İçeriğe Yönlendir

Accent Aşırı Derecede Yağ Yakma


Can Ömer

Recommended Posts

Selamlar. Aracım accent 1.3 milenyum kasa. Aracımı alırken burada da paylaşmıştım. Sağolsun herkes yardımcı oldu. Yağ yaktığını bile bile aldım. Ama bu kadar olacağını bilmiyordum. Şuan aracım 1,000 km'de 1 litre yağ yakıyor. Gerçekten çok fazla. Herhalde şimdiye kadar 800 liralık yağ ekledim araca. Yaptırmak istedim 6,000 lira diyorlar. Şuan kararsızım. Kimseye güvenemiyorum Kayseri de. Kimisi de accent de kronik yağ yakma. Boşuna yaptırma diyorlar. Gerçekten böyle mi acaba ? 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Böyle değil, hiç bir araç o kadar yağ yakmaz. Resmen yakıt yerine yağ ile yürümüş. Tavsiye edilen bir usta bulup teslim etmek lazım. Bu şekilde kullanmak daha fazla soruna yol açar.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

1 litre yağ yakıyor olsa masmavi dumanla gezmeniz lazıma.

 

1.3 accentim vardı kesinlikle yağ filan yakmazdı. bunu diyenin dünyadan haberi yok.

Yorum bağlantısı
Ercan Yılmaz

1000 km de 1 litre cidden anormal bir durum olduğunu gösteriyor motorda motorda herhangi bir kaçak var mı sağında solunda yağ sızıntıları vs vs vs önce bunlar kontrol edilmelli 2. yağ yakıyorsa şayet egzoz dan duman gelmesi lazım araç benzinli sanırım bujileri söküp kompresyon testi yaptırın motorun asıl durumu o zaman belli olur 2. el araç alırken mutlaka bakılması gereken bir ölçüm diyebiliriz kompresyon motorun asıl durumunu % 99 gösterir bir problem varsa değerlerden anlaşılır.En kötü senaryoya geliyorum motor yapılacaksa da kaçışı yoktur bunun geçmiş olsun şu an motor normal bir durumda çalışmıyor sağlıklı bir motor kaçak göçek yoksa yağ eksiltmez...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış yazdı:

Böyle değil, hiç bir araç o kadar yağ yakmaz. Resmen yakıt yerine yağ ile yürümüş. Tavsiye edilen bir usta bulup teslim etmek lazım. Bu şekilde kullanmak daha fazla soruna yol açar.

Niye yakmasın hocam. Vallahi 1000 km'de 1 litre yağ yakıyor. 2 senedir ölçüyorum 1000 km'de tam en üst çizgiden alt çizgiye iniyor. İki çizginin arası 1 litre. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Can Ömer yazdı:

Niye yakmasın hocam. Vallahi 1000 km'de 1 litre yağ yakıyor. 2 senedir ölçüyorum 1000 km'de tam en üst çizgiden alt çizgiye iniyor. İki çizginin arası 1 litre. 

Normalde yakmaz, sizin araç için anormal bir durum var. Onu vurgulamaya çalıştım.

Yorum bağlantısı
Dogan Arsiray yazdı:

1 litre yağ yakıyor olsa masmavi dumanla gezmeniz lazıma.

 

1.3 accentim vardı kesinlikle yağ filan yakmazdı. bunu diyenin dünyadan haberi yok.

Zaten duman atıyor. İlk çalıştırma da bayağı çıkıyor. Araç ısınınca biraz azalıyor duman. Subaplardan diyor biryere gittim. Bende bilmiyorum ne yapacağım. Hatta 1.5 litre koyan arkadaşlar bile var 1000 km'de. Gerçekten görmesem inanmam ama durum maalesef böyle

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Can Ömer yazdı:

Zaten duman atıyor. İlk çalıştırma da bayağı çıkıyor. Araç ısınınca biraz azalıyor duman. Subaplardan diyor biryere gittim. Bende bilmiyorum ne yapacağım. Hatta 1.5 litre koyan arkadaşlar bile var 1000 km'de. Gerçekten görmesem inanmam ama durum maalesef böyle

öncelikle yağlı yağsız kompresyon ölçümü yaptırın durum netleşssin, blok tan mı subap tan mı kaçırıyor rektifiye rakamı çok fark eder.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercan Yılmaz yazdı:

