelene kadar hiç sorun olmadı ama geldiğim günün sabahı bu durumla karşılaştım.

Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Kemal arıza koduna baktır.
Bir de silindir kompresyonlarını ölçtür.
Nasıl ölçüleceğini bilirsin.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Kemal Mert

Abi selam, yarın baktıracağım kısmet olursa. Bakalım bizi ne gibi sürprizler bekliyor. Gaza basmadan tek marşta çalışıyor, rolanti dalgalanması olmuyor, Devirde sıkıntı olmuyor ama birkaç kez stop ediyor soğukken, sonrasında hiçbir sıkıntısı yok.

Mesajın linki
Sani Gerşon

LPG'li mi?

  • Beğen 1
Mesajın linki
Kemal Mert

Evet Sani Bey, Lpg mevcut.

Mesajın linki
Sani Gerşon
Kemal Mert yazdı:

Evet Sani Bey, Lpg mevcut.

LPG kaçırıyor olabilir yanma odasına. Aracı bi kaç gün sadece benzinde sürün, bir de öyle deneyin.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Kemal Mert
Sani Gerşon yazdı:

LPG kaçırıyor olabilir yanma odasına. Aracı bi kaç gün sadece benzinde sürün, bir de öyle deneyin.

Hocam bu aklıma geldi ama araçla gün içerisinde aracı ilk aldığım gün çok durduk gittik, kaçırma olsa 15-20 dakika içerisinde marş alması geç olur diye yorumladım kendimce. Yinede dediğiniz gibi yapacağım.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Mahmut Yıldız
Kemal Mert yazdı:

Hocam bu aklıma geldi ama araçla gün içerisinde aracı ilk aldığım gün çok durduk gittik, kaçırma olsa 15-20 dakika içerisinde marş alması geç olur diye yorumladım kendimce. Yinede dediğiniz gibi yapacağım.

Sıcak motorda sorun yok, soğuk motorda varsa en basitinden başlamak lazım. Lpg kalibrasyonu. Anlamanın yolu 100-150 km benzinle gezin ama bu arada hiç lpg'ye geçmeyin. Sonra motor soğukken yani sabah lpg'ye alıp çalıştırın. Yapmazsa sorun lpg ayarı, yaparsa ilk iş kompresyon testi.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Lpg kalibrasyonu bozuk da olabilir..

Bir süre sadece benzinde kullanıp benzin için düzgün loglar oluşmasını bekle istersen.. 

100-150 km'den sonra araç düzelirse lpg kalibrasyonu bozuk demektir. 

En ucuz test edebileceğin yöntem bu. 

 

 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Dogan Arsiray

araç MAF sensöründen sonra biryerden hava alıyordur. ısınınca kırık parça genleştiği için ölçülemeyen havayı çekmiyordur.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Kemal Mert
Lpg kalibrasyonu bozuk da olabilir..
Bir süre sadece benzinde kullanıp benzin için düzgün loglar oluşmasını bekle istersen.. 
100-150 km'den sonra araç düzelirse lpg kalibrasyonu bozuk demektir. 
En ucuz test edebileceğin yöntem bu. 
 
 
Abi selam galiba dediğin gibi. Sabah aracı çalıştırdım 30 saniye kadar bekledim sonra yola çıktım. Sönme olmadi. Köye gittim geldim toplam 130 km hep benzinde kullandım. Akşam dönerken arıza lambası da söndü. Büyük ihtimalle kalibrasyon sorunu var. Gozlemlicem sonucu paylaşacağım
  • Beğen 2
Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Bir kaç gün benzinde kullanarak gözle.
Sorun tamamen ortadan kalkarsa hiç lpg ‘ye geçmeden kalibrasyon yaptır.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Metin Akbal

Sorun lpg de isinana kadar aracin duzeni alt ust.

Lpg isi sensoru bozuk olabilir, diyafram kaciriyor olabilir, ayar problemi olabilir.

