İçeriğe Yönlendir

Yağ Değişim Periyodu


Fatih Akbaş

Recommended Posts

Fatih Akbaş

Merhaba araç yağ değişiminin belli bir standart km si varmıdır arabaya motul 5-40 koyuyorum ustalardan öğrendiğimiz 10 binde bir böyle devam edip gidiyor ama arabadan çıkan yağ ilk günkü gibi oluyor yani kapkara olmuyor

 

 

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Murat Öngür

Tabiki periyodu var 10 bin km yada 15 km dır yağ değişim aralığı yada bu km ler dolmasa bile, 1 yılda bir değiştirilir yağınız yeni gibi dursa da fark etmez yağ belirli bir süre sonra özelliğini yapışma soğutma özelliğini kaybeder.

Yorum bağlantısı
Fatih Akbaş
Tabiki periyodu var 10 bin km yada 15 km dır yağ değişim aralığı yada bu km ler dolmasa bile, 1 yılda bir değiştirilir yağınız yeni gibi dursa da fark etmez yağ belirli bir süre sonra özelliğini yapışma soğutma özelliğini kaybeder.

10000-15000 bin yağa göremi belirleniyor yoksa fabrikasyonmı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün

Türkiye şartları gereği 10 bin km deniyor. Neden ülke tozluymus.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Fatih Akbaş yazdı:

 

Merhaba araç yağ değişiminin belli bir standart km si varmıdır arabaya motul 5-40 koyuyorum ustalardan öğrendiğimiz 10 binde bir böyle devam edip gidiyor ama arabadan çıkan yağ ilk günkü gibi oluyor yani kapkara olmuyor

 

10-12.000km ideal. Ülke tozundan ziyade araç sıkışık trafik vs kaldığı zaman siz 15.000km süresinde yapılan motor çalışma sürecini belki daha önce dolduruyorsunuz trafikte vs km az yapsanızda o süreçte motor çalışıyor. Mantık bunun üzerine kurulu aracın sağlıklı yağın kaliteli olmasından kaynaklıdır. Bende motul kullanırım 10binde bir değişim yaparım :) Zarar gelmez faydası olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kürşad Özpamuk

10 binde bir değiş hocam kafan da araban da rahat olsun😀

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

aracın motor türü, yakıtı, emisyon standartı, kullanım şartları ve iklime göre değişir o. hiçbirşeyden anlamayan ortalama araç sahibi için yazlıyor o 15 bin km de değiştir ibareleri. eskinde 5000 km idi mesela. ben her ay o kadar yol yapıyorum bazen.

 

önemli olan makinenin hangi koşullarda ve kaç saat çalıştığıdır. hiçbir iş makinesinde km sayacına göre bakım yapılmaz. jeneratör mesela. olduğu yerde saatine göre bakım yapılır bir de yakıtın kalitesine göre.

 

yani, turbo beslemeli, yüksek performanslı ve çok ısınan bir motor varsa yağ çok kaliteli olmak kaydıyla diyelimki 15 bin km de tozlu bir şehir koşulunda değişecekse, aynı araç ve motor kombinasyonu sürekli olarak 2000 devir çevirdeiği uzun yol koşullarında yol alıyorsa, neden bu kadar erken değişsin ki? böyle olsa kamyoncular batardı. eskiden 4.0 AMC motorlı sıralı 6 jeep grand cherokeemde dizel kamyon yağı kullanıyordum. sebebi de yüksek çinko katkısıydı. tam da düşük performaslı ısı dayanımlı uzun ömürlü hacimli motor yağı. 25 bin de değiştiriyordum.  kamyon için ömrü 40 bin km idi. oysaki fabrikaya kalsa 1996 1997 nin, amerikan işi dandik motor yağını, 7500 km de bir değiştirtecek mesela.

 

şimdi firmada euro 6 pejo panelvan var, aracın yağ değişim aralığı 30 bin km. e aynı ülke koşulları? iklimde aynı ne oldu? trafiği filan da sorgulamıyro dikkat.

