İçeriğe Yönlendir

Grand Cherokee WK / Mercedes 722.6 - NAG1 Şanzıman Modifiye


Sami Demirpaz

Recommended Posts

Sami Demirpaz

Selamlar, Mayıs ayı sonunda arabanın şanzımanını türbünün 2. viteste hafif titremesi sebebiyle komple revizyona sokmuştum. Sıkıntılarımız giderildi fakat araba 2'den 1 e düşerken özellikle yoğun trafikte biraz hissettiriyordu. Başka biri kullanırken bu vuruntuyu hissetmiyordu ama ben rahatsız oldum. Yaptırdığım usta ile görüştüm, bu araçlarda bunun hep olduğunu söyledi hatta kendi aracında da aynı şekilde çalışıyor şanzıman. 

 

Yurtdışındaki forumları araştırırken bu şanzıman için üretilmiş, bu tarz problemleri giderdiğini söyleyen bir ürün buldum. Üretici firma Amerika'da sadece şanzıman beyinleri üzerine arge yapıp, modifiye edilmiş parçalar üretiyor.  SONNAX diye aratınca zaten birçok araç için parçaları bulabilirsiniz.

 

Grand Cherokee WK 3.0 CRD modelinde kullanılan şanzıman Mercedes'in üretimi olan 722.6 kodlu şanzıman ( 5gtronik ) . Bu şanzıman beyni için aşağıdaki ürünleri buldum fakat içimden Türkiye'de bunu nerden bulacağız, bulsak hangi ustayı ikna edip yaptıracağız diye sorular vardı kafamda. Tekrardan usta ile konuştum, abi bende bir parça var ama daha önce hiç denemedim dedi. Parçanın resmini gönderdi ve bingo aradığım parça :)

 

Zamanında oda internette görmüş, yurtdışından almış getirmiş ama kafasına yatmadığı için denememiş. Geçtiğimiz cuma günü gittim, şanzıman beyini söktük, beyinde değişilecek parçaların yerini bulup değiştirdik.

 

Teste çıktığımızda bahsettiğim minimal vuruntular gitmiş, vites geçişleri daha stabil ve kararlı olmuştu. Fakat 3'ten 4'e atarken araba vites kaçırıyor gibi devri az yükseltip atıyordu. Haftasonu bu problemi araştırayım tekrardan sökelim diye kararlaştırdık. 

 

Yine yurtdışı forumlarını araştırırken bulduğum bir Alman Mercedes Şanzıman tamircisi, taktiğimız parçanın yapıştıysa bu problemi yapabileceğini söyledi ve o an aklıma geldi. 3-4 vitesi attıran parçayı takarken diğerlerine göre zorlandık daha zor yerine girdi.

Bu arada üretici Sonnax firmaya attığım emailde, böyle bir problemin yaşanmaması gerektiğini, şanzımana kalibrasyon yapmayı denememizi istediler fakat bizim ustada böyle bir kalibrasyon yok, sadece beyin resetleme yapılabildiğini biliyor.

 

Dün tekrardan şanzıman beynini indirdik, taktığımız 3-4 parçasını söküp eski parçayı geri taktık. Denildiği gibi yerine zamk gibi yapışmış. 

 

Şuan araçta şanzımana dair problem kalmadı, vites geçişleri çok daha kararlı oldu. Dik bir yokuşun başında durup hareket edince, eskiden hemen 2'ye atıyordu ve düşük devirde kalıp biraz zorlanıyor gibi hissettiriyordu. Şuan torku yüksek vitesteyken yokuşu bitirip öyle vites yükseltiyor, daha başarılı vites atıyor.

 

Usta bu konuya çok sevindi, kendi aracında önce bütün selonoidleri daha sonra komple beyni de değiştirmiş ama benzer şikayetleri giderememiş. Yabancı dil desteğini verip, aracımda denediğimiz için de oda saolsun bu konuda ücret talep etmedi.

 

Taktığımız parçaların arka tarafındaki çentik sayıları farklı, çıkanlarda 2 şer çentik var ve hepsi aynı. Eski çıkanda oring yok, yenisinde var. Şanzıman içindeki yağ basıncını müthis etkileyen değişiklikler olduğundan dolayı modifiye diye nitelendirdim. Zaten bazı minimal sorunları da ortadan kaldırdı.

 

qbVDaZ.jpg

 

rS5gEl.jpg

 

CCNQ5W.jpg

 

ok2fz9.jpg

 

 

  • Beğen 30
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Tebrikler. Bunları deneyip yapacak usta çok az. Hangi usta bilmek isteriz. Zor ama çok güzel sonuç alınmış. 
 

bu arada taktığımız parçaları söktük, sorun kalmadı ibaresini gördüm. Orayı tam anlayamadım ben

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tebrikler. Bunları deneyip yapacak usta çok az. Hangi usta bilmek isteriz. Zor ama çok güzel sonuç alınmış. 
 

bu arada taktığımız parçaları söktük, sorun kalmadı ibaresini gördüm. Orayı tam anlayamadım ben

 

Jeep Garaj ' da yaptırdım arabanın bütün işlemlerini.  Uğur Usta ilgilendi bu konu ile oda meraklı olduğu için. 

 

3 Adet parça taktık. Bu parçalar doğru yağ basıncını sağlayıp, vites geçişlerini iyileştiriyor.

1. Parça  1-2 ve 4-5

2. Parça 2-3

3. Parça 3-4 

 

Bizim problem yaşadığımız 3-4 olduğu için o parçayı söküp, eski orjinal parçasını geri taktık. Bu parçalar tek tek ve set halinde de satılabiliyor. Bizde set vardı hepsini değiştirdik, daha sonra 1 tanesini geri söktük orjinale döndük.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Yani iki kere şanzıman açtınız. Size de ustaya da tebrikler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Son denemeden sonra başarılı olduğunu hissedince yüze vuran gülümseme :dance3:

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ülkeye böyle ustalar lazım. “Herkeste var, bu normal” deyip geçecek ustalar hayattan bezdiriyor resmen. Varsa oluru bakan, araştıran ustaya hayranım gerçekten. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök

sıfırdan balkonda wilys yapan adamın ustaya şanzıman beyni modifiye ettirmesine ben pek şaşırmadım açıkçası :D 

 

sevindim bro kafana göre olmasına iyi oldu 

 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Servet Aydın yazdı:

Manyak herif bravo sana ve Uğur ustaya

arabası tamirdeyken   bitane grand liftte  altında uğurla beraber arka difin üstündeki vidaları sayıp içindeki dişliyi tartışıyorlardı 

 

benim işim var eve gidiyorum dedim :nargile:

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

tebrikler mükemmel iş birliği önce seni azminden dolayı tebrik ederim sonra ise seni başından savmadan dinleyip isteklerini anlayan gerekli parçayı daha önce bulmuş olmasına rağmen deneme imkanı bulamayan ama aklının bir köşesine not eden yardım ve desteği gördüğü zaman üşenmeden yardımcı olan Uğur ustayı ayakta alkışlıyorum.

işini sevmek kendini geliştirmek yeniliklerin ancak deneme yanılma ve tecrübe ederek bulunabileceğini bilmek ve bunun için araştırma yapmak mükemmel 

ellerinize bilginize sağlık

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Altın değerinde bilgiler, elinize sağlık. Benim C320 de benzer sorun vardı ama pek rahatsız etmediği için karışmamıştım. S de de 2-3 geçişinde şanzıman soğukken hafiften var hissediyorum acaba benzer bir çözümü var mıdır diye araştıracağım.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Süper işlem, sana da ustaya da bravo, ama en çok ustaya çünkü dediğin gibi bu tür durumlarda çözümü bulsan da ustayı ikna etmek daha büyük problem olabiliyor. :)

ZF Türk yetkili servisi binek araç kabulüne başlamış, ben de onlara bir uğrayacağım bu aralar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

Kaliteli iş :) uzun dönem testini ve test videosunu görmek güzel olur. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bana göre burda ustadan çok bilinçli tüketici @Sami Demirpaz beyin ikna kabiliyeti öne çıkmış.

