Ferhat Tiryakioğlu 20 Temmuz 2020 Paylaş 20 Temmuz 2020 Arkadaslar herkese merhaba.Aracim 1.25 ford fiesta 2000 model.Gectigimiz pazar gunu Caldini marka gaz kelebegi temizleyici sprey ile gaz kelebegini temizledim.Baya bir kir akti icinden.Cok ozenerek yaptim herseyi nasil soktuysem oylece tekrar itina ile yerine taktim.Bunu yaparken kelebege bagli soketi cikardim ve ayrica yine kelebege bagli map sensoru sandigim ki belki oydu onuda cikardim ancak herhangi birsey yapmadan cikardim icine bakip tekrardan taktim.Gelelim soruna aracim her zaman 900 devirde iken simdi sabit 1000 devirde rolantide calisiyor.Ayrica hiz yukseltip vites attigimda devir saati cok yavas assagiya iniyor acikcasi sinir etti beni bu durum.Yani arac fazla benzin tuketiyor.Bu model araclarda kelebrk kalibrasyonu gerekirmi acaba?Nasil cozebiliriz yardimlarinizi bekliyorum Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 20 Temmuz 2020 Paylaş 20 Temmuz 2020 Bu tarz işler yapılırken akü bağlantısı sökülmelidir. Söküldü mü? Ayrıca yakıt haritası sıfırlanacağı için bir süre tüketim farklışacaktır bu da normal. Bir yerde arıza kodu oluşmadı ise sıkıntı olmaz araç kendi düzeltecektir kod varsa silinmesi lazım Yorum bağlantısı
Ferhat Tiryakioğlu 20 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2020 Soyleki hocam akuyu sokmeden yaptim bu islemi birde zaten aracim eski oldugu icin ariza kodu verse bile gorebilecegim bir yeri yok malesef o zaman dediginiz gibi kendisinin duzelmesini beklemeliyim sanirim peki ne kadar surer sizce bu durum? Birde aklima bir durum daha geldi paylasmak istedim bir ihtimal gaz kelebek sensoru ariza yapmis olabilirmi? Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 20 Temmuz 2020 Paylaş 20 Temmuz 2020 Devrin yavaş düşmesi vites atmada rahatlık sağlar. Araç normal haline dönmüş olmasın. Devir hızlı düşerse her vites atmada vuruntu yapar dengesizlik olur Yorum bağlantısı
Ferhat Tiryakioğlu 20 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2020 Ömer hocam mesela 2 vitesten 3 e geçipte hızlanmak için ayağımı debriyajtan çektiğimde abartılı bir şekilde devir saati yavaş düşüyor hatta rölantideyken gaz pedalına basıp çektiğimde devir yükseliyor ama düşerken sanki ayağım hala gaz pedalındaymış ve yavaş yavaş pedaldan ayağımı çekiyormuş gibi yavaş düşüyor devir saati.Evet araç daha atik şu anda çünküğ rölanti eskiden 900 iken şimdi 1000 de ama dolayısıyla yakıt sarfiyatı artıyor peki akünün eksi kutup başını söküp ecu resetleme yapsam sizce doğru olurmu? Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 20 Temmuz 2020 Paylaş 20 Temmuz 2020 Ferhat Tiryakioğlu yazdı: Ömer hocam mesela 2 vitesten 3 e geçipte hızlanmak için ayağımı debriyajtan çektiğimde abartılı bir şekilde devir saati yavaş düşüyor hatta rölantideyken gaz pedalına basıp çektiğimde devir yükseliyor ama düşerken sanki ayağım hala gaz pedalındaymış ve yavaş yavaş pedaldan ayağımı çekiyormuş gibi yavaş düşüyor devir saati.Evet araç daha atik şu anda çünküğ rölanti eskiden 900 iken şimdi 1000 de ama dolayısıyla yakıt sarfiyatı artıyor peki akünün eksi kutup başını söküp ecu resetleme yapsam sizce doğru olurmu? Tabi olur sökün 10 dk bekleyin takın benzin rölanti de 5 dk gaz dokunmadan çalışsın sonraki sürüşlerde kendi adaptasyon yapar Yorum bağlantısı
Ferhat Tiryakioğlu 20 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2020 Hocam aku kutup basini sokemedim malesef somun cok asiri derecede sıkı peki icerden ecu nun sigortasini ceksem 10 dakika beklesem ecu yu sifirlamis olurmuyum? Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman 20 Temmuz 2020 Paylaş 20 Temmuz 2020 Merhaba, büyük ihtimalle fişlerini söktüğünüz parçalar kelebek pozisyon sensörü ve rölanti valfi, ecu tekrar konum adaptasyonu yapana kadar zaman geçecektir. Akü kutup başını söküp bir süre beklemek veya beynin sigortasını söküp bir süre sonra aracı çalıştırıp hiç gaza basmadan ve ek bir donanım çalıştırmadan rölantide 10-15dk çalıştırmak sorunu çözer. Yorum bağlantısı
