İçeriğe Yönlendir

Ateşli'nin Seyir Defteri


Selçuk Keleş

Recommended Posts

Selçuk Keleş

Gümüşaslan'dan ayrılalı nerdeyse 1 yıl olmuştu. Bu süre içinde B/C veya Suv/Crossover'lar arasında içime sinen, "hah işte budur" diyebileceğim bir araç olmadı. Hatta araba konusunu bile unutmuştum Atılgan sağolsun :) 
 

Bir sabah uyandığımda artık bir karar vermem gerektiği aklıma geldi. :)  Ne olabilir derken yeni clio'unun çıktığını gördüm. Bayilerde renklerine, içine dışına baktım, inceleme videolarını da görünce "neden olmasın" dedim :) 
 

Yaptığım ankette de birinci olan düz vites boğaz mavisi rengine niyetlenmiştim ama üretime ara verilip yeniden başlanmış olması nedeniyle istenen özellikleri denk getirmek mümkün olmadı. Ta ki, sis farlı alev kırmızısı "Ateşli" ile karşılaşana kadar. :) İsmini de gören arkadaşlar "aabi bu yanıyor" dedikleri için Ateşli koydum :) 

1 haziran itibariyle bende. Icon donanıma ek olarak led sis farları + tam boy yedek lastik bulunmakta.

Motor : 1 lt. 100 hp 142 nm Euro 6 benzinli turbo motorun (TCe) hızlanması 11.5 sn,  en yüksek hızı 182. Motorun sesini pek beğenmedim.
Torku geniş bir devir aralığına (142/1.750-4.500) dağıtılmış. Fransa kataloğunda 142/2.750 yazılmış hangisinde yazım hatası var bilemedim. Düz viteslisi ise 160 tork verebiliyor. 
Şanzıman : Şimdiye kadar hep düz vites araç kullandım, otomatik vites tecrübem az. X-Tronic (Nissan tarafından geliştirilmiş CVT) konfor + ömür odaklı bir şanzıman. Yapısını bilerek kullandığınızda motorla uyumu gayet iyi. Yapısı itibariyle vites geçişi olmadığından sarsıntı da yok. Normal modda kullanımda konforlu ama malesef pek spor ve atak bir tepkisi yok (100 hp'lik motorda ne kadar olabilir ki zaten) L modunu da (Low) kullandım dik yokuş inişlerinde kompresyon yapması gayet kullanışlı, karlı buzlu yolda da işe yarayacaktır. Icon donanımla gelen Multisense içinden spor modu seçtiğinizde ise araç bambaşka bir havaya bürünüyor ve ekstra yakıt tüketmeden kalkışta ve ara hızlanmalarda gerçekten atak hale geliyor.

Performans Genel olarak 2 kişi + bagajı ile kullanımında performansı, ara hızlanmaları gayet iyi. Uzun yolda rampalarda, yokuşlarda bayılmıyor. Sadece ilk kalkışlarda (normal modda) azıcık sabırlı olmak gerekiyor sonrasında turbo devreye girince araç coşuyor. Sürekli spor modda kullanmak çok daha keyifli. 
Sürüş : Aracın iç yalıtımı iyi, bozuk yollarda pek hissettirmiyor. Yol tutuşu iyi gibi, fazla zorlamadım, kasada tok bir hava var. Yüksek hızlarda rüzgar sesi almıyor ve genelde kabin içi gayet sessiz. Sağdan soldan tıkırtı gelmiyor ya da ben duymuyor da olabilirim :) Isıtmalı dikiz aynalarının ve arka camın görüş alanı yeterli. 

Lastik ve jant : Üzerinde standart 16" jantlar ve Michelin Pilot Primacy 195-55-16 lastikler var. Bayilere ilk gelen partilerde bolca 17" jantlı Icon vardı ama konforu azaltacağından tercih etmedim. 17" jantları çok şıktı aklımda kaldı :) 

Aydınlatma : Önde full led AL farlar muhteşem. Merceksiz tasarım olması aydınlatma verimini baya artırıyor. Baz donanımda da full led farlar var ancak Icon donanımı C tipi gündüz farıyla diğerlerinden ayrılıyor. Sis farları da led ve direksiyon açısına göre virajları da aydınlatıyor. Uzunlara geçtiğinizde farlar yukarı kalkıyor, kısaya döndüğünüzde aşağıya eski durumuna iniyor. Icon donanımıyla gelen 3 boyutlu arka stoplar (sinyal hariç) ledli, geri vites ledi müthiş güçlü. 3. stop lambası ise geniş tutularak aracın arkadan geniş görünmesi sağlanmış.

