İçeriğe Yönlendir

2008 Daewoo Lacetti Premiere


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba değerli dostlar. 

Arabamın Gm tarafındaki araştırmalarını yaptım fakat yeterli bilgiye ulaşmadım. Konuya Daewoo cephesinden bakmaya karar verdim. Sözün özü çok güzel yepyeni bilgilerle doldum taştım. Araştırmalarımı korece yapmaya başladım. Türkçeye translate tecrube ettim. 

Daewoo firması batmadan evvel 1 nesil Gm küçük blok motorların lisansını alır. Bu motora e-tec adını koyar. Önce İkinci neslini üretir tüm arablarında kullanır. 2000 yılında Daewoo batınca Gm satın alır. Gm Daewoo kurulur. Koreli mühendisler bu motorun üçüncü neslini geliştirir. Daewoo e-tec 16 valf motor şeklinde lansman edilir. Bu motor 2005 de tüm Daewoo arabalarında çeşit çeşit ölçülerde kullanılır. Hepsi bir birinin aynısı hacimleri farklı motorlardır. Bu motor Gm başını yakan emisyon standartlarının hepsinden geçince ( zamanında Euro5) tüm Gm ailesi arabalarda kullanmaya başlarlar. Daewoolu mühendislerin yaptığı motorlar Opellerde boy boy kullanılmaya başlanır. Adıda Ecotec olur.  Çok bilinen a16xer  motoru aslında üçüncü nesil Daewoo e-tec 16 valf motordur. 

 

1920px-20100801_daewoo_lacetti_01.jpg

Gel gelelim laçettilere. Daewoo üçüncü nesil motoru tüm emisyon standartlarından geçince, güzel bir sedan araba yapmaya karar verir. İkinci nesil e-tec motorlar 106 beygire ulaşıp emisyonlardan geçince f15d3 kodu ile üretilir. Bu güçlü motor sayesinde yeni modelleri Lacettiyi üretirler. Emisyonları çok rahat karşılayan bu ucuz kore arabası Lacetti tutunca, hemen bir makyaj ile f16d3 motora kavuşur. Birde 2 litre dizel takarlar tadından yenmez olur. Satışlar öyle güzel gitmişki, Gm dikkatini çekmiş. Bir çok fabrikada üretilmesi ve satılması sağlanmış. 

 

Daewoo bu tutan arabayı baştan yaratmaya karar verir.  Daewoo Lacetti Premiere adı altında yeni bir model üretir. Bunun üzerinede yeni geliştirdiği üçüncü nesil Daewoo e-tec 16 valf motoru koyar. Motor F16D4 koduna sahiptir. 113 beygirlik yeni motor ile  Daewoo Lacetti Premiere 7 kasım 2008 de piyasaya sürülür. Otomatik versiyonu içinde Gm'den 6T40 şanzıman alınmıştır. Fakat bu şanzıman o kadar çok arıza veriyormuş ki, koreliler arasında Otomatik Premiere modelleri dalga konusu oldu. Daewoo Lacetti Premiere kasanın kodu J300, Motorun kodu f16d4 olarak kalmıştı. Model Korelilerce çok beğenilince 4 şubat 2009 yılında üretime başladıktan 4 ay sonra 150 beygirlik 2.0 dizel bir motora kavuşur. Bu motorlara ek olarak Kasım 2009 1,8 litrelik hacme sahip yeni e-tec motorla donatılmış. Bu motorun kodu ise f18d4, yani f16d4 motorun 200 cc büyütülmüş halidir. 

 

20101010_daewoo_lacetti_premiere_001.jpg

 

Daewoo Lacetti Premiere 2008 yılı son çeyreğinde Gm tarafından "Chevrolet Cruze" adı altında  Paris Otoshowda tanıtılmıştı. 12 farklı ülkede  fabrikada üretilmiştir. Uzun lafın kısası şu an kullandığım Chevrolet Cruze 23 şubat 2009 yılında Güney Kore Kunsan fabrikasında üretilen 110459'uncu Daewoo Lacetti Premiere modelidir. Bu model üretildiğinde otomobil tek bir motor tipi ile üretiliyordu.  Şasesinde ve motor numarasına bakıldığında f16d4 kodu durmaktadır. Sonradan bu motor LXV kod adını alacaktı. 8 eylül 2010'dan sonra f16D4 motoru 113 beygirden 124 beygire yükseltilecekti. 

1 mart 2011 tarihinde Daewoo Lacetti Premiere üretimi durdurulacak , yeni dönemde Chevrolet Cruze olarak devam edecekti 

 

Bu tip bilgiler ulaşmak bana çok keyif veriyor. Umarım aynı keyfide sizlerde alıyorsunuzdur. Arabamızın aslında piyasaya sürülen ilk modelin ta kendisi olması güzel birşey. Özü bozulmamış. piyasa sürüldükten 4 ay sonra üretilmiş. Kore fabrikasının ürünü olması da ayrı bir sevindirici. Çin üretimi değil. Kore'de üretilen modellerde %65 oranında süper sert çelikten imal edildiğini biliyoruz. Fakat diğer fabrikalarda üretilen modellerde ve sonraki yıllarda malzemeden kısılma oldu mu belirsiz. 