Ferhat Tiryakioğlu 20 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2020 Cok tesekkurler Asim hocam yarin sabah ise giderken dediginiz gibi sigortayi sokup bir deneyecegim isten dondugum zaman sonucu burada paylasacagim herkese iyi aksamlar guzel gunler dilerim Yorum bağlantısı
Ferhat Tiryakioğlu 21 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 21 Temmuz 2020 Tekrardan merhaba bu kutup basinin sokulup bir sure sonra tekrar takilmasi gaz kelebegi telli olan araclarda ise yaramiyormus diye okudum bazi sitelerde.Benim aracim gaz telli kafam karisti biraz.Yani bu islemin faydali olmasi icin aracta beyin olmasi yeterli degilmi sizce?Yani illaki elektronik gaz kelebegimi olmasi gerekli?Sormak istedim cunku bosu bosuna sok tak yapmak istemiyorum Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman 21 Temmuz 2020 Paylaş 21 Temmuz 2020 Gazın telli olması ile değil rölanti valfinin elektrik ile kontrol ediliyor olması esas zaten. Çünkü aracın rölantisinin yüksek kalması valfin boğaz girişini kısmen açık bırakmasıyla alakalı. Beyin şu an rölanti valfinin açık ve kapalı kalma konumlarını tanımıyor, adapte olması gerek. 1 Yorum bağlantısı
Ferhat Tiryakioğlu 21 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 21 Temmuz 2020 O zaman aku kutuplari sokulup dediginiz asamalar yapilacak Asim hocam bu kesin oldu benim icin.Bu sabah ise gelirken cunku hala duzelmedigini gordum.Aksam olumlu olumsuz sonucu paylasacagim Yorum bağlantısı
Ferhat Tiryakioğlu 21 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 21 Temmuz 2020 yeniden merhaba herkese arkadaşlar.An itibari ile akünün kutup başını söküp yaklaşık 20 dakika kadar bekledikten sonra tekrar taktım ve aracımı 15 dakikaya yakın bir süre rölantide kapıları dahi açmadan çalışır konumda bıraktım ama rölanti halen 1000 ile 1050 dolaylarında yani 900 e düşmüyor bir türlü ve bazı tuhaflıklar fark ettim şöyleki; aracımın kumandasına ikinci sefer kilitlemek için bastığımda dörtlüler bir sefer yanıp motor kilitlemesi yapıyordu şimdi yine yapıyor ancak dörtlüler yanmıyor.İkinci tuhaflık ise klimayı açtığımda motor fanı ikinci devrede çalışıyor ilk defa ikinci devir sesini duydum tıpkı tofaşlardaki gibi.Klimayı kapayınca ffan birinci devire geçiyor ayrıca klimayı açınca 900 devire düşüyor motor.Şimdi sormak istediğim şu: acaba bu tps nin kendini ayarlaması çok mu uzun sürecek?Çünkü yakıt sarfiyatı gözle görülür derecede artmış durumda.Tps kalibre olmadı sanırsam bir türlü.Yani kullandıkça motor alıştıkça mı bu durum düzelir yoksa sanayiye mi gitmeliyim?Ne yapmalıyım sizce? Yorum bağlantısı
Ferhat Tiryakioğlu 21 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 21 Temmuz 2020 Acaba tps yi ayarlarken illa multimetre kullanmak yerine motor çalışır vaziyette iken tps nin yanlarında iki tane vida var devir saatine göre elimizle oynatarak 900 deviri bulup sonra vidalarını sıksak bu şekilde ayar yapamazmıyız? Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 21 Temmuz 2020 Paylaş 21 Temmuz 2020 Tps yi ayarlamak için multimetre kullanılmaz ki. Siz 50 100 km kullanın halen düşmez ise o dediğiniz vidadan ayar yapılabilir. Ama devire bakarak atmasyon oluyor, en doğrusu forscan ile bağlanıp pcm den anlık motor devrini desired rpm(istenilen rölanti devri) değerine en yakın şekilde ayarlamak doğrusu budur.👍 Yorum bağlantısı
Ferhat Tiryakioğlu 22 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 22 Temmuz 2020 Anliyorum hocam kendimizin yapacagi birsey degil sanirim.Peki sanayide kime gitmeliyim elektrikcimi yoksa motorcuyami gitmeliyim bu konudada beni aydinlatirsaniz cok memnun olurum Yorum bağlantısı
Recommended Posts