İç mekan : Icon donanımla gelen yarı deri koltuk döşemeleri kaliteli ve rahat, yan destekleri güzel. Ön konsol ve ön kapı plastikleri yumuşak ve kaliteli. 4 cam tek dokunuşlu ve elektrikli. Kapı içlerine 1.5 lt. şişe bile konabiliyor, çift bardaklık, kol dayama, telefon gözü, çakmak çıkışı + 2 usb şarj yuvası güzel konumlandırılmış. Arka tarafta tavan lambası yok, ön tarafın led tavan lambaları çok güçlü. Arka koltuklarda 1.80 boya kadar baş/diz mesafesi yeterli. Multisense ile rengi değiştirilebilen ambiyans aydınlatma sade ve şık. Malesef kapıları çok tok kapanmıyor. :)  

Göstergeler : Icon donanımla gelen yarı hayalet ekranın rengi ve teması multisense ile özelleştirilebiliyor. Bilgiler kullanışlı, okunaklı, konumları güzel, HP-NM göstergesini ayrıca sevdim.

Donanım : Anahtarsız sistem çok kullanışlı, sırf bunun için bile Icon alınır. Aynalar otomatik kapanabiliyor. Arka park sensörü hassasiyeti ve uyarı ekranı yeterli. Klima, yuvarlak düğmeleriyle çok rahat kullanılıyor, gücü, dengelemesi gayet iyi, motoru boğmuyor. Hız sabitleme ve limitleme güzel çalışıyor, kullanımı kolay. Stop/Start, Autohold düzgün çalışıyor ben sevmediğim için kapatıyorum. Lastik basınç kontrolü düzgün çalışıyor.

Multimedya : Standart 7" ekranın dokunmatiği fena değil, dizaynı ve fontları güzel. Opsiyonel alınabilen 9" ekranı aratmıyor. Widget'ları biraz yetersiz ve  özelleştirilemiyor gördüğüm kadarıyla. USB çıkışına kabloyla bağlayarak Android Auto ya da Apple Carplay entegrasyonu yapılabiliyor. Telefon + navigasyon vb. kullanımı sorunsuz. Müzik sistemi fena değil. Direksiyon yanındaki kumanda kolu çok kullanışlı, çok beğendim. 32 GB USB 3.1 flash bellek ile sorunsuz kullanıyorum.
Multi Sense : Icon donanımla geliyor. Ortam aydınlatması, motor tepkisi, direksiyon esnekliği, gösterge rengi ve temasını değiştirebiliyorsunuz. 3 sürüş modu var, Eco, Sport veya My Sense. Aracı stop ettiğinizde yeniden My Sense moduna dönüyor.
Bagaj : 390 litre, aynı sınıf diğer araçlardan daha fazla. Derin olduğundan yükleme eşiği biraz yüksekte kalmış.
Ağırlık : Araç 1187 kg., 550 kg. frensiz römork çekme kapasitesi var.
Tüketim : Depo 42 lt. Uyarı ışığı 4 lt. kalınca yanıyor ve iki ışık arası şehir içinde 600 km kadar gidebiliyor.
Fabrika tüketim verisi şehir içi 6.3, uzun yol 4.1 lt.
Benim kullanımım ise
Şehir içi dur-kalk trafiğe pek girmeden kullanımda 6.2 lt.
Uzun yolda 110 km/s hızı aşmadan kullanımda 5.5 lt., 120 km/s hızı aşmadan kullanımda 5.9 lt.
Vergi : Yıllık MTV'si 1.060 lira.
Bakım : 20.000 km.'de bir.
Fiyat  Bir miktar indirimle 1 Haziran 2020 itibariyle 154 lira. Perşembe aracı gördüm, Cuma parasını gönderdim, faturası kesildi, "Salı teslim edicez" dediler, Pazartesi günü 8 lira zam geldi :D


Son Düzenleme : 20.10.2020
Km : 9000
Yaşanan Arıza : Yok
Ne olsa daha iyi olurdu : Tek dokunuşlu sinyaller bastığınızda 3 kere değil de, 4-5 defa yansa daha iyi olurdu. Aynalar belli bir hızdan sonra içeriden kapatılamamalı. Arka silecek çalıştığında (önlerde sorun yok) sigorta panelinden çıt çıt röle sesi gelmesi hoş değil. Radyoya geçiş yaptığınızda bıraktığınız "ön ayarlar" moduna dönerek açılmıyor "frekans" modunda açılıyor.

 

Benim genel izlenimlerim olumlu. Umarım uzun süre sorunsuz kullanırım. İlerde çeki demiri+motosiklet römorku ekleme planım da var. Zamanla burayı güncellerim artık :) 


Allah hepinize daha iyisini nasip etsin. :) 

Atılgan yeni kardeşini karşılıyor :) 


IMG_7985.thumb.JPG.213f8b06e813c6e24d6d2b35c55f25c9.JPG

Yağmurlu ve bozuk orman yolarında testler başlamıştır. :) 

IMG-20200619-WA0000.thumb.jpg.b0c90db76b64c8298890fe4de0ce5d50.jpg


Az paraya kıy yıkamacıya götür hala cimrilik peşindesin :D
 

IMG_0731.thumb.JPG.4efa32088c32037ac262f4685264f44f.JPG

 

  • Beğen 30
Mesajın linki
Aydın Sert

Hayırlı uğurlu olsun.