  • Beğen 1
Mesajın linki
  • 9 ay sonra...
Abdulkadir Kıvrak
Kemal Mert yazdı:

Merhaba arkadaşlar, 
Malumunuz birkaç gün önce 2012 model otomatik colt sahibi oldum, forumda konusu geçmişti.
Araç genel itibari ile iyi, fakat bir sorunum var.
Şöyleki;
Araç 103 binde sabah çalıştırdım 3-5 saniye bekledim sonra çıktım yola, ilk kavşağa yaklaştım frene dokundum araç yavaşladı ve stop etti, sonra tekrar çalıştırdım yine aynısı oldu, 3.çalıştırmada stop etmedi ama nazlıydı epey.
Sonra hiç sıkıntı yaşamadım. Isınınca sorun bitti.
Akşam iş çıkışı yine aynı senaryo, bu hoşuma gitmedi, forumda dolaştım çok fazla konusu olmamış.
Aldığım kişi ile görüştüm, boğaz kelebeği temizliği yapılmış ve ustası bir süre böyle olur sonra normale gelir demiş, adaptasyon süreci demiş.
Bu durumla karşılaştığımda arıza lambası yaktı. Şu an uyarı lambası yanıyor sönmedi. 
Bunun haricinde hiçbir problemim yok, araca yeni olduğum için hakim değilim, Bu gibi durumla karşılaşan veya yardımcı olabilecek arkadaşların tavsiyelerini beklerim.
Ayrıca Adanada Mitsubishi özel servis tavsiye ederseniz çok memnun kalırım. Yetkili servislerin epey tuzlu olunduğu aşikar.
 

Merhaba 

Aynı problem bendede var. Yeni aldığım 2011 lpg li colt soğukken stop ediyor. Isınınca düzeliyor. Siz bir çözüm bulabildinizmi. İlk aldığımda ustaya gösterdim. Subab yanması dedi ama 10000 km oldu hiç artmadı. Subabı yanık araba gibi değil. Gidişi falan iyi. O yüzden sizin tecrübenize ihtiyacım var. 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu

Boğaz kelebeği temizliği 100 bindeki benzinli araç için bence saçma. Sonra böyle gariplikler oluyor. Çok okudum. 
 

yapılacak iş lpg sigortasını sökmek. Aracı bir süre benzinde kullanıp haritanın düzelmesini beklemek. Sorun devam ediyorsa kelebek kalibrasyonunu iyi tecrübeli ustaya yaptırmak. Kelebek adaptasyon yapılan tipten ise. 
 

En son lpg enjektör, regülatör kontrolleri yapılıp yol ayarı yapılmalı

Mesajın linki
Kemal Mert

Merhabalar, aracı geçen hafta çarşamba günü verdim, bu hafta salı günü aldım. Komple subap yenilendi, çelik subap takıldı. Araçta sönme olayı bitti, gidişi canlandı, rölanti dalgalanması kalmadı. Benim gibi aracında sıkıntı yaşayanlar aracın sağını solunu elletmesin. Subap takımı, takım conta, yağ, filtreler, antifiriz, devirdaim kayışı, temizleme spreyleri, ön disk ve balatalara toplam 2000 TL ödeme yaptım. İşçilik 1500 lira ödedim. Toplam maliyet 3500 lira.

Merhaba 
Aynı problem bendede var. Yeni aldığım 2011 lpg li colt soğukken stop ediyor. Isınınca düzeliyor. Siz bir çözüm bulabildinizmi. İlk aldığımda ustaya gösterdim. Subab yanması dedi ama 10000 km oldu hiç artmadı. Subabı yanık araba gibi değil. Gidişi falan iyi. O yüzden sizin tecrübenize ihtiyacım var. 
Hocam biraz evvel genel olarak cevap verdim, subaplar değişti sıkıntı bitti çok şükür. Sönme rölanti düzensizliği bitti, yakıt sarfiyatım dahi azaldı. Subapları değiştirin direkt. Selamlar
  • Beğen 1
Mesajın linki
Metin Akbal
Boğaz kelebeği temizliği 100 bindeki benzinli araç için bence saçma. Sonra böyle gariplikler oluyor. Çok okudum. 
 
yapılacak iş lpg sigortasını sökmek. Aracı bir süre benzinde kullanıp haritanın düzelmesini beklemek. Sorun devam ediyorsa kelebek kalibrasyonunu iyi tecrübeli ustaya yaptırmak. Kelebek adaptasyon yapılan tipten ise. 
 