1000 km de 1 litre cidden anormal bir durum olduğunu gösteriyor motorda motorda herhangi bir kaçak var mı sağında solunda yağ sızıntıları vs vs vs önce bunlar kontrol edilmelli 2. yağ yakıyorsa şayet egzoz dan duman gelmesi lazım araç benzinli sanırım bujileri söküp kompresyon testi yaptırın motorun asıl durumu o zaman belli olur 2. el araç alırken mutlaka bakılması gereken bir ölçüm diyebiliriz kompresyon motorun asıl durumunu % 99 gösterir bir problem varsa değerlerden anlaşılır.En kötü senaryoya geliyorum motor yapılacaksa da kaçışı yoktur bunun geçmiş olsun şu an motor normal bir durumda çalışmıyor sağlıklı bir motor kaçak göçek yoksa yağ eksiltmez...

Duman var zaten. 2 silindir çalışmıyor dedi ustanın biri. Bujiler de yağlanma olmuş dedi.

Kompresyon testi yapılmadi. Bilmiyordum maalesef o zamanlar.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon yazdı:

2 silindir çalışmasa, motor inanılmaz tekler.

Tekleme vs yok abi. Devirde titreme bile yok. Herşey çok güzel. Fakat yağ çok gidiyor. Damlama vs yok kesinlikle. 

Çağlar Bayur yazdı:

öncelikle yağlı yağsız kompresyon ölçümü yaptırın durum netleşssin, blok tan mı subap tan mı kaçırıyor rektifiye rakamı çok fark eder.

Abi biraz video izledim YouTube de adam test yapıyor ama kesin surdan diyemeyiz motoru  açmadan diyor. Şimdi bana da baksa kesin birşey diyemez herhalde değil mi? 

Yorum bağlantısı
Ercan Yılmaz
Çağlar Bayur yazdı:

motor açmadan yapılmalı ezbere açılmaz.. enbasit testtir

 

 

 motor açmadan ziyade 2 el araç alırken hele ki  km yüksekse kesin bu test yapılmalı dediğiniz gibi çok basit bir testtir ama netice yi açık şekilde verir velhasıl kimse bu testi yapmaz anca böyle problemler olduğunda yapılır...

Yorum bağlantısı
Ercan Yılmaz yazdı:

 

 

 motor açmadan ziyade 2 el araç alırken hele ki  km yüksekse kesin bu test yapılmalı dediğiniz gibi çok basit bir testtir ama netice yi açık şekilde verir velhasıl kimse bu testi yapmaz anca böyle problemler olduğunda yapılır...

Bu alet 400 liraya satılıyor biz yapabilir miyiz alsak? Herhalde bu fiyata da iyisini vermezler. Çünkü 3.000 liraya da var kompresyon aleti.  Maalesef bilemedim ben böyle olacağını. Arabasız olunca insan hemen atlıyor iyi kötü demeden

Yorum bağlantısı
Ercan Yılmaz
Can Ömer yazdı:

Bu alet 400 liraya satılıyor biz yapabilir miyiz alsak? Herhalde bu fiyata da iyisini vermezler. Çünkü 3.000 liraya da var kompresyon aleti.  Maalesef bilemedim ben böyle olacağını. Arabasız olunca insan hemen atlıyor iyi kötü demeden

 

almamıza gerek yok herhangi bir motorcu ustası vardır alet gidip ölçüm yaptırabiliriz.illa kendimiz yapacaksak işlem gayet basit bujiler sökülür saat ilk silindire takılır tam gaz modunda marş yapılır 3-4 sn marş tan sonra saatteki değer bir yere not edersin aynı işlem 4 silindire yapılır her motorun kompresyon değerleri farklı örnek veriyorum 130  120 115 125 psi cinsinden değerler çıktı diyelim bu motor yaşına göre km sine bir problem teşkil etmez yalnız içlerinden biri 80 - 70 çıkarsa o silindir problem var demektir bunun bloktaki pistonda mı yoksa üst kapaktık valflerde mi olduğunu ölçmek için yağlı testi tekrar yapmamız gerek ama işin özü problem olduğu kesindir blokta ise masraf uzar gider kapakta ise sadece kapak revizyon yapılır yola devam edilir...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Can Ömer yazdı:

ama kesin surdan diyemeyiz motoru  açmadan diyor. Şimdi bana da baksa kesin birşey diyemez herhalde değil mi? 

yağlı yağsız testi yaptırın sadece üst kapak mı yoksa komple motor mu inecek rahatça fikir yürütülür

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...