Deniz Kom

Megane Ağır Bakımda Neler Yapılmalı?

Recommended Posts

Deniz Kom

Merhaba güzel insanlar. Sayenizde aracımla ilgili çok şey öğrenip, uyanık ustaların oyunlarına düşmekten kurtuluyorum, teşekkür ederim :)

Aracım 200 bin'e dayandığı ve sağından solundan sesler de gelmeye başladığı için ağır bakıma girme zamanının geldiğini düşünüyorum. Aracım Megane 3 1.5DCI EDC 2011 model. Öncesinde yaptıklarım da var. 

Yağ ve tüm filtreler 3 bin önce değişti. 

Tüm diskler ve balatalar 2bin km önce değişti. 

 

Aracımın ön takımından gelen güzel ses, bu değişimin de zamanının geldiğini gösterirken, Triger setini de değiştireceğim. 

Baktırmam gereken başka neler vardır? Yine ustaların insafına kalmayalım :D

Teşekkürler

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Cihat Küçükay
Merhaba güzel insanlar. Sayenizde aracımla ilgili çok şey öğrenip, uyanık ustaların oyunlarına düşmekten kurtuluyorum, teşekkür ederim
Aracım 200 bin'e dayandığı ve sağından solundan sesler de gelmeye başladığı için ağır bakıma girme zamanının geldiğini düşünüyorum. Aracım Megane 3 1.5DCI EDC 2011 model. Öncesinde yaptıklarım da var. 
Yağ ve tüm filtreler 3 bin önce değişti. 
Tüm diskler ve balatalar 2bin km önce değişti. 
 
Aracımın ön takımından gelen güzel ses, bu değişimin de zamanının geldiğini gösterirken, Triger setini de değiştireceğim. 
Baktırmam gereken başka neler vardır? Yine ustaların insafına kalmayalım
Teşekkürler
Ben yeni yaptırdım. Değişenler ; triger seti, devri daim, v kayış, arka fren balatası, polen filtresi, yağ, hava filtresi, mazot filtresi
Ayrıca vites kolunda biraz gevşeme vardı vidaları sıkıldı.
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Deniz Kom
Cihat Küçükay yazdı:

Ben yeni yaptırdım. Değişenler ; triger seti, devri daim, v kayış, arka fren balatası, polen filtresi, yağ, hava filtresi, mazot filtresi
Ayrıca vites kolunda biraz gevşeme vardı vidaları sıkıldı.

Ben filtre, fren ve yağ bakımını yeni yaptırdım. Triger seti için devir daim ve gergiler dahil ne kadar ödediniz acaba?

EDC şanzımanın yağını da değiştirmeyi düşünüyorum. Bir de ön takım var tabi :(

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Cihat Küçükay
Ben filtre, fren ve yağ bakımını yeni yaptırdım. Triger seti için devir daim ve gergiler dahil ne kadar ödediniz acaba?
EDC şanzımanın yağını da değiştirmeyi düşünüyorum. Bir de ön takım var tabi
Bütün bakım için 1800 TL ödedim. Detaylı olarak hatırlamıyorum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Murat Öngür
Cihat Küçükay yazdı:

Ben yeni yaptırdım. Değişenler ; triger seti, devri daim, v kayış, arka fren balatası, polen filtresi, yağ, hava filtresi, mazot filtresi
Ayrıca vites kolunda biraz gevşeme vardı vidaları sıkıldı.

bun lara ek olarak ses yapmaya başladı ise krang kasnağı da değişmeli

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Deniz Kom
Murat Öngür yazdı:

bun lara ek olarak ses yapmaya başladı ise krang kasnağı da değişmeli

O kasnak değil de Turbo'dan korkuyorum biraz. 2 bin devire kadar kedi gibi olan araba, 2 bin devir üzerine çıkınca tamamen karakter ve ses değiştiriyor. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Cihat Küçükay
O kasnak değil de Turbo'dan korkuyorum biraz. 2 bin devire kadar kedi gibi olan araba, 2 bin devir üzerine çıkınca tamamen karakter ve ses değiştiriyor. 

Mutlaka baktırın ama sökülmesi için lifte alınmalı. Sökmesi de zor biraz. Turbo dağılırsa en az 2500 TL cepten gider

Sadece triger seti devri daim kayış vb dahil 650 TL.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Murat Öngür
Deniz Kom yazdı:

O kasnak değil de Turbo'dan korkuyorum biraz. 2 bin devire kadar kedi gibi olan araba, 2 bin devir üzerine çıkınca tamamen karakter ve ses değiştiriyor. 

o ses direk turbodan da olmaya bilir turbo hortumları eskimiş çatlamış olabilir çatlak var ise dediğiniz sesi yapar

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Turboda yaşadıklarınız normal. Tüm Megane3'ler öyle. Zira araç maksimum torkunu 2bin'de veriyor.

İkinci olarak, EDC'nin yağını değiştirmeyi düşünüyorsanız debriyaj balatasını da değiştirmenizi öneririm zira hatırladığım kadarıyla yağ değişimi için şanzıman iniyordu.

Son olarak, kayışlar harici mutlaka devirdaimi de değiştirin. 200bin iyi bir mesafe.