 

yani bu sorunun cevabı kullanım koşulları, motorun ve emisyon kontrol sisteminin özelliklerinde yatıyor diye düşünüyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Akbaş
aracın motor türü, yakıtı, emisyon standartı, kullanım şartları ve iklime göre değişir o. hiçbirşeyden anlamayan ortalama araç sahibi için yazlıyor o 15 bin km de değiştir ibareleri. eskinde 5000 km idi mesela. ben her ay o kadar yol yapıyorum bazen.

 

önemli olan makinenin hangi koşullarda ve kaç saat çalıştığıdır. hiçbir iş makinesinde km sayacına göre bakım yapılmaz. jeneratör mesela. olduğu yerde saatine göre bakım yapılır bir de yakıtın kalitesine göre.

 

yani, turbo beslemeli, yüksek performanslı ve çok ısınan bir motor varsa yağ çok kaliteli olmak kaydıyla diyelimki 15 bin km de tozlu bir şehir koşulunda değişecekse, aynı araç ve motor kombinasyonu sürekli olarak 2000 devir çevirdeiği uzun yol koşullarında yol alıyorsa, neden bu kadar erken değişsin ki? böyle olsa kamyoncular batardı. eskiden 4.0 AMC motorlı sıralı 6 jeep grand cherokeemde dizel kamyon yağı kullanıyordum. sebebi de yüksek çinko katkısıydı. tam da düşük performaslı ısı dayanımlı uzun ömürlü hacimli motor yağı. 25 bin de değiştiriyordum.  kamyon için ömrü 40 bin km idi. oysaki fabrikaya kalsa 1996 1997 nin, amerikan işi dandik motor yağını, 7500 km de bir değiştirtecek mesela.

 

şimdi firmada euro 6 pejo panelvan var, aracın yağ değişim aralığı 30 bin km. e aynı ülke koşulları? iklimde aynı ne oldu? trafiği filan da sorgulamıyro dikkat.

 

yani bu sorunun cevabı kullanım koşulları, motorun ve emisyon kontrol sisteminin özelliklerinde yatıyor diye düşünüyorum.

Yani üstad benim araç euro 4 c200 kompresör Ankara’dayım trafiğe nereseyse hiç girmez servis var ama otobanda filan hızlı sürülür 12 bin idealmidir sizce yağ filitre filan dünya para olmuş 6.5 lt yağ alıyor ne kadar ötelersem o kadar iyi 600-700km geçince yağ tortulaşır bloğu patlatabilir diyorlar mesela

 

 

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki

Hocam aracın kaç model, eğer yeni model bir araçsa 15-20 bin km arasında değiştir geç. 10 binde yağ değişimi 2000 başları ve öncesi modellerde kaldı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
(düzenlendi)
Fatih Akbaş yazdı:

 600-700km geçince yağ tortulaşır bloğu patlatabilir diyorlar mesela

 

yok artık .

 

Yeni  Çıkan Ford F-MAX çekicilerde yağ bakım periyodu 1.5 senede yada 150.000 de bir :)  Çok farklı bir yağ konmuyor bu araçlara da .

tarihinde Fatih Evcin tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Yani üstad benim araç euro 4 c200 kompresör Ankara’dayım trafiğe nereseyse hiç girmez servis var ama otobanda filan hızlı sürülür 12 bin idealmidir sizce yağ filitre filan dünya para olmuş 6.5 lt yağ alıyor ne kadar ötelersem o kadar iyi 600-700km geçince yağ tortulaşır bloğu patlatabilir diyorlar mesela
 
 
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Avrupa bakimi 30 bin, uluslararasi sartmane mi deyim ne deyim onda da 15 bin yaziyor aracimda. 15 binde bir degisiyorum :)

Tapatalk imzanizi kapatir misiniz?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Akbaş

Şimdi sizin tecrübelerinizden çıkardığım 10000 iyidir ama 1000-2000 geçersede ehvama kapılmaya gerek yok

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cruze el kitabı yılda bir veya 30 bin de bir değişin der. 