 

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba kore'den haberler ile baş başayız. 

Bu makalede, 1.8 motorun beyan edilen tüketim verisinden %9  daha kötü yakıt ekonmisi olduğu saptanmış. 1 litre ile 13,1 km yol yaptığı beyan edilmiş. Fakat gerçekte 1 litre ile 12,4 km yol yapabiliyormuş. Satılan her 1,8 litre cruze için Daewoo 420.000 wuhan tazminat ödemesi yapılmasına karar verilmiş. :) 

 

https://news.naver.com/main/read.nhn?mode=LSD&mid=sec&sid1=103&oid=022&aid=0002729969

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

opel motorlarının adı 1995 den beri ecotec di. yeni birşey değil yani.

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Ali hocam sayende kendi arabama dair birçok şey öğreniyorum benim çok ilgimi çekiyor ellerine sağlık 😀

 

Yazıda geçen 1.8 litrelik motorun Türkiye’de de olmasını çok isterdim. 1.8 litre 140 beygir olması lazım. 
 

Malum 1.4 ton arabaya bu motor zayıf kaldığı için 1.8 motor ideal olurdu diye düşünüyorum.

 

1.4 turbo da çok güzel ama atmosferik alternatifi olarak ülkemizde vergi standardı hacime göre olmasaydı belki buraya da getirtilir ve satılırdı diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Behlül Baş yazdı:

Ali hocam sayende kendi arabama dair birçok şey öğreniyorum benim çok ilgimi çekiyor ellerine sağlık 😀

 

Yazıda geçen 1.8 litrelik motorun Türkiye’de de olmasını çok isterdim. 1.8 litre 140 beygir olması lazım. 
 

Malum 1.4 ton arabaya bu motor zayıf kaldığı için 1.8 motor ideal olurdu diye düşünüyorum.

 

1.4 turbo da çok güzel ama atmosferik alternatifi olarak ülkemizde vergi standardı hacime göre olmasaydı belki buraya da getirtilir ve satılırdı diye düşünüyorum.

 

Cruze ilk olarak 1.6 motor ile üretildi. Mühendisler motoru bu şelikde yapmayı uygun gördü. Sonra araba çekmiyor dedikoduları çıktı. Pazarlamacılar arabaların satışı düşünce mühendise yüklendi. Mühendislerde motoru sözde modifiye ederek 124 beygire yükseltiler. Esasında aynı motor . Aralarındaki en büyük fark yakıt tipinde. 113 beygir olan modelde 91 oktan benzin standart seçim, 87 oktan benzin ise mecbur kalınca koyulabiliyor. Ama 124 beygir modelde yakıt 95 oktan olucak, mecbur kalınırsa 91 oktan konulabiliyor. 

 

Yani işin özü bende arabama 95 oktan benzin bulup koysam pekde bir farkımız olmayacak. Türkiyede satılan benzinin oktanı nedir belli değil. Pompa üzerinde 95 oktan yazar, ama avrupa normlarına göre 95 oktan. Amerikan normlarına göre avrupanın 95 oktanı, amerikanın 87 oktanına tekabül ediyor. 

 

Yani ilk model f16d4 motorlar, sonraki f16d4 motorlardan daha dirayetli.  

 

main-qimg-9295f7146f1df4bf74dd0af893cde8

Dogan Arsiray yazdı:

opel motorlarının adı 1995 den beri ecotec di. yeni birşey değil yani.

 

Ecotec üç faklı aile motor var. Küçük bloklarda family 1 birinci nesil olarak Daewoo tarafından lisanlı üretilmeye başlamış. Daha sonra bunu Dohc hale getirip, DCVVT ve VİS sistemleri ekleyip Avrupa normlarına uygun , güçlü bir motor haline getirince , 2005 de üçüncü nesil ecotec olarak opellerde kullanılmya başlanmış. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Daewoo çephesinden bakıldığından, ilk lisanı alınan motor X14XE kodlu motordu .

Daewoo bu 66 begrilik motoru önce F14D3 modeline uprade edip, 94 beygire ulaştırdı

Daha sonra bunuda modifye edip, f16d3 modeline yükseltti, motor gücü 109 beygire ulaştı

Yeni laçettiye daha güçlü motor gerekincede f16d4 modelini geliştirdi. 114 beygire ulaşıldı. 

Motor pazarlama departmanı tarafından yapılan baskılarla 124 beygire yükseltildi. 