En son lpg enjektör, regülatör kontrolleri yapılıp yol ayarı yapılmalı
Niye ki? Eski arabada aklıma estikçe temizlerdim Her yağ bakımı sonrası diyeyim. Kablo vardı kelebek adaptasyonu falan yapardım. Bunda yapamıyorum.
Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Niye ki? Eski arabada aklıma estikçe temizlerdim emoji16.png Her yağ bakımı sonrası diyeyim. Kablo vardı kelebek adaptasyonu falan yapardım. Bunda yapamıyorum.

Bir şeyin ayarı varsa bozulana kadar oynama der çinliler :) 

  • Mutlu 3
Mesajın linki
Levent Güzelkalp
Bir şeyin ayarı varsa bozulana kadar oynama der çinliler  
Calisiyorsa tamir etme der inglizler abi fazla kurcalamamak lazin
  • Mutlu 2
Mesajın linki
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bir şeyin ayarı varsa bozulana kadar oynama der çinliler :) 

 

Uzakdoğu korkar ellenmekten ondandır bozulursa üstüme kalır hesabı 😁 Birşey olmaz daha sağlıklı olur. Çinlilere kalsa motor yağı da değiştirilmez.

@Ali Darbaz ı çağıralım o daha iyi bilir bizim arabanın temizlik periyodunu.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

 

Uzakdoğu korkar ellenmekten ondandır bozulursa üstüme kalır hesabı 😁 Birşey olmaz daha sağlıklı olur. Çinlilere kalsa motor yağı da değiştirilmez.

@Ali Darbaz ı çağıralım o daha iyi bilir bizim arabanın temizlik periyodunu.

 

Gaz Kelebeği Gövdesi Muayene ve Temizleme -- 1.6L LDE, LXV, 1.8L 2H0 ve LUW

Not: Uzun süreli ve mesafeli seyirlerle birlikte gaz kelebeği plakasının arka kısmında kalıntı maddeler birikebilir. Kalıntı maddelerin kaynağı egzozdur. Genellikle bu kalıntı maddeler zehirli değildir. Bazı durumlarda bu kalıntı maddeler pedal gücünün alındığı veya gaz kelebeği hareketinin etkilendiği bir noktada birikebilirler. 80,450 km (50,000 mi) altında mesafe kateden araçlarda bu prosedür yapılmamalıdır.

Uyarı: Gaz deliğine parmaklarınızı sokmadan önce kontağı KAPATIN. Gaz pedalında beklenmedik bir hareket kişisel yaralanmalara yol açabilir.

İkaz: Gaz kelebeği plakasına zarar vermemek için gaz kelebeği gövdesi deliğine herhangi bir alet sokmayın.

İkaz: Metil Etil Keton (MEK) içeren solventleri kullanmayın. Bu solvent, yakıt sistemi bileşenlerine zarar verebilir.

  1. Hava temizleyici çıkış kanalını sökün. Bkz. Hava Filtresi Çıkış Kanalının Değiştirilmesi .
  2. Gaz kelebeği gövde deliğini ve gaz kelebeği plakasını kalıntı madde bakımından muayene edin. Tüm yüzeyleri muayene etmek için gaz kelebeğini açmanız gereklidir.
  3. Gaz kelebeği gövde deliğini uygun bir temizleyici kullanarak bir havlu ile temizleyin.
  4. Hava temizleyici çıkış kanalını takın. Bkz. Hava Filtresi Çıkış Kanalının Değiştirilmesi .

 

Birde bu şey var. https://youtu.be/z3e9WPiNYMQ

  • Beğen 1
Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...