Ben 15000 de değişiyom. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ekonomik ömür olayı unutuluyor. Bu arabalar 10 yıl sonra 3.dünya ülkelerine satılıyor. Biz ise arabaları 30 sene kullanıyoruz. Yağ değişimi için 15 bin geç. 10-12 ideal. İstanbul yoğun trafikte ise 8 bin doğru olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Avrupa'da iki yıla çıkmaya başladı periyot. 30 bin , 40 bin veya iki yıl bazı araçlarda. ABD de bizim gibi kısa genelde periyot. 3bin milde değiştirme çokmuş bu kıtada.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Ülkemiz için zaten gereğinden fazla emniyetli bir süre belirlenmiş. En az firma ne derse o. Kendini biliyorsan, yani aracı sakin sakin kullanıyorsan ve malzemen kalitesi ise biraz daha bile geçebilirsin. 

 

15 bin diyen firma için 8-10 binde bir yağ değişimi yapmak cebe, ülkeye ekonomik, dünyaya da kirlilik olarak zarardır. Sadece çok gazlayan, aracı sürekli sıkıştıran bir sürüş stili varsa o zaman 8-10 bin hatta 5 bin bile olabilir. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ekonomik ömür olayı unutuluyor. Bu arabalar 10 yıl sonra 3.dünya ülkelerine satılıyor. Biz ise arabaları 30 sene kullanıyoruz. Yağ değişimi için 15 bin geç. 10-12 ideal. İstanbul yoğun trafikte ise 8 bin doğru olur. 

 

Yok öyle bir dünya Almanlar eski arabalarını satmaz kullanırlar. Dayımların mahalleyi Google street ile gezerdim, eski golfler audiler , yollarda eski bmwler kimsenin arabasını çöpe attığı yoktu. 

Buyrun berlinde bir gezin kaç tane son model araba var. 

 

https://www.google.com.tr/maps/@52.5199206,13.4639378,3a,75y,87.52h,75.81t/data=!3m7!1e1!3m5!1s3MhA5PyGE-FfQtaq-c8tsA!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D3MhA5PyGE-FfQtaq-c8tsA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D173.44556%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Genelde kısa mesafe kullanılıyorsa süreyi kısaltın yazar. Kısa mesafe 10 mil 16 km sayılır. Yani bir çoğumuz kısa mesafe kullanıyoruz.

 
Yok öyle bir dünya Almanlar eski arabalarını satmaz kullanırlar. Dayımların mahalleyi Google street ile gezerdim, eski golfler audiler , yollarda eski bmwler kimsenin arabasını çöpe attığı yoktu. 
Buyrun berlinde bir gezin kaç tane son model araba var. 
 
https://www.google.com.tr/maps/@52.5199206,13.4639378,3a,75y,87.52h,75.81t/data=!3m7!1e1!3m5!1s3MhA5PyGE-FfQtaq-c8tsA!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D3MhA5PyGE-FfQtaq-c8tsA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D173.44556%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Yollarda bakıyorum, sıfır Mercedes, bmw ler, land Rover ler falan, bizde para çok.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

Genelde kısa mesafe kullanılıyorsa süreyi kısaltın yazar. Kısa mesafe 10 mil 16 km sayılır. Yani bir çoğumuz kısa mesafe kullanıyoruz.

Yollarda bakıyorum, sıfır Mercedes, bmw ler, land Rover ler falan, bizde para çok.

 

Çekilen resimler 2008 e aitmiş. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ekonomik ömür olayı unutuluyor. Bu arabalar 10 yıl sonra 3.dünya ülkelerine satılıyor. Biz ise arabaları 30 sene kullanıyoruz. Yağ değişimi için 15 bin geç. 10-12 ideal. İstanbul yoğun trafikte ise 8 bin doğru olur. 
Canim Ingiltereden de kotu degil Istanbul trafigi :) Ama orda 30 bin km.
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Benim araba Türkiye paket bakım bilgisayarını sıfırladığım an 10.000km yağ değişimi :) 

Yeni Range Rover sport 34.000km diyordu yaklaşık 21.000 mil sonra çoğu  kullanıcı garanti kapsamında servise gidene kadar 2 kere yağ değiştiriyor :) 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Servet Aydın yazdı:

10.k yağ değişimi israf ve çevreye zarar sadece

 

Doğru söylüyonda abim benim gibiler napsın zift çıkıyor bide engine flush ile uğraşıyoruz :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...