Hamit inan 27 Haziran 2020 Paylaş 27 Haziran 2020 Bugün araca bakım yaptım. Su sistemini boşalttım doldur boşaltla temizledim yarı yari antifiriz koydum. Her zamanki gibi havasını aldım. LPG regülatör hattından kalorfer petegine kadar. 10 km gittim hararet 85-90 oldu 500 MT sonra 120 ye vurdu. Fan deli gibi çalışıyor ama radyotor buz gibi. Heralde dedim termostat gitti. Söktüm açık kalacak şekilde valfi bıraktık. Havasını aldım yine aynı. Ayrıca son bir aydır sürekli su az diyip duruyordu motor soğukken açıp bakıyorum tam görünüyordu ama fazla sikistirmasamda hararet tez yükseliyordu. Fikriniz nedir? Termostattan olduğunu sanmıyorum. Suyu radyotor borusundan veriyorum termostattan fazlası geri geliyor. Havayı hep aldığım gibi alıyorum. Aklıma gelen acaba conta yandida kompresyon suya kaçıp havami yaptırıyor hararet ondan mı yükseliyor diye? Daha önce hararete yaptırmadım yada fark etmedim ki conta yansın diyorum? Fikriniz nedir? Sistemde hava var ama dediğim gibi contadan mi oluyor benmi alamıyorum birşey anlamadım Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 28 Haziran 2020 Paylaş 28 Haziran 2020 Soğuk radyatör diyince iki şey geliyor aklıma. Ya radyatör tıkalı yada devirdaim suyu çevirmiyor. Çözersiniz inşallah. 1 Yorum bağlantısı
Arif Aykın 28 Haziran 2020 Paylaş 28 Haziran 2020 Radyatörün giriş çıkış borularını söküp bir taraftan normal hortumla su bağlayın öbür tarafından çıkacak mı görün. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 28 Haziran 2020 Paylaş 28 Haziran 2020 Soğutma sıvısı değişmeden önce hiçbir sorun yok ise, değişimden sonra %100 hava kalmıştır Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Haziran 2020 Paylaş 28 Haziran 2020 Ya devirdaim bozuktur yada büyük ihtimal havasını alamıyorsun. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Haziran 2020 Paylaş 28 Haziran 2020 Havasını nasıl alıyorsun hocam? M112 kodlu V6 motorlarda conta sac o yüzden kolay kolay conta yakma durumu olmaz. Su varken, su eksik diyorsa genleşme kabının altında sensör var onu değişmek lazım. Yorum bağlantısı
Hamit inan 28 Haziran 2020 Yazar Paylaş 28 Haziran 2020 Arif Aykın yazdı: Radyatörün giriş çıkış borularını söküp bir taraftan normal hortumla su bağlayın öbür tarafından çıkacak mı görün. Termostat acmiyordur diye tornavida ile zorlayip valfi acik biraktim. Radyortor ana borusundan suyu verince sistem doluyor termostat agzindan su geliyor. Mehmet Ozyurek yazdı: Ya devirdaim bozuktur yada büyük ihtimal havasını alamıyorsun. Devirdaimde aklima geldi bu aksam ona bakicam ama oyle dagilmis gibi bir ses gelmiyor bir 40 bin km once degismistim. Furkan Avcı yazdı: Havasını nasıl alıyorsun hocam? M112 kodlu V6 motorlarda conta sac o yüzden kolay kolay conta yakma durumu olmaz. Su varken, su eksik diyorsa genleşme kabının altında sensör var onu değişmek lazım. Sensorden supheliydim. Bugun yarin degisecektim. Havayi onceden aldigim gibi aliyorum. Kaloriferi aciyorum lpg regulatorunun havasini aliyorum borulari takiyorum. Baskada aklima birsey gelmiyor. Gece aklima geldi. Termostat cikisindaki ana boruyu gevsetip calisirken almayi deneyecem. Araci bi siteye cektim sokaga cikma yasaginin bitmesini bekliyorum. Fikrin varmi bende yontem bitti. ) Conta yandiginda kopresyon kacagindan sistemi hava yaptiriyor diye okudum ama yedek depoda fokurdama tasma falan olmuyor Yorum bağlantısı