Fren bakımı yaptırmışsınız, hidroliği değişmemişse onun da değişimi gerekli.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yücel Meta

EDC şanzıman yağı alt muhafaza sökülerek alt tapasından boşaltılıyor, şoför tarafı tekerleği sökülerek yan tarafındaki dolum tapasındanda dolduruluyor. 250 tl ile 350 TL arası değişim ücreti tutuyor.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sinan Akgöl

Avrupa yakasında iseniz ve arzu ederseniz ustamın telini verim arayın bize kaça olur diye :) 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serdar Göktaş

EDC şanzıman yağını yeni degiştirdim. 300 lira maliyeti var. Vites kalibrasyonu yaptı bir de usta. Yücel meta beyin dediği gibi yapılıyor işlem

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Deniz Kom
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar,

Aracımın bakımları için birkaç yerden aynı parçalara fiyat aldım. Bir tanesi Acıbadem, biri Bostancı biri de Gebze'de. İş yerim Gebze'de olduğu için sabah bırakacağım, akşam çıkışta teslim edecekler. 

Fiyat listemi parçalar için yazıyorum, fikir sahibi olsun yaptıracak arkadaşlar diye. 

* Triger Set: 280 TL

* Su pompası: 230 TL

* V Kayış : 60 TL

* Gergi - Rulman : 40 TL

* 3Lt Antifriz: 50 TL

* Fren hidroliği Dot4: 20 TL (yarım litre de bende vardı)

* Şamandıra : 280 TL Aracın şamandırası da ölmek üzereymiş aldığımda, bende öldü :( 

* Ön takım onarımı parçalar: Z rot, bağlantı ekipmanları, burçlar 300TL

Toplam: 1260 TL malzeme parası çıkarttılar. İstanbul'da fiyat aldığım 2 yer aynı parçalara 2400 ve 3100 TL para istedi. 

 

Aküyü de değiştirmek istersem eskisinin üzerine 240 TL istediler. 

İşçilik için fiyat almadım, bize özel paketleri var. Ama şu ana kadar işçilikte hiç üzmedi. Dışarıdakiler ne dediyse yarı fiyatına yaptırdım. Ömer ustayı seviyoruz :D

 

tarihinde Deniz Kom tarafından düzenlendi
  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Markaları nedir ürünlerin?

Renault marka alırsanız zira ömürlük olur. Yoksa "bu araba niye sürekli bozuluyor" diye konunuzu okuruz :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Deniz Kom
Sani Gerşon yazdı:

Markaları nedir ürünlerin?

Renault marka alırsanız zira ömürlük olur. Yoksa "bu araba niye sürekli bozuluyor" diye konunuzu okuruz :)

Şamandıra Bosch marka, onda Mais'in gelmesi sürecekti ancak bekleyemiyorum. Triger ve diğer set Renault. Hidrolik bende Shell vardı. Onu kullanacaklar. Antifrizi sormadım açıkçası. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Deniz Kom
(düzenlendi)

Güncelleme:

Aracım şu anda ustada. Sabah 8.30'da bıraktım. Az önce usta aradı ofisten. Arabanın triger, termostat, gergi, antifriz, hidrolik vs işleri bitmiş. Ön takımların değişmesi gerekli diyen ustaların haricinde, usta söktü tekerleri, sağ motor kulağı kırıkmış. Fotosunu da gönderdi. Onu değiştirmiş ve ses gitmiş. Bu arabaya bakan diğer ustalar (bir tanesi motoru yeni söktü ve etraflıca inceledi, üst kapak contası değişti) ön takım patlak diyordu. Ben de onlara güvenip ön takıma fiyat almıştım. 

tarihinde Deniz Kom tarafından düzenlendi
  • Beğen 3

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Deniz Kom

Güncelleme 2: 

Aracımın motor kulağı aldığımdan beri kırıkmış bunu şimdi anladım. Bu ilk dizel aracım olduğu için bu gürültüleri dizele yormuştum. Arabanın sesi gitti, sarsıntıları gitti. Acemilik işte, hiç anlamamışım.

Fren hidroliklerinde bir sorun yaşadık, o da önceden tecrübe ettiğim bir şey sayesinde halloldu. Sanayiden çıkana kadar sorun yoktu. Sanayiden 12 km sonra yoğun trafikte birden frenler yumuşadı. Dipte kavramaya başladı (disk ve balatalar 1 ay önce değişti). Tuzla Piyade Okulunun oradaki polis kontrol noktasında durdurdum aracı. Baktım hava var. Biraz boşaltmayı denedim, frenler hafif geldi. O şekilde eve gittim. Sabah araba soğuyunca eksik sıvıları tamamladım, yaklaşık 100 ml daha hidrolik aldı. Hanımı oturttum direksiyona, freni teptire teptire gluk gluk çıkarttım havanın çoğunu :D . Daha sonra da bugün ustaya gösterdim, tekerlerden kontrol edip, kalan havayı da aldı. 

Kısaca, 

- Tüm kayışlar, gergiler, devirdaim, termostat, antifriz, hidrolik, motor takozu, şamandıra kontrolü (değişim yapılmadı, pislik toplanmış) için malzeme + işçilik 1200TL ödedim. 

Gebze oto sanayinde (Gebze Center arkası) Ensar Oto'yu, Ömer Ustayı öneririm. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.