Mustafa Ceviz 16 Ağustos 2020 Paylaş 16 Ağustos 2020 2013 Astra 1.4t igimatii aracımla yolda giderken bir anda aracı en kısa sürede servise götürün uyarısı aldım. Uzun yokdaydim yol üzerinde bı özel Opel servisine girdim arkadaş PC yi bağladı ama PC otomatik hata silme modunda olduğu için silinen hatayı göremedik. Sorun ne olabilir. Tabi araç bu sırada performansı düştü. Sonra uyarı kayboldu Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin2 16 Ağustos 2020 Paylaş 16 Ağustos 2020 Yokuş çıkarken mi oldu veya iniş yaparken mi ? Yada dip gaz yaparken mi detay verebilir misiniz ? Yorum bağlantısı
Erkut Uysal 16 Ağustos 2020 Paylaş 16 Ağustos 2020 Emme manifoldu degistimi aracta ? 1.4 T lerin kronik sorunudur... Hava ile yakit duzgun karismadigi icin cekis duser sonra duzelir... Motor ariza isiginida yakmasi gerekir... Biraz maliyetlidir... Motor ariza uyarisi verdiginde servise gidin derim... Yorum bağlantısı
Metin Akbal 17 Ağustos 2020 Paylaş 17 Ağustos 2020 Genelde Turbo manifold çatlağı hasıl olur bu arabada. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 17 Ağustos 2020 Paylaş 17 Ağustos 2020 Az önce face de ki Astra J sayfasında aynı arızayı gördüm. Turbo manifold çatlaması. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ağustos 2020 Paylaş 17 Ağustos 2020 Metin Akbal yazdı: Az önce face de ki Astra J sayfasında aynı arızayı gördüm. Turbo manifold çatlaması. Meşhur 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 18 Ağustos 2020 Paylaş 18 Ağustos 2020 Belirtisi ne peki bu durumun?Araba isteksiz tatsız tuzsuz ufaktan tekleme olabilir falan eski performansını arayabilir anlık yüklemelerde sanki boşa gaz veriyormuşsun gibi olabilir vs vs. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 18 Ağustos 2020 Paylaş 18 Ağustos 2020 Masrafı nedir peki bu arızanın?Valla onu bilemem. Manifold onarımı mi yapılır turbo revizyona mi girer yoksa değişir mi fikrim yok. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz 6 Eylül 2020 Yazar Paylaş 6 Eylül 2020 (düzenlendi) Mustafa Şahin2 yazdı: Yokuş çıkarken mi oldu veya iniş yaparken mi ? Yada dip gaz yaparken mi detay verebilir misiniz ? iki defa oldu birinde düz yolda klima açık uzun yolda. anlık hızlanmk istediğimde verdi. ikincisinde ise yine uzun yolda araç tam yüklü klima acık yokuş çıkarken verdi. Erkut Uysal yazdı: Emme manifoldu degistimi aracta ? 1.4 T lerin kronik sorunudur... Hava ile yakit duzgun karismadigi icin cekis duser sonra duzelir... Motor ariza isiginida yakmasi gerekir... Biraz maliyetlidir... Motor ariza uyarisi verdiginde servise gidin derim... motor arızı ışığı yanmadı. aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda araç eski performansına geliyor. Metin Akbal yazdı: Genelde Turbo manifold çatlağı hasıl olur bu arabada. opel bu çatlamanın bellli oranlarda olmasını normal karşılıyor şeklinde bir görüşte var açıkcası. bu çatlama nasıl oluyor bilmiyorum ama aracı zorlayarak süren biri değilim. acıkcası manifold tamiri veya değişim sonrasında bu çatlağın tekrardan olup olmayacağını bilmiyorum. ama şöyle bir düüşüncem var. bildiğim kadarıyla opel motorları yüksek sicaklıkta çalışıyor. bu durum ile alakalı olarak 2012 veya 2013 sonrası araçları servisler üçretsiz olarak termostat güncellmesi yaparak motor çalışma sıcaklığını azalttılar (şuan aracım 98 dereceyi geçmiyor 98 derecede fan açıyor, normal düz yolda ise 92-93-94 gibi sıcaklık değerlerinde) Ben aracı 2019 yılında 3. sahibi olarak aldım araç 69 binde idi ve benden önce bu güncellemeyi diğer sahipleri yaptırmamış veya güncelleme henüz gelmemiş servise gittiğimde servis bu durumu bana söyledi. muhtemelen benden öncesinde bu manifold çatladı. aslında şu sorunun cevabını merak ediyorum . motor sıcaklık güncellemesi aldığı halde manifold çatlağı ile karşılaşan oldumu ? 