Zafer Oflu 28 Haziran 2020 Paylaş 28 Haziran 2020 benim önceki aracımda (fiat marea) hararet yükseliyor ve su azalıyordu. sonrasında motoru yedim. Çünkü devirdaim bozukmuş. Araba çalışırken yedek su deposuna giren dönüş hortumunu sökün, eğer ordan dönüş varsa sıkıntı olmaması gerekir. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Haziran 2020 Paylaş 28 Haziran 2020 motor neydi tam 240 mış tamam 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Haziran 2020 Paylaş 28 Haziran 2020 Mehmet Yıldız 1 yazdı: Termostat acmiyordur diye tornavida ile zorlayip valfi acik biraktim. Radyortor ana borusundan suyu verince sistem doluyor termostat agzindan su geliyor. Devirdaimde aklima geldi bu aksam ona bakicam ama oyle dagilmis gibi bir ses gelmiyor bir 40 bin km once degismistim. Sensorden supheliydim. Bugun yarin degisecektim. Havayi onceden aldigim gibi aliyorum. Kaloriferi aciyorum lpg regulatorunun havasini aliyorum borulari takiyorum. Baskada aklima birsey gelmiyor. Gece aklima geldi. Termostat cikisindaki ana boruyu gevsetip calisirken almayi deneyecem. Araci bi siteye cektim sokaga cikma yasaginin bitmesini bekliyorum. Fikrin varmi bende yontem bitti. ) Conta yandiginda kopresyon kacagindan sistemi hava yaptiriyor diye okudum ama yedek depoda fokurdama tasma falan olmuyor genleşme kabına gelen hortumu sök hocam oradan su gelene kadar ekle suyu. Tabi bunun öncesinde LPG regülatorünün oraya gelen hortumdan su gelene kadar işlemi yaptığını düşünüyorum. Umarım termostatı yok yere bozmamışsındır Ben devir daimi kendim değiştiğimde bu şekilde sorun yaşamamıştım. 1 Yorum bağlantısı
Hamit inan 28 Haziran 2020 Yazar Paylaş 28 Haziran 2020 Furkan Avcı yazdı: Ben devir daimi kendim değiştiğimde bu şekilde sorun yaşamamıştım Sitenin bahçesinde devirdaimi az önce söktüm. Fan parçalanmış. parçaları ortalıkta yok tesisata doldu galiba.Tesadüf suyu degistigim ana denk geldi. Hava kaldı sandım neyse şükrediyorum uzun yola çıkacaktım yolda kalmadım. Furkan Avcı yazdı: Umarım termostatı yok yere bozmamışsındır Termostattin klapesini yerine yerleştirdim sorunsuz görünüyor. Devirdaimden sonra belli olacak 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Haziran 2020 Paylaş 28 Haziran 2020 Mehmet Yıldız 1 yazdı: Sitenin bahçesinde devirdaimi az önce söktüm. Fan parçalanmış. parçaları ortalıkta yok tesisata doldu galiba.Tesadüf suyu degistigim ana denk geldi. Hava kaldı sandım neyse şükrediyorum uzun yola çıkacaktım yolda kalmadım. Termostattin klapesini yerine yerleştirdim sorunsuz görünüyor. Devirdaimden sonra belli olacak ortalıkta yokmu iyide motorun içine gidebilecek gibi değildi sanki Yorum bağlantısı
Hamit inan 28 Haziran 2020 Yazar Paylaş 28 Haziran 2020 Furkan Avcı yazdı: ortalıkta yokmu iyide motorun içine gidebilecek gibi değildi sanki Bende şaşırdım bayağı bakındım ama hiçbir şey yok ortalıkta. Ufalanmış galiba. İşin ilginç yanı bilyasinda kecesinde en ufak ses boşluk falan yok. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Haziran 2020 Paylaş 28 Haziran 2020 kırmızı/organik antifiriz dediklerinden koymadın dimi ? Yorum bağlantısı