Kazasız belasız güzel günlerde kullanın.:nazar:🔥🔥🔥

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Evren Barış Özbek

Hayırlı olsun. :nazar:

Bu arabadaki tek eleştirim, arka kapı cam başlangıç hizası çok yukarıda. Arkada oturanlar için klostrofobik bir yer olmuş. Bunun dışında oldukça keyifli ve bol sürprizli bir araç.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Mehmet Kazancıoğlu

hayırlı olsun Selçuk 

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Serkan Karadağ

Hayırlı olsun Abi. 

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Fatih Evcin

Hayırlı olsun, iyi günlerde bol bol kullanın. 

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Önder Özcan

Maşallah, Allah hayırlı uğurlu etsin Selçuk. Yanıyo yanıyo :D

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Selçuk Bakış

Maşallah hayırlı uğurlu olsun yangın mı var 😊

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Ersen Tapan

Güle güle kullan abi . :nazar:

 

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Ali Darbaz
Selçuk Keleş yazdı:

Şehir içi 6.2, uzun yolda 5.5 gördüm. 42 lt depo ile 650 km kadar gidebiliyor.

 

O daha az yakar bence, sen ayağına sahip çık 90 km hızı geçme tüketimde 4,5 altına inebilirsin. 

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Recep Demirci

Kırmızısıda güzel Maşallah hayırlı olsun.

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Mert Gulkokan

Üstad hayırlı olsun
Kırmızı umarım üzmez çok nazar değiyor
1 turbonun lpg uyumu nedir 0.9 lar uyumlu idi
Birde cvt şanzıman ile düz vitesler arasında tork farkı var mıdır ?
Pederde 2012 jazz cvt var bariz olarak gücü törpülüyor ama çok konforlu
Birde dip gaz yaptığınızda deviri sabitleyip hız mı artıyor yoksa devir kademeli olarak değişiyor mu ?

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Sani Gerşon

:nazar:

 

Güzel alet, güle güle kullan.

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Alpay Sumer

Guzel gunlerde kullan..

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Onur Çelebi

Hayırlı olsun güle güle kullanın

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Furkan Sumer

Benzer5iz.. Hayirli olsun..

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Alptuğ Özcan

Hayırlı olsun. Güzel günlerde kullanın:nazar:

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Eyüp Çetin

Hayırlı olsun güle güle kullanın.

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Emre Şimşek

Güzel güzel. Allah nazarlardan saklasın 

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Talha Bilgi

hayırlı olsun

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Selçuk Keleş
Ali Darbaz yazdı:

O daha az yakar bence, sen ayağına sahip çık 90 km hızı geçme tüketimde 4,5 altına inebilirsin. 


Uzun yolda iner kesinlikle.
Senin yüzünden CVT aldım zaten yaktın beni, ben de seni yakacağım engelliyorum foruma giremiyceksin :D
 

Mert Gulkokan yazdı:

Üstad hayırlı olsun
Kırmızı umarım üzmez çok nazar değiyor
1 turbonun lpg uyumu nedir 0.9 lar uyumlu idi
Birde cvt şanzıman ile düz vitesler arasında tork farkı var mıdır ?
Pederde 2012 jazz cvt var bariz olarak gücü törpülüyor ama çok konforlu
Birde dip gaz yaptığınızda deviri sabitleyip hız mı artıyor yoksa devir kademeli olarak değişiyor mu ?


Değmez inşallah. Biyere falan gittiğimde meraklılar gelip soruyor bu hangisi, memnun musunuz falan :)
LPG uyumunu araştırmadım bilemiycem. Düz vites en verimlisi zaten 160/2.750 tork var. 
Dip gaz denemedim. Ama fazla basınca devir fırlayıp sabitleniyor sonra hız artıyor diye hatırlıyorum. Denerim.

Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Benim gazımı unutmayalım lütfen.. 

Alacaksan acele et.. pejoyu satalı bir yıl olmak üzere. Hasarsızlık indirimlerin silinecek yoksa.. Diyince.. koşup aldı :)

 

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Mesajın linki
Metin Akbal

Hayirli olsun masallah kazasiz belasiz :)

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Mert Gulkokan

Değmez inşallah. Markete falan gittiğimde meraklılar gelip soruyor bu hangisi, memnun musunuz falan
LPG uyumunu araştırmadım bilemiycem. Düz vites en verimlisi zaten 160/2.750 tork var. 
Dip gaz denemedim. Ama fazla basınca devir fırlayıp sabitleniyor sonra hız artıyor diye hatırlıyorum. Denerim.
Abi siteyi açtım çok garip aynı motor aynı güç

Düz vitese 2750 devirde 160 nm tork
7 ileri cvt ye 1750 devirde 142 tork var demişler
Sonuç olarak cvt olunca hondanın da yaptığı gibi tork düşüyor ancak maksimım torku verdiği devirlee arasında 1000 devir fark var
Bence yazım hatası ama merak ettim araştıracağım
Mesajın linki
Muharrem Karagülle

Hayırlı olsun.

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...