6 Eylül 2020 tarihinde Mustafa Ceviz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 7 Eylül 2020 Paylaş 7 Eylül 2020 Mustafa Ceviz yazdı: iki defa oldu birinde düz yolda klima açık uzun yolda. anlık hızlanmk istediğimde verdi. ikincisinde ise yine uzun yolda araç tam yüklü klima acık yokuş çıkarken verdi. motor arızı ışığı yanmadı. aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda araç eski performansına geliyor. opel bu çatlamanın bellli oranlarda olmasını normal karşılıyor şeklinde bir görüşte var açıkcası. bu çatlama nasıl oluyor bilmiyorum ama aracı zorlayarak süren biri değilim. acıkcası manifold tamiri veya değişim sonrasında bu çatlağın tekrardan olup olmayacağını bilmiyorum. ama şöyle bir düüşüncem var. bildiğim kadarıyla opel motorları yüksek sicaklıkta çalışıyor. bu durum ile alakalı olarak 2012 veya 2013 sonrası araçları servisler üçretsiz olarak termostat güncellmesi yaparak motor çalışma sıcaklığını azalttılar (şuan aracım 98 dereceyi geçmiyor 98 derecede fan açıyor, normal düz yolda ise 92-93-94 gibi sıcaklık değerlerinde) Ben aracı 2019 yılında 3. sahibi olarak aldım araç 69 binde idi ve benden önce bu güncellemeyi diğer sahipleri yaptırmamış veya güncelleme henüz gelmemiş servise gittiğimde servis bu durumu bana söyledi. muhtemelen benden öncesinde bu manifold çatladı. aslında şu sorunun cevabını merak ediyorum . motor sıcaklık güncellemesi aldığı halde manifold çatlağı ile karşılaşan oldumu ? Turbonun yüksek devirde yarattığı mikro titreşim nedeniyle, milim milim çatlatıyor diye biliyorum. 120 gecmezsen bişi olmaz. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 7 Eylül 2020 Paylaş 7 Eylül 2020 opel bu çatlamanın bellli oranlarda olmasını normal karşılıyor şeklinde bir görüşte var açıkcası. bu çatlama nasıl oluyor bilmiyorum ama aracı zorlayarak süren biri değilim. acıkcası manifold tamiri veya değişim sonrasında bu çatlağın tekrardan olup olmayacağını bilmiyorum. ama şöyle bir düüşüncem var. bildiğim kadarıyla opel motorları yüksek sicaklıkta çalışıyor. bu durum ile alakalı olarak 2012 veya 2013 sonrası araçları servisler üçretsiz olarak termostat güncellmesi yaparak motor çalışma sıcaklığını azalttılar (şuan aracım 98 dereceyi geçmiyor 98 derecede fan açıyor, normal düz yolda ise 92-93-94 gibi sıcaklık değerlerinde) Ben aracı 2019 yılında 3. sahibi olarak aldım araç 69 binde idi ve benden önce bu güncellemeyi diğer sahipleri yaptırmamış veya güncelleme henüz gelmemiş servise gittiğimde servis bu durumu bana söyledi. muhtemelen benden öncesinde bu manifold çatladı. aslında şu sorunun cevabını merak ediyorum . motor sıcaklık güncellemesi aldığı halde manifold çatlağı ile karşılaşan oldumu ?Yüksek devir kullanmaktan ziyade ilk çalışma da turbo ısınmadan normal devrinde kullanmak veya stop ederken turbonun soğumasını beklemeden stop etmek. Yüksek devirde kullanmanın bu soruna doğrudan sebep olacağını sanmam. Yorum bağlantısı
Recommended Posts