Bir tanede f18d4 modeli çıktı 140 beygir 1800 cc hale geldi. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

x14xe 94'corsalarda kullanmaya başladı. çok eski bir motor f14d3 bunun kopyası f16d3 silindir çapı daha büyütülmüş modeli. euro2den türetildikleri için egr ve katalitik konvertör eklemeleri ile euro4 e uydurulmuş. bunların iptali için orjinal gm yedek parçaları var hatta. egr körleme tapası ve katalitik konvertör yerine alev tutucu üretilmiş. iptal edilirse yakıt bariz düşüyor bu iki motorda. ayrıca lacettide bu iki motorda 92 ve 95 oktan yakıt için boşta bir soket var kısa devre yaptırarak 92 veya 95 e ayarlayabiliyorsunuz 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yakıt konusundaki bilginin bağımsız test kuruluşundan kaynağı varmı? eğer 95 oktan amariganın 87 oktanına denk gelseydi vuruntudan geçilmezdi. özellikle küçük turbo motorlu araçlar sürekli piston segman filan kırardı.

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

yakıt konusundaki bilginin bağımsız test kuruluşundan kaynağı varmı? eğer 95 oktan amariganın 87 oktanına denk gelseydi vuruntudan geçilmezdi. özellikle küçük turbo motorlu araçlar sürekli piston segman filan kırardı.

 

 

 

Google amcadan aldığım tablo yukarda Eunun 90 oktani Usanın 85 oktanına denk geliyormuş. Zamanında bu konuları researchgate sitesinde çok incelemiştim. Yani üniversite yazılarıda bu şekilde bahsediyor. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

oktan emperyal sisteme göre metrik sisteme göre değişen birşey değilki? yakıtın sıkışma altında ne kadar dayanacağını belirleyen karakteristik sayısı. bence önceki bilgide eksiklik vardır. belki avrupa normundaki standart baz petrol ürünününe, alkol, deterjan vs gibi katkılar eklenmeden önceki halinin dengidir rakamlar.

 

yoksa amerikadaki benzin kalitesi ile alakalı birsürü motor sorunu var forumlarda.

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

oktan emperyal sisteme göre metrik sisteme göre değişen birşey değilki? yakıtın sıkışma altında ne kadar dayanacağını belirleyen karakteristik sayısı. bence önceki bilgide eksiklik vardır. belki avrupa normundaki standart baz petrol ürünününe, alkol, deterjan vs gibi katkılar eklenmeden önceki halinin dengidir rakamlar.

yoksa amerikadaki benzin kalitesi ile alakalı birsürü motor sorunu var forumlarda.

 

Amerika işte kendi kendine farklı bir sisteme sahip. Eu oktan kalitesi daha doğru olailir. Bizim Cruze EEC 09 / Euro5 standartları doğrultusunda üretildiğinden , cruze ailesnin Eu bölgesi oktan reytingine göre yapılmış olduğunu farzediyorum. 

Malesef defalarca aramama rağmen 2009 model yılında üretilen Cruze veya Lacetti el kitabına ulaşamadım. Her yerde LDE yani modifiyeli motorlu elkitabı var. LDE modelin (124 hp olan) Yakıt tip opsiyonları aşağida var. 

 

ACtC-3d_sZUdLz0w9G6bA5aObuAg4P_nVGm12jh1

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

 

Google amcadan aldığım tablo yukarda Eunun 90 oktani Usanın 85 oktanına denk geliyormuş. Zamanında bu konuları researchgate sitesinde çok incelemiştim. Yani üniversite yazılarıda bu şekilde bahsediyor. 

 

Dogan Arsiray yazdı:

oktan emperyal sisteme göre metrik sisteme göre değişen birşey değilki? yakıtın sıkışma altında ne kadar dayanacağını belirleyen karakteristik sayısı. bence önceki bilgide eksiklik vardır. belki avrupa normundaki standart baz petrol ürünününe, alkol, deterjan vs gibi katkılar eklenmeden önceki halinin dengidir rakamlar.

 

yoksa amerikadaki benzin kalitesi ile alakalı birsürü motor sorunu var forumlarda.

 

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

 

Biri RON biri MON standardında göre hesaplanıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Gm yıllarca daewoo motorlarını (bloktan gerisi daewoo) opele itelemiş. Opel daha sonra psa satılınca otomatikman bu motor psa zimmetine gecti. 

 

Psa daha sonra vaad edilen karaktere sahip olmayan bu motorlar yüzünden Gm'e dava gibi bişey açmıştı. Tabi tam detayı hatırlamıyom.. 

 

Volkswagen de motoru porsche tasarlarken Gm de daewoo tasarlamış olması komik. 

 

 

Bir blok 3 defa geliştirilmiş. Tamam artık orda kalsın dimi. 124 hp motorda arızalar artınca 117 hp düşürdüler. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...