Hamit inan 29 Haziran 2020 Yazar Paylaş 29 Haziran 2020 Furkan Avcı yazdı: kırmızı/organik antifiriz dediklerinden koymadın dimi ? Aldığımdan beri kırmızı vardı. 2 sene önce mavi ile değiştirdim. Hangisi daha iyi ? Yorum bağlantısı
Önder Özcan 29 Haziran 2020 Paylaş 29 Haziran 2020 Mavi olmalı sanıyorum. Benimkinde mavi var. mbclubta da mavi olacak diye görmüştüm. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 29 Haziran 2020 Paylaş 29 Haziran 2020 Mehmet Yıldız 1 yazdı: Aldığımdan beri kırmızı vardı. 2 sene önce mavi ile değiştirdim. Hangisi daha iyi ? Bu araçlar mavi olmalı, kırmızı sıkıntı çıkarıyor. Millet daha iyi sanıyor kırmızı olunca 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 29 Haziran 2020 Paylaş 29 Haziran 2020 aynen mavi olacak. kırmızı söküyor her yeri . 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 29 Haziran 2020 Paylaş 29 Haziran 2020 Mustafa Tüfekçi yazdı: aynen mavi olacak. kırmızı söküyor her yeri . İmzana hastayım 2 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 29 Haziran 2020 Paylaş 29 Haziran 2020 metal çarklı devirdaimlerde sık görülen bir durum. varsa plastik çarklı tercih edebilirsiniz 1 Yorum bağlantısı
Hamit inan 30 Haziran 2020 Yazar Paylaş 30 Haziran 2020 (düzenlendi) Coşku Mert yazdı: metal çarklı devirdaimlerde sık görülen bir durum. varsa plastik çarklı tercih edebilirsiniz İşin kötü tarafı fanlar çürümeden içerde kaldı ise yeni devir daim fanını da kırar diye korkuyorum. Parçalarını göremedim. 30 Haziran 2020 tarihinde Mehmet Yıldız 1 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 30 Haziran 2020 Paylaş 30 Haziran 2020 Mehmet Yıldız 1 yazdı: İşin kötü tarafı fanlar çürümeden içerde kaldı ise yeni devir daim fanını da kırar diye korkuyorum. Parçalarını göremedim. parça kırılmış değilde, ufak ufak aşına aşına toz haline gelmiş gibi geldi bana. O yüzden 1-2 kez normal suyla devir daim ettirip içeriyi temizlmekte fayda var. 5 Yorum bağlantısı
Zafer Oflu 3 Temmuz 2020 Paylaş 3 Temmuz 2020 Mehmet Yıldız 1 yazdı: Bende şaşırdım bayağı bakındım ama hiçbir şey yok ortalıkta. Ufalanmış galiba. İşin ilginç yanı bilyasinda kecesinde en ufak ses boşluk falan yok. Allahtan sorunu çözmüşsünüz. Araba Mercedes olunca ses falan da çıkarmıyor demek ki. Ama kanat namına birsey kalmamış olması çok enteresan. Muhtemelen yedek şu deposunun içi çamur kaplı gibi olmuştur. Sistemi devirdaim yaptırıp temizlemenizde fayda var. Eski arabamda ben de öyle yapmıştım zira soğutma fanı çok fazla devreye giriyordu. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 3 Temmuz 2020 Paylaş 3 Temmuz 2020 Bu devirdaim orjinal değildir inşallah. Orjinal ise bu hale gelmesi kalitede soru işareti bıraktırır. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 3 Temmuz 2020 Paylaş 3 Temmuz 2020 Ömer Sarıgül yazdı: Bu devirdaim orjinal değildir inşallah. Orjinal ise bu hale gelmesi kalitede soru işareti bıraktırır. Orjinal devir daim 270.000 de söktüm cillop gibiydi. Kırmızı (organik) antifiriz kullanımından kaynaklandığını düşünüyorum. Motorun iç hatlarında inşallah sorun yoktur. w203 kasa C sersiinde mavi yada yeşil antifiriz kullanılmalı 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts