Tansu Kalafatoğlu 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Mustafa Arıkan yazdı: Aynen. Normalde 10lt alan şanzıman için 15lt yağ kullanıyorlarmış. Makine ile devirdaim yaptırıyorlar. Orijinal filtre ve işçilik birlikte 2800TL. Senin aracın şanzıman kodu ne? Yağ kapasitesi farklı olabilir belki. Açarlarsa sesi 25.000-30.000'den gelir. Ben şanzıman yaptırırken ustam servis manueline göre tam revizyon yaparsak bu fiyatlara çıkar demişti. Rakam çok ciddi. Yağ 60tl olsa 600 tl eder. Filtre de 200-300 olsa, orijinali maliyet 1000 lira. basit bi elektrik pompası ve 2 damacana ile yağ değişimi yapılıyor. Şanzıman yağı soğutucusuna giren yağ hortumunu boş damacanaya takıyoruz. 10lt yeni yağı diğer damacanaya boşaltıyoruz ve hortumu sokup elektrik pompasıyla yağ soğutucusu geri dönüşe bağlıyoruz. Motoru çalıştırınca elektrik pompası da çalışıyor. 1 dakika olmadan yağın tamamı değişiyor. Hem de şanzıman yağsız kalmıyor. Basit ve sağlıklı yöntem. belirtilen servis rakamları çok fahiş 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 bence, şanzımanda belirgin bir sorun yoksa ve rengi de sadece eskidiği için şeffaf kırmızıdan şeffaf kahveye döndüyse, makineye bağlayıp tüm yağı çevirip çıkarmaya çalışmaya gerek yok. ancak kaçırma, vuruntu başladıysa tabi hepsini değiştirmek lazım. birde yanık balata tozlu siyah yağ hatta yanık kokan yağ var ise zaten hiç değiştirmeyin bile. sökülüp revize olması gerekmektedir. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Rakam çok ciddi. Yağ 60tl olsa 600 tl eder. Filtre de 200-300 olsa, orijinali maliyet 1000 lira. basit bi elektrik pompası ve 2 damacana ile yağ değişimi yapılıyor. Şanzıman yağı soğutucusuna giren yağ hortumunu boş damacanaya takıyoruz. 10lt yeni yağı diğer damacanaya boşaltıyoruz ve hortumu sokup elektrik pompasıyla yağ soğutucusu geri dönüşe bağlıyoruz. Motoru çalıştırınca elektrik pompası da çalışıyor. 1 dakika olmadan yağın tamamı değişiyor. Hem de şanzıman yağsız kalmıyor. Basit ve sağlıklı yöntem. belirtilen servis rakamları çok fahiş Yağın litresi 160TL. Orijinal filtre 750TL. Gerisi işte servisin güzelliği. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Ali Darbaz yazdı: Cruze şanzıman yağını 150 tl ye değiştirdim diyeceğimde, "oda arabamı " gibi tepki duyarım diye sesimi çıkarmıyorum ne fark oldu sonuçta? hiç manuel araçta şanzıman yağı dğeiştirmedim lu ana kadar ben. ancak arıza çıkınca değişti zamanında. o da 400 bin km de. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Mustafa Arıkan yazdı: Yağın litresi 160TL. Orijinal filtre 750TL. Gerisi işte servisin güzelliği. Dexron 6 70 lira. Motul atf’ler 60-70. Hangi yağ ki o 160 lira fiyatı var. bi de japon pahalı derler. Orijinal Filtre 350 lira Dogan Arsiray yazdı: bence, şanzımanda belirgin bir sorun yoksa ve rengi de sadece eskidiği için şeffaf kırmızıdan şeffaf kahveye döndüyse, makineye bağlayıp tüm yağı çevirip çıkarmaya çalışmaya gerek yok. ancak kaçırma, vuruntu başladıysa tabi hepsini değiştirmek lazım. birde yanık balata tozlu siyah yağ hatta yanık kokan yağ var ise zaten hiç değiştirmeyin bile. sökülüp revize olması gerekmektedir. tozlu olmaz. Karterde mıknatıs oluyor ve demir tozlarını topluyor. Hafif yanık kokusu da bence normal. 100-110 derecedeki yağ ve kaç bin km olmuş şanzıman balata dişlilerinin birbirine teması var. Ben 75 binde hiç açılmamış şanzıman yağ karterini açtık. Mıknatıs etrafında 1lira bozuk para kadar balçık olmuş demir tozu vardı. Aşınma hep var. Aşınma varsa hafiften yanık da var demektir bence Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: Dexron 6 70 lira. Motul atf’ler 60-70. Hangi yağ ki o 160 lira fiyatı var. bi de japon pahalı derler. Orijinal Filtre 350 lira ZF LifeGuard Fluid 8 orijinal yağı. Alternatifleri ucuzdur belki onları bilmiyorum. Filtreyi orijinal olarak dışarıda 500-600'e filan ancak bulursun. Fiyatlar böyle malesef. Bir de videoda filtre değişmiyor. Karter açılmıyor. Contası değişmiyor. ZF'de bunları yapmak zorundasın. Fiyata da dahil. 8 Temmuz 2020 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 (düzenlendi) ZF şanzımanda orijinal hariç multi atf vs. kullanmayı hiç tavsiye etmiyorlar. Febi ve Meyle'nin ZF özel yağları var onlar olabilir belki ama 300 binde ilk defa böyle bir şey yapılacak olabilecek en düzgün şekilde yapılsın diye düşünüyorum. Onun için ZF yetkiliye götüreceğim. Bu arada servis kitini alıp kendi ustam ile değiştirmeyi düşünmüştüm ama servis kiti de bu paralara geliyor zaten. 8 Temmuz 2020 tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Dogan Arsiray yazdı: ne fark oldu sonuçta? hiç manuel araçta şanzıman yağı dğeiştirmedim lu ana kadar ben. ancak arıza çıkınca değişti zamanında. o da 400 bin km de. Aks keçesi değişmesi gerekti. o sırada mecburen değiştirdik. Tek fark şanzıman sesi bir kaç desibel azaldı. Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 8 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 8 Temmuz 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: tozlu olmaz. Karterde mıknatıs oluyor ve demir tozlarını topluyor. Hafif yanık kokusu da bence normal. 100-110 derecedeki yağ ve kaç bin km olmuş şanzıman balata dişlilerinin birbirine teması var. Ben 75 binde hiç açılmamış şanzıman yağ karterini açtık. Mıknatıs etrafında 1lira bozuk para kadar balçık olmuş demir tozu vardı. Aşınma hep var. Aşınma varsa hafiften yanık da var demektir bence O mıktanıs çok kuvvetli bir mıknatışmış. Daha evvel karter de görmüştüm ve demir kaynatmışlar buraya diye düşünmüştüm. Dün yerinden çıkartıp temizleyip bir daha takınca anladım baya kuvvetliymiş 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Selim Bilgin yazdı: 6HP19A benimki, 15lt kullanacağız dediler, lifeguard8 yağ alıyor benimki, 8hp ile aynı yağı. Açarsak balata takımı değişirse 10 civarı tutar dediler ama sanmıyorum gerekeceğini, pek bir şikayetim yok. Uzun süre DSG, TCT vs. kullandığım için slipping olayı bi garip geliyor sadece. 15km'ye kadar 3'ten 2'ye almıyor, 3. vites 1500 devir sabit CVT gibi hızlanıyor tekrar. Garip. Şanzıman resetleme var mı? İlla ki vardır. Ben cumartesi şanzıman yağı değiştikten sonra resetledim. Öğreniyor ya şanzıman, devirli kullandım ilk bir kaç saat, şimdi kalkar kalkmaz vites büyütmüyor, kısa dik bir yokuş denedim vites büyütmedi. 1 Yorum bağlantısı
Hamit inan 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ülkeye böyle ustalar lazım. “Herkeste var, bu normal” deyip geçecek ustalar hayattan bezdiriyor resmen. Varsa oluru bakan, araştıran ustaya hayranım gerçekten. Aynen öyle. Sanayide usta olacak internetten hatta yurtdışından deneme için parça getirecek. BİşşşşŞiii olmaz bin demiyecek.... Öyle ustanın kıymetini bilmek lazım 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Mustafa Arıkan yazdı: ZF LifeGuard Fluid 8 orijinal yağı. Alternatifleri ucuzdur belki onları bilmiyorum. Filtreyi orijinal olarak dışarıda 500-600'e filan ancak bulursun. Fiyatlar böyle malesef. Bir de videoda filtre değişmiyor. Karter açılmıyor. Contası değişmiyor. ZF'de bunları yapmak zorundasın. Fiyata da dahil. Bazı şanzımanlar kendi yağlarını istiyor. Haklısınız. O yağları da büyük firmalardan biri üretiyordur ama birebir aynısını kendi ismiyle çıkarmıyordur muhtemelen. Misal mazda markalı yağı total üretiyor gibi.. bu arada filtre de değişiyor. Onun yolu da şu. Önce yağı değiştiriyoruz. Sonra karteri açıp filtreyi değiştiriyoruz. Karteri de temizliyoruz. Karterdeki yağı döküp bir o kadar yenisini üstten çubuğun oradan geri koyuyoruz. yağ değişimi yapan yer de muhtemelen böyle yapıyordur. Önce karteri açıp filtre değilimi olursa bu sefer içindeki eski yağ yeni filtreyi kirletecektir. Çok da fark etmiyor açıkçası. İki türlü de olur. Ben şahsen yarım değişim yapıyorum. Sadece karterdeki yağı ve filtre değiştiriyorum. bu arada şanzıman yağ miktarı çok çok önemlidir. Şanzıman yağı sıcaklıkla ciddi hacim değişimi yapıyor Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Ağzım açık okudum. Bunu yapacak usta da, cesaret edecek kullanıcı da 1 elin parmaklarını geçmez. Doğru kombinasyon oluşturmuşsunuz. 1 Yorum bağlantısı
Hakan Tarım 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Şanslısın ustan var. Zamanında sonnax parçaları alıp usta bulamadığım için sinirden kudurmuştum. Sonuç komple manuel takılıyorum şuan 😛 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Elinize sağlık, cidden sonuçtan mutlu oldum. Benim araçla biraz takılsana sen 😁 Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 8 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 8 Temmuz 2020 Sani Gerşon yazdı: Ağzım açık okudum. Bunu yapacak usta da, cesaret edecek kullanıcı da 1 elin parmaklarını geçmez. Doğru kombinasyon oluşturmuşsunuz. Onceden birseyleri arastirip dogru sonuca ulastigimi ve kendini darlamadigimi anladi. Sonucu onun da isine yarayacak bende hangi parcanin tam hangi konuma takilacagini cozdum hallettik. Hakan Tarım yazdı: Şanslısın ustan var. Zamanında sonnax parçaları alıp usta bulamadığım için sinirden kudurmuştum. Sonuç komple manuel takılıyorum şuan 😛 Bu sonnax firmasini evde kaldigimiz donemde kesfettim. Sanziman beyni konusunda cook ciddi bir firma. Birtek lifte alip sokmek gerekiyordu yaptik mutlu olduk Selçuk Bakış yazdı: Elinize sağlık, cidden sonuçtan mutlu oldum. Benim araçla biraz takılsana sen 😁 Senin arabadan esim cok istiyor da, sanziman yari otomatik o biraz gicik 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Sami Demirpaz yazdı: Senin arabadan esim cok istiyor da, sanziman yari otomatik o biraz gicik Sen bir test et, kullanıp mutlu olan çok var 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Ali Darbaz yazdı: Aks keçesi değişmesi gerekti. o sırada mecburen değiştirdik. Tek fark şanzıman sesi bir kaç desibel azaldı. kaç desibel azaldığını ölçütünüzmü. logaritmik çünkü ses artışı. yani kısacası aslında standart vasıtalarda 350 400 bin km ye kadar düz şanzıman yağını değiştirmek gereksizdir. benim deneyimim bu yönde. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Dexron 6 70 lira. Motul atf’ler 60-70. Hangi yağ ki o 160 lira fiyatı var. bi de japon pahalı derler. Orijinal Filtre 350 lira tozlu olmaz. Karterde mıknatıs oluyor ve demir tozlarını topluyor. Hafif yanık kokusu da bence normal. 100-110 derecedeki yağ ve kaç bin km olmuş şanzıman balata dişlilerinin birbirine teması var. Ben 75 binde hiç açılmamış şanzıman yağ karterini açtık. Mıknatıs etrafında 1lira bozuk para kadar balçık olmuş demir tozu vardı. Aşınma hep var. Aşınma varsa hafiften yanık da var demektir bence yanık ATF kokusu bayağı belirgin birşey, eski de olsa ATF tuhaf kokar ama hiçbirzaman yanık kokmaz. azıcık bile yanma varsa renk koyu kahve yada siyah oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 (düzenlendi) Dogan Arsiray yazdı: kaç desibel azaldığını ölçütünüzmü. logaritmik çünkü ses artışı. yani kısacası aslında standart vasıtalarda 350 400 bin km ye kadar düz şanzıman yağını değiştirmek gereksizdir. benim deneyimim bu yönde. yanık ATF kokusu bayağı belirgin birşey, eski de olsa ATF tuhaf kokar ama hiçbirzaman yanık kokmaz. azıcık bile yanma varsa renk koyu kahve yada siyah oluyor. Bugünkü mesajından sonra 70 derecedeki atf’ye baktım. Gri metalik çubuk üstünde pembe rengini koruyordu. Kokladım, yanık değil de dererjan metalik karışımı gibi bi koku vardı. Çözemedim. Boş zamanda sıcak atf’yi şırıngayla alıp koklayacam. 8 Temmuz 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Dogan Arsiray yazdı: kaç desibel azaldığını ölçütünüzmü. logaritmik çünkü ses artışı. yani kısacası aslında standart vasıtalarda 350 400 bin km ye kadar düz şanzıman yağını değiştirmek gereksizdir. benim deneyimim bu yönde. yanık ATF kokusu bayağı belirgin birşey, eski de olsa ATF tuhaf kokar ama hiçbirzaman yanık kokmaz. azıcık bile yanma varsa renk koyu kahve yada siyah oluyor. Amerika hipermil sayfalarında yakıt tüketimini düşümek adına yeni nesil şanzıman yağlarını koyuyorlar. Adamın hipermil arabası 1991 model ise , adam 2020 teknolojisi ile geliştirilen şanzıman yağını koyup yakıt tüketiminde %5 verimlilik almaya çalışıyor. Eskiden şaznıman çok sesli çalışırdı, şimdi sesmes kalmadı. Desibel ölçeçek bir aletim yok, varsayım yaptım. Yorum bağlantısı
Hakan Tarım 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Sami Demirpaz yazdı: Bu sonnax firmasini evde kaldigimiz donemde kesfettim. Sanziman beyni konusunda cook ciddi bir firma. Birtek lifte alip sokmek gerekiyordu yaptik mutlu olduk sorsana mübarek 😛 ben çok yıllar önce keşfetmiştim 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bugünkü mesajından sonra 70 derecedeki atf’ye baktım. Gri metalik çubuk üstünde pembe rengini koruyordu. Kokladım, yanık değil de dererjan metalik karışımı gibi bi koku vardı. Çözemedim. Boş zamanda sıcak atf’yi şırıngayla alıp koklayacam. açık kırmızıdan koyu kırmızıya hepsi iyi durumda olan yağı gösterir. yaklaşık 100 bin km ye geldiğinden sağlıklı çalışan şanzımanda yağ açık kahveye dönüyor pigmentler kırmızı tonunun yitiriyor. bu işte değişim zamanı geldi demek. ama değiştirmezsen de bozuk değil. sorun şeffaflık giderse var demektir. zaten o yağı da değiştirme diyrolar gittiği kadar gitsin sonra şanzımanı söktür diyorlar. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 (düzenlendi) Dogan Arsiray yazdı: açık kırmızıdan koyu kırmızıya hepsi iyi durumda olan yağı gösterir. yaklaşık 100 bin km ye geldiğinden sağlıklı çalışan şanzımanda yağ açık kahveye dönüyor pigmentler kırmızı tonunun yitiriyor. bu işte değişim zamanı geldi demek. ama değiştirmezsen de bozuk değil. sorun şeffaflık giderse var demektir. zaten o yağı da değiştirme diyrolar gittiği kadar gitsin sonra şanzımanı söktür diyorlar. Ben tam orta yolunu yapıyorum 😁 20-30 binde bir sadece karterdeki yağı ve filtreyi değiştiriyorum. Yarım değişim Söktür tabi. Adamlarda sıfır şanzıman 2-3 bin dolar. Bizde araba fiyatı 8 Temmuz 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 8 Temmuz 2020 Paylaş 8 Temmuz 2020 bende ilk değişimde karterdeki yağ ve filtreyi değişitireceğim. 1 Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 9 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2020 Dün araç eşimdeydi. İşyerine gelmeden Cihangir'de dik yokuşlardan çıkıyor. Arabaya naptın çok fark etmiş, yokuşlarda eskiden yorgun gibi çıkıyordu şuan çok daha zinde, gitmek istiyor sanki diyor. Tamam dedim içimden, eşim bile fark etmiş farkı. 11 Yorum bağlantısı
Recommended Posts