Ali Darbaz

2013 Chevrolet Malibu Yol Bilgisayarı İsabet Oranı

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Epa.gov sitesinde 2,5 litre motorlu otomatik Chevrolet Malibu arabasının yakıt tüketim bilgisayarının doğruluğunun sınanması yapılmış. 

 

"Fuel Meter Data and Engine Dynamic Fuel Consumption
A fuel meter was installed in the engine compartment and correlated to the emissions test data consumption. In this case, the meter read 96.56% of the bag emissions calculated consumption with an R-squared fit of 0.9999 across all the test data. The fuel meter data correlated well with the fuel map during steady state operation but also showed increased fuel consumption during high acceleration rates and immediately following operation with no fuel injection (“decel fuel shutoff”). Consequently, additional calculations were added to the model to provide transient fuel consumption effects not reflected in the steady state fuel map."

 

Burda belirtiğine göre yakıt tüketim göstergesi %96,56 isabetli tahminler yapıyormuş. Ayrıca ayağınızı gazdan çektiğinizde yakıt kesmesini, gaza bastığınızda oluşan anlık tüketim artışlarını ve değişimlerin neredeyse birebir gösteriyormuş. 

 

ACtC-3enw8uLlh4fJV5k4iPsK897MtDwBEpXzl2k

 

"Figure 22 shows the effect of the acceleration-based calculation. The red line is the measured fuel rate (calculated as the derivative of the totalized fuel consumption). The blue line is the model output including the additional acceleration-based consumption, the green line is what the model output would have been based solely on the steady state fuel map. Clearly, there is variance between the two signals, highly affected as they are by driver behavior, but the added consumption closes a significant gap between the initial consumption estimate provided by the fuel map and the observed data."

 

Arabanın yakıt haritası ile yol bilgisayarı öyle uyumlu çalışıyormuşki, şaşma oranı çok düşükmüş. Grafikleri paylaşayım anlatın. 

 

 

ACtC-3fWRzj7htcxTI2THtR0c3UE8ON_70TOqb1m

 

8 farklı sürüş tarzında yapılan teslerde Gm otomobillerinin yol bilgisayarlarının her modelde ve her konfigurasyonda yüksek doğrulukta yüketim ölçtüğü görülmüş. 

Uzun lafın kısası bizim Cruze yakıt tüketim göstergesi bir değer ölçüyor ise %96,56 doğruluk payı var. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Zincirkıran

Hocam benim vaktinde kullandığım insignia gm değilmiş o zaman, keza hiç bir zaman doğru gösterdiğini hatırlamıyorum 🙂 belki Chevroletlerin yazılımı farklıdır ama

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Bu tablo ise 7 farklı sürüş tarzında değişen vites sayısınıda gösterek yüzde kaç doğruluk ile yakıt tüketimini ölçtüğünü gösteriyor. 

UDDS test sürüşünde 134 defa vites değiştirilmiş, tüketilen yakıt ile yol bilgisayarı arasında %94 doğruluk olduğu görülmüş. 

Otoban sürüş testi HWFET'de 18 defa vites değişimine rağmen %97,6 doğruluk var. 

Us06 sürüş testinde ise farklı vites tercihleri yapılarak sürüldüğünde dahi %92 doğruluk yakalanmış. 

 

ACtC-3c2V_i3B3wemrxImcBRPfWuw4mQOxUOBPFl

Mehmet Zincirkıran yazdı:

Hocam benim vaktinde kullandığım insignia gm değilmiş o zaman, keza hiç bir zaman doğru gösterdiğini hatırlamıyorum 🙂 belki Chevroletlerin yazılımı farklıdır ama

 

Hocam Gm yol bilgisayarı manual şanzımanlı vesiyonlarda, sürücünün doğru vites değiştirmediğine bile %92 doğruluk ile çalışıyormuş. Ben kendi aracımda pek çok kez neredeyse birebir oranı yakaladım. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Yapılan sürüş testlerinde otomobil genelde 1500 devir bandı çevresinde kullanılmış. Bu testlerbir Alpha shifter yani ekonomik sürüşü simule eden bir otomatik şanzımanla yapılmış. 

Bende bir Alpha shifter sayılırım. Ben aşağidaki grafik kadar devir ve yükte kullanmıyorum. 

 

ACtC-3eNwdbgjHDz_5l1VkBhbyiJU05u00PQsWmt

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

1500 devir güzel nokta, çok benzinli araçta böyle olsa gerek.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Bu tablo ise arabanaın genelde 20 Kw kadar güç ile yürütüldüğünü gösteriyor 

 

ACtC-3diTQ7R98pTGAaeBBBP_uuVo7OZc5u7kLOa

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

1500 devir güzel nokta, çok benzinli araçta böyle olsa gerek.

 

Bu HWFET yani 90 km hızla yapılan otoban sürüşünün datası .

 1500 devirde 90 km hız yapıyor. Yakıt tüketimi 4 ile 5 litre arasında gidip geliyor . 60 newton tork ile 1800 kilo ağırlığındaki arabayı 5 litre yakıt tüketimiyle sürüyorlar. 

@Tansu Kalafatoğlu bu da sabahki iddama labratuar kanıtı sayılır.  13,1 beygir ve 4 - 5 litre tüketim. Ekstra not olarak motor suyu sıcaklığı ile Yağ sıcaklığı aynı. 101 derecede soğutma yağlama yapılmakta. Bu da 95 lik termostat takanlara yaptıkları hakkında fikir verir. 

 

ACtC-3d1SGtNE0zAcRFCjUyTQc41kfvc-ZF9UQWZbNLs1STasuHkHqyvJtlPw3PDMWi9lRmlxyBKLWg_R9kZfpu3Aksi328Tmfn2zEslpuWrOQOWvy92uz0kdq9bnoLXRhrDhCjtFWUJpXuQ_4PWP3Vg5R0ryw=w1212-h757-no?authuser=0

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Bu trio office nasıl? :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

Bu trio office nasıl? :)

 

Çok fazla donuyor takılıyor. Mecburiyetten kurdum. En kısa zamanda office yüklüyeceğim. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

1500 devir güzel nokta, çok benzinli araçta böyle olsa gerek.

 

2000 devirde anca 70 km/h yapıyor cruze. 1500 devirde 50 60 anca

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

2000 devirde anca 70 km/h yapıyor cruze. 1500 devirde 50 60 anca

Bendeki mazda 3, z6 motor 1.6lt, 77kw, tam otomatik 4 ileri, sadece 4. viteste lock up var. Kadran tam 70’te iken şanzıman kilitleniyor. En düşük yakıt değerini burada alıyorum. Araçta kimse yokken klima kapalıyken 70 (kadran hızı, gps hızı muhtemelen 65-66) ile sürerken yakıt 5,2lt/100km oluyor. Devir de 1700-1800!civarında oluyor. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bendeki mazda 3, z6 motor 1.6lt, 77kw, tam otomatik 4 ileri, sadece 4. viteste lock up var. Kadran tam 70’te iken şanzıman kilitleniyor. En düşük yakıt değerini burada alıyorum. Araçta kimse yokken klima kapalıyken 70 (kadran hızı, gps hızı muhtemelen 65-66) ile sürerken yakıt 5,2lt/100km oluyor. Devir de 1700-1800!civarında oluyor. 

 

Mühtemelen daha yüksek bir süratte daha az yakacaksın. En azından aynı değerlere yakın bir rakam olacak. 70 ile gidersen 100 km yolu gidiş süresi uzar.  Motorun çalışma süresi uzadığından çok yakıcaktır. Dünya rekoru kıranlar genelde 77 km üstünde hızla sürüyor. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.