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

tebrikler mükemmel iş birliği önce seni azminden dolayı tebrik ederim sonra ise seni başından savmadan dinleyip isteklerini anlayan gerekli parçayı daha önce bulmuş olmasına rağmen deneme imkanı bulamayan ama aklının bir köşesine not eden yardım ve desteği gördüğü zaman üşenmeden yardımcı olan Uğur ustayı ayakta alkışlıyorum.

işini sevmek kendini geliştirmek yeniliklerin ancak deneme yanılma ve tecrübe ederek bulunabileceğini bilmek ve bunun için araştırma yapmak mükemmel 

ellerinize bilginize sağlık

o kadar yağl... ehmm iyi müşteri ki, ayakta karşılıyorlar sanayinin girişinde artık. ne yapsalardı. kırmızı halı serelimmi diye telefon ettiler yok dedim yağ olur o kadar abartmayalım.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ülkeye böyle ustalar lazım. “Herkeste var, bu normal” deyip geçecek ustalar hayattan bezdiriyor resmen. Varsa oluru bakan, araştıran ustaya hayranım gerçekten. 

ama bu araçlarda sıfırken de o durum vardır :) chryslerin illa birşeyleri bozmasıyla ilgili herhalde.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Selim Bilgin yazdı:

Süper işlem, sana da ustaya da bravo, ama en çok ustaya çünkü dediğin gibi bu tür durumlarda çözümü bulsan da ustayı ikna etmek daha büyük problem olabiliyor. :)

ZF Türk yetkili servisi binek araç kabulüne başlamış, ben de onlara bir uğrayacağım bu aralar.

Geçenler bir arkadaş E60 şanzıman yağı değiştirdi. 2800TL.

ZF'nin kahrını ben çekiyorum :) 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Mahmut Yıldız yazdı:

Yani iki kere şanzıman açtınız. Size de ustaya da tebrikler.

Esasında 3 kere :) 1 Kere tam açtık komple dağıttık. Diğer 2 tanesi alttan kapaktan müdahale ama tabi bütün yağ boşalıyor vs bir ton iş var.

 

 

Köksal Yılmaz yazdı:

Son denemeden sonra başarılı olduğunu hissedince yüze vuran gülümseme :dance3:

 

Son teste başkası ile gittim, dönüşte kapıda görünce elindeki parçayı yere attı yanıma geldi.. Elimle ok işareti yapınca yüzü güldü adamın.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ülkeye böyle ustalar lazım. “Herkeste var, bu normal” deyip geçecek ustalar hayattan bezdiriyor resmen. Varsa oluru bakan, araştıran ustaya hayranım gerçekten. 

 

Yıllardır aynı şanzımanı söke taka, içindeki parçaları değiştirmelerine rağmen bu olay çözülmemiş. Kabullenmişler, oyüzden kendi de mutlu oldu.

 

Servet Aydın yazdı:

Manyak herif bravo sana ve Uğur ustaya

 

:) Azimle yaptık, taşı deldik.

 

Ali Gök yazdı:

arabası tamirdeyken   bitane grand liftte  altında uğurla beraber arka difin üstündeki vidaları sayıp içindeki dişliyi tartışıyorlardı 

benim işim var eve gidiyorum dedim :nargile:

 

Diferansiyele dıştan bakarak, içindeki dişli sayısını ve kilit olduğunu anlamayı ben gösterdim ona. Onu unutmuyor ve oyüzden dediklerime kulak veriyor.

 

Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

tebrikler mükemmel iş birliği önce seni azminden dolayı tebrik ederim sonra ise seni başından savmadan dinleyip isteklerini anlayan gerekli parçayı daha önce bulmuş olmasına rağmen deneme imkanı bulamayan ama aklının bir köşesine not eden yardım ve desteği gördüğü zaman üşenmeden yardımcı olan Uğur ustayı ayakta alkışlıyorum.

işini sevmek kendini geliştirmek yeniliklerin ancak deneme yanılma ve tecrübe ederek bulunabileceğini bilmek ve bunun için araştırma yapmak mükemmel 

ellerinize bilginize sağlık

 

Amma uzun bir cümle kurmuşsun abi, sana da bravo :)

 

Furkan Avcı yazdı:

Altın değerinde bilgiler, elinize sağlık. Benim C320 de benzer sorun vardı ama pek rahatsız etmediği için karışmamıştım. S de de 2-3 geçişinde şanzıman soğukken hafiften var hissediyorum acaba benzer bir çözümü var mıdır diye araştıracağım.

 

Şanzıman 5 ileri ise aynı bile olabilir. Sonnax 'dan ara ilgili parçaları, her şanzımana çözümleri var.

 

Selim Bilgin yazdı:

Süper işlem, sana da ustaya da bravo, ama en çok ustaya çünkü dediğin gibi bu tür durumlarda çözümü bulsan da ustayı ikna etmek daha büyük problem olabiliyor. :)

ZF Türk yetkili servisi binek araç kabulüne başlamış, ben de onlara bir uğrayacağım bu aralar.

 

Adamı ikna etmek zor, bir de bütün liftler dolu kapıda sıra var. O yoğunlukta lift işgal edip sırf ben istiyorum diye birşey denedi adam.

 

Mehmet Muhip Yılmaz yazdı:

Kaliteli iş :) uzun dönem testini ve test videosunu görmek güzel olur. 

 

Aynen takip edeceğim uzun dönem :) 

 

Ali Darbaz yazdı:

Bana göre burda ustadan çok bilinçli tüketici @Sami Demirpaz beyin ikna kabiliyeti öne çıkmış.

 

 

Aklıma yatan ve denenmiş bir şey ise denemek istiyorum genelde.. 

Dogan Arsiray yazdı:

ama bu araçlarda sıfırken de o durum vardır :) chryslerin illa birşeyleri bozmasıyla ilgili herhalde.

 

Senin varlığın da güzel. Senden başka ilk sahibi kullanan kalmadı, detay bilgi alacak :) Bu olayı sana da yapacağız, Sonnax iyi ki varsın diyeceksin o ufak farklılıkları kararlılıkları görünce..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Valla bravo Sami, Uğur usta kırıktır biliriz eskiden beri ama sen de usta kadar olmuşsun tebrikler.. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Arıkan yazdı:

Geçenler bir arkadaş E60 şanzıman yağı değiştirdi. 2800TL.

ZF'nin kahrını ben çekiyorum :) 

 

Cruze şanzıman yağını 150 tl ye değiştirdim diyeceğimde, "oda arabamı " gibi tepki duyarım diye sesimi çıkarmıyorum :( 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Sami Demirpaz yazdı:

 

Şanzıman 5 ileri ise aynı bile olabilir. Sonnax 'dan ara ilgili parçaları, her şanzımana çözümleri var.

 

S 7 ileri 722.9 ustaya danışacağım. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mustafa Arıkan yazdı:

Geçenler bir arkadaş E60 şanzıman yağı değiştirdi. 2800TL.

ZF'nin kahrını ben çekiyorum :) 

 

ZFTürk'te mi değiştirdi?

Bana 3.200 civarı dediler telefonda. Ama yağda yanık kokusu varsa açarız şanzımanı gerisi Allah kerim dediler. :) 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Selim Bilgin yazdı:

 

ZFTürk'te mi değiştirdi?

Bana 3.200 civarı dediler telefonda. Ama yağda yanık kokusu varsa açarız şanzımanı gerisi Allah kerim dediler. :) 

Aynen. Normalde 10lt alan şanzıman için 15lt yağ kullanıyorlarmış. Makine ile devirdaim yaptırıyorlar. Orijinal filtre ve işçilik birlikte 2800TL.

Senin aracın şanzıman kodu ne? Yağ kapasitesi farklı olabilir belki.

Açarlarsa sesi 25.000-30.000'den gelir. Ben şanzıman yaptırırken ustam servis manueline göre tam revizyon yaparsak bu fiyatlara çıkar demişti. :)

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mustafa Arıkan yazdı:

Aynen. Normalde 10lt alan şanzıman için 15lt yağ kullanıyorlarmış. Makine ile devirdaim yaptırıyorlar. Orijinal filtre ve işçilik birlikte 2800TL.

Senin aracın şanzıman kodu ne? Yağ kapasitesi farklı olabilir belki.

Açarlarsa sesi 25.000-30.000'den gelir. Ben şanzıman yaptırırken ustam servis manueline göre tam revizyon yaparsak bu fiyatlara çıkar demişti. :)

 

6HP19A benimki, 15lt kullanacağız dediler, lifeguard8 yağ alıyor benimki, 8hp ile aynı yağı.

Açarsak balata takımı değişirse 10 civarı tutar dediler ama sanmıyorum gerekeceğini, pek bir şikayetim yok. Uzun süre DSG, TCT vs. kullandığım için slipping olayı bi garip geliyor sadece. 15km'ye kadar 3'ten 2'ye almıyor, 3. vites 1500 devir sabit CVT gibi hızlanıyor tekrar. Garip.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Furkan Avcı yazdı:

S 7 ileri 722.9 ustaya danışacağım. 

 

722.9 için de bir çok parça vardı. Benzer modifiye parçalar vardır. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...